Udostępnianie kopii dokumentów geodezyjnych i kartograficznych z archiwum powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) uprzejmie informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celach regulacji stanów prawnych nieruchomości, prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, wydawania informacji i materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wydawania rozstrzygnięć w postępowaniach administracyjnych.
Uprzejmie informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
6. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa, w oparciu o które realizowane są ustawowe zadania Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa.
Ponadto uprzejmie informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Wydział Geodezji UMK, ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków
Referat Archiwum Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego
Kierownik Referatu: Danuta Kruk, pok. 16, tel. (12) 616-9665
Obsługa mieszkańców, wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych:
o parter, pok. 15, tel. (12) 616-9568, (12) 616-9567, (12) 616-9605,
o parter, pok. 6, tel. (12) 616-9657, (12) 616-5683,
o archiwum -09, tel. (12) 616-9505,
o archiwum -016, tel. (12) 616-9576 (wejście od ul. Zaleskiego 23).
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
a. Wypełnione wnioski na formularzach, których wzór stanowi załącznik do procedury (formularze: P i P7). Każdorazowo w formularzach należy uzupełnić dane wnioskodawcy, dane identyfikujące nieruchomość, której dotyczy wniosek, dane określające przedmiot wniosku, a także imię i nazwisko oraz podpis wnioskodawcy.
b. W przypadku wniosków na materiały z zasobu, które będą służyć do czynności dowodowych, prowadzonych w ramach postępowań administracyjnych, procesowych, a nie są przeznaczone do powszechnego udostępnienia, Zamawiający powinien udokumentować swój interes prawny. Aby udokumentować interes prawny, do wniosku należy dołączyć w formie załączników wezwania, zawiadomienia lub inne pisma zawierające informacje:
-nazwę organu prowadzącego czynności w postępowaniu administracyjnym, procesowym,
-numer sygnatury sprawy,
-charakter, w jakim występuje osoba zamawiająca materiały.
c. W przypadku, gdy zamawiający określi, że zamawiane materiały będą przeznaczone:
-dla celów dydaktycznych,
-dla prowadzonych z urzędu, przez organ administracji rządowej i samorządowej, postępowań administracyjnych,
-dla realizacji zadań wynikających z programów rządowych finansowanych ze środków budżetowych i pomocowych,
wówczas do wniosku należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego ww. cel (np. dla celów dydaktycznych będzie to dokument z właściwej placówki oświatowej potwierdzający przekazanie materiałów).
d. Załączniki wymienione w pkt. a., b. i c. należy dołączyć do wniosku w formie oryginału, bądź kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez upoważnione do tego osoby. Oryginały ww. dokumentów powinny być wydane przez organy prowadzące postępowanie.
e. Jeżeli wniosek składa osoba nie będąca właścicielem nieruchomości musi dołączyć oryginał pełnomocnictwa albo kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem (przez uprawnione ustawowo osoby) lub wskazać przepis prawa, który uzasadnia interes prawny.
Wnioski można złożyć osobiście, pocztą tradycyjną na adres Wydziału lub poprzez platformę e-PUAP (w formie załącznika do pisma ogólnego) oraz elektronicznie na adres e-mail: gd.umk@um.krakow.pl. Złożenie wniosku drogą elektroniczną nie zwalnia Wnioskodawcy z obowiązku dostarczenia formularza wniosku z Jego podpisem w oryginale tj.:
- podpisem elektronicznym,
- bezpiecznym podpisem elektronicznym,
- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- na rachunek bankowy nr: 73 1020 2892 2276 3032 0000 0000, każdorazowo podając tytuł wpłaty (oznaczenie kancelaryjne wniosku);
- lub w kasie UMK Wydziału Geodezji (możliwość uiszczenia opłat za pomocą karty płatniczej);
- lub w opłatomacie znajdującym się w budynku Wydziału (gotówką oraz kartą płatniczą).
- wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na konto nr: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000,
- lub w kasie UMK Wydziału Geodezji;
- lub w opłatomacie znajdującym się w budynku Wydziału (gotówką oraz kartą płatniczą).
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Brak
W przypadku wydania decyzji - wniesienie odwołania na wydaną decyzję administracyjną do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Krakowie, ul. Basztowa 22, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa Wydział Geodezji, Kraków ul. Grunwaldzka 8 w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.