Przekazanie nieruchomości w trwały zarząd między jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Informujemy, że:
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Wydział Skarbu Miasta, Kasprowicza 29, 31-523 Kraków
Referat ds. Trwałego Zarządu i Użytkowania
Śródmieście
Podgórze
Krowodrza
Nowa Huta
Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
Krowodrza, Nowa Huta, Podgórze, Śródmieście:
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
Poświadczenia za zgodność z oryginałem może dokonać notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym, instytucja, która dokument wydała a także upoważniony pracownik Wydziału Skarbu Miasta.
Decyzja administracyjna (wraz z protokołem zdawczo – odbiorczym).
Do 1 miesiąca od daty złożenia wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od daty złożenia wniosku.
1) Poświadczenie prawa własności.
2) Kopia mapy ewidencyjnej gruntów oraz wypis z ewidencji gruntów.
3) Decyzja o przekazaniu nieruchomości w trwały zarząd lub umowa na podstawie której jednostka uzyskała trwały zarząd z mocy prawa.
4) W przypadku nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków lub Miasta Kraków – miasta na prawach powiatu opinie komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa sprawujących nadzór nad jednostkami (w przypadku gdy takie zostały wskazane).
5) W miarę potrzeby opinie innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych, tj.:
- Wydziału Planowania Przestrzennego,
- Wydziału Gospodarki Komunalnej,
- Wydziału Kształtowania Środowiska,
- zarządcy drogi dla nieruchomości przyległej do pasa drogowego,
- służb konserwatorskich, dla nieruchomości podlegających ochronie konserwatorskiej,
- a także innych właściwych merytorycznie jednostek i instytucji branżowych
6) Dokumentacja z oględzin nieruchomości.
7) Operat podziału nieruchomości (w przypadku wykonywania podziału geodezyjnego).
8) Operat szacunkowy określający wartość nieruchomości (w przypadku gdy oddanie w trwały zarząd jest odpłatne).
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie w przypadku nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków lub Miasta Krakowa – miasta na prawach powiatu albo do Wojewody Małopolskiego w przypadku nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa w terminie czternastu dni od dnia otrzymania decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Skutkiem zrzeczenia się odwołania jest niemożność zaskarżenia decyzji i wniesienia skargi do sądu administracyjnego. Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania (art. 127 § 1 i 2, art. 127a oraz art. 129 § 1 i 2 kodeksu postępowania administracyjnego).
Art. 18, 48, 49, 49a, 82– 91 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
1. Punkty Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Krakowa,
2. Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa ( www.bip.krakow.pl)
Możliwe jest przekazanie między jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej prawa trwałego zarządu udziału we współwłasności lub użytkowaniu wieczystym nieruchomości.
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, w tym informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, dostępnym w systemie internetowym www.ms.gov.pl, raportów i wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych), wydruków statutu jednostki organizacyjnej (wnioskodawcy) dostępnych na stronie www.bip.krakow.pl bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.