REJESTRACJA OSÓB – STATUS POSZUKUJĄCEGO PRACY
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, iż:
Internetowa rezerwacja terminu na stronie Urzędu www.gupkrakow.pl. Po dokonaniu rezerwacji terminu należy zgłosić się w wyznaczonym terminie z kompletem wymaganych dokumentów.
Wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej www.praca.gov.pl
Dokumenty przedkładane są w oryginałach, uwierzytelnionych przez wystawcę kserokopiach dokumentów lub odpisach, których zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
Urząd Pracy może sporządzić kserokopie dokumentów oraz dokonać zeskanowania dokumentów w zakresie niezbędnym do ustalenia uprawnień.
Postępowanie nie podlega opłatom.
Wpis do rejestru poszukujących pracy.
1. W dniu zgłoszenia się w GUP w Krakowie i poświadczenia własnoręcznym podpisem przekazanych danych i złożeniu, w obecności pracownika GUP w Krakowie i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu w brzmieniu: „Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczam, iż wszystkie podane przeze mnie w trakcie rejestracji dane są zgodne ze stanem faktycznym oraz zostałem pouczony o warunkach zachowania statusu bezrobotnego/poszukującego pracy.”; W dniu złożenia wniosku za pomocą formularza elektronicznego, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia, o którym mowa w pkt 1, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Brak.
Brak.
Art. 2 ust. 1 pkt 22, art. 33 ust. 1-2 i 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 z późn. zm.),
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. z 2012 r. poz. 1299).
Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy dokonuje się z dniem, w którym osoba:
Zaświadczenie o pozostawaniu w rejestrach wydaje się na żądanie ubiegających się osób poszukujących pracy. Zaświadczenie wydawane jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni.
Szczegółowe informacje można uzyskać w pok. nr 123 (Samodzielne Stanowisko ds. Statystyki, Informacji Publicznej i o Usługach Urzędu) w siedzibie Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, ul. Wąwozowa 34, tel. (12) 68 68 122, (12) 68 68 123.