Zapewnienie dostępności cyfrowej oraz architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami
Załącznik Nr 1 Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Józefińskiej 14, 30-529 Kraków, jako administrator Pani/Pana danych osobowych na podst. art. 13 rozporządzenia nr 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO) informuje, że:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia dostępności w zakresie dostępności architektonicznej lub dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podst. art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane żadnym odbiorcom danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przez okres 25 lat (licząc od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym przesłano wniosek), a następnie zostaną przekazane do Archiwum Narodowego.
W zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Ma Pani/Pan prawo do żądania od Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie:
dostępu do swoich danych osobowych (na zasadach określonych w art. 15 RODO);
sprostowania Pani/Pana danych osobowych (na zasadach określonych w art. 16 RODO);
ograniczenia przetwarzania (na zasadach określonych w art. 18 RODO).
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
Nie podanie danych osobowych uniemożliwi rozpatrzenie wniosku przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
Inspektor Ochrony Danych, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub iod@mops.krakow.pl.
Załącznik Nr 2 Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą przy ul. Józefińskiej 14, 30-529 Kraków, jako administrator Pani/Pana danych osobowych na podst. art. 13 rozporządzenia nr 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO) informuje, że:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia dostępności cyfrowej.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podst. art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane żadnym odbiorcom danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przez okres 25 lat (licząc od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym przesłano żądanie), a następnie zostaną przekazane do Archiwum Narodowego.
W zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Ma Pani/Pan prawo do żądania od Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie:
dostępu do swoich danych osobowych (na zasadach określonych w art. 15 RODO);
sprostowania Pani/Pana danych osobowych (na zasadach określonych w art. 16 RODO);
ograniczenia przetwarzania (na zasadach określonych w art. 18 RODO).
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
Nie podanie danych osobowych uniemożliwi rozpatrzenie żądania przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
Inspektor Ochrony Danych, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub iod@mops.krakow.pl.
1. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
2. Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem (wnioskiem) zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
3. Wniosek, o którym mowa w pkt 1 i 2, można wysłać drogą elektroniczną na adres: do@mops.krakow.pl.
Osoba, o której mowa w pkt. 1 ppkt 1 i 2, może również wystąpić z wnioskiem
o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej lub cyfrowej, poprzez:
1) złożenie wniosku osobiście w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej,
2) wysłanie wniosku pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.
Dział Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, który przekazuje wniosek do właściwej komórki organizacyjnej MOPS.
1. Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej powinien zawierać:
1) dane kontaktowe wnioskodawcy,
2) opis sprawy, którą chce załatwić osoba ze szczególnymi potrzebami,
3) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, lub informacyjno - komunikacyjnym,
4) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
5) bwskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności - jeżeli dotyczy.
2. Żądanie (wniosek) zapewnienia dostępności cyfrowej powinno zawierać:
1( dane kontaktowe wnioskodawcy,
2) wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
3) wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
4) wskazanie alternatywnego sposobu dostępu – jeżeli dotyczy.
Brak.
1. W formie wskazanej we wniosku - uzgodnienie z wnioskodawcą sposobu i terminu załatwienia sprawy.
2. W indywidualnym przypadku, gdy ze względów technicznych lub prawnych, nie ma możliwości zapewnienia wnioskodawcy dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, w zakresie wskazanym we wniosku, o czym wnioskodawca informowany jest niezwłocznie, zapewniany jest dostęp alternatywny, stosownie do
art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
3. W przypadku, gdy nie ma możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie
z żądaniem, wnioskodawca jest niezwłocznie powiadamiany o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje się alternatywny sposób dostępu do tego elementu, stosownie do art. 7 ustawy z dnia
4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
4. Odmowa zapewnienia dostępności cyfrowej lub odmowa skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
1. W odniesieniu do wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej: bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, nie jest możliwe
w terminie określonym w zdaniu pierwszym, wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia i nowym terminie zapewniania dostępności, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, wnioskodawca jest niezwłocznie zawiadamiany o braku możliwości zapewnienia dostępności.
W zawiadomieniu zawarte jest uzasadnienie stanowiska, w szczególności wskazuje się okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności. W takim przypadku zapewnia się dostęp alternatywny stosownie do art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2. W odniesieniu do żądania (wniosku) zapewnienia dostępności cyfrowej: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem (wnioskiem) zapewnienia dostępności cyfrowej.
Jeżeli dotrzymanie terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie jest możliwe wnioskodawca powiadamiany jest niezwłocznie o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewniona zostanie dostępność cyfrowa, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
W przypadku, gdy nie ma możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie
z żądaniem, wnioskodawca jest niezwłocznie powiadamiany o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje się alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
Pracownik komórki organizacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie wyznaczonej do załatwienia sprawy uzgadnia z wnioskodawcą sposób i termin zapewnienia dostępności (załatwienia wniosku o zapewnienie dostępności). Treść uzgodnienia z wnioskodawcą ustalana jest przez pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w formie protokołu ustaleń.
1. W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjnej:
Gdy wnioskodawcy nie została zapewniona dostępność, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, liczonym zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Skarga winna spełniać wymagania formalne,
o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2. W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności cyfrowej:
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Skargę wnosi się
w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
1) Art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
2) Art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
Zapewnienie dostępności cyfrowej oraz architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.