Wnoszenie nieruchomości komunalnych do spółek prawa handlowego jako wkład niepieniężny (aport)
Administratorem danych osobowych czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Dane kontaktowe: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl;
Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o aport oraz kontroli przebiegu i terminowości załatwienia wniosku. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna” w oparciu, o które realizowane są zadania Biura Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta Krakowa.
Podanie danych osobowych osób reprezentujących spółkę ma charakter obowiązkowy, celem dokonania weryfikacji reprezentacji spółki. Konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy.
Osoba, której dane są przetwarzane posiada prawo do żądania od administratora dostępu do dotyczących jej danych osobowych oraz do ich sprostowania. Z uwagi na okoliczność, że Prezydent Miasta Krakowa musi mieć pewność, że nie zostaną udostępnione dane osobom nieuprawnionym, dlatego też w przypadku powzięcia wątpliwości co do tożsamości osoby, która wnioskuje o dostęp do danych lub zażąda ich sprostowania, może zaistnieć konieczność skierowania - w ramach procedury autoryzacji - prośby o dodatkowe informacje weryfikujące. W przypadkach określonych przepisami prawa osoba, której dane są przetwarzane ma również prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia sprzeciwu – z przyczyn związanych z szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych, a także do usunięcia tych danych;
Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym ich profilowaniu;
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych w Urzędzie Miasta Krakowa narusza przepisy o ochronie tych danych, osoba, której dane są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
Dane osobowe w zakresie rozpatrywania wniosku o aport będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, na potrzeby której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez okres co najmniej 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Biuro Nadzoru Właścicielskiego, Referat ds. Nadzoru nad Spółkami i Fundacjami, ul. Mogilska 41, 31-545 Kraków:
Monika Dąbrowska – pok. 11, tel. (12) 616 99 42
Magdalena Jopek – pok. 11, tel. (12) 616 99 59
Magdalena Mianowska – pok. 11, tel. (12) 616 98 28
Marta Nowak-Janawa – pok. 11, tel. (12) 616 98 29
Kamila Piotrowska – pok. 11, tel. (12) 616 99 58
Małgorzata Moskalik - pok. 11, tel. (12) 616 99 42
Zadaj pytanie w sprawie procedury: www.bip.krakow.pl/idz
Nie dotyczy
Pisemny wniosek o aport wraz ze szczegółowym opisem obiektów i urządzeń w przypadku nieruchomości zabudowanych oraz uzasadnieniem aportu zawierającym planowane przeznaczenie nieruchomości /oryginał/
Aktualna kopia mapy ewidencyjnej gruntów i mapy sytuacyjno-wysokościowej
Oświadczenie o pokryciu kosztów przeprowadzonego postępowania, tj. m. in. kosztów wykonania operatu szacunkowego, kosztów materiałów geodezyjnych, kosztów umowy notarialnej, ewentualnych kosztów wykonania podziału, kosztów dokumentacji związanej z analizą pomocy publicznej zlecanej do wykonania podmiotom zewnętrznym oraz koszty innych działań niezbędnych w postępowaniu. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą obu stron, operat szacunkowy, projekt podziału wraz z niezbędną dokumentacją, Test Prywatnego Inwestora przygotowywane są przez Wnioskodawcę.
Kopie dokumentów może uwierzytelnić instytucja, która dokument wydała, notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
1.Postępowanie nie podlega opłacie skarbowej (zgodnie z art. 2 pkt 1 litera h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
2.Strona ponosi koszty: sporządzania operatu szacunkowego, ewentualnego podziału nieruchomości, materiałów geodezyjnych, umowy notarialnej, wpisów sądowych oraz koszty innych działań, których podjęcie jest niezbędne do wniesienia aportu.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku - umowa w formie aktu notarialnego.
W przypadku odmowy – pismo Dyrektora Biura Nadzoru Właścicielskiego - informujące o negatywnym rozpatrzeniu wniosku
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Wypis lub raport z rejestru gruntów oraz poświadczenie prawa własności,
Materiały geodezyjno – karograficzne i wieczysto- księgowe,
Opinie właściwych komórek organizacyjnych i miejskich jednostek organizacyjnych,
Dokumentacja oględzin w terenie,
Dokumentacja dotycząca ustalenia poprzednich właścicieli i ich ewentualnych praw,
Ewentualny operat podziałowy,
Operat szacunkowy,
Uchwała Rady Miasta Krakowa ,
Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie wniesienia w trybie aportu nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków do spółki prawa handlowego należącej do Gminy Miejskiej Kraków ,
Analiza dotycząca wystąpienia pomocy publicznej związanej z wniesieniem aportu (np. Test Prywatnego Inwestora),
Uchwała walnego zgromadzenia/ zgromadzenia wspólników w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki oraz zmiany statutu/umowy spółki lub uchwała Zarządu Spółki w przypadku ustanowienia kapitału docelowego,
Umowa objęcia akcji/formularz zapisu na akcje/oświadczenie o objęciu udziałów,
Protokół rokowań.
Nie dotyczy
Art. 13 ust. 1, 3, 4 art. 37 ust. 2 pkt. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Art. 12 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej.
Uchwała Nr XV/99/03 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 maja 2003 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami Miasta Krakowa z późn. zm.
1.Punkty Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Krakowa.
2.Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa (www.bip.krakow.pl).
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Biuro Nadzoru Właścicielskiego, w tym informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych oraz informacji o treści krajowego rejestru sądowego w Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego dostępnych w systemie internetowym www.ms.gov.pl, raportów oraz wydruków map z ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych) bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.