Ewidencja uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia UMK, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków,
tel. 12/616-94-04,
email: sz.umk@um.krakow.pl
I. Wpis do ewidencji uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego, działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej:
1) protokół z zebrania założycielskiego wraz z:
- listą obecności (oryginał)
- uchwałą o utworzeniu klubu sportowego pod nazwą ...(oryginał)
- uchwałą zebrania w sprawie wyboru zarządu (oryginał)
- uchwałą zebrania w sprawie wyboru organu kontroli wewnętrznej (oryginał)
- uchwałą o przyjęciu statutu (oryginał)
2) wniosek zarządu o wpis do ewidencji (według wzoru) wraz z załącznikami:
- statutem klubu sportowego (2 egzemplarze - w tym oryginał)
- listą założycieli (minimum 7 osób), zawierająca imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
- informacją o adresie siedziby klubu sportowego
3) dowód wpłaty (patrz pkt 6)
II. Dokonanie zmian w ewidencji w zakresie:
1) wniosek o dokonanie zmian w ewidencji (według wzoru)
2) w przypadku zmian we władzach:
- uchwała walnego zebrania członków klubu w sprawie dokonanych zmian lub uchwała innej władzy upoważnionej statutowo do dokonania zmian
- uchwała winna zawierać dane osób, funkcje wynikające ze statutu oraz PESEL
3) w przypadku zmian w statucie:
- uchwała walnego zebrania członków klubu w sprawie dokonanych zmian
- do uchwały należy dołączyć 2 egzemplarze tekstu jednolitego statutu
- uwzględniające URZĄD MIASTA KRAKOWA wprowadzane zmiany
4) w przypadku innych zmian
- uchwała odpowiedniej władzy stowarzyszenia
5) w przypadku podejmowania uchwały przez walne zebranie członków klubu do uchwały należy dołączyć:
- protokół z walnego zebrania członków klubu
- lista obecności członków posiadających czynne i bierne prawo wyborcze wraz z informacją o liczbie wszystkich członków klubu
- protokół komisji mandatowo-skrutacyjnej
III. Wydanie wypisu z ewidencji
1) wniosek o wydanie wypisu z ewidencji (według wzoru)
2) dowód wpłaty (patrz pkt 6)
IV. Wykreślenie zlikwidowanego klubu sportowego z ewidencji
1) wniosek likwidatora o wykreślenie z ewidencji (według wzoru) wraz z załącznikami:
a) protokół walnego zebrania członków klubu zawierający:
- porządek zebrania,
- potwierdzenie zdolności zebrania do podjęcia uchwały o rozwiązaniu klubu i postawieniu w stan likwidacji (lista obecności na walnym zgromadzeniu wraz z informacją o liczbie wszystkich członków klubu posiadających prawa wyborcze, protokół komisji mandatowej)
b) uchwała walnego zebrania o rozwiązaniu klubu sportowego i postawieniu w stan likwidacji
c) uchwała walnego zebrania wyznaczająca likwidatora (jeśli likwidator nie jest wyznaczony na mocy postanowień statutu klubu)
d) uchwała walnego zebrania członków klubu o przeznaczeniu majątku lub uchwała stwierdzająca, że klub nie posiada, żadnego majątku
e) sprawozdanie komisji rewizyjnej o stanie klubu na dzień podejmowania uchwały o rozwiązaniu klubu, zawierające informację o stanie finansów i zobowiązań wobec członków, pracowników, podmiotów zewnętrznych
f) lista obecności na walnym zebraniu członków klubu z podpisami członków uczestniczących w zebraniu.
2) Sprawozdanie likwidatora o zakończeniu likwidacji klubu wraz z załącznikami:
a) protokół z przekazania majątku (jeśli klub posiadał majątek)
b) oświadczenie likwidatora o braku jakichkolwiek zobowiązań klubu wobec innych podmiotów
V. Wykreślenie klubu sportowego z ewidencji w związku ze zmianą organu rejestrującego
1) wniosek klubu o wykreślenie z ewidencji w związku ze zmianą organu rejestrującego (według wzoru) wraz z załącznikami:
a) uchwała walnego zebrania członków klubu w sprawie dokonanych zmian
b) 1 egzemplarz tekstu jednolitego statutu uwzględniający dokonane zmiany
c) protokół walnego zebrania członków klubu
d) lista obecności członków posiadających czynne i bierne prawo wyborcze wraz z informacją o liczbie wszystkich członków klubu
e) odpis postanowienia w przedmiocie wpisu klubu do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego.
Za wydanie decyzji - 10 zł.
Za wydanie wypisu - 17 zł.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PeKaO S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu.
Numer rachunku dla przelewów: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000.
UWAGA! Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku lub przedstawić najpóźniej przy odbiorze dokumentu (wypisu z ewidencji lub decyzji).
1. Wydanie decyzji w sprawie wpisu lub odmowy wpisu do ewidencji
2. Wydanie decyzji w sprawie wpisu zmian danych w ewidencji
3. Uzyskanie wypisu z ewidencji - wydanie wypisu (zaświadczenia)
4. Wydanie decyzji w sprawie wykreślenia lub odmowy wykreślenia z ewidencji
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego, z zastrzeżeniem art. 217 §3.
1) Wpis do ewidencji uczniowskiego klubu sportowego i klubu sportowego, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej - decyzja.
2) Dokonanie zmian w ewidencji - decyzja.
3) Uzyskanie wypisu (zaświadczenia) z ewidencji - wypis.
4) Wykreślenie z ewidencji - decyzja.
5) Wykreślenie z ewidencji w związku ze zmianą organu rejestrującego-decyzja.
Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia UMK w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
1) Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
2) Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
3) Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych
4) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
5) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
1) Klub sportowy wpisany do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia zmiany danych składa wniosek do organu ewidencyjnego o dokonanie zmian w ewidencji.
2) Wykreślenie z ewidencji w związku ze zmianą organu rejestrującego - obowiązek złożenia kompletu dokumentów do 14 dni od podjęcia decyzji o zmianach - wydanie decyzji po otrzymaniu postanowienia Sądu Rejestrowego o wpisie do KRS.