Uzgodnienie /decyzja dla lokalizacji infrastruktury technicznej lub urządzeń obcych w istniejącym pasie drogi
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji, adres zamieszkania, adres e-mail, numeru telefonu, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu uzgodnienia lokalizacji uzbrojenia lub obiektu budowlanego (niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogą) w pasie drogowym drogi publicznej lub działkach drogowych dróg wewnętrznych pozostających w zarządzie ZDMK.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Dane będą przechowywane przez okres wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018 poz. 217 ze zm.) w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm. wynikającymi z zarządzenia Dyrektora ZDMK nr 102/2020 z dnia 5.08.2020 r.).
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych stanowi art. 39 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1693 ze zm.) oraz art. 2a §1, art. 55 § 1, art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz.2000, 2185 ze zm.).
Nie dotyczy.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, Dział Uzgodnień.
Nie dotyczy.
1. Wniosek na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury o wydanie uzgodnienia/decyzji dla lokalizacji uzbrojenia w istniejącym pasie drogi.
2. Załączniki do wniosku:
1) Kopia aktualnej mapy sytuacyjno – wysokościowej dla celów projektowych (plan zagospodarowania terenu) – z naniesioną lokalizacją projektowanej infrastruktury technicznej lub urządzenia obcego względem istniejącej drogi lub budowanej/przebudowywanej drogi, opracowaną i podpisaną przez uprawnionego projektanta – 2 egz., w przypadku obowiązywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na mapie należy nanieść linie rozgraniczające drogi oraz przedłożyć oświadczenie projektanta o zgodności projektowanej trasy z planem miejscowym, przy przebudowie drogi media projektować na docelowym układzie drogowym uwzględniającym lokalizację/rezerwę terenu pod usytuowanie: odwodnienia, oświetlenia, kanału technologicznego. W przypadku lokalizowania infrastruktury niezwiązanej z drogą w działkach drogowych, które nie mają odwodnienia i/lub oświetlenia należy uwzględnić rezerwę terenu w działkach drogowych pod realizację tych sieci;
2) Mapa ewidencji gruntów i budynków dla danej inwestycji z naniesioną lokalizacją projektowanej infrastruktury lub urządzenia obcego.
3) Przekrój poprzeczny przez pas drogowy obrazujący lokalizację projektowanej infrastruktury technicznej (dla sieci napowietrznych – profil przęsła ze zwisem przewodów, dla izolacji ścian budynków z koniecznością rozkopu pasa drogowego, projektowanych nadwieszeń nad pasem drogowym – przekrój pasa drogowego);
4) Warunki od dostawcy mediów (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem);
5) W razie ustanowienia pełnomocnika reprezentującego wnioskodawcę - oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzony odpis wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz innych dokumentów wykazujących ich umocowanie zgodnie z art. 33 §3 Kodeksu Postępowania Administracyjnego)
3. Wnioskodawca może być wezwany przez zarządcę drogi do przedłożenia dodatkowych dokumentów stosownie do potrzeb nr. Koncepcji drogowej w przypadku lokalizacji infrastruktury (niezwiązanej z gospodarką drogową lub obsługą ruchu) w drodze nieurządzonej lub drodze publicznej, która nie spełnia parametrów drogi publicznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1518).
1. Postępowanie nie podlega opłacie.
2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
3. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, kasie Zarządu Dróg Miasta Krakowa (kasa ZDMK czynna jest w godzinach od 9.00 do 14.30), kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
4. Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot tej opłaty oraz to, w którym urzędzie/jednostce/wydziale ma być dokonana czynność urzędowa.
NUMER KONTA
Numer rachunku bankowego obowiązujący od dnia 1 stycznia 2016 r.
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
1. Decyzja administracyjna (w przypadku lokalizacji nowych urządzeń w drogach publicznych lub odmowy przebudowy /remontu istniejących urządzeń w drogach publicznych).
2. Pisemne uzgodnienie (w przypadku dróg wewnętrznych).
3. Pisemna zgodna (w przypadku przebudowy lub remontu istniejących urządzeń w pasie drogowym dróg publicznych).
Do 30 dni od dnia złożenia przez stronę kompletu wymaganych dokumentów.
Pisemne wewnętrzne opinie lub uzgodnienia Zarządu Dróg Miasta Krakowa – w zależności od potrzeb.
Od decyzji administracyjnej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
1. Art. 38 ust. 1, ust. 2, ust. 3 oraz art. 39 ust. 3 i ust. 3a, ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.).
3. Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, 2185 ze zm.).
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2142, 2236 ze zm.).
5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1518) .
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w odpisie potwierdzonym za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2 kodeksu postępowania administracyjnego, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu. Dokumenty mogą być również złożone w kopii, pod warunkiem okazania ich oryginałów przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia, że okazany dokument jest oryginałem.
Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale albo uwierzytelnioną kopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego oraz rzecznika patentowego kopię dowodu zapłaty opłaty skarbowej od dokumentu stwierdzającego udzielenie im pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.). Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez ZDMK.
W przypadku wcześniejszej korespondencji, każdorazowo należy powołać się na sygnaturę pisma.