Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy w zakresie: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu kontaktowego, adresu e-mail, a w przypadku przedstawiciela
ustawowego/pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu kontaktowego, adresu e-mail, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku o zapewnienie dostępności. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że ma Pani / Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,. w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 ze zm.) w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm.).
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) w związku z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) W przypadku danych osobowych szczególnych kategorii podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 9 ust 2 lit.a) RODO.
Załatw sprawę elektronicznie
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy/pełnomocnik, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wniosek można wysłać drogą elektroniczną na adres: sekretariat@zdmk.krakow.pl
Załatw sprawę tradycyjnie
Osoba, o której mowa w pkt. 1 może również wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, poprzez:
1) złożenie osobiste w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa,
2) wysłanie pocztą na adres: Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Dział Obsługi Administracyjnej, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków
Merytoryczna komórka organizacyjna Zarządu Dróg Miasta Krakowa zgodnie z kompetencjami określonymi we wniosku o zapewnienie dostępności. W sprawach wymagających koordynacji oraz będących w kompetencyjnym zakresie działania - Dział Obsługi Administracyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności.
1) Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł ( z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
2) Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, kasie Zarządu Dróg Miasta Krakowa (kasa ZDMK czynna jest w godzinach od 9.00 do 14.30), kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
3) Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot tej opłaty oraz to, w którym urzędzie/jednostce/wydziale ma być dokonana czynność urzędowa.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
W formie wskazanej we wniosku - uzgodnienie z wnioskodawcą sposobu i terminu załatwienia sprawy. Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, wnioskodawca jest niezwłocznie informowany o braku możliwości zapewnienia wnioskowanej dostępności oraz o możliwościach zapewnienia dostępu alternatywnego.
1) W zakresie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:
Bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia i nowym termin nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Wskazany pracownik komórki organizacyjnej Zarządu Dróg Miasta Krakowa uzgadnia sposób i termin załatwienia sprawy przez wnioskodawcę po czym sporządza odpowiednią notatkę uzgodnieniową w sprawie.
1) W przypadku niezapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w sposób wskazany we wniosku, w terminie wskazanym w pkt. 9.1 procedury lub z powodów wskazanych w piśmie o niemożności zapewnienia wnioskowanej dostępności, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w terminie 30 dni od dnia:
a) w którym upłynął 14-dniowy termin do zapewnienia dostępności,
b) w którym upłynął termin do zapewnienia dostępności wskazany w powiadomieniu o przyczynach opóźnienia w zapewnieniu dostępności w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku,
c) lub od otrzymania powiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
1) Art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl
1. Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
2. Rozpatrzenie wniosku nie wymaga podania danych osobowych szczególnych kategorii, tj. danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, danych genetycznych, biometrycznych, danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej. Jeśli takie dane zostaną podane, wymagane jest wyrażenie zgody przez osobę, której te dane dotyczą.