Zezwolenie na lokalizację / przebudowę zjazdu z drogi publicznej
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy oraz pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu do korespondencji/ adres zamieszkania, adres e-mail, numeru telefonu, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania decyzji administracyjnej w przedmiocie zezwolenia na lokalizację/ przebudowę zjazdu z drogi publicznej. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania decyzji administracyjnej w przedmiocie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu z drogi publicznej. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 10 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.) w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm.).
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), w związku z art 20 pkt 8 oraz art. 29 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1693) art. 55 § 1, art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz.735 ze zm.).
Nie dotyczy.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Dział Uzgodnień, ul. Centralna 53, 31‑586 Kraków
Nie dotyczy.
1. Wniosek (na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury lub o treści tożsamej do zamieszczonej w tym załączniku) o wydanie decyzji administracyjnej w przedmiocie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu z drogi publicznej.
2. Załączniki do wniosku:
1) Aktualna mapa do celów projektowych lub mapa zasadnicza w skali 1:500 z naniesioną i zwymiarowaną lokalizacją planowanego/przebudowywanego zjazdu – 2 egzemplarze,
2) aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków dla działek, do których ma zostać wybudowany / przebudowany zjazd (wraz ze wskazaniem właściciela działki)
3) dokument potwierdzający prawo do dysponowania działką do której ma być wybudowany /przebudowany zjazd - wypis z rejestru gruntów, kserokopię aktu notarialnego, odpis z Księgi Wieczystej,
4) zgoda wszystkich współwłaścicieli działki na budowę / przebudowę zjazdu - wymagana w przypadku współwłasności w nieruchomości do której ma być wybudowany /przebudowany zjazd.
5) w przypadku spółki cywilnej – aktualne dane spółki oraz wszystkich jej wspólników, a także oświadczenie o prawdziwości i aktualności powyższych danych oraz uprawnieniu do reprezentowania spółki i prowadzenia jej spraw,
6) w razie ustanowienia pełnomocnika reprezentującego wnioskodawcę w postępowaniu administracyjnym – oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzony odpis wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz innych dokumentów wykazujących ich umocowanie zgodnie z art. 33 §3 Kodeksu Postępowania Administracyjnego),
7) dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu z drogi publicznej.
1. Opłata skarbowa:
a) za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (nie dotyczy budownictwa mieszkalnego),
b) od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
2. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa, kasie Zarządu Dróg Miasta Krakowa (kasa ZDMK czynna jest w godzinach od 9.00 do 14.30), kasach Urzędu Miasta Krakowa. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA
Opłata skarbowa - 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Decyzja administracyjna.
Do jednego miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy, od dnia wszczęcia postępowania, przy czym do terminu tego nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony (np. niekompletny wniosek) albo przyczyn niezależnych od organu.
Od decyzji administracyjnej w przedmiocie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu z drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (ul. Lea 10, 30-048 Kraków) za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
1. Art. 29 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1693 ze zm.).
2. Art. 29 ust. 1 pkt. 11 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, 2185 ze zm.).
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2142, 2236 ze zm.).
5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022r. poz. 1518)
Procedura jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków lub na stronach internetowych: www.zdmk.krakow.pl oraz www.bip.krakow.pl.
1. Po zapoznaniu się z przedmiotem sprawy Zarząd Dróg Miasta Krakowa może zobowiązać wnioskodawcę do wykonania pomiarów ruchu na ulicy w rejonie planowanego zjazdu.
2. Procedura dotyczy dróg publicznych będących w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
3. Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot opłaty oraz wskazanie urzędu/jednostki/wydziału w którym ma być dokonana czynność urzędowa.
4. Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcę podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Dokumenty te mogą być również złożone w kopii, pod warunkiem okazania oryginału przez stronę, z jednoczesnym złożeniem pisemnego oświadczenia strony o ich zgodności z oryginałem.
5. Dowód opłaty skarbowej należy składać w oryginale, ewentualnie w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcę podatkowego) albo notarialnie lub przez organ, który go wydał. Na żądanie podmiotu, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim zamieszczeniu na nim adnotacji przez ZDMK.
6. Nie dopuszcza się przedkładania załączników w postaci płyt CD lub zewnętrznych nośników pamięci. W przypadku przedłożenia w tej formie dokumentów, nie będą one uwzględnione z uwagi na zasady ochrony systemów teleinformatycznych ZDMK.
UWAGA!
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.