Kraków: przygotowanie i dostawa codziennego wyżywienia dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności do Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, os. Hutnicze 5, w okresie od 01.06.2011r do 31.12.2011r
Numer ogłoszenia: 104084 - 2011; data zamieszczenia: 06.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej , os. Hutnicze 5, 31-917 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 6442452, 12 6447914, faks 12 6447914.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: pomoc społeczne.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przygotowanie i dostawa codziennego wyżywienia dla mieszkańców z uwzględnieniem diet i kaloryczności do Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, os. Hutnicze 5, w okresie od 01.06.2011r do 31.12.2011r.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I 1.Przedmiotem zamówienia jest: przygotowanie i dostawa codziennego wyżywienia dla mieszkańców DPS z uwzględnieniem diet i kaloryczności do Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, os. Hutnicze 5, w okresie od 01.06.2011r do 31.12.2011r. 2.Szacunkowa ilość - 8400 osobodni ( Udzielający zamówienia oświadcza, że wskazana ilość posiłków ma charakter wyłącznie szacunkowy, a rzeczywista ilość w ramach zamówienia stanowiącego przedmiot zamówienia wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego. Ilość mieszkańców w DPS - 40 osób) 3.Posiłki dla mieszkańców powinny uwzględniać następujące diety: Dieta ogólna Dieta cukrzycowa , Dieta wątrobowa (w tym z dietą specjalną przewidzianą dla osoby uczulonej na wieprzowinę). 4.Zalecane normy kalorii i składników pokarmowych obliczone na osobodzień: Kalorie ok. 2200 -2400 Węglowodany ok. 300 g Białko ogółem ok. 70 g w tym białko zwierzęce ok. 20-30 g Tłuszcz ok. 70 g Białko powinno pokrywać od 13-16% całodobowego zapotrzebowania kalorycznego, tłuszcze nie więcej niż 30% całodobowego zapotrzebowania kalorycznego natomiast reszta kalorii powinna zostać pokryta przez węglowodany. Zobowiązuje się wykonawcę do przestrzegania normatywnych wartości energetycznych, wartości odżywczych i smakowych potraw oraz do przygotowywania ich zgodnie z prawnymi regulacjami o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, przy równoczesnym zapewnieniu modyfikacji opracowanych jadłospisów przez urozmaicenia, sezonowość. Należy uwzględnić przygotowywanie posiłków w okresie świąt oraz okazjonalnych uroczystości z uwzględnieniem tradycyjnych potraw. II Żywienie mieszkańców obejmuje:1.sporządzanie posiłków w ilościach wynikających ze stanu mieszkańców z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych, 2. dystrybucja dostarczonych posiłków dla mieszkańców DPS przez pracowników Wykonawcy (istnieje możliwość wykorzystywania zastawy stołowej i sztućców będących w posiadaniu Zamawiającego) 3. odbiór pojemników, termosów i odpadów pokonsumpcyjnych. III Wykonawca powinien zapewnić: 1.dostarczanie posiłków we wszystkie dni tygodnia 3 razy dziennie zgodnie z poniższymi zasadami: śniadanie godz.6,30-7,00 II śniadanie, obiad godz.12,00-12,30, podwieczorek, kolacja godz.17,00-17,30 dodatkowe posiłki dotyczące np. diety cukrzycowej będą po uzgodnieniu z wykonawcą dostarczane w następujący sposób: drugie śniadanie razem z pierwszym śniadaniem podwieczorek razem z obiadem 2.dostęp przez całą dobę do podstawowych produktów żywnościowych i napojów zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS. Do produktów tych zaliczamy chleb, masło, dżem, herbata, cukier, woda mineralna. 3.uwzględnić w jadłospisie przygotowanie 2 kolacji gorących w dekadzie/10dni/ np. bigos, fasolka po bretońsku, flaki z żołądków drobiowych lub leczo/sezonowo/ 4. zobowiązany jest do udostępnienia upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego jednej porcji każdego posiłku do degustacji w zakresie diety podstawowej w celu dokonania kontroli wagi i estetyki zestawionego posiłku.5.Wykonawca po zakończeniu pory wydawania poszczególnych posiłków odbierze odpady pokonsumpcyjne i narzędzia służące do dostarczania i przechowywania żywności od Zamawiającego. 6. dostarczać dokumentację potwierdzającą ilość dostarczonych posiłków przy śniadaniu za dzień poprzedni i odebrać potwierdzoną przez Zamawiającego dokumentację przy dostawie obiadu.7.Pomiar temperatury odbywać się będzie w momencie przekazania posiłków do DPS:zupa-75°C, II danie - 65°C, napoje gorące - 80°C. , produkty zimne -15°C. 8.Odpadki będą odbierane przez wykonawcę. 9. Naczynia transportowe w których pakowana jest żywność mają być czyste, bez uszkodzeń, bez znaczących zmian fizycznych mogących przyczynić się do zagrożenia epidemiologicznego a pojemniki, termosy zamykane szczelnie tak by podczas transportu posiłki w formie płynnej nie ulegały rozlaniu.10.Jadłospisy podlegać będą kontroli Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia osobie upoważnionej planowanego na następną dekadę ( 10 dni) jadłospisu ( wzór ustalony przez Wykonawcę), w którym zawarte będą z podziałem na diety następujące dane: nazwa posiłku, kaloryczność, gramatura gotowego posiłku z podziałem części składowych wyrażone w gramach lub sztukach.11.Wykonawca zobowiązany jest używać masło świeże extra a nie produkty masłopodobne oraz wędliny wysokiej jakości.12.Reklamacje dotyczące składu jakościowego i ilościowego (np. brak masła) będą zgłaszane wykonawcy telefonicznie oraz w formie pisemnej.13.Wykonawca powinien co najmniej 1 raz w tygodniu dostarczać wykaz poszczególnych produktów z których został sporządzony posiłek wraz z wykazem gramatury, 14.Zaleca się, aby Wykonawca pobierał i przechowywał próbki podanych posiłków w specjalnie przeznaczonych do tego lodówkach przez okres 48 godz. od upływu dnia ich podania. 15.Zamawiający będzie dokonywał kontroli wartości wsadu do kotła poprzez wezwanie wykonawcy do okazania raportów żywienia. W razie wątpliwości raz w m-cu zamawiający ma prawo na koszt wykonawcy do weryfikacji tych raportów przez PIH. Średnia wartość dziennego wsadu do kotła określona na podstawie raportów może wahać się w okresie tygodnia w granicach ± 5%.16.Za uchybienia ujawnione w trakcie kontroli np. SANEPID-u wynikające ze świadczonej przez Wykonawcę usługi, której następstwem będą m.in. mandaty, kary odpowiada Wykonawca.17.Zamawianie posiłków odbywać się będzie w dniu poprzedzającym ich dostarczenie do godz. 10:00 na podstawie pisemnych zamówień posiłków przez pracownika socjalnego. Zamówienie na posiłki dostarczane na niedzielę i poniedziałek będą zamawiane w piątek. Korekta zamówienia w dniu dostawy ilości obiadów /łącznie z dietami / do godz. 9:00, ilości kolacji /łącznie z dietami / do godz.14:00 ilości śniadań /łącznie z dietami / na dzień następny do godz. 15:00 Złożenie korekty odbywać się będzie faksem lub telefonicznie. 18.Podstawą do sporządzania posiłków dla mieszkańców będą :wykaz norm dziennych racji pokarmowych dla zakładów żywienia zbiorowego typu zamkniętego opracowany przez Instytut Żywności i Żywienia oraz norm HCCAP wykaz diet stosowanych w DPS. 19.Wszelkie posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi wg Instytutu Żywienia i Żywności, jak również przepisami prawa w zakresie higieny żywienia norm HCCAP oraz wewnętrznymi przepisami Zamawiającego. IV. Warunki dodatkowe:1.Podana cena brutto na realizację zamówienia winna uwzględniać wszelkie rabaty i upusty zastosowane dla Zamawiającego,. Podana przez Wykonawcę cena brutto będzie traktowana przy ocenie ofert jako cena ostateczna. 2.Ofertę sporządza się w języku polskim (łącznie z wymaganymi dokumentami), z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.20.00-3, 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 7.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, nie później niż na dzień składania ofert, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, należycie wykonał( a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonuje przygotowanie całodziennego wyżywienia o łącznej wartości na miesiąc nie mniejszej niż 5000 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
• III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
• aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
•
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
• inne dokumenty
W zakresie potwierdzenia ,że oferowana usługa odpowiada określonym wymaganiom należy przedłożyć oświadczenie, iż oferowany przedmiot spełnia wymogi Polskiej Normy oraz wymogi określone w ustawie 25.08.2006r. O bezpieczeństwie żywności i żywienia(Dz. U. Z 2006r. Nr 171.poz.1225) oraz transport wykonywany będzie środkami transportu spełniającymi wymagania sanitarne.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1 Zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do siwz.2.Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień do umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie, której dokonano wyboru oferenta, chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Pomocy Społecznej os.Hutnicze 5,31-917 Kraków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.05.2011 godzina 08:00, miejsce: Dom Pomocy Społecznej os.Hutnicze 5,31-917 Kraków.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie