WSPOMAGANIE ROZWOJU PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK W ROKU SZK.2018/2019
Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół, Przedszkoli i Placówek!
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Krakowski Ośrodek Terapii
od 2013 roku realizuje zadania związane z wspomaganiem rozwoju szkół/przedszkoli i placówek. Zapraszamy do współpracy w zakresie wspomagania, które obejmuje wsparcie w rozwiązywaniu trudności, problemów oraz w zwiększeniu kompetencji nauczycieli i podniesienia jakości pracy przedszkola/szkoły/placówki.
W ramach wspomagania proponujemy:
Aby uzyskać szczegółowe informacje prosimy o kontakt pod adresem:
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Krakowski Ośrodek Terapii
tel. 12 422 18 58
www.kot.krakow.pl
e-mail: kot.krakow@poczta.onet.pl
i.kaznowska@poczta.fm
Równocześnie prosimy Państwa o rozpropagowanie wśród nauczycieli, wychowawców, specjalistów i pedagogów formy doskonalenia, jakimi są sieci współpracy i samokształcenia.
Sieć współpracy i samokształcenia to nowoczesna forma doskonalenia nauczycieli, której podstawą jest praca zespołowa nauczycieli, wymiana doświadczeń i dobrych praktyk oraz podnoszenie kompetencji poprzez udział w różnych formach doskonalenia zgodnie z zdiagnozowanymi potrzebami.
W SPPP KOT w r. szk. 2018/19 planujemy uruchomienie następujących sieci współpracy i samokształcenia:
Nazwa sieci: Sieci problemowe |
Koordynator |
1 „Uczenie się przez współpracę -praca z zespołem i w zespole /od klasy IV SP, gimnazja i szkoły średnie/ |
Koordynator sieci Alicja Sikora saj@autograf.pl |
2. Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego |
Koordynator sieci Agnieszka Larysz–Ligęza przedszkolnasiec@gmail.com |
3. Dla nauczycieli wychowawców klas /od klasy IV SP, gimnazja i szkoły średnie/ |
Koordynator sieci Alicja Sikora saj@autograf.pl |
4. Dla nauczycieli szkolnictwa zawodowego |
Powstanie sieci uzależnione jest od zainteresowania nauczycieli–kontakt przedszkolnasiec@gmail.com kot.krakow@poczta.onet.pl |
07 maja 2018
Zapraszamy do współpracy w zakresie wspomagania, które obejmuje wsparcie w rozwiązywaniu trudności, problemów oraz w zwiększeniu kompetencji nauczycieli i podniesienia jakości pracy przedszkola/szkoły/placówki. Więcej informacji znajduje się na naszej stronie w zakładce WSPOMAGANIE.
12 luty 2018
"Kot w tarapatach" - zapraszamy klasy I do udziału w kociej akcji profilaktycznej!
Celem Akcji jest przybliżenie dzieciom idei terapii i korzystania z pomocy psychologicznej, kiedy mają różne trudności i zmartwienia. Zgłoszenia przyjmujemy do 16 marca 2018.
Szkoła XXI wieku na miarę oczekiwań uczniów. Wartość relacji w edukacji.
Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej,
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi,
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Krakowski Ośrodek Terapii
mają zaszczyt zaprosić
Szanownych Państwa Dyrektorów, Nauczycieli i Specjalistów
z krakowskich przedszkoli, szkół i placówek na konferencję
„Szkoła XXI wieku na miarę oczekiwań uczniów. Wartość relacji w edukacji.”
Konferencja odbędzie się 11 grudnia 2017 r. od godz. 11.00 do 16.00 w Urzędzie Miasta Krakowa w Nowej Hucie os. Zgody 2 sala plenarna, 4 piętro
Celem konferencji jest:
podzielenie się dobrymi praktykami w zakresie koncepcji szkoły XXI wieku w obszarze nowej kultury nauczania i uczenia się,
wskazanie roli nauczyciela w tworzeniu przestrzeni dla dialogu opartego na partnerskich relacjach oraz budowania atmosfery sprzyjającej efektywnej współpracy wszystkich podmiotów,
stworzenie przestrzeni do dyskusji nad potrzebami i oczekiwaniami oraz możliwościami zrekonstruowania współczesnej szkoły.
Konferencja została całkowicie sfinansowana przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Krakowa w ramach Wspomagania Rozwoju Szkół. Udział w konferencji jest bezpłatny.
Wszystkich zainteresowanych udziałem w konferencji uprzejmie prosimy o przesłanie zgłoszenia wyłącznie w wersji elektronicznej według załączonego formularza
Dyrektor SPWPPP Ewa Pohorecka
Dyrektor SPPPDDZNE Małgorzata Niewodowska
Dyrektor SPPP KOT Barbara Woszczyna
Doradca metodyczny/koordynator merytoryczny Renata Flis
Bezpłatne szkolenia specjalistyczne dla Dyrektorów i Nauczycieli
Szanowni Państwo Dyrektorzy krakowskich szkół, przedszkoli i placówek!
Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogiczna, Specjalistyczna Poradnia Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi i Krakowski Ośrodek Terapii zapraszają Państwa Dyrektorów i Nauczycieli do wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach prowadzonych przez koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia zatrudnionych w wyżej wymienionych Poradniach Specjalistycznych.
Szkolenia całkowicie zostały sfinansowane przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Krakowa w ramach wspomagania rozwoju szkół.
W załączonej tabeli znajdują się wszystkie, niezbędne informacje na temat proponowanych szkoleń wraz z formularzami zgłoszeniowymi. Uprzejmie prosimy o przesyłanie formularzy zgłoszeniowych do Poradni Specjalistycznych, które organizują dane szkolenia. Szkolenia maja charakter warsztatowy, dlatego liczba miejsc na jedno szkolenie jest ograniczona. Każdy z Państwa może wziąć udział w kilku szkoleniach, zgodnie z własnymi potrzebami i zainteresowaniami.
Zachęcamy Państwa do udziału w szkoleniach.
Doradca metodyczny: Renata Flis
Dyrektor SPWPPP Ewa Pohorecka
Dyrektor SPPPDDZNE Małgorzata Niewodowska
Dyrektor SPPP KOT Barbara Woszczyna
Konferencja "Raz, dwa, trzy...programujesz Ty"
Szanowni Państwo!
28 września 2017r. specjalistyczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Krakowie:
Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej,
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi,
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Krakowski Ośrodek Terapii
zorganizowały konferencję
"Raz, dwa, trzy... programujesz Ty" Kształcenie informatyczne i programowanie dla uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych"
Współorganizatorami konferencji byli:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz
Wydział Edukacji Urzędu Miasta Krakowa
Patronat honorowy objął: Małopolski Oddział Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
W konferencji skierowanej do wszystkich nauczycieli informatyki, edukacji wczesnoszkolnej i innych przedmiotów zainteresowanych nauką programowania w szkołach oraz do dyrektorów szkół wzięło udział około 140 osób z 50 szkół ze wszystkich etapów edukacji. Każdy uczestnik mógł uczestniczyć w dwóch, wybranych przez siebie warsztatach i praktycznie zapoznać się z narzędziami programowania. A oto tematy warsztatów:
Planszówki uczą programowania (ScottieGo!, Cody Roby)
Przygoda z Ozobotami
Czaruj z Baltie
Exebook- zbiór zadań do informatyki online
Python rysuje - wizualizacja danych przy użyciu biblioteki Matplotlib.
Python rysuje - wizualizacja danych przy użyciu biblioteki Matplotlib.
Gry i zabawy ze Scratchem
Z uwagi na duże zainteresowanie tematem, niektóre warsztaty zostaną powtórzone dla nauczycieli współpracujących w sieciach współpracy i samokształcenia prowadzonych przez Specjalistyczną Poradnię Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi. Szczegółowych informacji udzielają i zgłoszenia przyjmują:
- Renata Flis - doradca metodyczny ( renfli58@gmail.com)
- Magdalena Sobczyk - specjalista ds.administracji (magdaesobczyk@gmail.com)
Poniżej zamieszczamy linki do filmów z otwarcia konferencji, prowadzonych wykładów przez prelegentów oraz kilku podsumowań wydarzenia.
Uroczyste otwarcie konferencji
https://youtu.be/FUJkM9K7gJI
Rola nauczyciela w uczącym się społeczeństwie - dr Stanisław Kowal
https://youtu.be/QDdGD7KdMo8
Działania Ministerstwa Edukacji Narodowej na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych -Magdalena Traczuk-Rąpały z MEN
https://youtu.be/V8myfzlEqVA
Podsumowanie Małgorzata Niewodowska- Dyrektor SPPPDDZNE
https://youtu.be/mvf-bDkxW48
Podsumowanie Ewa Pohorecka- Dyrektor SPWPPP
https://youtu.be/p9fZjLzzNkk
Podsumowanie dr Stanisław Kowal- UP w Krakowie
https://youtu.be/Gk06OoG3meM
Podsumowanie Magdalena Traczuk-Rąpała - MEN
https://youtu.be/kYYPdBHDjik
Podsumowanie Dariusz Domajewski- WE UMK
https://youtu.be/nZOtKIMBFGM
Podsumowanie Janczy Andrzej- KO w Krakowie
https://youtu.be/xTlqLuyg1cA
Podsumowanie Agnieszka Szefer Trela
https://youtu.be/QsaXCXkvs6E
Posumowanie Beata Aka Chodacka
https://youtu.be/w-decg5K8fI
W imieniu organizatorów
Barbara Woszczyna
Dyrektor SPPP KOT
W związku z realizacją zadania "Wspomaganie rozwoju szkół w Gminie Miejskiej Kraków" SPPP Krakowski Ośrodek Terapii zaprasza do podjęcia współpracy w zakresie procesowego lub problemowego wspomagania. SPPP Krakowski Ośrodek Terapii już po raz czwarty realizuje zadania związane ze wspomaganiem rozwoju szkół zgodnie z nową formułą. W 2017r Poradnia zamierza kontynuować działania w zakresie wspomagania oraz objąć wsparciem kolejne placówki. Zapraszamy do współpracy nowe szkoły, które wyrażą chęć skorzystania ze wsparcia Poradni w zakresie procesowego wspomagania, planujemy także kontynuację działań dla szkół dotychczas objętych wsparciem, na poznanych zasadach współpracy.
Podobnie jak w ubiegłym roku zapraszamy Państwa do współpracy w zakresie procesowego lub problemowego wspomagania oraz do udziału w pracach trzech sieci współpracy i samokształcenia o charakterze metodycznym lub problemowym. Proponowany czas realizacji wspomagania to okres od maja do grudnia 2017r.
Tematy pracy dwu sieci problemowych będą kontynuowane, trzecia jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli wychowania przedszkolnego. Problematyka dotychczas realizowana z Radami Pedagogicznymi i na spotkaniach sieci spotkała się z wysoką oceną uczestników wspomagania. O efektach dotychczasowej pracy w zakresie procesowego i problemowego wspomagania Rad Pedagogicznych i nauczycieli w sieci współpracy i doskonalenia, można przeczytać na stronie SPPP KOT http://www.kot.krakow.pl/wspomaganie i http://www.kot.krakow.pl/newsy/podziekowania-za-udzial-w-konferencji-naukowo-szkoleniowej-quo-vadis-szkolo-procesowe-wspomaganie-rozwoju-szkol-przez-poradnie-specjalistyczne-w-krakowie,news-88
Sieć to zespół ok. 20 nauczycieli z różnych szkół lub przedszkoli, którzy współpracują w zorganizowany sposób - za pośrednictwem platformy internetowej (umożliwiającej bieżący kontakt i wymianę zasobów) oraz na spotkaniach z koordynatorem lub zaproszonymi ekspertami z danej dziedziny. Metody pracy dostosowane będą do potrzeb uczestników (wykłady, warsztaty, treningi, metody aktywne).
Sieciowanie to działanie umożliwiające nawiązywanie kontaktów, wymianę poglądów, dostęp do informacji, współpracę i współdziałanie ułatwiające dochodzenie do oczekiwanych rezultatów w sposób będący długofalowym i systematycznym procesem opartym na zaufaniu i wzajemności.
Proponowane formy pracy Rad Pedagogicznych i w sieci współpracy i doskonalenia:
Wspomaganie Rad Pedagogicznych.
Wspomaganie wynika z analizy indywidualnej sytuacji szkoły i odpowiada na jej specyficzne potrzeby. Na tej bazie budowana jest oferta doskonalenia dla nauczycieli. Wspomaganie może przebiegać w dwóch formach, jako procesowe lub problemowe. Wspomaganie procesowe obejmuje przeprowadzenie diagnozy potrzeb rozwojowych szkoły, określenie form wsparcia (warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli), wdrażanie zaplanowanych działań, monitoring i ewaluację prowadzonych działań. Wspomaganie problemowe obejmuje wsparcie na wybranych etapach procesu.
Uczestnicy wspomagania otrzymają zaświadczenia potwierdzające udział w w/w formach doskonalenia. W sprawach dotyczących wspomagania prosimy o kontakt z Organizatorem Rozwoju Szkoły Izabelą Kaznowską: Tel.: 695234423, e-mail: i.kaznowska@poczta.fm
Karta zgłoszenia i Porozumienie znajdują się w załączniku.
Prosimy o zgłoszenie nauczycieli z Państwa placówki do udziału w pracach wybranej sieci. Osoby zainteresowane podnoszeniem swoich kwalifikacji zawodowych w proponowanych obszarach proszone są o zgłaszanie się poprzez wypełnienie i przesłanie w wersji elektronicznej skanu formularza zgłoszenia do sieci w terminie do 20 maja 2017 r. z dopiskiem „WSPOMAGANIE ROZWOJU SZKÓŁ” na adres e-mail:
Przewidywany termin pierwszego spotkania sieci - druga poł. maja 2017r.
Proponujemy następujące tematy sieci współpracy i samokształcenia:
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna "Krakowski Ośrodek Terapii" realizuje zadania związane ze wspomaganiem rozwoju szkół zgodnie z nową formułą. Zapraszamy Dyrektorów Szkół do współpracy w zakresie procesowego lub problemowego wspomagania oraz do udziału w pracach sieci współpracy i samokształcenia o charakterze metodycznym lub problemowym.
Podstawowe założenia kompleksowego wspomagania rozwoju szkół:
Istotą nowego modelu wspomagania jest wpisanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szersze działania, których celem jest rozwój całej szkoły rozumianej, jako organizacja ucząca się. U podstaw wprowadzanej zmiany leży przekonanie o dużym znaczeniu ewaluacji pracy szkoły. Dzięki niej może ona skutecznie planować własny rozwój, a także kierować wsparcie tam, gdzie jest ono faktycznie potrzebne.
Najważniejszą zmianą wynikającą z kompleksowego wspomagania szkół jest wpisanie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek do zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych:
* wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie:
* rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania;
* analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu i egzaminów;
* potrzeb zdiagnozowanych na podstawie analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu i egzaminów;
* innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkołę lub placówkę.
* ustalenia sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
* zaplanowania form wspomagania i ich realizację;
* wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
* wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek to także:
* organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności przez wymianę doświadczeń.
Klamrą, która spina wytyczne nowego systemu wspomagania, jest zalecenie wykorzystania w procesie doskonalenia nauczycieli potencjału różnych instytucji – placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych. Aby model ten przyniósł szkole wymierne rezultaty, konieczna jest współpraca dyrekcji, nauczycieli, instytucji wspomagania, ekspertów zewnętrznych, a także rodziców, uczniów.
za: http://www.ore.edu.pl/projekty-ue/projekty-systemowe/wspieranie-szkol-i-nauczycieli/112-wspieranie-szko-i-nauczycieli-aktualnoci/6421-wspomaganie-szkoly-krok-po-kroku
Zgłoszenie do współpracy w zakresie wspomagania może nastąpić poprzez:
* kontakt telefoniczny: Tel: 012 422 18 58
* kontakt mailowy : kot.krakow@poczta.onet.pl
Proponujemy również wykorzystanie Karty zgłoszenia i przesłanie jej do Krakowskiego Ośrodka Terapii na adres mailowy z dopiskiem "WSPOMAGANIE ROZWOJU SZKÓŁ". /pro_kot/zasoby/files/materialy-do-pobrania/karta-zgoszenia-wspomaganie.doc
Osoby zainteresowane podnoszeniem swoich kwalifikacji zawodowych w proponowanych obszarach proszone są o indywidualne zgłaszanie się poprzez wypełnienie i przesłanie w wersji elektronicznej skanu formularza zgłoszenia do sieci na adres mailowy kot.krakow@poczta.onet.pl z dopiskiem "WSPOMAGANIE ROZWOJU SZKÓŁ". Rekrutacja TRWA NADAL. /pro_kot/zasoby/files/materialy-do-pobrania/formularz-zgloszenia-do-sieci-wspolpracy.docx
Początek pracy w sieci współpracy i samokształcenia: maj 2016r.
Zapraszamy!
środa, 13.04.2016
Pałac Krzysztofory
Muzeum Historyczne Miasta Krakowa
Rynek Główny 35
PROGRAM KONFERENCJI JUBILEUSZOWEJ Z OKAZJI 25-LECIA KOT
9:30-10:00 rejestracja uczestników
10:00-10:30 – Inauguracja konferencji – dyrektor mgr Barbara Woszczyna, wystąpienia zaproszonych gości
10:30-11:00 – Przedstawienie wyników ankiety na temat psychoterapii w poradniach psychologiczno–pedagogicznych – dr Bogusława Piasecka
11:00-11:45- „Specyfika i ograniczenia procesu terapeutycznego w psychodynamicznej psychoterapii młodzieży" – mgr Paweł Glita
11:45-12:00 – dyskusja
12:00-12:30 - przerwa kawowa
12:30-13:15 – „Uwięzieni w przeszłości - dylematy separacyjne okresu młodzieńczego ujęciu psychodynamicznym."- mgr Agnieszka Sibila
13:15-13:30 – dyskusja
13:30-14:15 – Wystąpienie Zespołu Terapii Dzieci i Rodziców "Co chcielibyście wiedzieć o psychoterapii dzieci, ale boicie się zapytać",14:15-14:30 - dyskusja
14:30-15:00 - przerwa kawowa
15:00-15:45 – Panel dyskusyjny – 25 lat psychoterapii w oświacie – pokolenie – przemiany – psychoterapia – prowadzenie: Ewa Domagalska, uczestnicy : mgr Barbara Woszczyna, mgr Iwona Kozłowska – Piwowarczyk, dr hab. Maciej Pilecki, mgr Janusz Kitrasiewicz
15:45-16:00 - zamknięcie konferencji
Opłata konferencyjna: 30 zł (do 3.04.2016) 50 zł (do 11.04.2016) studenci 20 zł
Wpłaty na konto KOT nr: 97 1020 2892 0000 5102 0589 9267 (tytułem: "konferencja")
Zgłoszenia z potwierdzeniem przelewu oraz dane do rachunków proszę przesłać na adres: kot.jubileusz@gmail.com
(w dniu konferencji rachunki nie będą wypisywane)
Szczegółowe informacje: 124221858
TERMIN: 26.02.2016 r. godz. 15.00 -18.00
MIEJSCE: Krakowski Ośrodek Terapii, ul. Helclów 23a
PROWADZĄCY: Beata Kicińska, Karolina Krzątała- Klemiato
Zapraszamy do udziału w warsztacie osoby zaineresowane terapią grupową dzieci w wieku 11-12 lat - psychoterapeutów, psychologów, pedagogów szkolnych, wychowawców klas. Zaprezentujemy program terapeutyczny „Kraina” w oparciu, o który prowadzona jest grupa terapeutyczna na terenie KOT. Mamy nadzieję, że pozwoli to Państwu zorientować się kto z Państwa podopiecznych może odnieść korzyść z tego typu terapii grupowej. Zaproponowany sposób wykorzystania zabawy w/w programie może być pomocny w konstruowaniu krótkich form warsztatowych dla V i VI-klasistów.
Przewidywana liczba uczestników pojedynczego warsztatu: 15 osób.
FORMA ZGŁOSZENIA: zgłoszenia mailowe wysyłajcie Państwo na adres: kot.jubileusz@gmail.com
W zgłoszeniu prosimy podać: tytuł warsztatu, imię i nazwisko osoby zgłaszającej się, miejsce pracy oraz stanowisko. Warsztaty są bezpłatne. W doborze grupy liczy się kolejność zgłoszeń.
„Tamujemy przemoc" - to krakowski program pilotażowy, którego celem jest zapobieganie przemocy w szkole oraz objęcie wsparciem ofiar tego zjawiska.List intencyjny dotyczący realizacji programu podpisali w czwartek (27 listopada) w obecności Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego, Barbara Woszczyna – Dyrektor Krakowskiego Ośrodka Terapii oraz Tomasz Wojciechowski – Prezes Fundacji na rzecz Bezpieczeństwa i Współpracy w Szkole Falochron. Wspólne działania mają doprowadzić do realizacji misji konsekwentnego budowania bezpieczeństwa w krakowskich szkołach,
Szczegółowe informacje w załączniku.