Dokument archiwalny
Numer ogłoszenia: 219077-2014
Data zamieszczenia: 16.10.2014
Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
GRODZKI URZĄD PRACY W KRAKOWIE
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Zamieszczanie obowiązkowe
Zamieszczanie nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kraków - Grodzki Urząd Pracy w Krakowie
31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, woj. małopolskie
Telefon: 12 68-68-000 Fax: 12 645-12-70
Adres strony internetowej Zamawiającego: www.gupkrakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II. 1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II. 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
Zamówienie Nr: OZ.271.324.2014.JW. z dnia 01.10.2014 r.
„Świadczenie usług porządkowo-czystościowych w pomieszczeniach Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie i na wydzielonym terenie przed budynkiem”.
II. 1.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II. 1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
-
Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług porządkowo-czystościowych w pomieszczeniach Grodzkiego Urzędu Pracy przy ul. Wąwozowej 34 i 34B oraz na wydzielonym terenie przed budynkiem - zgodnie ze szczegółowymi wymaganiami zawartymi w „Opisie przedmiotu zamówienia” - Część I. i Część II., stanowiącym Załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ.
-
W celu rzetelnej wyceny oferty możliwa jest wizja lokalna miejsca realizacji zamówienia po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z osobą wskazaną do kontaktu przez Zamawiającego w Rozdziale VII. pkt 1 niniejszej SIWZ.
-
Wykonawca musi posiadać aktualny certyfikat ISO 9001 lub inne zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi.
-
Wykonawca będzie realizował usługę utrzymania czystości przez 6-ciu pracowników, w tym jeden pracownik będzie wykonywał usługę tzw. serwisu dziennego, zgodnie z wykazem określonym w „Opisie przedmiotu zamówienia” - Część II. pkt H) stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. Pracownik wykonujący usługę tzw. serwisu dziennego o której mowa w pkt 4. będzie potwierdzał w wyznaczonych godzinach bieżącą czystość, stan mydła i papieru toaletowego poprzez podpisanie „Karty utrzymania czystości”.
-
Wykonawca zamieści w każdej toalecie ”Kartę utrzymania czystości”, która będzie służyła kontroli częstotliwości realizacji usługi utrzymania czystości.
-
Wykonawca wykonywać będzie usługę utrzymania czystości przez osoby posiadające odpowiednie umiejętności i doświadczenie zawodowe w sprzątaniu pomieszczeń biurowych i zatrudnionych na umowę o pracę (umowy o pracę do wglądu).
-
Wykonawca ma obowiązek zapewnić stały, codzienny nadzór nad pracą osób sprzątających w czasie od rozpoczęcia do zakończenia prac. Zamawiający zezwala, aby osoba kierująca pracownikami wywodziła się spośród 6-ciu pracowników lub była dodatkową osobą pełniącą funkcję koordynatora usługi.
-
Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia w formie pisemnej, przed podpisaniem umowy, imiennego wykazu 6-ciu pracowników, świadczących usługę utrzymania czystości w obiekcie o zbliżonych wymaganiach. Wykonawca na bieżąco aktualizuje listę pracowników. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmowy wpuszczenia na własny teren pracownika niewymienionego na liście.
-
Wykonawca wykonywać będzie prace porządkowo-czystościowe nie krócej niż od godz. 15.30 do godz. 20.30 od poniedziałku do piątku, co będzie potwierdzane każdorazowo podpisem na liście obecności osób wykonujących przedmiot zamówienia, którą Wykonawca złoży w pierwszym dniu wykonywania usługi na portierni.
-
Zamawiający dopuszcza wykonywanie zadań okresowych w innym terminie po wcześniejszym każdorazowym uzgodnieniu terminu.
-
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do usuwania sopli i nawisów śnieżnych w ciągu okresu zimowego.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo skutecznego wnioskowania o zmianę pracownika skierowanego do wykonywania przedmiotu zamówienia w przypadku nienależytego wykonywania przez niego obowiązków.
-
Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia z zachowaniem podstawowych zasad BHP i PPOŻ., przy użyciu własnych środków czystości higieny, środków dezynfekcyjnych i własnego sprzętu koniecznych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
-
1Użytkowany przez Wykonawcę sprzęt (profesjonalne narzędzia, urządzenia i maszyny techniczne) musi spełniać obowiązujące wymagania w zakresie BHP i dopuszczenia do pracy.
-
Zamawiający wymaga, aby oferowane środki do utrzymania czystości były nietoksyczne, nieszkodliwe dla zdrowia i środowiska naturalnego, posiadały atesty higieniczne PZH (Państwowego Zakładu Higieny) dopuszczające je do stosowania na rynku polskim.
-
Wykonawca zobowiązany jest do stosowania środków czystości o bezspornie dobrej jakości odpowiednie dla poszczególnych powierzchni, gwarantujące bezpieczeństwo (antypoślizgowe) o jakości zapewniającej wymagany poziom sprzątanych pomieszczeń.
-
Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi wykaz środków czystości i sprzętu, które zamierza stosować w czasie realizacji umowy wraz z ich kartami charakterystyk. Zamawiający ma prawo do bieżącej kontroli środków czystości oraz narzędzi i sprzętu stosowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
-
Wykonawca zaopatrzy pracowników na czas realizacji zamówienia w:
-
odkurzacz dla każdego pracownika,
-
jednakowe ubiory,
-
wózki do przewożenia sprzętu do sprzątanai i mycia oraz środki czystości w ilościach przeznaczonych do realizacji usługi - dla każdego z pracowników,
-
podstawowy sprzęt sprzątający tzn. szczotki, ścierki, wiadra, mopy itp. - dla każdego z pracowników,
-
maszynę szorująco-zmywającą,
-
maszynę do prania dywanow i wykładzin,
-
maszynę myjącą pod ciśnieniem.
-
Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną za należyte wykonanie usługi przed uprawnionymi organami kontroli zewnętrznej w szczególności: Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną i Państwową Inspekcją Pracy.
-
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją usługi utrzymania czystości oraz wskutek innych działań osób zatrudnionych przez Wykonawcę.
-
W przypadku wykonania czynności porządkowych niezgodnych z umową lub z nienależytą starannością Zamawiający w ramach obowiązującej umowy będzie wymagać od Wykonawcy niezwłocznego ich poprawienia.
-
Podczas pracy każda z osób sprzątających otwiera tylko to pomieszczenie, które aktualnie sprząta. Drzwi pozostałych pomieszczeń powinny być w tym czasie zamknięte na klucz.
-
Po zakończeniu pracy w danym pomieszczeniu, każda osoba sprzątająca zobowiązana jest do sprawdzenia zamknięcia okien.
-
W zakresie czynności wykonywanych dwa razy w roku (maj i wrzesień) określonych w „Opisie przedmiotu zamówienia” w Części II. pkt D) stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ odbiór wykonanych prac następuje poprzez spisanie protokołu.
-
Zamawiający zapewni nieodpłatnie Wykonawcy możliwość korzystania z sieci wodociągowej oraz energii elektrycznej.
-
Zamawiający zapewni nieodpłatnie Wykonawcy korzystanie z pomieszczenia gospodarczego do przechowywania sprzętu oraz środków czystości w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie.
-
Pracownicy Wykonawcy korzystający z pomieszczenia gospodarczego powinni utrzymywać je w należytej czystości i porządku.
-
Zamawiający będzie dokonywał bieżącej kontroli należytego wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę a odbiór będzie każdorazowo odnotowany w „Zeszycie uwag”.
-
Okresowo wykonywane czynności określone w „Opisie przedmiotu zamówienia” w Części II. w punktach od C) do G) mają być odnotowane w „Zeszycie uwag” i każdorazowo odebrane przez pracownika Referatu Administracyjno-Gospodarczego i Obsługi Kancelaryjnej.
-
Zakres czynności sprzątania wyszczególniony w „Opisie przedmiotu zamówienia” - w Części II. w punktach A), B), C), D), E), F) stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ odbywać się będzie w dni robocze od poniedziałku do piątku po zakończeniu pracy Urzędu, tj. w godzinach od 15.30 do 20.30 z wyjątkiem sprzątania pomieszczeń o tzw. ograniczonym dostępie, które muszą być wykonane w godzinach urzędowania.
-
Zamawiający informuje, że przybliżone zużycie w 2015 r. będzie wynosiło:
-
papieru toaletowego szarego typu jumbo - 3900 sztuk
-
mydła w płynie markowego, nawilżającego o delikatnym zapachu, pH 5,5-7 - 180 l
-
mydła w płynie popularnego, nawilżającego o delikatnym zapachu, pH 5,5-7 - 300 l
-
worków na śmieci o pojemności 35 l - 360 rolek
-
worków na śmieci o pojemności 60 l - 360 rolek
-
worków na śmieci o pojemności 120 l - 120 rolek (wykorzystywane są do dużych niszczarek i wynoszenia śmieci).
-
W pomieszczeniach Urzędu liczba koszy wynosi:
-
pojemność 35 litrów - 40 szt.
-
pojemność 60 litrów - 50 szt.
-
kosze typu „Trio” o pojemności 40 litrów - 25 szt.
-
kosze typu „DUO” o pojemności 21 litrów - 20 szt.
-
Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia Podwykonawcom. W „Formularzu ofertowym” (stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ) Wykonawca poda wykaz części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom lub Wykonawca poda nazwy (firmy) Podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach okreslonych w art. 26 ust. 2b., w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1.Ustawy p.z.p. (art. 36b. cyt.Ustawy).
-
Miejsce realizacji zamówienia: Grodzki Urząd Pracy w Krakowie, 31 – 752 Kraków, ul. Wąwozowa 34 i 34B.
-
Termin realizacji zamówienia: od dnia 01 stycznia 2015 r. do dnia 31 grudnia 2015 r.
II. 1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9; 90.91.92.00-4
II. 1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE
II. 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: NIE
II. 2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
data zakończenia: 31.12.2015 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III. 1) WADIUM
Informacja na temat wadium: NIE JET WYMAGANE.
III. 3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
Dla uznania, że Wykonawca spełnia ten warunek, Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia oświadczenia, że na dzień składania ofert spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Ustawy p.z.p.
Zamawiający oceni spełnienie tego warunku na na podstawie złożonego do oferty w/w oświadczenia na zasadzie spełnia – nie spełnia.
III. 3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy udokumentują posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane - w tym co najmniej 3 usług sprzątania obiektów biurowych o powierzchni minimum 3.500 m2 i wartości nie mniejszej niż 130.000,00 zł brutto każda i każda trwająca nieprzerwanie co najmniej 12 miesięcy w ramach jednej umowy oraz załączą dowody (poświadczenia, oświadczenia) czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie wykazu usług i dokumentów załączonych do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
Dowodami o których mowa powyżej są:
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładasnia dowodów, o których mowa powyżej.
III. 3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił wykaz (z podaniem przeznaczenia, ilości i właściciela) niezbędnych profesjonalnych narzędzi i urządzeń (maszyn) technicznych, którymi dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji przedmiotu zamówienia, zamieszczając w wykazie informację dotyczącą narzędzi i urządzeń (maszyn)
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie wykazu załączonego do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby realizował usługę utrzymania czystości przez 6 -ciu pracowników, w tym jeden pracownik będzie wykonywał usługę tzw. serwisu dziennego, którzy są zatrudnieni na umowę o pracę i posiadają odpowiednie umiejętności i doświadczenie zawodowe w sprzątaniu pomieszczeń biurowych.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawcy przedłożą opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia (suma gwarancyjna ubezpieczenia – co najmniej 130.000,00 zł) na dzień składania ofert.
Sprawdzenie spełnienia tego warunku zostanie dokonane na podstawie dokumentów załączonych do oferty na zasadzie: spełnia - nie spełnia.
III. 4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III. 4.1) W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
-
określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenie poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonywanych nienależycie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 3 usługi sprzątania obiektów biurowych o powierzchni minimum 3.500m2 i wartości nie mniejszej niż 130.000,00 zł brutto każda i każda trwająca nieprzerwanie co najmniej 12 miesięcy w ramach jednej umowy,
-
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu pracy i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
-
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III. 4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III, 4.2).
III. 4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III. 4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III. 5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
III. 6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III. 4) albo w pkt III. 5)
-
Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ.
-
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy, jeżeli Wykonawca jest reprezentowany niezgodnie z zapisem we właściwym rejestrze, zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej.
-
Oświadczenie o kontynuacji ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na czas realizacji umowy – wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ.
-
Oświadczenie – zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia lub inny dokument potwierdzający ten fakt – jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów.
-
Oświadczenie, że nie zalega z opłacaniem podatków lub oświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (US).
-
Oświadczenie, że nie zalega z opłacaniem składek ZUS (KRUS) na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub oświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (US).
-
Oświadczenie o niekaralności w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy p.z.p.
-
Oświadczenie o niekaralności w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy p.z.p. (dotyczy podmiotów zbiorowych).
-
Oświadczenie o niekaralności w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 Ustawy p.z.p.
-
Parafowany przez Wykonawcę wzór umowy stanowiący Załącznik Nr 10 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV. 1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV. 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria Znaczenie
1. najniższa cena 100% (maksymalnie można uzyskać 100 pkt.)
IV. 4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV. 4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gupkrakow.pl (przetargi/ogłoszenia/ materiały do pobrania)
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać pod adresem: 31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, pok. 216 od poniedziałku do piątku w godz. 900 do 1400 lub pocztą po pisemnym zamówieniu przesłanym listownie lub faksem.
IV. 4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert
Data: 28.10.2014 r. Godzina: 09.00
Miejsce: Siedziba Zamawiającego- 31-752 Kraków, ul. Wąwozowa 34, pok. 119 (dziennik podawczy)
IV. 4.5) Termin związania ofertą
Okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV. 4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: NIE