Kraków, dn. 12.05.2016r.
Numer sprawy nadany przez Zamawiającego: 1/2016/ZP
Biuletyn Zamówień Publicznych - publikacja dn.: 12.V.2016r. nr ogłoszenia: 119654-2016
Nazwa i adres Zamawiającego:
Dom Pomocy Społecznej, 30-725 Kraków, ul. Łanowa 43 woj. małopolskie
telefon: (12) 653-20-41, 296-77-42, fax: (12) 653-03-90, e-mail: dpslanowa43@ceti.pl
adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ceti.pl/~lanowa
Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:
Bogumiła Zdrodowska, Iwona Pirowska, Jacek Wróbel
od poniedziałku do piątku w godz. od 8,00 do 14,00
tel: (12) 653-20-41, 296-77-42; faks: (12) 653-03-90
I. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II. Tryb postępowania: przetarg nieograniczony
III. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego: modernizacja istniejącej w budynku A Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 w Krakowie kuchni wraz z zapleczem
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w istniejącej w budynku A Domu Pomocy Społecznej w Krakowie przy ul. Łanowej 43 kuchni wraz z zapleczem (piwnica i parter) obejmujących jej modernizację w branżach: ogólnobudowlanej (architektura i konstrukcja) i instalacyjnej (c.o., wod. -kan., wentylacja mechaniczna, instalacja elektryczna i gazowa), zgodnie z dokumentacją projektową i wytycznymi SIWZ.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00 - 7 Roboty budowlane
45.21.52.10 - 2 Roboty budowlane z zakresie domów opieki społecznej
45.31.00.00 – 3 Roboty instalacyjne elektryczne
45.31.53.00 – 1 Instalacje zasilania elektrycznego
45.33.10.00 – 6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45.33.11.00 - 7 Instalowanie centralnego ogrzewania
45.33.24.00 - 7 Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45.33.30.00 – 0 Roboty instalacyjne gazowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy.
Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia robót dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o których mowa w art. 67, ust. 1 pkt. 5 Ustawy. Za roboty dodatkowe Wykonawcy przysługiwać będzie dodatkowe wynagrodzenie obliczone według nośników kosztów zawartych w ofercie Wykonawcy na zamówienie podstawowe.
Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w realizacji niniejszego zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym części zamówienia, które zamierza powie-rzyć podwykonawcom. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne.
Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, której mowa w art. 99-101 Ustawy.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 91a Ustawy.
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Zamawiający nie przewiduje stosowania wymagań, o których mowa w art. 29, ust. 4 Ustawy.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą prowadzone w PLN.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium przez Wykonawcę w wysokości 5 000 PLN.
Szczegółowe informacje dotyczące niniejszego zamówienia publicznego zawarte są w SIWZ.
Sposób uzyskania SIWZ: na stronie internetowej Zamawiającego: www.ceti.pl/~lanowa
w siedzibie Zamawiającego w wersji elektronicznej na płycie CD od poniedziałku do piątku w godz.: 10 -14,00 – w pokoju nr 104 (sekretariat) - parter
V. CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA: od podpisania umowy do 30 listopada 2016r.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU, OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i art. 24, ust. 2 pkt 5 Ustawy,
1.2. spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1, pkt 1-4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamó-wień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015r., poz. 2164),
Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1-4 Ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
1.3.wniosą wadium,
1.4.złożą pisemną ofertę zgodną z wymogami Zamawiającego określonymi w niniejszej SIWZ.
Na potwierdzenie spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt. 1-4 Ustawy oraz w celu wykazania, że nie podlega on wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 24, ust.2 pkt 5 Ustawy, Wykonawcy muszą przedstawić następujące dokumenty, oświadczenia i załączniki – (zgodnie z art. 25 i 26 Ustawy oraz Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane - Dz. U. z 2013r. poz. 231).
2.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22, ust. 1 pkt 1 - 4 Ustawy należy przedłożyć:
2.1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ;
2.2.wykaz robót budowlanych, z którego wynikać będzie, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył 2 (dwie) roboty budowlano-instalacyjne w zakresie robót ogólnobudowlanych, instalacji sanitarnych (c. o., c. w. u. i c. w., wod – kan., wentylacja mechaniczna i grawitacyjna, gaz), instalacji elektrycznych i teletechnicznych w budynkach zamieszkania zbiorowego lub/i w budynkach użyteczności publicznej (których definicję określa § 3 pkt 5 i 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie – Dz. U. z 2002r. nr 75, poz. 690 tj. Dz. U. z 2015r. poz. 1422) odpowiadających swoim zakresem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia w tym: 1 (jedną) o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN brutto, 1 (jedną) o wartości nie mniejszej niż 250 000 PLN brutto, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. W tym celu Wykonawca musi wypełnić Załącznik nr 3 do SIWZ oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
2.3.wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpo-wiedzialnych za kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami i oświadczeniem Wykonawcy o posiadaniu przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wymaganych uprawnień, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – Załącznik nr 4 do SIWZ;
Z wykazu osób musi wynikać, że Wykonawca dysponuje osobami do wykonania zamówienia z doświadczeniem i kwalifikacjami w wykonywaniu robót odpowiadających rodzajem przedmiotowi zamówienia, a w szczególności osobami, które będą odpowiadały za kierowanie robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia – tj. posiadającymi odpowiednie uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami ogólnobudowlanymi, robotami w zakresie instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych i teletechnicznych (zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego) i wpisanymi na listę członków właściwych Izb Samorządu Zawodowego:
kierownik budowy – uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
kierownicy robót instalacyjnych:
osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych – uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c. o., gazowych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych i teletechnicznych – uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenerge-tycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcze-śniej obowiązujących przepisów.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania w okoliczno-ściach, o których mowa w art. 24, ust. 1 Ustawy należy przedłożyć:
3.1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia stanowiące Załącznik nr 6 do SIWZ;
3.2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodar-czej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3.3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3.4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania w okoliczno-ściach, o których mowa w art. 24, ust. 2 pkt 5 Ustawy należy przedłożyć:
4.1.listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24, ust. 2 pkt 5 Ustawy albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – stanowiącą Załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ
4.2.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 1-4 Ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust 2b Ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga wykazania za pomocą dokumentów wymienionych w dz. VI pkt 2, p/pkt 2.1.- 2.4. SIWZ, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust.1 Ustawy.
5. Ponadto oferta musi zawierać:
5.1.wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy i cenowy – Załącznik nr 1 i nr 1a do SIWZ;
5.2.kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie dokumentacji projektowej, przedmiarów robót, SIWZ - opis sposobu przygotowania kosztorysu ofertowego znajduje się w dz. X pkt. 4 niniejszej SIWZ;
5.3.informację o części/częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców - Załącznik nr 5 do SIWZ;
5.4.dokument potwierdzający wniesienie wadium;
5.5.zaakceptowany wzór umowy ze wzorem dokumentu gwarancyjnego – Załącznik nr 8 do SIWZ;
Przez akceptację rozumie się złożenie podpisu i imiennej pieczątki przez uprawnioną osobę na ostatniej stronie wzoru umowy i na wzorze dokumentu gwarancyjnego;
5.6.pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – w przypadku podpisywania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy (w formie oryginału lub poświadczonej przez uprawnioną osobę kopii);
5.7.pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów ubiegających się wspólnie o zamówienie, podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów zgodnie z formułą „ spełnia/nie spełnia” tj. zgodnie z zasadą, czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone w dz. V niniejszej SIWZ wymagania (z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnia). Brak któregokolwiek z oświadczeń, dokumentów i załączników będzie skutkował wykluczeniem Wykonawcy – na mocy art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy) - z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
VII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj.: w Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Łanowa 43 w sekretariacie - pokój nr 104 - parter
od poniedziałku do piątku w godz. od 7,30 do 15,30
Termin składania ofert upływa w dniu 07 czerwca 2016r. o godz.: 09,00.
VIII. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego tj.: w Domu Pomocy Społecznej w Krakowie przy ul. Łanowej 43 w pokoju konferencyjnym (nr 105) wejście przez sekretariat – parter
w dniu 07 czerwca 2016r. o godz. 09,15.
IX.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca zostanie związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
X. KRYTERIA OCENY OFERT:
cena: 90%
przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości: 10%
XI. WARUNKI UMOWY: Warunki umowy zostały określone w Załączniku nr 8 do SIWZ.
Barbara Wąsowicz - Dyrektor Domu