OGŁOSZENIE
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie na podstawie Pełnomocnictwa 40/2016 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 19 stycznia 2016 r., w związku z art. 11, art. 13 ust. 1-3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie ogłasza otwarty konkurs ofert na:
wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu działalności charytatywnej w ramach zadań Dzielnicy X Swoszowice w 2017 r., zwany dalej Konkursem
Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie wykonania zadania wynosi: 6000 zł
Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, po podpisaniu umowy z wyłonionym Oferentem.
Termin i miejsce składania ofert:
6 listopada 2017 r., do godz. 12.00 na Dzienniku Podawczym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, przy ul. Józefińskiej 14, pok. 004.
Zasady przyznawania dotacji:
1. Do złożenia ofert w konkursie, uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego, zgodnie z rozdz. III warunków konkursu.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań zgodnie z wymogami określonymi w rozdz. X warunków konkursu i złożenie go w terminie i w sposób określony w ogłoszeniu i w rozdz. XII warunków konkursu.
3. Dofinansowanie nastąpi w trybie wspierania realizacji zadania publicznego.
4. Oferent w celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania z budżetu Miasta może otrzymać tylko jedną dotację na realizację konkretnej oferty, zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
5. Sposób wyboru oferenta i sposób ogłoszenia o wyborze został określony w rozdz. XIII warunków konkursu.
6. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
7. Od podjętych decyzji związanych z rozstrzygnięciem konkursu nie przysługuje odwołanie.
8. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
9. Szczegółowe zasady realizacji zadania i przyznawania dotacji, w tym ograniczenia co do wydatkowania kwoty dotacji oraz obowiązki sprawozdawcze zostały określone w rozdz. XI warunków konkursu. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
10. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert do zgłoszenia się w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa, ul. Stachowicza 18, w celu uzgodnienia warunków umowy. Niedotrzymanie terminu jest równoznaczne z rezygnacją Oferenta z przyznanej dotacji.
11. Zleceniodawca zawrze umowę z wybranym Oferentem z mocą obowiązywania od dnia 1 grudnia 2017 r.
12. Oferty należy składać przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.w sposób określony zgodnie z poniższymi zasadami.
Zasady użytkowania systemu NAWIKUS
1. Zgodnie z zarządzeniem nr 1924/2015 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 23.07.2015 r. w sprawie wprowadzenia w Gminie Miejskiej Kraków systemu informatycznego NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
2. Regulamin działania systemu NAWIKUS określa Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa nr 2474/2016 z dnia 26.09.2016r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu użytkowania systemu NAWIKUS - Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych.
3. Ogłoszenie o konkursie znajduje się na stronie portalu informacyjnego www.nawikus.krakow.pl.
4. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl.
5. Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.pl najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu.
7. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
8. Organizacje, które nie mają dostępu do komputera lub Internetu mogą skorzystać z Punktu Obsługi NGO – NAWIKUS, w Biurze MOWIS, os. Centrum C 10, pokój nr 108, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.30 do 15.30; w godzinach pracy UMK możliwa jest pomoc techniczna przy wprowadzaniu ofert, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby na nr telefonu: tel. 12/616-78-18, 12/616-78-23 lub 728 366 319.
9. Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
10. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
11. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
12. Zgłoszenia błędów systemu należy dokonać na adres: nawikus.krakow@um.krakow.pl, najpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni wolnych od pracy.
Kryteria wyboru oferty:
1. Oferty zostaną ocenione przez Komisję konkursową według następujących kryteriów:
1) oceny możliwości realizacji zadania publicznego:
2) oceny kalkulacji kosztów realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) oceny proponowanej jakości realizacji zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie (ocena opisu realizacji zadania – program pracy, spójność koncepcji realizacji zadania);
4) oceny planowanego wkładu rzeczowego, osobowego w realizację zadania, w tym: świadczenia wolontariuszy i pracy społecznej członków organizacji do realizacji zadania publicznego,
5) oceny planowanego udziału środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł na realizację zadania,
6) analizy i oceny realizacji uprzednio zleconych zadań publicznych pod względem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków, w przypadku Oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zadania publiczne zlecone przez Gminę Miejską Kraków.
Zleceniobiorcą zadania zostanie Podmiot, którego oferta zostanie oceniona najwyżej pod względem merytorycznym przez Komisję konkursową, pod warunkiem, że w wyniku oceny merytorycznej, liczba uzyskanych przez Oferenta punktów będzie wyższa niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Pierwsze posiedzenie Komisji konkursowej odbędzie się w dniu 6 listopada 2017 r. o godzinie 12.30 w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, przy ul. Józefińskiej 14.
Wybór Podmiotu realizującego zadanie nastąpi do 8 listopada 2017 r.
Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju oraz o koszcie ich realizacji w latach poprzednich;
Informacja na temat zrealizowanych w 2016 r. zadań tego samego rodzaju lub podobnych:
1. zadanie pn. „Pomoc rzeczowa dla osób zrzeszonych w Kołach Emerytów i Rencistów na terenie Dzielnicy IX” – realizowane przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Rejonowy z siedzibą Kraków Podgórze, ul. Józefińska 14 – 8000 zł;
2. zadanie pn. „Zakup bonów lub paczek żywnościowych dla emerytów i rencistów”– realizowane przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Rejonowy z siedzibą Kraków Podgórze, ul. Józefińska 14 – 4200 zł;
3. zadanie pn. „Pomoc rzeczowa dla osób zrzeszonych w Kołach Emerytów i Rencistów na terenie Dzielnicy XI”– realizowane przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Rejonowy z siedzibą Kraków Podgórze, ul. Józefińska 14 – 2000 zł;
4. zadanie pn. „Otwarty konkurs na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego: pomoc społeczna”– realizowane przez Krakowski Związek Emerytów, Rencistów i Osób Niepełnosprawnych, 31-610 Kraków, os. Tysiąclecia 42 – 4000 zł.
Pozostałe informacje dotyczące konkursu określone zostały w zarządzeniu Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
Informacje te obejmują m.in.:
1) szczegółowe warunki realizacji zadania,
2) kryteria formalne oraz tryb i kryteria merytoryczne stosowane przy wyborze ofert, wraz z punktacją dla poszczególnych kryteriów.
Warunki otwartego konkursu ofert stanowiące załącznik nr 1 do zarządzenia Dyrektora MOPS w Krakowie można również odbierać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, przy ul. Józefińskiej 14, pok. 110.
Zapraszamy podmioty zainteresowane udziałem w konkursie do konsultacji zawartości oferty. Informacji i wyjaśnień udziela pracownik Ośrodka: Artur Sajak, tel. 12 616 54 89.
Informacje o wszelkich ewentualnych zmianach w zakresie warunków otwartego konkursu ofert zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie a także na miejskiej platformie informacyjnej dla organizacji pozarządowych http://ngo.krakow.pl/ oraz w systemie NAWIKUS.
Zarządzanie 123/2017 Dyrektora MOPS w sprawie ogłoszenia konkursu
Formularz zgłoszeniowy kandydata do prac w komisji
Zarządzanie 129/2017 Dyrektora MOPS w sprawie powołania komisji konkursowej
Zarządzenie 130/2017 Dyrektora MOPS w sprawie wyboru ofert