Krakowski Zarząd Komunalny w Krakowie
Siedziba: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków
Tel. centrala: (012) 61 - 67 - 000
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania należy kompleksowa obsługa prawna KZK, a w szczególności:
1. Kontrola zawieranych przez KZK umów cywilno prawnych pod kątem ich zgodności z prawem.
2. Sporządzanie wzorów umów i umów cywilno prawnych.
3. Parafowanie zawieranych umów i aneksów.
4. Wydawanie opinii prawnych na potrzeby działów merytorycznych KZK.
5. Reprezentowanie KZK przed sądami powszechnymi, administracyjnymi jak również innymi organami orzekającymi w sprawach objętych zakresem działania KZK.
6. Wydawanie komunikatów prawnych dotyczących aktualnie obowiązujących przepisów prawnych.
7. Prowadzenie spraw z zakresu organizacji a w szczególności:
a) opracowywanie projektów zarządzeń i poleceń Dyrektora KZK dotyczących doskonalenia organizacji i zarządzania oraz prowadzenie ich rejestru ,
b) opracowywanie procedur i regulaminów wewnętrznych KZK,
c) opracowywanie oraz prowadzenie rejestru aktów normatywnych wydawanych przez organy Gminy Miejskiej Kraków,
d) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i interpelacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwianiem przez działy merytoryczne,
e) prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami z tytułu szkód z odpowiedzialności cywilnej KZK,
f) sporządzanie listów referencyjnych.
g) sporządzanie notatek z przyjęcia przez Dyrektora KZK stron i prowadzenie ich rejestru.
Dział Umów i Zamówień Publicznych:
Kierownik: Miłosz Świda
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro I, pok. 104
Tel.: (012) 61 – 67 – 134
Fax: (012) 61 – 67 – 116
Zakres kompetencji:
Do zakresu działu należy kompleksowa obsługa KZK w zakresie regulowanym ustawą Prawo zamówień publicznych, a w szczególności :
1. Ogłaszanie przetargów.
2. Zwoływanie komisji przetargowych.
3. Przygotowywanie materiałów przetargowych, kserowanie SIWZ.
4. Udzielanie Wykonawcom informacji w sprawach przetargów.
5. Przygotowywanie materiałów dla Komisji Przetargowych na sesję otwarcia ofert i wyboru wykonawców.
6. Sprawowanie obsługi kancelaryjnej przetargów.
7. Powiadamianie Wykonawców o wyniku wyboru oferty.
8. Powiadamianie Prezesa UZP o zawarciu umowy jeżeli wartość zamówienia przekracza równowartość 60.000 euro.
9. Obwieszczanie wyników przetargów na portalu UZP, w Biuletynie Zamówień Publicznych, na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej KZK, a także w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 10. Zawieranie umów z wykonawcami, których oferty wybrano w postępowaniach przetargowych, sporządzanie aneksów i czuwanie nad ich podpisaniem. Przekazywanie oryginałów zleceń, umów do Centralnego Rejestru Umów.
11. Prowadzenie rejestrów zamówień publicznych i umów.
12. Uczestniczenie w przygotowaniu materiałów arbitrażowych.
13. Przechowywanie i zabezpieczanie materiałów, dotyczących udzielonych zamówień publicznych.
Dział Kadr i Płac
Kierownik: Bogusława Jajko
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, parter, pok. 6
Tel.: (012) 61 - 67 - 024
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
Prowadzenie spraw związanych z obsługą kadrową pracowników KZK zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
1. W zakresie zatrudniania pracowników:
a) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem pracowników,
b) prowadzenie ewidencji pracowników,
c) prowadzenie kartotek personalnych i akt osobowych pracowników,
d) zapewnienie zgodności obsady ze schematem organizacyjnym i przyjętą etatyzacją,
e) prowadzenie spraw związanych z urlopami i niezdolnością do pracy z tytułu choroby,
f) wydawanie i prolongowanie legitymacji ubezpieczeniowych,
g) prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami oraz karami i nagrodami pracownika,
h) współdziałanie z właściwymi organami administracji państwowej w zakresie zatrudnienia,
i) rejestrowanie i wydawanie delegacji służbowych,
j) prowadzenie spraw związanych z przejściem pracowników na rentę i emeryturę,
k) prowadzenie całości spraw związanych z nagrodami jubileuszowymi.
2. W zakresie planowania i analizy zatrudnienia :
a) planowanie i bilansowanie potrzeb kadrowych ze szczególnym uwzględnieniem kadr wykwalifikowanych,
b) analiza wykorzystania nominalnego czasu pracy,
c) rejestracja pracowników w zakresie ZUS.
3. W zakresie szkolenia pracowników: organizowanie różnych form szkolenia zawodowego oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
4. W zakresie rozliczeń z tytułu wynagrodzeń:
a) wyliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych,
b) sporządzanie list wynagrodzeń pracowników na podstawie aktualizowanej pełnej dokumentacji,
c) sporządzanie przelewów wynagrodzeń pracowników na indywidualne konta pracowników zgodnie z naliczeniem w listach płac,
d) prowadzenie rejestru umów-zlecenia, umów o dzieło osób fizycznych,
e) rozliczanie rachunków do w. w umów.
f) sporządzanie deklaracji miesięcznych PIT-4, PIT-8A, informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach PIT-11, PIT-8B, PIT-8C, PIT-40, Podatek dochodowy od osób fizycznych, oraz innych w miarę potrzeby,
g) sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu RP-7 oraz załączników,
h) wystawianie zaświadczeń o uzyskanych dochodach przez pracowników.
i) sporządzanie Raportów miesięcznych dla pracowników oraz zleceniobiorców ZUS RMUA.
j) sporządzanie miesięcznych Deklaracji ZUS, Raportów RCA, Raportów RSA oraz terminowe przekazywanie do ZUS drogą elektroniczną.
k) sporządzanie przelewów i przekazów na konto ZUS i US zgodnie z miesięcznymi Deklaracjami.
Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej
Elżbieta Hrabia
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro I, pok. 112
Tel.: (012) 61 - 67 - 139
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
1. Przeprowadzanie kontroli wewnętrznych według planu kontroli zatwierdzonego przez Dyrektora a także przeprowadzanie doraźnych kontroli na polecenie Dyrektora.
2. Opracowywanie na podstawie przeprowadzonych kontroli wniosków oraz zaleceń pokontrolnych.
Stanowisko ds. BHP i P. Poż.
Beata Galon
Adres: ul. Za Torem 22, 30 - 542 Kraków, parter, piętro I, 20
Tel.: (012) 61 – 68 - 638
Fax: (012) 61 - 68 -639
Zakres kompetencji:
1. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz p.poż..
2. Prowadzenie dokumentacji postępowań powypadkowych i odszkodowawczych.
3. Dokonywanie okresowych ocen i analiz stanu BHP i p.poż., sporządzanie w tym zakresie stosownych sprawozdań.
4. Przeprowadzanie szkoleń pracowników KZK w zakresie obowiązujących przepisów BHP.
5. Organizowanie badań lekarskich pracowników (wstępnych, okresowych i kontrolnych),
Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego
Agnieszka Nowokuńska
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro I, pok. 112
Tel.: (012) 61 - 67 - 143
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
1.Niezależne badanie systemów zarządzania i kontroli w jednostce, w tym procedur kontroli finansowej, o których mowa w art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych, w wyniku którego Dyrektor uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę adekwatności, efektywności i skuteczności tych systemów , a w szczególności :
a. zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi w jednostce procedurami wewnętrznymi;
b. efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli;
c. wiarygodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu.
2. Wykonywanie czynności doradczych, w tym składanie wniosków, mających na celu usprawnienie funkcjonowania jednostki.
1. Przygotowywanie w porozumieniu z Dyrektorem rocznych i strategicznych planów audytu wewnętrznego, z uwzględnieniem analizy obszarów ryzyka.
2. Organizowanie i przeprowadzanie audytu wewnętrznego, zgodnie z rocznym planem w KZK oraz w uzasadnionych przypadkach poza planem.
3. Opracowywanie programów zadań audytowych.
4. Prowadzenie bieżących i stałych akt audytu wewnętrznego.
5. Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi sprawozdań z przeprowadzonych audytów wewnętrznych, oraz rocznych sprawozdań.
6. Monitorowanie realizacji zaleceń oraz przeprowadzanie czynności sprawdzających
7. Współpraca z komórkami organizacyjnymi ZGK w zakresie powierzonych zadań.
8. Współpraca z audytorami zewnętrznymi i kontrolerami np. NIK oraz innymi instytucjami kontrolnymi.
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Czesław Aleksandrowicz
Adres: ul. Za Torem 22, 30 - 542 Kraków, parter, pok. 1
Tel.: (012) 61 - 68 - 610
Fax:
Zakres kompetencji:
Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631), a w szczególności:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
b) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
c) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
d) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
e) opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji;
f) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w ustawie,
g) współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa
h) opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego.
Wykonywanie zadań z zakresu ochrony cywilnej określonych przepisami prawa i Poleceniami Dyrektora KZK.
Pełnomocnik ds. Jakości
Marek Kajtoch
Adres: ul. Centralna 53F, 31 - 586. Kraków, piętro I, pok. 112
Tel.: (012) 61 - 67 - 141
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
1. Wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością;
2. Koordynowanie prac przy opracowywaniu, zatwierdzaniu, weryfikowaniu, aktualizacji i rozpowszechnianiu dokumentacji systemu zarządzania jakością.
3. Inicjowanie przygotowania i nadzorowanie przebiegu audytów wewnętrznych systemu zarządzania jakością.
4. Przygotowanie materiałów na posiedzenie kierownictwa w celu przeprowadzenia przeglądu systemu zarządzania jakością.
5. Inicjowanie działań korygujących i zapobiegawczych.
6. Przedstawianie Dyrektorowi KZK sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością.
7. Koordynowanie działań związanych z jakością na terenie KZK.
8. Reprezentowanie KZK w sprawach dotyczących systemu zarządzania jakością.
9. Upowszechnianie w KZK świadomość dotyczącą wymagań klienta.
10. Przypisywanie odpowiedzialności, rozdzielanie zadań, ustalanie daty realizacji, zbieranie propozycji usprawnień,
11. Przeprowadzanie szkoleń pracowników KZK w zakresie systemu zarządzania jakością.
Biuro Zarządu:
Stanowisko nie obsadzone
Komórki organizacyjne w pionie Kierownika Biura Zarządu:
Dział Administracji
Kierownik: Ryszard Nazim
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, parter , pok. 14
Tel.: (012) 61 - 67 - 210
Fax: (012) 61 – 67 - 138
Zakres kompetencji:
1. Prowadzenie sekretariatu, punktu obsługi klienta (w tym dziennika podawczego), obsługa sieci telefonicznej,
2. Zaopatrywanie pracowników KZK w niezbędny sprzęt biurowo-gospodarczy oraz zakup i wydawanie biletów MPK,
3. Prowadzenie druków ścisłego zarachowania,
4. Zamawianie pieczątek szyldów i tablic informacyjnych,
5. Zamawianie i prowadzenie zakupu czasopism oraz wydawnictw fachowych,
6. Znakowanie oraz ewidencja środków trwałych stanowiących wyposażenie obiektów biurowych KZK,
7. Prowadzenie magazynu podręcznego przedmiotów nietrwałych, materiałów biurowych, druków itp.,
8. Prowadzenie zakładowego archiwum,
9. Prowadzenie spraw związanych z transportem wynajętym i własnym,
10. Administrowanie obiektami biurowymi KZK oraz zapewnienie utrzymania obiektów biurowych KZK w należytym stanie porządkowo – sanitarnym,
11. Zapewnienie dozoru i ochrony obiektów biurowych KZK, obiektów i terenów będących w zarządzie KZK,
12. Zapewnienie administrowania systemami sieci komputerowej i jej serwisu.
13. Wydawanie materiałów przetargowych Wykonawcom,
14. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem obiektów biurowych i majątku KZK, obiektów i terenów będących w zarządzie KZK oraz odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności jednostki.
Dział Zarządzania Obiektami
Kierownik: Marek Hareńczyk
Adres: ul. Za Torem 22, 30 - 542 Kraków, parter, pok. 17
Tel.: (012) 61 - 68 - 659,
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
1. Administracja obiektów kubaturowych i sportowo - rekreacyjnych będących w zarządzie KZK zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami,
2. Pełnienie funkcji zarządcy obiektów znajdujących się na terenach parków miejskich,
3. Prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem pomieszczeń oraz dzierżawą terenów,
4. Realizacja procedur dotyczących zasad udostępniania nieruchomości i urządzeń (pali cumowniczych) dla jednostek pływających.
5. Znakowanie oraz ewidencja środków trwałych stanowiących wyposażenie obiektów.
Stanowisko Public Relation
Jacek Bartlewicz
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, parter, pok. 4
Tel.: (012) 61 - 67 - 018,
Fax: (012) 61 - 67 - 138,
Zakres kompetencji:
1. Opracowywanie strategii budowy wizerunku i komunikacji
2. Planowanie kampanii PR
3. Opracowywanie strategii medialnej
4. Tworzenie baz danych dziennikarzy
5. Organizacja konferencji i briefingów prasowych
6. Opracowywanie materiałów prasowych
7. Prowadzenie biura prasowego
8. Organizacja stanowisk prasowych na imprezach
9. Bezpośrednia współpraca z dziennikarzami
10. Monitorowanie mediów -Clipping
11. Sporządzanie raportów medialnych
Komórki organizacyjne w pionie Z-cy Dyrektora ds. Inwestycyji
Dział Uzgodnień
Kierownika: Barbara Tatka
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro II, pok. 210
Tel.: (012) 61 - 67 - 221
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
1. Wydawanie opinii, wstępnych warunków, warunków technicznych i uzgodnień dla osób prawnych, fizycznych, dla zadań realizowanych w ramach Lokalnych Inicjatyw Inwestycyjnych i Mieszkaniowych, dla zadań budżetowych w zakresie:
a) budowy, przebudowy i modernizacji dróg, zjazdów z dróg,
b) zabudowy infrastruktury technicznej w pasach drogowych,
c) lokalizacji obiektów kubaturowych, w tym obiektów związanych z infrastrukturą techniczną w pasach drogowych,
d) lokalizacji obiektów w sąsiedztwie pasa drogowego oraz rozwiązań projektowych, dróg (ulic), wjazdów i przekroczeń ulic (również dla dróg dla których KZD i KZK nie są zarządami),
e) budowy, przebudowy i modernizacji urządzeń gospodarki wodnej dla wód płynących i opadowych,
f) lokalizacji infrastruktury technicznej i obiektów kubaturowych przy zbliżeniu do cieków wodnych, kanalizacji opadowej oraz innych urządzeń hydrotechnicznych związanych z odprowadzaniem wód powierzchniowych,
g) urządzenie i zagospodarowanie terenów zielonych dla obiektów nowopowstałych i istniejących,
h) budowy infrastruktury technicznej lub przeprowadzania ciągów infrastruktury technicznej przez tereny zielone,
i) lokalizacji obiektów kubaturowych na terenach zielonych.
2. Wydawanie zgody na wejście w teren należący do Gminy Miejskiej Kraków, a będący w zarządzie KZK dla inwestycji:
a) urządzenia i ciągi infrastruktury technicznej,
b) zjazdów z drogi na teren posesji,
c) włączenia dróg do dróg gminnych,
d) przebudowy lub modernizacji pasa drogowego dla dróg gminnych i lokalnych,
e) obiektów inżynierskich i kubaturowych.
3. Podejmowanie rozstrzygnięć technicznych w zakresie dotyczącym spraw konstrukcji i technologii obiektów drogowych i inżynierskich (również dla dróg, dla których KZD i KZK nie są zarządami).
4. Wydawanie opinii dotyczących zbycia nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych pod przyszłą budowę drogi, położonych w pasach terenu przeznaczonych pod przyszłą budowę dróg w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
5. Opiniowanie planów zagospodarowania terenu w zakresie lokalizacji obiektów budowlanych względem drogi i związanej z nią infrastruktury, powiązań z istniejącym i docelowym układem komunikacyjnym,
6. Wydawanie uzgodnień w formie decyzji administracyjnych dla osób prawnych, fizycznych zgodnie z art. 53 Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
7. Prowadzenie działań ochronnych w zakresie rezerwy terenu pod budowę i przebudowę układu drogowego w oparciu o plany zagospodarowania przestrzennego i inne dokumenty planistyczne Gminy Miejskiej Kraków oraz właściwych organów państwa.
8. Uzgadnianie zmiany zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego tą zmianą,
9. Udział w posiedzeniach ZKPUST
Dział Dokumentacji Projektowej
Kierownik: Barbara Mrugalska - Kuzak
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro II, pok. 214
Tel.: (012) 61 - 67 - 237
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
Dział Dokumentacji Projektowej wykonuje swoje zadania poprzez następujące sekcje:
1. Lokalnych Inicjatyw (symbol organizacyjny sekcji – IPL),
2. Dokumentacji (symbol organizacyjny sekcji – IPD).
3. Geodezji i Technicznej Bazy Danych (symbol organizacyjny sekcji – IPG).
Do zakresu działania Sekcji Lokalnych Inicjatyw należy:
1. Załatwianie spraw formalno – prawnych i merytorycznych zgodnie z procedurami:
LII (od rejestracji Społecznych Komitetów Budowy poprzez weryfikację dokumentacji, zgłoszenie przetargowe, umowy trójstronne)
LIM (od rejestracji Inicjatorów, poprzez weryfikację dokumentacji, zgłoszenie przetargowe, umowy)
2. Współpraca ze Społecznymi Komitetami Budowy oraz Inicjatorami LIM w zakresie zlecanej dokumentacji,
3. Koordynowanie dokumentacji Społecznych Komitetów Budowy oraz Inicjatorów LIM,
4. Weryfikacja kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót,
5. Wstępne szacowanie kosztów zadania.
6. Przekazanie kompletnej dokumentacji technicznej z przedmiarami robót, kosztorysami inwestorskimi decyzjami formalno-prawnymi oraz określeniem zakresu rzeczowego dla zadań w zakresie wykonawstwa do działu IR.
7. Sporządzanie list zadań wnioskowanych do budżetu LII oraz LIM, prowadzenie negocjacji dla LII i LIM.
Do zakresu działania Sekcji Dokumentacji należy:
1. Planowanie zakresu działania oraz zlecanie opracowań dokumentacji technicznej.
2. Przygotowywanie niezbędnych materiałów dla rozpoczęcia procedury przetargowej dla realizacji zadań w zakresie opracowania dokumentacji projektowej (analizy, studia, programy, koncepcje, projekty budowlano – wykonawcze) z budżetu Miasta Krakowa wraz ze złożeniem wniosku do Działu NZ.
3. Przekazanie kompletnej dokumentacji technicznej z przedmiarami, kosztorysami inwestorskimi decyzjami formalno-prawnymi oraz określeniem zakresu rzeczowego dla zadań w zakresie wykonawstwa do Działu IR.
4. Współdziałanie z jednostkami projektowymi w trakcie opracowywania projektów w zakresie:
a) kompletności uzgodnień,
b) spraw formalno – prawnych,
c) prawidłowości rozwiązań technicznych,
d) zgodności wykonywanej dokumentacji z umową.
5. Przygotowywanie inwestycji w zakresie uzyskiwania:
a) decyzji WZ, ULI CP,
b) opinii urbanistycznych,
c) pozwoleń na budowę,
d) wypisów z rejestrów gruntu,
e) map ewidencyjnych,
f) aktualnych map sytuacyjno – wysokościowych.
6. Współpraca z Wydziałem Skarbu Miasta UMK w zakresie pozyskiwania zgody na czasowe zajęcie terenu.
Do zakresu działań Sekcji Geodezji i Technicznej Bazy Danych należy:
1. Przygotowywanie materiałów do umów i ugód w zakresie wypłat odszkodowań z tytułu pozbawienia możliwości użytkowania i zniszczenia urządzeń, budowli i nasadzeń znajdujących się na zajmowanym gruncie,
2. Obsługa inwestycji pod względem geodezyjno-prawnym,
3. Udział w postępowaniach geodezyjnych.
4. Rozpoznawanie możliwości zrealizowania zadania w zależności od własności terenu, przygotowanie do uzyskiwania prawa do dysponowania terenem od właścicieli działek.
5. Współdziałanie w sporządzaniu i okresowe weryfikowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów sporządzających miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.
6. Współdziałanie w opracowywaniu projektów planów budowy i przebudowy dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich. 7. Przygotowywanie niezbędnych materiałów i zlecanie regulacji stanów prawnych w zakresie podziału lub scalenia i podziału nieruchomości w celu dokonania zakupu gruntów pod pas drogowy lub ich komunalizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dział Realizacji Inwestycji
Kierownik: Inessa Jakóbik
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro II, pok. 217
Tel.: (012) 61 - 67 - 246
Fax: (012) 61 -67 - 138
Zakres kompetencji:
Realizacja zadań inwestycyjnych w ramach: Lokalnych Inicjatyw Inwestycyjnych, Lokalnych Inicjatyw Mieszkaniowych, inwestycji ogólnomiejskich, zadań priorytetowych i powierzonych (również remontów), a w szczególności ;
1. Weryfikacja dostarczanej dokumentacji projektowej pod względem kompletności i treści technicznej oraz przygotowywanie materiałów przetargowych.
2. Sprawdzanie kosztorysów ofertowych pod względem zgodności z przedmiarem i SIWZ.
3. Przekazywanie placu budowy Wykonawcy.
4. Bezpośredni nadzór nad wykonywaniem zadań przez branżowych inspektorów nadzoru.
5. Kontrola i nadzór nad realizacją zadań przez Wykonawców również w zakresie dotyczącym stosowania prawidłowych technologii (komisje, spotkania, rady budów, wizytowanie budów ).
6. Odbiory częściowe robót zanikających.
7. Odbiory końcowe i przekazywanie inwestycji do eksploatacji (powołanie komisji, przyjęcie i weryfikacja dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, sporządzanie protokołów).
8. Rozliczanie budów na podstawie zawartych umów i protokołu odbioru.
9. Prowadzenie dokumentacji inwestycji – monitoring.
10. Nadzór nad pracami remontowymi z zakresie drogowym na terenie parków i zieleńców.
11. Sporządzanie inwentaryzacji robót w toku na dzień 31 stycznia danego roku.
Dział Współpracy z Dzielnicami
Kierownik: Stanisława Wojtas
Adres: ul. Za Torem 22, 30-542 Kraków, parter, pok. 6
Tel.: (012) 61 - 68 - 618,
Fax: (012) 61 - 68 - 620
Zakres kompetencji:
• współpraca z Radami Dzielnic I – XVIII Miasta Krakowa w celu koordynacji realizacji zadań wskazanych przez Dzielnice,
• planowanie zadań wskazanych przez Rady Dzielnic,
• współtworzenie list hierachnicznych potrzeb Rad Dzielnic w zakresie zadań powierzonych,
• opiniowanie zadań priorytetowych z zakresu gospodarki komunalnej proponowanych do realizacji przez Rady Dzielnic,
• zlecanie i nadzór realizacji zadań powierzonych Rad Dzielnic,
• przygotowywanie materiałów w celu pozyskiwania właściwych uzgodnień i opinii administracyjnych.
Komórki organizacyjne w pionie Głównego Księgowego:
Dział Finansowo - Księgowy
Kierownik: Anna Herda
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro I, pok. 102
Tel.: (012) 61 – 67 – 104
Fax: (012) 61 – 67 – 138
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania należy :
1. Przyjmowanie i rejestrowanie w systemie rachunków i faktur do zapłaty oraz sprawdzanie ich zgodności z :
a) zawartą umową i aneksami pod względem finansowym i zgodnością z terminem wykonania
b) pod względem rachunkowym, oraz ich zgodnością z załączonymi dokumentami tj. protokołami odbioru, kosztorysami
2. Terminowe dokonywanie zapłaty za faktury.
3. Czuwanie nad środkami finansowymi na rachunkach bankowych w celu terminowego dokonywania zapłaty za faktury,
4. Analiza należności i zobowiązań, wystawianie upomnień i potwierdzeń sald oraz przekazywanie Radcy Prawnemu właściwej dokumentacji spraw spornych.
5. Naliczanie kar umownych wykonawcom na podstawie zaleceń dostarczonych przez Działy i parafowanych przez Radcę Prawnego.
6. Rozliczanie inwestycji zakończonych:
a) sprawdzanie rozliczenia kosztów z dokumentami księgowymi,
b) sprawdzanie zgodności udziałów rzeczowych i wpłat gotówkowych Społecznych Komitetów Budowy z umowami i aneksami (odblokowanie depozytów Społecznych Komitetów Budowy i przekazanie na dochody Gminy Miejskiej Kraków),
c) informowanie Działu KP o zaległościach finansowych Społecznych Komitetów Budowy,
d) sprawdzanie prawidłowości dokumentu OT i PT oraz wprowadzanie środków trwałych na majątek Gminy Miejskiej Kraków, zgodnie z obowiązującymi przepisami, (prowadzenie ewidencji pozabilansowej środków trwałych będących w zarządzie KZK nie wprowadzanych na majątek Gminy Miejskiej Kraków).
7. Prowadzenie kasy jednostki:
a) podejmowanie z banku gotówki,
b) dokonywanie wpłat i wypłat zgodnie z obowiązującą Instrukcją Gospodarki Kasowej
c) sporządzanie raportów kasowych zgodnie z zasadami księgowości i obowiązującą Instrukcją Gospodarki Kasowej,
d) prowadzenie ewidencji zaliczek pracowników oraz czuwanie nad terminowym ich rozliczaniem
8. Prowadzenie rejestracji zabezpieczeń należytego wykonania umów i terminowego wykonania umów
9. Prowadzenie kartotek środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, naliczanie ich umorzenia, rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych jednostki zgodnie z obowiązującą instrukcją inwentaryzacyjną KZK.
10. Prowadzenie Generalnego Rejestru Umów i Aneksów zawieranych przez KZK oraz czuwanie nad finansową realizacja umów terminowych, zwalnianie kaucji gwarancyjnych wraz z odsetkami.
11. Prowadzenie czynności niezbędnych do sporządzania bilansu jednostki po zakończeniu roku budżetowego.
12. Windykacja należności KZK zgodnie z przepisami Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Dział Planowania i Pozyskiwania Funduszy
Kierownik: Katarzyna Urban
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, piętro I, pok. 103
Tel.: (012) 61 – 67 – 108
Fax: (012) 61 – 67 - 138
Zakres kompetencji:
Dział Planowania i Pozyskiwania Funduszy wykonuje swoje zadania poprzez następujące sekcje:
- Planowania i Realizacji Budżetu
- Rozwoju i Pozyskiwania Środków Finansowych
Do zakresu działania Sekcji Planowania i Realizacji Budżetu należy :
1. Przygotowanie i opracowanie projektu budżetu na podstawie danych z działów merytorycznych.
2. Zgłaszanie wniosków do planów inwestycyjnych rocznych, wieloletnich z uwzględnieniem wszystkich robót branżowych i źródeł finansowania.
3. Planowanie i rozliczanie zadań inwestycyjnych zgodnie z obowiązującymi procedurami :
prowadzenia zadań w trybie lokalnych inicjatyw inwestycyjnych,
„Instrukcja monitorowania realizacji zadań inwestycyjnych”.
W szczególności :
a) współudział w przygotowaniu listy współfinansowania zadań LII i LIM. (w zakresie zadań kontynuowanych),
b) opracowywanie harmonogramów rzeczowo – finansowych oraz ich realizacja,
c) czuwanie nad terminowym regulowaniem udziałów rzeczowo-finansowych przez inicjatorów,
d) przygotowywanie wniosków dotyczących zmian rzeczowo-finansowych
w budżecie wraz z aneksami do umów Gmina Miejska Kraków – Społeczne Komitety Budowy – Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK S.A.),
e) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych,
f) rozliczanie finansowe zadań wraz z protokołem OT,
g) przygotowanie wniosków dotyczących wprowadzenia nowych zadań w trakcie roku budżetowego.
4. Prowadzenie ewidencji wszystkich zaciągniętych zobowiązań na poszczególnych zadaniach budżetowych.
5. Analiza zgodności realizacji zadań w stosunku do umowy z wykonawcą, Gminą Miejską Kraków, harmonogramem (zgłaszanie zagrożeń, problemów itp.).
6. Bieżąca analiza wykonania finansowego na zadaniach.
7. Prowadzenie analizy rzeczowo-finansowej realizacji zadań powierzonych i priorytetowych.
8. Przekazywanie do działów merytorycznych informacji dotyczących zmian finansowych.
9. Współpraca z Działem IP pod kątem stanu przygotowania zadań do realizacji.
10. Koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją całokształtu spraw związanych z planowaniem i rozliczaniem zadań prowadzonych przez KZK.
11. Przygotowywanie harmonogramów finansowych wydatków i dochodów, analiza oraz wnioskowanie zmian do Prezydenta Miasta Krakowa.
12. Uzgadnianie wydatków z komórkami organizacyjnymi KZK w ramach ich kompetencji.
Do zakresu działania Sekcji Rozwoju i Pozyskiwania Środków Finansowych należy :
1. Gromadzenie informacji dotyczących dostępnych funduszy i programów Unii Europejskiej, źródeł finansów zewnętrznych i krajowych.
2. Prowadzenie „Banku Informacji” o obowiązujących procedurach i warunkach ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych.
3. Przygotowywanie wniosków dla zadań przewidzianych do ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych
4. Współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi UMK w zakresie pozyskiwania środków ze źródeł pozabudżetowych oraz funduszy celowych.
5. Prowadzenie, rozliczanie i sprawozdawczość zadań dofinansowywanych ze środków pozabudżetowych.
6. Nadzór nad prawidłowością realizacji zapisów wynikających z umów i regulaminów o współfinansowaniu.
Komórki organizacyjne w pionie Z-cy Dyrektora ds. Drogowych:
Dział Infrastruktury Drogowej
Kierownik: Krzysztof Ostoja - Gajewski
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, parter, pok. 10
Tel.: (012) 61 - 67 - 042
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania Działu należy:
1. Opracowywanie projektów planów finansowania utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich.
2. Współpraca z Działem IU w zakresie związanym z:
a). opiniowaniem zmiany zagospodarowania terenu przyległego do zarządzanych pasów drogowych.
b). opiniowaniem wniosków o lokalizację w pasach zarządzanych dróg zjazdów, urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych.
c). opiniowaniem wniosków o zbycie działek leżących w pasach drogowych zarządzanych dróg lub zarezerwowanych pod ich rozbudowę.
3. Wnioskowanie do Działu IP o:
a). dokonanie regulacji prawnych działek zajętych pod zarządzane drogi.
b). zbadanie stanów prawnych dróg oraz wznowienie i okazanie ich granic ewidencyjnych w terenie.
4. Współpraca z Działem IP w zakresie badania przebiegu ulic.
5. Prowadzenie ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych tuneli i przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom.
6. Sporządzanie informacji o drogach publicznych i przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad.
7. Utrzymywanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą.
8. Koordynacja robot w pasie drogowym.
9. Przeprowadzanie okresowych, a szczególnie pozimowych, kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, pod kątem oceny ich stanu technicznego.
10. Bieżące kontrolowanie stanu dróg i znaków drogowych.
11. Na podstawie przeprowadzanych przeglądów i pomiarów ustalanie wstępnych zakresów rzeczowych prac remontowych i naprawczych.
12. Zlecanie wykonawcom robót utrzymaniowych prac remontowych, powierzonych i priorytetowych na terenie Dzielnic I-XVIII, utrzymaniowych, interwencyjnych i zabezpieczających, przekazywanie placu budowy, nadzorowanie ich realizacji, dokonywanie odbiorów technicznych, kontrolowanie rozliczeń rzeczowo - finansowych.
13. Zimowe utrzymanie dróg.
14. W zakresie zadań powierzonych i priorytetowych dzielnic:
a) wnioskowanie o ujęcie w planach zadań powierzonych niezbędnych - według oceny zarządu dróg – remontów i przebudów dróg,
b) opiniowanie proponowanych przez Rady Dzielnic remontów i inwestycji drogowych,
c) szacowanie zakresów i kosztów planowanych zadań remontowych w zakresie realizowanym przez sekcję.
15. Nadzorowanie utrzymywania w stałej aktualności tablic z nazwami ulic w Krakowie poprzez:
a) bieżącą kontrolę stanu zamontowanych tablic,
b) zlecanie, nadzorowanie montażu, odbiór i rozliczenie rzeczowo – finansowe tablic z nazwami ulic w przypadku stwierdzenia ich zniszczenia oraz zmiany lub nadania nowej nazwy przez Radę Miasta Krakowa.
15. Występowanie do działu RP w zakresie wydawania opinii dotyczących inżynierii i bezpieczeństwa ruchu.
16. Zlecanie opracowań projektowych w zakresie oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
17. Zlecanie wykonawcy, nadzorowanie wykonawstwa, odbiór i rozliczenie rzeczowo – finansowe prac naprawczych lub projektowanych w zakresie oznakowań i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
18. Wprowadzanie zmian w oznakowaniu i urządzeniach bezpieczeństwa ruchu na wniosek działu RP.
19. Wprowadzanie oznakowania tymczasowego w związku z awariami lub zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego zgłaszanych do KZK lub wyznaczonej osoby.
Dział Zarządzania Pasem Drogowym
Kierownik: Andrzej Olewicz
Adres: ul. Centralna 53F, 31 – 586 Kraków, parter, pok. 2b
Tel.: (012) 61 - 67 - 011
Fax: (012) 61 - 67 - 138
Zakres kompetencji:
Dział Zarządzania Pasem Drogowym wykonuje swoje zadania poprzez następujące sekcje:
1. Inżynierii Ruchu
2. Zajętości Pasa Drogowego
Do zakresu działania Sekcji Inżynierii Ruchu należy:
1. Realizacja zadań z zakresu inżynierii, zarządzania i bezpieczeństwa ruchu drogowego:
a) opiniowanie docelowych i tymczasowych projektów organizacji ruchu,
b) kontrolowanie prawidłowości funkcjonowania oznakowania poziomego i pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
c) prowadzenie ewidencji projektów organizacji ruchu,
d) proponowanie zmian i analizowanie zgłoszonych wniosków w zakresie organizacji ruchu drogowego oraz przekazywanie ich do organu zarządzającego ruchem celem zatwierdzenia,
e) opiniowanie i wydawanie okresowych zezwoleń na prowadzenie ruchu pojazdów przekraczających dopuszczony znakami drogowymi tonaż na zarządzanych przez KZK drogach oraz kontrola stosowania warunków wydanych zezwoleń w celu przeciwdziałania niszczeniu dróg przez ich użytkowników.
f) udział w odbiorach związanych ze zmianą organizacji ruchu drogowego.
Do zakresu działania Sekcji Zajętości Pasa Drogowego należy:
1. Zawieranie umów cywilno – prawnych i naliczanie należnych opłat, w zakresie oddawania gruntów leżących w pasach drogowych dróg publicznych w najem, dzierżawę lub użyczenie na cele związane z zarządzaniem drogami, potrzebami ruchu drogowego lub obsługi użytkowników ruchu.
2. Wydawanie zezwoleń w formie decyzji administracyjnych dla dróg publicznych, a umów cywilno-prawnych dla dróg wewnętrznych leżących na gruntach Gminy Miejskiej Krakowa, wraz z naliczeniem należnych opłat, za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg takie jak:
a). prowadzenie robót w pasie drogowym,
b). umieszczanie urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
c). umieszczanie obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami jw.
d). zajęcie pasa na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pozycjach a), b), c).
3. Kontrola prawidłowości doprowadzenia do należytego stanu technicznego pasa drogowego po rozkopach oraz w okresie gwarancji.
4. Orzekanie w trybie decyzji administracyjnej o przywróceniu pasa drogowego drogi publicznej do stanu poprzedniego w przypadku jego zajęcia bez zezwolenia zarządu lub niezgodnie warunkami podanymi w zezwoleniu z zastosowaniem i naliczeniem należnej opłaty karnej.
5. Wymierzanie kary w trybie decyzji administracyjnej za wybudowanie lub przebudowę zjazdu z drogi publicznej bez zezwolenia zarządu drogi lub o powierzchni większej niż w zezwoleniu.
6. Wymierzanie kary w trybie decyzji administracyjnej w przypadku użytkowania zjazdu po terminie określonym w zezwoleniu.
Komórki organizacyjne w pionie Z-cy Dyrektora ds. Utrzymania
Dział Utrzymania Czystości i Gospodarki Odpadami
Kierownik: Teresa Kowalińska
Adres: ul. Za Torem 22, Kraków, piętro I, pok.34
Tel.: (012) 61 - 68 - 658
Fax: (012) 61 - 67 - 022
Zakres kompetencji:
Dział Utrzymania Czystości i Gospodarki Odpadami wykonuje swoje zadania poprzez następujące sekcje:
Utrzymania Czystości
Gospodarki Odpadami
Do zakresu działania Sekcji Czystości należy :
1. Utrzymanie czystości na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a w szczególności:
a) zlecanie i nadzorowanie realizacji zadań w zakresie utrzymania czystości pasów drogowych, wydzielonych torowisk tramwajowych, pętli autobusowych i tramwajowych, placów, mostów, kładek dla pieszych, przejść podziemnych, alejek spacerowych, ścieżek rowerowych, przystanków innych przewoźników niż MPK (wykonuje się prace w zakresie: mechanicznego oczyszczania jezdni i bezpieczników, ręcznego oczyszczania i odmulania chodników, zbierania odpadów komunalnych, opróżniania koszy na śmieci, zimowego utrzymania terenów gminnych nie posiadających innych zarządców oraz przystanków innych przewoźników niż MPK),
b) zlecanie i nadzorowanie usuwania dzikich wysypisk,
c) prowadzenie i nadzorowanie usuwania wraków pojazdów samochodowych zlokalizowanych na terenach Gminy Miejskiej Kraków, co wiąże się z ich kasacją,
d) zlecanie i nadzorowanie usuwania padłych zwierząt z pasów drogowych oraz innych terenów będących własnością Gminy Miejskiej Kraków i ich utylizacją,
e) zabezpieczenie czystości w czasie oficjalnych wizyt i uroczystości,
f) zlecanie i nadzorowanie akcji jesienno-wiosennej deratyzacji w obiektach szaletów publicznych.
2. Inne zadania a w tym:
a) pełnienie funkcji zarządcy szaletów komunalnych,
b) zlecanie wykonania, nadzorowanie i utrzymanie obiektów szaletowych,
c) zlecanie i nadzorowanie okolicznościowej dekoracji miasta,
d) utrzymanie pomników (w tym kapliczek zabytkowych) i miejsc pamięci narodowej na terenach utrzymywanych przez KZK, e) zawieranie umów z Przewoźnikami na partycypację w kosztach letniego i zimowego utrzymania przystanków innych Przewoźników niż MPK,
f) interwencyjne zabezpieczenie czystości terenów niezabudowanych będących własnością, bądź we władaniu Gminy Miejskiej Kraków albo Skarbu Państwa, a nie posiadających zarządcy/użytkownika.
g) zlecanie i nadzorowanie usuwania odpadów niebezpiecznych z dróg, z terenów będących własnością lub we władaniu Gminy Miejskiej Kraków.
h) znakowanie kowanie obszarów dotkniętych chorobą zakaźną zwierząt.
Do zakresu działania Sekcji Gospodarki Odpadami należy:
Organizacja, wdrażanie i zarządzanie systemem gospodarki odpadami poprzez zlecanie zadań obejmujących:
a) składowanie odpadów,
b) kompostowanie,
c) sortowanie
d) zbiorcze punkty gromadzenia odpadów,
e) system odbioru odpadów z nieruchomości,
f) zbiórka lekarstw przeterminowanych,
g) system odbioru odpadów wielkogabarytowych,
h) zbiórka odpadów w systemie „suche – mokre”,
i) odbiór i segregacja odpadów z pojemników do selektywnej zbiórki odpadów,
j) unieszkodliwianie odpadów.
Dział Utrzymania Zieleni
Kierownik: Marta Drobniak - Dumańska
Adres: ul. Za Torem 22, 31 – 586 Kraków, piętro I, pok. 26
Tel.: (012) 61 - 68 - 647
Fax: (012) 61 - 68 - 608
Zakres kompetencji:
• pełnienie funkcji zarządcy w ramach utrzymania terenów zieleni miejskiej urządzonej
(parki, zieleńce wraz z małą architekturą, pasy drogowe będące w zarządzie ZGK)
poprzez:
koordynację realizacji poszczególnych zadań,
zlecanie i merytoryczny nadzór nad przebiegiem prac w terenie poprzez bieżące kontrole robót,
organizowanie odbiorów prac oraz ich rozliczanie,
• opiniowanie zajęcia terenów zielem w związku z: imprezami organizowanymi na tych
terenach, ustawianiem reklam, opiniowanie i kontrola rozkopów, wydawanie zgody na
wjazd pojazdów (dotyczy terenów poza pasami drogowymi),
• interwencyjne utrzymywanie terenów zieleni będących własnością Gminy Miejskiej
Kraków lub Skarbu Państwa, które nie mają ustalonego innego zarządcy i nie zostały na nich zlokalizowane obiekty budowlane,
• utrzymywanie pomników zlokalizowanych na terenach parkowych,
• realizowanie zakresu bieżącego utrzymania zieleni niskiej i wysokiej zlokalizowanej w pasach drogowych będących w zarządzie KZD w Krakowie,
• prowadzenie prac pielęgnacyjnych w zakresie zielem wysokiej w celu odsłaniania znaków drogowych i oświetlenia ulicznego,
• realizowanie zadań z zakresu bieżącego utrzymania zieleni torowisk tramwajowych oraz pętli tramwajowych i autobusowych,
• współpraca z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Ochrony środowiska w zakresie organizowania komisji i wyznaczania drzew do usunięcia na terenach zarządzanych przez ZGK,
• współpraca z KZD zakresie spraw dotyczących terenów zieleni będących w ich
zarządzie a utrzymywanych przez ZGK (plany wyrębu drzew, komisje, decyzje na
usuwanie drzew),
• pełna realizacja zadań dotyczących zieleni a dofinansowywanych ze środków funduszy pozabudżetowych poprzez wybór wykonawcy, nadzór nad wykonywaniem prac, odbiory robót, rozliczanie zadań.
Stanowisko Architekta Krajobrazu i Zieleni Miasta Krakowa
Anna Krzyżanowska
Adres: ul. Za Torem 22, 31 – 586 Kraków, piętro I, pok. 25
Tel.: (012) 61 - 68 - 646
Fax:
Zakres kompetencji:
Do zakresu działania należy:
1. Udział w opracowaniach planistycznych w skali miasta, dotyczących:
a) Planowania krajobrazu:
plany rozwoju i rewitalizacji miasta
planowanie rewitalizacji parków miejskich
tworzenie systemu powiązań terenów zielonych w mieście
monitoring
b) Kształtowania krajobrazu:
programowanie rewaloryzacji elementów naturalnych i krajobrazowych
ochrona krajobrazu naturalnego i kulturowego
c) Kształtowania otwartych przestrzeni publicznych i architektury ogrodowej:
inwentaryzacja i dokumentacja
plany ochrony i rozwoju
zagospodarowanie stref o ograniczonym ruchu samochodowym, przeznaczonych dla pieszych np. promenady
zagospodarowanie stref reprezentacyjnych
kształtowanie terenów publicznych: parków miejskich, cmentarzy, terenów wypoczynkowych i sportowych, placów zabaw
estetyczne koncepcje dla terenów zielonych i elementów wiążących
2. Doradztwo w sprawach związanych z lokalizacją i charakterem nowej inwestycji (maksymalne wykorzystanie walorów terenu) oraz opiniowanie projektów strategicznych inwestycji gminy.
3. Opiniowanie koncepcji i projektów w zakresie zagospodarowania terenów przy budynkach wielorodzinnych, biur, obiektów przemysłowych, handlowych i projektów drogowych.
4. Opiniowanie projektów innych, mających bezpośredni związek z zabudową mieszkaniową oraz infrastrukturą urbanistyczną (np. obsadzenia przy szlaku komunikacyjnym minimalizujące jego niekorzystny wpływ, opracowania dotyczące minimalizacji negatywnego wpływu ruchu kołowego w miastach, projekty deptaków miejskich).
5. Opracowanie zasad pielęgnowania i eksploatacji istniejących i nowo projektowanych obiektów architektury krajobrazu i terenów otwartych