Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO (SIWZ) DLA POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO,
PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO,
NA WYKONANIE PROJEKTU ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEGO ROZBUDOWY I PRZEBUDOWY BUDYNKU DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ NA OSIEDLU SPORTOWYM 9 W KRAKOWIE POLEGAJĄCYM NA ADAPTACJI PODDASZ NA POMIESZCZENIA UŻYTKOWE ORAZ BUDOWIE WINDY ZEWNĘTRZNEJ
CZĘŚĆ I – INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
Spis treści:
1. Nazwa (firma) i adres Zamawiającego. 5
2. Tryb udzielania zamówienia. 5
3. Opis przedmiotu zamówienia 5
4. Zamówienia częściowe 5
5. Zamówienia uzupełniające. 6
6. Informacja o ofercie wariantowej. 6
7. Termin wykonania zamówienia. 6
8. Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6
9. Uzupełnienie dokumentów. 8
10. Wykluczenie Wykonawcy. 8
11. Dokumenty wymagane w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy/usługi/roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. 8
12. Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia. 8
13. Wadium 9
14. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9
15. Waluta w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego. 9
16. Opis sposobu przygotowania oferty. 9
1.Wymagania podstawowe. 9
2.Forma oferty. 10
17. Wyjaśnianie i zmiany w treści SIWZ 12
18. Zebranie Wykonawców. 13
19. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami. 13
20. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty. 13
21. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty. 14
1. Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty. 14
2. Zmiana złożonej oferty. 14
22. Miejsce i termin otwarcia ofert. 15
23. Tryb otwarcia ofert 15
24. Zwrot oferty bez otwierania. 15
25. Termin związania ofertą 16
26. Opis sposobu obliczenia ceny. 16
27. Kryteria oceny ofert. 17
1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które: 17
2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: 17
3. Zasady oceny kryterium "Cena" (C). 17
4. Zasady oceny kryterium „Termin wykonania” (T). 17
6. Ostateczna ocena punktowa oferty. 18
7. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną. 18
9. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. 18
10. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 18
11. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie. 18
28. Aukcja elektroniczna. 18
29. Oferta z rażąco niską ceną. 19
30. Tryb oceny ofert. 19
1. Wyjaśnienia treści ofert i poprawianie oczywistych omyłek. 19
31. Odrzucenie oferty 20
32. Wybór oferty i zawiadomienie o wyniku postępowania 20
33. Informacje ogólne dotyczące kwestii formalnych umowy w sprawie niniejszego zamówienia. 20
34. Unieważnienie postępowania 22
35. Środki ochrony prawnej 22
36. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami. 23
37. Podwykonawstwo. 23
38. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 23
39. Wykaz załączników do niniejszych IDW. 24
Nazwa Załącznika 24
FORMULARZ OFERTY 25
DLA PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO 25
Nr nadany sprawie przez Zamawiającego 25
Załącznik nr 2 – wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Projekt architektoniczno budowlany przebudowy i rozbudowy budynku Domu Pomocy Społecznej na Osiedlu Sportowym 9 w Krakowie polegającym na adaptacji poddasza do celów użytkowych oraz budowie windy zewnętrznej. 27
Załącznik nr 3 – wzór wykazu osób, które będą wykonywać niniejsze zamówienie. 28
Nr nadany sprawie przez Zamawiającego 28
Wykonawca przeniesie na Zamawiającego własność rzeczy, których wykonanie wynikało z charakteru Usług , a także prawa do wszelkich planów, rysunków, specyfikacji, projektów, ekspertyz, opinii, sprawozdań i innych dokumentów powstałych w ramach świadczenia Usług albo niezbędnych do korzystania z rezultatu tych Usług . 31
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ NA OSIEDLU SPORTOWYM 9 W KRAKOWIE
PRZETARG NIEOGRANICZONY
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Projekt architektoniczno budowlany przebudowy i rozbudowy budynku Domu Pomocy Społecznej na Osiedlu Sportowym 9 w Krakowie polegającym na adaptacji poddasza do celów użytkowych oraz budowie windy zewnętrznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ.
2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
|
Słownictwo główne |
Słownictwo uzupełniające (jeśli dotyczy) |
Główny przedmiot |
74222300-4 |
- - - |
|
|
|
3. Zamawiający zawrze umowę ramową maksymalnie z 1 Wykonawcą.
Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
2. Zamówienie niniejsze składa się z następujących części:
część 1 – Opracowanie koncepcji i Wniosku WZ, wraz z koniecznymi uzgodnieniami
Realizacja części 1 niniejszego zamówienia polega na: Opracowaniu i
złożeniu w imieniu Zamawiającego kompletnego wniosku o wydanie WZ wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji WZ ,
część 2 – Opracowanie projektu architektoniczno-budowlanego w zakresie koniecznym do uzyskania pozwolenia na budowę .
Realizacja części 2 niniejszego zamówienia polega na opracowaniu kompletnego projektu architektoniczno-budowlanego w zakresie wymaganym przez Prawo Budowlane wraz z koniecznymi uzgodnieniami w tym z Konserwatorem Zabytków
część 3- Opracowanie dokumentacji przetargowej koniecznej dla przeprowadzenia przetargu na wykonanie prac budowlanych objętych opracowanym projektem architektoniczno-budowlanym.
Realizacja części 3 niniejszego zamówienia polega na opracowaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia przetargu na prace budowlane objęte projektem a zwłaszcza: Przedmiaru robót, kosztorysu Inwestorskiego, Warunków technicznych wykonania i Odbioru Robót budowlanych objętych projektem
Zamawiający nie przewiduje zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Termin wykonania zamówienia: 30.12. 2008 r.
I. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
a)Wypełnione Oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego IDW
b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku):
wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia osoby i podmioty posiadające następujące wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje zawodowe:
Projektanta architekta – niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje uprawnienia budowlane, doświadczenie 3 lata i wykształcenie wyższe,
Projektanta konstruktora– niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje uprawnienia budowlane, doświadczenie 5 lat i wykształcenie wyższe,
Projektanta instalacji elektryczne – niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje uprawnienia budowlane, doświadczenie 5 lat i wykształcenie wyższe,
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW oraz następujące informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia :uprawnienia budowlane , oraz przynależność do właściwej izby
znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku.):
II. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”.
Stosownie do treści art. 26 ust. 3 u.p.z.p., Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, do uzupełnienia tych dokumentów w określonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający wykluczy Wykonawców z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia stosownie do treści art. 24 ust. 1 i 2 u.p.z.p.
Zamawiający (niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty) zawiadomi równocześnie Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z niniejszego postępowania - o ich wykluczeniu z podaniem uzasadnienia faktycznego i prawnego.
Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Nie dotyczy przedmiotu zamówienia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 8 IDW. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.
Zamawiający rezygnuje z ustalenia wadium
Zamawiający rezygnuje z ustanowienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza SIWZ dokonywane będą w PLN.
Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SIWZ.
Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa(pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej IDW powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszą IDW formie.
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 u.p.z.p.
Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę
Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej IDW i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.
Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu.
Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
Pożądane jest ponumerowanie wszystkich zapisanych stron oferty. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. Strony zawierające informacje nie wymagane przez Zamawiającego (np.: prospekty reklamowe o firmie, jej działalności, itp.) nie muszą być numerowane i parafowane.
Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę. Wszelkie skreślenia i zmiany naniesione przez Wykonawcę w uprzednio wpisany przez niego tekst musza być parafowane i datowane.
Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. W przypadku składania elektronicznych kopii dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu jedynie w sytuacji gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
Zawartość oferty.
Kompletna oferta musi zawierać:
Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej IDW,
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej IDW,
Wykaz osób/podmiotów, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW,
Oświadczenie o stanie ekonomicznym oferenta sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załączni nr 4 do niniejszego IDW
stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
pozostałe dokumenty wymienione w pkt 8 niniejszej IDW,
Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty.
1. Wyjaśnianie treści SIWZ.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert. Zamawiający jednocześnie przekaże treść wyjaśnienia wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SIWZ. Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania.
2. Zmiany w treści SIWZ.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść niniejszej SIWZ. Dokonaną w ten sposób modyfikację Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym Zamawiający przekazał niniejszą SIWZ.
Modyfikacja treści niniejszej SIWZ nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert a także warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełniania.
Modyfikacje są każdorazowo wiążące dla Wykonawców.
Zamawiający przedłuży termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści niniejszej SIWZ. Przedłużając termin składania ofert Zamawiający będzie się kierował zasadą określoną w art. 38 ust. 6 u.p.z.p. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Wykonawców, którym przekazał niniejszą SIWZ.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwołania zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści niniejszej SIWZ. Zamawiający sporządzi informację zawierającą zgłoszone na zebraniu zapytania o wyjaśnienie treści niniejszej SIWZ oraz odpowiedzi na nie, bez wskazywania źródeł zapytań. Informację z zebrania Zamawiający doręczy niezwłocznie Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ.
Osobami(ą) upoważnionymi(ą) przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są:
Dyrektor – mgr inż. Wiesław Rączka
p.o. kier. Sekcji AG – mgr Monika Szeląg
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Krakowie, Os. Sportowe 9 pokój administracyjny (I piętro) w nieprzekraczalnym terminie:
do dnia |
09.07.2008r. |
do godz. |
12.00 |
Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
"DPS Os. Sportowe 9
Oferta w postępowaniu na Projekt architektoniczno budowlany przebudowy i rozbudowy budynku Domu Pomocy Społecznej na Osiedlu Sportowym 9 w Krakowie polegającym na adaptacji poddasza do celów użytkowych oraz budowie windy zewnętrznej.
Nie otwierać przed dniem: (data i godzina otwarcia ofert zgodna z pkt. 20 IDW)"
Na kopercie(paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert.
Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.
3. Wycofanie złożonej oferty.
Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Krakowie, Os. Sportowe 9 pokój nr .......
W dniu |
10.07.2008 r. |
o godz. |
14.00 |
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W trakcie publicznej sesji otwarcia ofert nie będą otwierane koperty (paczki) zawierające oferty, których dotyczy "WYCOFANIE". Takie oferty zostaną odesłane Wykonawcom bez otwierania.
Koperty (paczki) oznakowane dopiskiem "ZMIANA" zostaną otwarte przed otwarciem kopert (paczek) zawierających oferty, których dotyczą te zmiany. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian zmiany zostaną dołączone do oferty.
W trakcie otwierania kopert z ofertami Zamawiający każdorazowo ogłosi obecnym:
stan i ilość kopert (paczek) zawierających otwieraną ofertę,
nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana,
informacje dotyczące ceny , terminu wykonania zamówienia, rękojmi i warunków płatności zawartych w formularzu oferty.
Na wniosek Wykonawców, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, Zamawiający przekazuje im niezwłocznie informacje, o których mowa powyżej w pkt. 21.1. i 21.4.2)-3) niniejszej IDW.
Ofertę złożoną po terminie Zamawiający zwróci bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość, w uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą, jednorazowego zwrócenia się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
Ceną oferty jest kwota wymieniona w Formularzu Oferty.
Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w części II niniejszej SIWZ (Wzorze umowy / Ogólnych warunkach umowy / Istotnych postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia publicznego)
Zamawiający poprawi omyłki rachunkowe stosownie do treści art. 88 u.p.z.p. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o poprawieniu omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny. Wykonawca jest zobowiązany poinformować Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w poprzednim zdaniu, o zgodzie bądź odmowie zgody na dokonane przez Zamawiajacego poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny.
W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiający zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania,
nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
l.p. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe kryterium |
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium |
|
Cena ( C ) |
(70 ) % |
(7) punktów |
|
Termin wykonania ( T ) |
(30 ) % |
(3) punkty |
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi(C) |
ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena", |
Cmin |
najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert, |
Ci |
cena oferty "i", |
Max (C) |
maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena". |
Proponowany przez Wykonawców „Termin wykonania” nie może być dłuższy niż (np.: 200 dni) od daty podpisania umowy.
W przypadku kryterium "Termin wykonania" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (T) = • Max (T)
gdzie:
Pi(T) |
ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "termin wykonania", |
Tmin |
najkrótszy termin wykonania spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert, |
Ti |
termin wykonania zaproponowany w ofercie ”i” (zgodnie z formularzem oferty), |
Max (T) |
maksymalna ilość punktów, jakie może otrzymać oferta za kryterium "Termin wykonania". |
Uwaga: w przypadku zaproponowania przez Wykonawcę terminu wykonania, krótszego niż (np.: 60 dni), do obliczenia ilości punktów w kryterium „Termin wykonania” przyjęty zostanie termin (60 dni).
Ocena punktowa oferty "i" będzie zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbą wynikającą ze zsumowania ilości punktów, jakie otrzyma ta oferta za poszczególne kryteria:
Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.
Nie przewiduje się zastosowania tej formy udzielenia zamówienia
Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się pisemnie do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy oraz wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.
Zamawiający odrzuca ofertę:
1. Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub
2. jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem treści następnego punktu, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.
2. Sposób oceny zgodności oferty z treścią niniejszej SIWZ.
Ocena zgodności oferty z treścią SIWZ przeprowadzona zostanie wyłącznie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń, jakie Wykonawca zawarł w swej ofercie z zastrzeżeniem treści art. 26 ust. 3 u.p.z.p.
Czyny nieuczciwej konkurencji.
W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego w trakcie sprawdzania ofert, że złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji – oferta zostanie przez Zamawiającego odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 3) u.p.z.p.
Zamawiający odrzuci ofertę w przypadkach określonych w art. 89 ust. 1 u.p.z.p.
Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców, których oferty zostały odrzucone w niniejszym postępowaniu - o odrzuceniu z podaniem uzasadnienia faktycznego i prawnego.
Przy dokonywaniu wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający stosował będzie wyłącznie zasady i kryteria określone w SIWZ.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
O wyborze oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru.
1. Zgodnie z art. 139 i 140 u.p.z.p. umowa w sprawie niniejszego zamówienia:
mają do niej zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej,
jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej,
zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie,
jest zawarta na okres wskazany w części II niniejszej SIWZ,
jest nieważna:
jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 146 u.p.z.p.,
w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej SIWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Wykonawca, który prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i zobowiązanie do świadczenia stanowi wartość dwukrotnie przewyższającą wysokość kapitału zakładowego, najpóźniej w dniu podpisania umowy jest zobowiązany dostarczyć uchwałę zgodnie z postanowieniami art 230 Kodeksu spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz.1037 z 200r.) lub wypis/odpis umowy spółki, zezwalający na zaciąganie takich zobowiązań.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą są zobowiązani dostarczyć dokument, o którym mowa w pkt 10.3 IDW
Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w części II niniejszej SIWZ.
Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia w sytuacjach określonych w art. 93 ust. 1 u.p.z.p.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:
a) ubiegali się o udzielenie zamówienia – w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
b)złożyli oferty – w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zamawiający na wniosek Wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadamia o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
1. Informacje ogólne.
Wykonawcom, oraz innym osobom, których interes prawny w uzyskaniu niniejszego zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane art. 179 i n. u.p.z.p.
Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 34.1 niniejszej IDW są:
protest,
odwołanie,
skarga do sądu.
Środki ochrony prawnej, przysługują:
Wykonawcom,
Zamawiającemu,
innym osobom, o których mowa w art. 179 ust. 1 u.p.z.p.,
organizacjom zrzeszającym Wykonawców, o których mowa w art. 179 ust. 2-3 u.p.z.p.
2. Protest.
Wobec treści ogłoszenia, czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść pisemny protest do Zamawiającego na zasadach określonych w art. 180-183 u.p.z.p.
Odwołanie.
Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie. Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w ciągu 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, przekazując jednocześnie jego kopię Zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem do Prezesa Urzędu. Szczegółowo kwestie odnoszące się do odwołania przedstawione są w art.184-193 u.p.z.p.
Skarga do sądu.
Skarga do sądu przysługuje na wyrok zespołu arbitrów oraz na postanowienia zespołu arbitrów kończące postępowania odwoławcze. Szczegółowo kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały w art.194-198 u.p.z.p.
1. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie/faksem/ drogą elektroniczną.
2. Każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczenia, wniosku, zawiadomienia oraz informacji.
Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu Oferty.
Zamawiający nie przewiduje zwrot kosztów udziału w postępowaniu w wysokości:
Załącznikami do niniejszej IDW są następujące wzory:
l.p. |
Oznaczenie Załącznika |
Nazwa Załącznika |
|
Załącznik nr 1 |
Wzór Formularza Oferty |
|
Załącznik nr 2 |
Wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. |
|
Załącznik nr 3 |
Wzór wykazu osób/podmiotów, które będą wykonywać niniejsze zamówienie. |
Załącznik nr 1 – Wzór Formularza Oferty
Na: Projekt architektoniczno budowlany przebudowy i rozbudowy budynku Domu Pomocy Społecznej na Osiedlu Sportowym 9 w Krakowie polegającym na adaptacji poddasza do celów użytkowych oraz budowie windy zewnętrznej.
Nr nadany sprawie przez Zamawiającego |
1/PN/2008 |
1. ZAMAWIAJĄCY:
Dom Pomocy Społecznej Osiedle Sportowe 9
2. WYKONAWCA:
Niniejsza oferta zostaje złożona przez:
l.p. |
Nazwa(y) Wykonawcy(ów) |
Adres(y) Wykonawcy(ów) |
|
|
|
|
|
|
3. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW:
Imię i nazwisko |
|
Adres |
|
Nr telefonu |
|
Nr faksu |
|
Adres e-mail |
|
4. JA (MY) NIŻEJ PODPISANY(I) OŚWIADCZAM(Y), ŻE:
zapoznałem się z treścią SIWZ dla niniejszego zamówienia,
gwarantuję wykonanie całości niniejszego zamówienia zgodnie z treścią: SIWZ, wyjaśnień do SIWZ oraz jej modyfikacji,
cena mojej (naszej) oferty za realizację całości niniejszego zamówienia wynosi.......................................................................................................PLN (słownie: ......................................................................... PLN w tym uwzględniono należny podatek VAT w wysokości ................... PLN,
oferowany przez nas termin wykonania niniejszego zamówienia wynosi
...... dni
niniejsza oferta jest ważna przez 30 dni
akceptuję(emy) bez zastrzeżeń Wzór umowy przedstawiony w Części II SIWZ,
w przypadku uznania mojej (naszej) oferty za najkorzystniejszą umowę zobowiązuję(emy) się zawrzeć w miejscu i terminie jakie zostaną wskazane przez Zamawiającego
składam(y) niniejszą ofertę we własnym imieniu / jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia2,
nie uczestniczę(ymy) jako Wykonawca w jakiejkolwiek innej ofercie złożonej w celu udzielenie niniejszego zamówienia,
nie zamierzam(y) powierzać do podwykonania żadnej części niniejszego zamówienia / następujące części niniejszego zamówienia zamierzam(y) powierzyć podwykonawcom3:
l.p. |
Nazwa części zamówienia |
|
|
|
|
PODPIS(Y):
Nr nadany sprawie przez Zamawiającego |
(...........................) |
ZAMAWIAJĄCY:
Dom Pomocy Społecznej Osiedle Sportowe 9 w Krakowie
WYKONAWCA:
l.p. |
Nazwa(y) Wykonawcy(ów) |
Adres(y) Wykonawcy(ów) |
|
|
|
|
|
|
OŚWIADCZAM(Y), ŻE:
Stosownie do treści art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.):
spełniam(y) warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Projekt architektoniczno budowlany przebudowy i rozbudowy budynku Domu Pomocy Społecznej na Osiedlu Sportowym 9 w Krakowie polegającym na adaptacji poddasza do celów użytkowych oraz budowie windy zewnętrznej.
2.posiadam(y) uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętych niniejszym zamówieniem, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
3.posiadam(y) niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuję(emy) osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia.
4.znajduję(emy) się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia.
5.nie podlegam(y) wykluczeniu z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia na podstawie przesłanek zawartych w art. 24 ust. 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.)
PODPIS(Y):
Nr nadany sprawie przez Zamawiającego |
1/PN/2008 |
ZAMAWIAJĄCY:
Dom Pomocy Społecznej Osiedle Sportowe 9 w Krakowie
WYKONAWCA:
l.p. |
Nazwa(y) Wykonawcy(ów) |
Adres(y) Wykonawcy(ów) |
|
|
|
|
|
|
OŚWIADCZAM(Y), ŻE:
Zamówienie niniejsze wykonywać będą następujące osoby/podmioty:
l.p. |
Imię i nazwisko |
Zakres wykonywanych czynności |
Kwalifikacje |
Inne informacje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PODPIS(Y):
CZĘŚĆ II – WZÓR UMOWY
UMOWA NA WYKONANIE PRAC PROJEKTOWYCH
Zawarta w Krakowie w dniu........................
Pomiędzy:
Dom Pomocy Społecznej Osiedle Sportowe 9 reprezentowanym przez:
........................................
........................................
REGON........................ NIP.............................
Zwanym dalej Zamawiającym a
..................................................................................... reprezentowanym przez:
...................................................
...................................................
REGON................................. NIP...................................
Zwanym dalej Wykonawcą
Na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przetargu nieograniczonym ogłoszonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu........... nr ogłoszenia .................
&1
Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się wykonać Projekt architektoniczno budowlany przebudowy i rozbudowy budynku Domu Pomocy Społecznej na Osiedlu Sportowym 9 w Krakowie polegającym na adaptacji poddasza do celów użytkowych oraz budowie windy zewnętrznej.
Szczegółowy zakres projektu przedstawia się następująco:
Adaptacja poddasza na cele użytkowe powinna przewidywać umieszczenie następujących funkcji:
- sala gimnastyczna
- przebieralnię
- pomieszczenia biurowe
- WC
- pomieszczenia gospodarcze
Adaptacja powinna umożliwić możliwie najlepsze wykorzystanie wolnej powierzchni poddasza z pomniejszeniem skosów poprzez zastosowanie lukarn.
Budowa szybu windowego zewnętrznego ma być dostosowana do montażu windy osobowej obsługującej wózki dla osób niepełnosprawnych. Szyb ma być usytuowany po stronie południowej budynku. W ramach budowy szybu należy zaprojektować zmianę sposobu wejścia do budynku od strony południowej a także osłonięte na wszystkich przystankach dojście z szybu do budynku. Opracowanie powinno być wykonane w 3 częściach, które powinny być zakończone do końca bieżącego roku. Zakres części przedstawia się następująco:
część 1 – Opracowanie koncepcji i Wniosku WZ, wraz z koniecznymi uzgodnieniami
polega na pracowaniu i złożeniu w imieniu Zamawiającego kompletnego wniosku o wydanie WZ wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji WZ. Wykonawca ma obowiązek opracowania koncepcji rozwiązań projektowych w oparciu o wstępną koncepcję przekazaną przez Zamawiającego.
Koncepcja podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający przekaże Wykonawcy posiadane materiały tzn. Plan sytuacyjno-wysokościowy, wypis i wyrys z ewidencji gruntów, oraz pełnomocnictwo do prezentowania Wykonawcy w procesie uzyskania WZ. Wykonawca ma obowiązek uzyskać prawomocną decyzję WZ
część 2 – Opracowanie projektu architektoniczno-budowlanego w zakresie koniecznym do uzyskania pozwolenia na budowę
polega na opracowaniu kompletnego projektu architektoniczno-budowlanego przez osoby uprawnione do projektowania we wszystkich branżach objętych projektem zgodnie z wymaganiami Ustawy z dn.7 lipca 1994 Prawo budowlane (jednolity tekst DZ.U. z 2006 Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej koniecznej do uzyskania pozwolenia na budowę Dz. U 2004 nr 202 poz. 2072, oraz konieczne uzgodnieniami w tym z Konserwatorem Zabytków. Projekt budowlany winien zawierać informację BIOZ, która będzie podstawą do opracowania planu BIOZ w dalszym etapie inwestycji
część 3- Opracowanie dokumentacji przetargowej koniecznej dla przeprowadzenia przetargu na wykonanie prac budowlanych objętych opracowanym projektem architektoniczno-budowlanym
polega na opracowaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia przetargu na prace budowlane objęte projektem a zwłaszcza: Przedmiaru robót, kosztorysu Inwestorskiego, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót budowlanych objętych projektem
Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót budowlanych ma być wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy jakej ma odpowiadać Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych Dz. U 2004 nr 202 poz. 2072, oraz z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 Prawo Zamówień Publicznych DZ. U. nr 19 poz. 177 z późniejszymi zmianami
&2
Strony uzgadniają, że prace wymienione w & 1zostaną wykonane do dnia 30.12.2008
&3
Wykonawca zobowiązany jest do:
- wykonania prac w sposób kompletny, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normatywami, normami, instrukcjami i innymi przepisami, oraz współczesną wiedzą techniczną.
-uzyskania niezbędnych uzgodnień, opinii i sprawdzeń zakresie wynikającym z przepisów Prawa Budowlanego
-sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia
-Konsultowania z Zamawiającym istotnych rozwiązań mających wpływ na koszty wykonania prac budowlanych na podstawie opracowanego projektu
-Uzyskanie niezbędnych uzgodnień koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę.
&4
&5
Wykonawca musi uzyskać uprzednią pisemną zgodę Zamawiającego przed zleceniem innym Podwykonawcom niż określonym w Umowie świadczenia Usług w jakimkolwiek zakresie
&6
Za prace opisane w &1 niniejszej umowy strony ustalają wynagrodzenie ryczałtowe w kwocie
......................PLN słownie (....................................................) PLN netto +podatek VAT .......................PLN słownie (........................................) PLN razem ..................PLN
słownie ..............................PLN brutto.
Powyższe wynagrodzenie obejmuje wszystkie działania Wykonawcy i nie może ulegać zmianie w trakcie trwania umowy.
Zamawiający nie przewiduje zamówień dodatkowych i uzupełniających.
&7
Wykonawca przekaże przedmiot umowy do siedziby Zamawiającego w terminie podanym w &2 niniejszej umowy. Dokumentacja zostanie przekazana w następującej ilości egzemplarzy:
- Prawomocną decyzję WZ w 1 egzemplarzu
- Projekt architektoniczno-budowlany w 5egzemplarzach + wersja elektroniczna
-Przedmiar robót i Kosztorys inwestorski w 4 egzemplarzach + wersja elektroniczna
-Specyfikacja techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych w 2 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
Wykonawca wraz z przekazaną dokumentacją przekaże oświadczenie iż projekt jest kompletny i został wykonany zgodnie z umową obowiązującymi normami i współczesną wiedzą techniczną.
-Dowodem potwierdzającym przyjęcie wykonanej dokumentacji jest protokół zdawczo-odbiorczy potwierdzony przez obydwie strony. Protokół ten jest podstawą do wystawienia faktury za prace w nim wyszczególnione.
-Prace powinny być odebrane w ciągu 7 dni od ich przekazania.
-Jeżeli Zamawiający w ciągu tego terminu nie przekaże swoich zastrzeżeń do przekazanych prac lub nie podpisze protokołu prace uważa się za odebrane a jednostronnie podpisany przez Wykonawcę protokół zdawczo-odbiorczy jest podstawą do wystawienia faktury.
W przypadku zakwestionowania projektu przez organy administracyjne Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnego uzupełnienia dokumentacji.
Jeżeli Wykonawca nie uzupełni dokumentacji zobowiązany jest do zwrotu zapłaconej kwoty.
W razie przekazania uwag i zastrzeżeń przez Zamawiającego protokół nie zostanie podpisany do czasu usunięcia usterek.
&8
Za termin wykonania umowy uważa się przekazanie projektu do siedziby Zamawiającego i podpisanie protokołu zdawczo odbiorczego.
Faktury będą płatne na konto Wykonawcy nr..................................... w 14 dni po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego i otrzymaniu prawidłowo wystawionej faktury.
&9
-Strony mają prawo do pisemnego wypowiedzenia umowy z podaniem daty
wypowiedzenia. W takim przypadku zostanie wykonana inwentaryzacja
wykonanych prac i uzgodniona cena wynagrodzenia za wykonane prace, które
zostaną przekazane Zamawiającemu. Protokół z inwentaryzacji będzie podstawą
do wystawienia faktury.
- W razie wypowiedzenia umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy wynagrodzenie nie przysługuje.
-Wynagrodzenie o którym mowa w punkcie 1 zostanie powiększone o 10% wartości
umownej jeżeli wypowiedzenie umowy nastąpi z winy Zamawiającego.
-W razie wypowiedzenie umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
zobowiązany on będzie do zapłaty na rzecz zamawiającego ary umownej w
wysokości 10% wynagrodzenia o którym mowa w &3
&10
W przypadku opóźnień w dostarczeniu dokumentacji Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 0,2% ceny dokumentacji, za każdy dzień opóźnienia.
Wysokość kary nie może przekroczyć 30% całej ceny umownej.
&11
W przypadku opóźnienia w płatności faktury Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki ustawowe
&12
Do prowadzenia prac objętych umową Wykonawca upoważnia ......................................
Jako koordynatorem prac upoważnionego do prowadzenia rozmów z Wykonawcą Zamawiający wyznacza ...........................................
&13
Strony zobowiązują się do udzielania sobie wzajemnych informacji w zakresie wynikającym z wykonywanej usługi.
&14
Wszelkie zmiany umowy mogą nastąpić za zgodą stron na podstawie odpowiednich aneksów do umowy wyłącznie z przyczyn określonych w art. 144 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
&15
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową obowiązują postanowienia Przepisów o zamówieniach publicznych, Prawa Budowlanego i kodeksu cywilnego.
&16
Integralną częścią umowy są:
SWiZ
Oferta Wykonawcy
Opis Przedmiotu Zamówienia
Zapisy w w/w dokumentach są tak samo obowiązujące jak niniejsza umowa
&17
Umowę sporządzono w trzech egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego jeden dla Wykonawcy .
WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY
CZĘŚĆ III – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest Projekt architektoniczno budowlany przebudowy i rozbudowy budynku Domu Pomocy Społecznej na Osiedlu Sportowym 9 w Krakowie polegającym na adaptacji poddasza do celów użytkowych oraz budowie windy zewnętrznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia się następująco:
Adaptacja poddasza na cele użytkowe powinna przewidywać umieszczenie następujących funkcji:
- sala gimnastyczna
- przebieralnię
- pomieszczenia biurowe
- WC
- pomieszczenia gospodarcze
Adaptacja powinna umożliwić możliwie najlepsze wykorzystanie wolnej powierzchni poddasza z pomniejszeniem skosów poprzez zastosowanie lukarn.
Budowa szybu windowego zewnętrznego ma być dostosowana do montażu windy osobowej obsługującej wózki dla osób niepełnosprawnych. Szyb ma być usytuowany po stronie południowej budynku. W ramach budowy szybu należy zaprojektować zmianę sposobu wejścia do budynku od strony południowej a także osłonięte na wszystkich przystankach dojście z szybu do budynku. Opracowanie powinno być wykonane w 3 częściach, które powinny być zakończone do końca bieżącego roku. Zakres części przedstawia się następująco:
część 1 – Opracowanie koncepcji i Wniosku WZ, wraz z koniecznymi uzgodnieniami
polega na pracowaniu i złożeniu w imieniu Zamawiającego kompletnego wniosku o wydanie WZ wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji WZ. Wykonawca ma obowiązek opracowania koncepcji rozwiązań projektowych w oparciu o wstępną koncepcję przekazaną przez Zamawiającego. Koncepcja podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający przekaże Wykonawcy posiadane materiały tzn. Plan sytuacyjno-wysokościowy, wypis i wyrys z ewidencji gruntów, oraz pełnomocnictwo do prezentowania Wykonawcy w procesie uzyskania WZ. Wykonawca ma obowiązek uzyskać prawomocną decyzję WZ
część 2 – Opracowanie projektu architektoniczno-budowlanego w zakresie koniecznym do uzyskania pozwolenia na budowę .
polega na opracowaniu kompletnego projektu architektoniczno-budowlanego przez osoby uprawnione do projektowania we wszystkich branżach objętych projektem zgodnie z wymaganiami Ustawy z dn.7 lipca 1994 Prawo budowlane (jednolity tekst DZ.U. z 2006 Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej koniecznej do uzyskania pozwolenia na budowę Dz. U 2004 nr 202 poz. 2072, oraz konieczne uzgodnieniami w tym z Konserwatorem Zabytków. Projekt budowlany winien zawierać informację BIOZ, która będzie podstawą do opracowania planu BIOZ w dalszym etapie inwestycji
część 3- Opracowanie dokumentacji przetargowej koniecznej dla przeprowadzenia przetargu na wykonanie prac budowlanych objętych opracowanym projektem architektoniczno-budowlanym
polega na opracowaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia przetargu na prace budowlane objęte projektem a zwłaszcza: Przedmiaru robót, kosztorysu Inwestorskiego, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót budowlanych objętych projektem
Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót budowlanych ma być wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy jakej ma odpowiadać Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych Dz. U 2004 nr 202 poz. 2072, oraz z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 Prawo Zamówień Publicznych DZ. U. nr 19 poz. 177 z późniejszymi zmianami
Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego następujące ilości opracowań:
- Prawomocną decyzję WZ w 1 egzemplarzu
- Projekt architektoniczno-budowlany w 5egzemplarzach + wersja elektroniczna
-Przedmiar robót i Kosztorys inwestorski w 4 egzemplarzach + wersja elektroniczna
-Specyfikacja techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych w 2 egzemplarzach + wersja elektroniczna.
1 Zamawiający wskazuje formę uwzględniając treść art. 139 ust. 2 u.p.z.p.
2 Wykonawca usuwa niepotrzebne.
3 Wykonawca usuwa niepotrzebne.