Prezydent Miasta Krakowa ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry:
I.
Ogłasza się konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”, zwanej dalej Orkiestrą, z siedzibą w Krakowie ul. W. Łokietka 14, będącej miejską artystyczną instytucją kultury, wyodrębnioną pod względem prawnym i ekonomiczno-finansowym, której organizatorem jest Gmina Miejska Kraków, zwana dalej Organizatorem.
II.
1. Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry może przystąpić osoba, która spełnia poniżej podane warunki.
2. Wymagania obowiązkowe:
1) wykształcenie wyższe drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
2) minimum pięcioletnie udokumentowane doświadczenie zawodowe, rozumiane jako doświadczenie uzyskane w trakcie wykonywania pracy (zadań) na podstawie m.in. stosunku pracy, umowy cywilnoprawnej, prowadzenia działalności gospodarczej;
3) znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury;
4) znajomość problematyki, będącej przedmiotem działalności Orkiestry, doświadczenie w pracy w sektorze kultury, umiejętność zarządzania zespołem ludzkim w wymiarze co najmniej:
a) 3 lata stażu pracy na stanowiskach kierowniczych związanych z działalnością kulturalną oraz 2 lata doświadczenia z zakresu organizacji przedsięwzięć i projektów artystycznych w obszarze muzyki klasycznej
lub
b) 3 letni okres prowadzenia działalności gospodarczej związanej z działalnością kulturalną oraz 2 lata doświadczenia z zakresu organizacji przedsięwzięć i projektów artystycznych w obszarze muzyki klasycznej
lub
c)5 lat doświadczenia w zarządzaniu instytucją lub organizacją i zespołem ludzkim oraz 3 lata doświadczenia z zakresu organizacji przedsięwzięć i projektów artystycznych w obszarze muzyki klasycznej;
5) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
6) korzystanie z pełni praw publicznych;
7) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289);
9) bardzo dobra lub dobra znajomość w mowie i piśmie języka angielskiego; atutem będzie znajomość także innego języka obcego w stopniu komunikatywnym w mowie i piśmie.
3. Wymagania fakultatywne, preferowane:
1) wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku humanistycznym lub artystycznym lub ekonomicznym lub z zakresu zarządzania lub z zakresu prawa, tj. np. kompozycja i teoria muzyki, dyrygentura, prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno–instrumentalnych, kulturoznawstwo, organizacja i zarządzanie-menadżer kultury, zarządzanie i marketing;
2) ukończone studia, studia podyplomowe lub kursy, szkolenia z zakresu: ekonomii, zarządzania, zarządzania w kulturze i pokrewnych kierunków;
3) zdolności menedżerskie oraz organizatorskie, a także umiejętność zarządzania zespołami ludzkimi i nawiązywania dobrych kontaktów interpersonalnych i międzyinstytucjonalnych (atutem będzie doświadczenie w projektach muzycznych o randze międzynarodowej, poparte kontaktami międzynarodowymi);
4) doświadczenie w realizacji i zarządzaniu przedsięwzięciami artystycznymi, w szczególności dotyczących muzyki wraz z doświadczeniem w samodzielnym zarządzaniu i/lub realizacji i rozliczaniu projektów z dziedziny kultury;
5) znajomość specyfiki działania sektora finansów publicznych, także w zakresie pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy Unii Europejskiej;
6) szeroka wiedza w obszarze rynku muzyki klasycznej, instytucji i agencji artystycznych, programów operacyjnych i rynku fonograficznego oraz medialnego z szeroko rozumianego obszaru muzyki klasycznej.
4. Głównym zadaniem Dyrektora Orkiestry będzie kierowanie całokształtem działalności Orkiestry funkcjonującej na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 194) oraz Statutu Orkiestry. Dyrektor zobowiązany będzie również do realizacji postanowień umowy zawartej z Organizatorem Orkiestry określającej warunki organizacyjno-finansowe działalności Orkiestry oraz program jej działania.
III.
1. Wnioski do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry muszą mieć formę pisemną i zawierać następujące dokumenty:
1) list motywacyjny z własnoręcznym podpisem;
2) kwestionariusz osobowy zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 2380/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24 sierpnia 2021 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” z własnoręcznym podpisem;
3) życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej z własnoręcznym podpisem;
4) kserokopie dyplomów oraz zaświadczeń o posiadanych kwalifikacjach z własnoręcznym podpisem;
5) kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy oraz dokumenty potwierdzające wymagania z rozdz. II ust. 2 pkt 4 z własnoręcznym podpisem;
6) aktualne zaświadczenie od lekarza pierwszego kontaktu o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku kierowniczym;
7) oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub postępowanie karne skarbowe z własnoręcznym podpisem;
8) oświadczenie kandydata, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego z własnoręcznym podpisem;
9) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych z własnoręcznym podpisem;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289) oraz że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych z własnoręcznym podpisem;
11) oświadczenie, w którym kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego zgodne z wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 2380/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24 sierpnia 2021 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” z własnoręcznym podpisem;
12) autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Orkiestry (maksymalnie do 10 stron formatu A4 oraz maksymalnie 2 500 znaków na stronie, z własnoręcznym podpisem), zawierający m.in.:
a) misję i wizję rozwoju artystycznego Orkiestry w okresie od 2 listopada 2021 do 31 sierpnia 2022 oraz pięciu kolejnych sezonów artystycznych (począwszy od sezonu 2022/2023), z zachowaniem dotychczasowego profilu działalności Orkiestry określonego w § 4 Statutu tej instytucji, zgodnego z polityką kulturalną Miasta oraz zgodnego z Programem Rozwoju Kultury w Krakowie do roku 2030, przyjętym uchwałą Rady Miasta Krakowa Nr LXXIX/1933/17 z dnia 5 lipca 2017 r.,
b) cele strategiczne;
c) cele długoterminowe (minimum na 3 sezony artystyczne) i krótkoterminowe (w skali 1 sezonu artystycznego - ze szczególnym uwzględnieniem szczegółowej propozycji sezonu artystycznego 2022/2023) ze wskazaniem planowanych działań do ich realizacji oraz wskaźników ich osiągnięcia, w tym zawierających m.in.: program projektów miejskich, przedsięwzięć w ramach współpracy z innymi krajowymi i zagranicznymi orkiestrami i podmiotami, instytucjami i organizacjami pozarządowymi, propozycje tournée i koncertów zagranicznych oraz udziału w festiwalach;
d) koncepcję finansowania działalności Orkiestry umożliwiającą osiąganie celów strategicznych, długoterminowych i krótkoterminowych w postaci całościowego biznesplanu dla programu uwzględniającego dotychczasowy poziom dotacji organizatora wraz z propozycją pozyskiwania środków ze źródeł zewnętrznych;
e) koncepcję przyszłej działalności programowej Orkiestry w powstającym Krakowskim Centrum Muzyki w zakresie zakładanego profilu działalności Orkiestry, w tym podanie: średniorocznej ilości koncertów w podziale na sezony, cykli i projektów muzycznych oraz festiwalowych, profilu i ilości odbiorców całościowej oferty, sposobu prowadzenia i planowania prób i działań administracyjnych, przy uwzględnieniu planowanego programu funkcjonalno-użytkowego Krakowskiego Centrum Muzyki;
f) program promocji i kreowania wizerunku Orkiestry oraz program artystyczny z uwzględnieniem współczesnych sposobów realizacji;
g) założenia planów inwestycyjnych wraz z propozycją zewnętrznych źródeł finansowania;
h) wskazówki zawarte w podręczniku „Audyt jakościowy w miejskich instytucjach kultury w Krakowie”.
2. W przypadku kandydata na stanowisko dyrektora bez kwalifikacji do realizacji przedstawionego programu, o którym mowa w rozdz. III ust. 1 pkt 12, dopuszcza się złożenie propozycji osobie, której zostanie powierzone stanowisko zastępcy dyrektora ds. artystycznych.
3. Program, o którym mowa w rozdz. III ust. 1 pkt 12 powinien być dostarczony w formie pisemnej oraz w wersji elektronicznej w sposób uniemożliwiający jego edycję (np. WORD) na płycie CD lub PenDrive (pamięć USB).
4. Do wniosku mogą być dołączone inne dokumenty, w tym opinie lub rekomendacje potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe.
5. Wniosek wraz z załącznikami powinien być umieszczony w zamkniętej kopercie, z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego oraz adresem poczty elektronicznej z dopiskiem: „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”. Oryginały dokumentów, o których mowa w rozdz. III ust. 1 pkt 4 i 5 należy przedłożyć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
6. Wniosek o przystąpienie do konkursu należy złożyć na stanowisku nr 5 w Kancelarii Magistratu Urzędu Miasta Krakowa, Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4 (w godzinach pracy Urzędu Miasta Krakowa) lub przesłać na adres: Urząd Miasta Krakowa, 31-004 Kraków, plac Wszystkich Świętych 3-4, w ciągu 30 dni od daty ukazania się ogłoszenia w prasie o zasięgu ogólnokrajowym i regionalnym, tj. do dnia 27 września 2021 r. (ustalonej zgodnie z art. 115 Kodeksu Cywilnego).
7. Wniosek, który wpłynie po wyżej określonym terminie nie będzie rozpatrywany. W przypadku przesyłki pocztowej o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu.
8. Z dokumentami i informacjami, dotyczącymi warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania Orkiestry, planu funkcjonalno-użytkowego Krakowskiego Centrum Muzyki oraz innymi informacjami na temat działalności Orkiestry można zapoznać się na stronie BIP Orkiestry, bądź w Wydziale Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa, Kraków, Wielopole 17 a, pok. 110, tel. 12 616 19 16.
9. Konkurs prowadzony jest w języku polskim.
IV
1. Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie Zarządzenia Nr 2380/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24 sierpnia 2021 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”.
2. Konkurs zostanie przeprowadzony przez komisję konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Krakowa.
3. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału uczestników, II etap – rozmowa kwalifikacyjna, podczas której zostanie zweryfikowana znajomość języka angielskiego kandydatów oraz kandydaci zobowiązani będą do prezentacji własnej oferty/koncepcji, która odbędzie się nie wcześniej niż w terminie 7 dni od dokonanej przez Komisję oceny spełnienia warunków przez uczestników, określonych w ogłoszeniu o konkursie lub stwierdzeniu uchybień lub braków w złożonych ofertach.
4. O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni indywidualnie na podany adres e – mail oraz telefonicznie.
5. Nieobecność uczestnika podczas rozmowy kwalifikacyjnej traktowana będzie jako rezygnacja z ubiegania się o stanowisko, bez względu na jej przyczyny.
6. Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się w ciągu 60 dni po upływie terminu składania wniosków.
7. Za termin zakończenia postępowania konkursowego uznaje się dzień podjęcia ostatecznej decyzji przez Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry.
8. Konkurs pozostanie nierozstrzygnięty w razie stwierdzenia przez komisję konkursową, że żadna oferta nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie lub żaden z uczestników dopuszczonych do udziału w konkursie nie spełnia szczegółowych kryteriów oceny, ustalonych przez komisję konkursową z uwzględnieniem treści wymagań, o których mowa w rozdz. II ust. 1.
V
Ostateczną decyzję w sprawie powołania wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry oraz szczegółów dotyczących warunków zatrudnienia, podejmie Prezydent Miasta Krakowa.
VI
Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Orkiestry oraz program jej działania, zgodnie z art. 15 ust 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194), której treść zostanie uzgodniona w sposób przewidziany w art. 16 ust. 12 tej ustawy. Odmowa zawarcia umowy, o której mowa w zdaniu poprzedzającym przez kandydata na stanowisko dyrektora powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
VII
Dyrektor zostanie powołany na okres od 3 do 5 sezonów artystycznych – zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.