Umowa najmu pomieszczeń kuchennych
UMOWA NAJMU POMIESZCZEŃ KUCHENNYCH NR …………./………..
zawarta w dniu………………………. w Krakowie pomiędzy:
Gminą Miejską Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, NIP: 676 101 37 17, reprezentowaną przez …………………………………...…Dyrektora………………………………………..…………………………..Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 Kraków ul. Złoty Róg 30
działającego na podstawie Pełnomocnictwa nr...........Prezydenta Miasta Krakowa z dnia ...........................…
zwanego w dalszej części umowy Wynajmującym
a
…………………………..……………………………………………………………………… …………………………..……………………………………………………………………… …………………………..……………………………………………………………………… reprezentowanym/ą przez:………………………………………………………. zwanym/ą w dalszej części umowy Najemcą
§1 Wynajmujący oświadcza, że lokal o łącznej powierzchni 60,77 m² usytuowany w budynku położnym w Krakowie przy ul. Złoty Róg 30, stanowiący własność Gminy Miejskiej Kraków, jest w trwałym zarządzie Wynajmującego.
Przedmiot najmu składa się z następujących pomieszczeń: kuchnia wraz z pomieszczeniami magazynowymi.
§ 2
1. Wynajmujący oddaje, a Najemca bierze w najem lokal użytkowy określony w §1 z przeznaczeniem na prowadzenie kuchni szkolnej w godzinach otwarcia Szkoły.
2. Najemca będzie wykorzystywał wynajmowany lokal wraz z wyposażeniem na prowadzenie w nim kuchni szkolnej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Stan techniczny lokalu oraz sprzętu i wyposażenia określa, stanowiący załącznik do umowy, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający szczegółowy wykaz wyposażenia i sprzętu.
4. Strony ustalają:
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II dania z kompotem) ……………………… zł dla uczniów klas 1-3
– cena zupy…………., cena II dania z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla uczniów klas 1-3
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II dania z kompotem) ……………………… zł dla uczniów klas 4-6
– cena zupy…………., cena II danie z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla uczniów klas 4-6
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II danie z kompotem) ……………………… zł dla uczniów klas liceum
– cena zupy…………., cena II dania z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla uczniów klas liceum
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II danie z kompotem) ……………………… zł dla nauczycieli i pracowników szkoły – cena zupy…………., cena II dania z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla nauczycieli i pracowników szkoły
5. Wynajmujący jest uprawniony do dokonywania kontroli w lokalu w celu sprawdzenia czy Najemca w sposób należyty i prawidłowy wywiązuje się z postanowień niniejszej umowy. Najemcy w wynajmowanych pomieszczeniach nie wolno prowadzić innej działalności, w tym sprzedaży wyrobów tytoniowych, żadnych napojów zawierających alkohol, napojów niedozwolonych do spożywania przez dzieci i młodzież, czasopism i innych wydawnictw niedozwolonych do oglądania i czytania przez dzieci/młodzież.
§ 3
1. Ilość posiłków wynika z zamówień rodziców uczniów i pracowników Szkoły.
2. Godziny podawania posiłków: ……………………..
3. W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy Szkoły wydawanie posiłków odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu Wykonawcą.
4. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania jadłospisu na przynajmniej 1 tydzień.
Opracowany jadłospis Wykonawca przedkłada do akceptacji Zamawiającemu, najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem jego obowiązywania.
5. Wykonawca ma prawo do zmiany jadłospisu w trakcie jego obowiązywania po uzyskaniu zgody przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany jadłospisu.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania jakości obiadów zgodnie z przedstawionym jadłospisem.
7. Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa (HACCP, przepisy SANEPID), o najwyższym standardzie i posiadać wartości odżywczą i energetyczną zgodne z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży (Dz.U z 1 sierpnia 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach), być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z 25 sierpnia 2006 r. z późniejszymi zmianami oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy (Dz.U. z 2015 poz. 594).
8. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 9. Wykonawca wyda do każdego posiłku serwetki jednorazowe.
10. Wykonawca będzie serwował posiłki na …………………………….
11. Osobą odpowiedzialną ze strony Zleceniodawcy za kontakty w sprawach szczegółowej realizacji umowy jest ……………………………………….
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę przepisów dotyczących technologii produkcji i jakości wykonywanych usług.
13. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości wydawania posiłków zgodnie z ustalonym harmonogramem bez względu na trudności powstałe po stronie Wykonawcy.
14. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, administracyjną i karną za jakość wydanych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowywaniu mogące mieć negatywny wpływ ma zdrowie żywionych uczniów i pracowników Szkoły.
§ 4
1. Strony ustalają za przedmiot najmu miesięczny czynsz w wysokości ……………................................................... zł netto (słownie: ………………………………………………) plus podatek VAT wg ustawowej stawki, która na dzień zawarcia umowy wynosi _____ % tj. miesięczną stawkę czynszu w wysokości …………………… zł brutto zawierający podatek VAT, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Kwota miesięcznego czynszu zawierać będzie określone ryczałtowe koszty eksploatacyjne takie jak: prąd, wodę, ścieki, CO.
3. Najemca zobowiązany jest uiszczać opłatę określoną w umowie miesięcznie z góry, bez uprzedniego wezwania, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, za który przypada należność.
4. Podatek od nieruchomości będzie opłacany według przepisów w tym zakresie.
5. Wywóz nieczystości stałych i płynnych Najemca zrealizuje we własnym zakresie.
6. W przypadku wzrostu cen z tytułu eksploatacji wynajmowanych pomieszczeń Wynajmujący ma prawo do zmiany ustalonego ryczałtu, wyliczonego w oparciu o nowe wartości. Zmiana kosztów, o których mowa w ust.1, nie wymaga wypowiedzenia warunków umowy. O zmianach tych Wynajmujący zawiadamia Najemcę na piśmie, podając termin ich obowiązywania.
7. Najemca reguluje opłatę, o której mowa w ust. 1 na wskazany rachunek bankowy o numerze: …………………………………………………………………………………………………
8. W razie opóźnienia w zapłacie opłaty zgodnie z ust. 3 Najemca zapłaci Wynajmującemu odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych.
9. Wynajmującemu od dnia nabycia uprawnienia do odsetek, o których mowa w ust. 8, przysługuje od Najemcy, bez wezwania, równowartość kwoty 40 euro przeliczonej na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym należność, o której mowa w § 3 ust. 1 i 2, stała się wymagalna, która to kwota stanowi rekompensatę za koszty odzyskiwania należności.
10.Najemca zobowiązany jest do przedstawiania Wynajmującemu, 2 razy w roku szkolnym tj. do końca lutego i końca czerwca, informacji o liczbie osób korzystających z posiłków, w tym liczby uczniów korzystających z posiłków.
11. Wynajmujący zastrzega sobie prawo zmiany wysokości czynszu, co wymaga aneksu do umowy.
§ 5
Wynajmujący oświadcza, że jest podatnikiem VAT.
§ 6
1. Najemca może dokonywać ulepszeń i modernizacji lokalu, po uprzednim każdorazowym uzyskaniu zgody Wynajmującego na ich wykonanie. Wynajmujący zastrzega sobie prawo wydania zgody na ulepszenie (modernizację) lokalu przy zobowiązaniu się Najemcy do niedochodzenia od Wynajmującego nakładów poniesionych na ulepszenie (modernizację) lokalu. Ponadto strony niniejszej umowy ustalają, że Wynajmującemu przysługuje prawo zachowania ulepszeń lokalu dokonanych przez Najemcę, bez obowiązku rozliczenia ich z Najemcą.
2. Najemca zobowiązany jest, w czasie trwania umowy najmu, w porozumieniu z Wynajmującym do:
1) dokonywania na własny koszt bieżących remontów lokalu niezbędnych do utrzymania go w dobrym stanie technicznym, a w szczególności:
a) malowania pomieszczeń,
b) wykonywania napraw i bieżącej konserwacji sprzętu wewnątrz lokalu oraz ich wymiany,
c) wykonywania bieżących przeglądów instalacji gazowej, elektrycznej zgodnie z odrębnymi przepisami, w ustalonych w przepisach terminach i przedstawienia ich do wglądu Wynajmującemu.
d) konserwacji i naprawy podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych,
e) naprawy ściennych okładzin ceramicznych, szklanych i innych w pomieszczeniach, w których są zamontowane,
f) bieżącej konserwacji i remontów stolarki okiennej i drzwiowej, jak również mebli w lokalu,
g) naprawy i wymiany elementów ślusarki budowlanej,
h) wymiany osprzętu oraz zabezpieczeń instalacji elektrycznej w lokalu, bez wymiany przewodów, i) naprawy tynków,
j) konserwacji, naprawy i wymiany grzejników wody przepływowej (gazowych, elektrycznych), podgrzewaczy wody, mis klozetowych, zlewów (zlewozmywaków, umywalek) wraz z syfonami, baterii i zaworów czerpalnych oraz innych urządzeń sanitarnych, w które jest wyposażony lokal,
k) usuwania niedrożności przewodów odpływowych od urządzeń sanitarnych lokalu do pionów zbiorczych,
l) utrzymania lokalu i jego otoczenia w należytym stanie sanitarno – porządkowym,
m) innych napraw związanych ze zwykłym korzystaniem z przedmiotu najmu.
3. Najemca lokalu, poza naprawami wymienionymi w ust. 2 umowy, zobowiązany jest do usuwania wszelkich szkód powstałych z jego winy.
4. Najemca powinien powiadamiać Wynajmującego o realizacji obowiązkowych przeglądów.
§ 7
Najemca zobowiązany jest wyposażyć lokal w sprzęt przeciwpożarowy, stosownie do przepisów obowiązujących w tym względzie. Najemca odpowiada za przestrzeganie obowiązujących na terenie szkoły przepisów ppoż i bhp.
§ 8
Bez zgody Wynajmującego Najemca nie może zmienić, w całości lub w części, przeznaczenia lokalu, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy. Zmiana przeznaczenia lokalu może być dokonana tylko w drodze aneksu do umowy najmu.
§ 9
1. Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. od …………………. do ……………………….
2. Umowa może zostać rozwiązana za porozumieniem stron, w każdym czasie.
3. Umowa zostaje rozwiązana przez Wynajmującego bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeżeli Najemca:
1) zalega z płatnością opłaty, o której mowa w § 3 ust. 1, za dwa pełne okresy płatności,
2) wykorzystuje lokal niezgodnie z jego przeznaczeniem określonym w umowie,
3) nie wyraził zgody na ponoszenie nowych kosztów eksploatacji zgodnie z § 3 ust. 6 oraz nowej stawki czynszu zgodnie z § 3 ust. 10,
4) podnajął lub oddał do bezpłatnego używania lokal lub jego część bez zgody Wynajmującego,
5) bez zgody Wynajmującego zmienił przeznaczenie lokalu (jego części), albo zaprzestał prowadzenia w nim działalności,
6) wykroczył w sposób rażący przeciwko zasadom współżycia społecznego,
7) bez zgody Wynajmującego dokonał ulepszeń (modernizacji) lokalu,
8) nie wykonuje w lokalu napraw/przeglądów, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt. 1 umowy o ile Wynajmujący powiadomił Najemcę, że stwierdził fakt niewykonywania przez niego tych napraw/przeglądów.
9) nie usuwa szkód powstałych z jego winy (§ 5 ust. 3 umowy) oraz gdy utrzymuje lokal i jego otoczenie w nienależytym stanie sanitarno-porządkowym (§ 5 ust. 2 pkt. 1 lit. l umowy).
4. W przypadku rozwiązania przez Wynajmującego umowy z którejkolwiek przyczyny wymienionej w ust. 3 umowy, Najemca obowiązany jest rozliczyć się z Wynajmującym i opuścić przedmiot najmu w terminie wskazanym przez Wynajmującego.
5. Nieopuszczenie przez Najemcę lokalu w terminie, o którym mowa w ust. 4 umowy, daje prawo Wynajmującemu do przejęcia przez niego lokalu na koszt Najemcy (opróżnienie lokalu).
§ 10
Jeżeli używanie lokalu zgodnie z przeznaczeniem określonym w umowie staje się niemożliwym przez okres dłuższy niż 30 dni (oprócz przerwy wakacyjnej), to każda ze stron może rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia za uprzednim 14 – dniowym pisemnym powiadomieniem na koniec miesiąca.
§ 11
1. Po zakończeniu najmu, Najemca zobowiązuje się zwrócić Wynajmującemu lokal, wyposażenie i sprzęt, zgodnie z protokołem zdawczo-odbiorczym, o którym mowa w § 2 ust. 3 umowy.
2. Jeżeli w związku z rozwiązaniem umowy najmu, Najemca odda Wynajmującemu lokal, wyposażenie i sprzęt w stanie innym niż określono to powyżej i zostanie to stwierdzone w protokole zdawczoodbiorczym, nawet niepodpisanym przez Najemcę, to Wynajmujący obciąży Najemcę kosztami poniesionymi na przywrócenie lokalu, wyposażenia i sprzętu do stanu z dnia zawarcia umowy najmu, przy uwzględnieniu zużycia lokalu, wyposażenia i sprzętu będącego następstwem jego prawidłowego używania.
§ 12
1. Z zastrzeżeniem ust. 2 wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
2. Strony ustalają, że zmiana wysokości czynszu, spowodowana zmianą stawki podatku VAT nie wymagają dla swej ważności formy pisemnego aneksu zawartego przez Strony, a jedynie pisemnego powiadomienia Najemcy przez Wynajmującego.
3. Faktury będą wystawienie przez Wynajmującego według następującego opisu: Sprzedawca: Gmina Miejska Kraków, Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, NIP: 676 101 3717 ze wskazaniem Wystawcy.
§ 13
Najemca oraz osoby świadczące na jego rzecz pracę lub usługi, nie mogą dopuszczać się działań ani zaniechań noszących znamiona dyskryminacji (w tym zarówno pośredniej jak i bezpośredniej), w szczególności ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne lub narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną (nakaz równego traktowania, zakaz dyskryminacji).
Najemca oświadcza, iż:
- zna zasady równego traktowania, ma świadomość odpowiedzialności prawnej za łamanie przepisów zakazujących dyskryminacji i prowadzi działalność wolną od dyskryminacji, w szczególności ze względu na cechy wskazane w §12 pkt. 1., mogące stanowić podstawę nierównego traktowania, a niemające racjonalnego uzasadnienia z punktu widzenia prowadzonej działalności;
- dokona przeszkolenia i zapozna osoby świadczące na jego rzecz pracę lub usługi w zakresie niniejszej klauzuli antydyskryminacyjnej zawartej w §12 oraz zasad równego traktowania i zakazu dyskryminacji ze względu na cechy wskazane w §12 pkt. 1. oraz zasad ich stosowania.
Wynajmujący oświadcza, że:
- niniejsza klauzula antydyskryminacyjna zawarta w §12 ma na celu kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ramach realizacji Uchwały nr LII/964/16 Rady Miasta Krakowa z dnia 14 września 2016 r. w sprawie przyjęcia Programu „Otwarty Kraków”;
- przy wyborze Najemcy stosuje zasady równego traktowania i nie dopuszcza się dyskryminacji, w szczególności ze względu na cechy wskazane w §12 pkt. 1., mogące stanowić podstawę nierównego traktowania, a niemające racjonalnego uzasadnienia.
Nie stanowi dyskryminacji różnicowanie w traktowaniu osób ze względu na obiektywnie uzasadnione i prawnie dopuszczalne przyczyny.
Niniejsza klauzula antydyskryminacyjna zawarta w §12 jest istotnym postanowieniem umownym i niezależnie od pozostałych zapisów umowy jej naruszenie stanowi samoistną przesłankę do wypowiedzenia umowy najmu.
W razie stwierdzenia rażącego, uporczywego lub niedbałego naruszenia postanowień klauzuli antydyskryminacyjnej zawartej w §12, w szczególności potwierdzonego prawomocnym orzeczeniem sądu, Wynajmujący może wypowiedzieć umowę z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
W przypadku otrzymania przez Wynajmującego skargi lub wniosku dotyczącego występowania u Najemcy przypadków dyskryminacji, Wynajmujący podejmie czynności wyjaśniające w tym zakresie.
§ 14
Przetwarzanie danych osobowych.
1. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych danych osobowych wyłącznie w celu realizacji niniejszej umowy zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
2. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 31 w/w ustawy. 3. Wykonawca zobowiązuje się dopuścić do przetwarzania danych osobowych wyłącznie w celu realizacji niniejszej umowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia aktualnej ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania powierzonych danych osobowych.
5. Wykonawca zobowiązuje się w trakcie przetwarzania danych osobowych podjąć środki zabezpieczające, o których mowa w art. 36-39 w/w ustawy oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39 w/w ustawy.
6. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o naruszeniu lub powstaniu zagrożenia naruszenia informacji poufnej i okoliczności tego zdarzenia.
7. Wykonawca przetwarzający dane osobowe po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych usuwa lub zwraca mu wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że szczególne przepisy prawa nakazują przechowywanie danych osobowych.
8. Strony zobowiązują się wykonać zobowiązania wynikające z niniejszej umowy z najwyższą starannością zawodową w celu zabezpieczenia prawnego, organizacyjnego i technicznego interesów stron w zakresie przetwarzania powierzonych danych osobowych.
§ 15
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
3. Spory mogące wyniknąć w związku z wykonywaniem stosunku najmu objętego nin. umową strony poddają pod rozstrzygnięcie Sądu właściwego dla siedziby Wynajmującego.
4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Zamawiającego i Wykonawcy.
Wynajmujący Najemca
………………………… ……………………………