Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie zachęca do zapoznania się z planowanymi zmianami w organizacji ruchu w związku z przebudową torowiska i układu drogowego ul. Podwale.
W rozwiązaniach sytuacyjnych ulic Podwale i Straszewskiego na odcinku od wlotu skrzyżowania z ulicą Karmelicką do wlotu skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego projektuje się ulicę o przekroju jednojezdniowym z torowiskiem tramwajowym w jezdni ulicy. Zaprojektowano wprowadzenie ruchu samochodowego jednokierunkowego tj. jednokierunkowy ruch dla samochodów na kierunku od ulicy Karmelickiej do ulicy Piłsudskiego pasem o szerokości 3,0 m oraz na kierunku przeciwnym tj. od ulicy Piłsudskiego do ulicy Karmelickiej zaprojektowano jednokierunkowy ruch rowerowy tj. pas rowerowy o szerokości od 1,5 m do 2,0 m. Pojazdy komunikacji zbiorowej - autobusy oraz tramwaje będą się poruszały dwukierunkowo po przebudowywanym torowisku tramwajowym. Na wlocie skrzyżowania ulic Podwale i ulicy Karmelickiej na projektowanym pasie rowerowym zaprojektowano przystanek wiedeński o nawierzchni z kostki granitowej.
Wprowadzono również uspokojenie ruchu stosując m.in. rampy najazdowe przed i za poszczególnymi skrzyżowaniami / przejściami dla pieszych oraz wyniesienie torowiska tramwajowego na 7 cm powyżej nawierzchni jezdni pasa ruchu dla samochodów, co ma skutkować niewjeżdżaniem pojazdów samochodowych na torowisko tramwajowe. Na odcinku ulicy Podwale pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Karmelicką i Kapucyńską zaprojektowano zieleńce o szerokości 2,0 m, w których zlokalizowane są istniejące bądź projektowane drzewa oraz słupy oświetleniowe / trakcyjne. Dla pojedynczych drzew w rejonie skrzyżowania ulicy Podwale z ulicą Studencką zaprojektowano kraty pod drzewa o wymiarach 2,0 / 2,0 m.
Projekt dopuszcza częściowe parkowanie na chodniku zlokalizowanym przy pasie ruchu. Zachowana jest również możliwość wjazdu i wyjazdu z ul. Św. Anny.
Zmiany można zobaczyć po tym linkiem