W związku z wnioskami pasażerów oraz dodatkowymi analizami, ZIKiT podjął decyzję o wprowadzeniu od 31 sierpnia 2015 roku kolejnych zmian w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
Linie nr 112 i 162 będą kursowały w godzinach szczytu co 20 minut w celu poprawy obsługi komunikacyjnej Tyńca i Podgórek Tynieckich. Jednocześnie linia nr 412 zostanie zlikwidowana.
Linia nr 128 zostanie skierowana przez przystanek Lipska w celu umożliwienia przesiadki z linii tramwajowych nr 9 i 50.
Linia nr 139 zostanie skierowana przez Mistrzejowice ulicami Bohomolca, Jancarza i Srebrnych Orłów. Zmiana ma na celu zwiększenie oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Mistrzejowic poprzez zapewnienie połączeń bezpośrednich z jednej strony z ciągiem alei 29 Listopada, al. Słowackiego, al. Mickiewicza, ul. Czarnowiejskiej i dalej do Mydlnik, a z drugiej strony do Kombinatu. Jednocześnie linia nr 439 zostanie skierowana al. Andersa i ul. Dąbrowskiej do pętli Czyżyny Dworzec. Zwiększy to ofertę bezpośrednich połączeń z zachodniego odcinka al. Andersa oraz zapewni bezpośrednie połączenie ul. Dąbrowskiej ze śródmieściem. Obie linie będą kursowały w okolicach godz. 7 z częstotliwością zwiększoną do 10 minut.
Zmiany dotyczące linii nr: 103, 123, 125, 127, 130, 144, 174, 178, 182, 194, 482 i 501 zostaną wprowadzone zgodnie z wcześniejszą informacją (Można ją znaleźć tutaj.).
Wraz z wprowadzeniem dodatkowego zatrzymania dla linii nr 144 i 194 na ul. Czarnowiejskiej zostanie zmieniona nazwa tego przystanku na „Chopina". Stanowiska na al. Kijowskiej i ul. Nawojki dalej będą nosiły nazwę „Kawiory".
Dodatkowo na wybranych liniach w dni wolne zostaną przesunięte godziny kursowania ze zwiększoną częstotliwością. Dzięki temu wieczorami autobusy pojadą częściej.
Zostaną także wprowadzone zmiany w zakresie statusu przystanków. Przystanki cieszące się dużą popularnością zyskają status „stałych", a te mało popularne status „na żądanie". Ułatwi to korzystanie z tych pierwszych, a w pozostałych przypadkach zostaną wyeliminowane niepotrzebne zatrzymania wydłużające czas przejazdu.
Następujące przystanki uzyskają status „stałych":
„Albatrosów", „Bacutil", „Bagienna", „Balicka Wiadukt", „Bieżanów Granica Miasta", „Chabrowa", „Lipska", „Os. Łokietka", „Łutnia", „Makowa", „Malborska Szkoła", „Odmętowa", „Powstańców Garaże", „Sikorki", „Słona Woda", „Sudolska", „Szczegów", „Ślósarczyka", „Tischnera", „Urząd Skarbowy Nowa Huta", „Węgrzynowicka".
Następujące przystanki uzyskają status „na żądanie":
„Bartnicza", „Batowice", „Błonia Kościelnickie", „Branice Ośrodek Zdrowia", „Branice Pagórek", „Elektromontaż", „Fort Mogiła", „Geologów", „Giełda Balicka P+R", „Gustawa Morcinka", „Hallera", „Karowa", „Lipowskiego", „Ks. Łaczka", „Malinowskiego", „Na Załęczu Szkoła", „Pasternik", „Petőfiego", „Podstawie", „Rybitwy Rozjazd", „Rybitwy Sklep", „Siejówka", „Sucharskiego", „Suchy Jar", „Świdzińskiego", „Ks. Targosza", „Wadów Glinik", „Wolica", „Wolica Kościół", „Wolica Sklep", „Wróżenice Górka", „Wyciąże", „Wyciąże Sklep".