Rondo Mogilskie staje się jeszcze bardziej przyjazne dla pasażerów, a to za sprawą nowego punktu informacyjnego i toalety. Prace przy realizacji pawilonu trwały pół roku. Obiekt powstał według wytycznych konkursu architektonicznego z 2012 roku zorganizowanego przy współpracy firmy KOŁO.
Wielofunkcyjne budynki szaletów publicznych, choć są stosunkowo nowym pomysłem, pojawiają się w kolejnych miastach Polski. Ten w Krakowie jest połączony z info kioskiem i przystankiem tramwajowym – pasażerowie będą mogli schronić się pod oszklonym i oświetlonym wieczorem zadaszeniem. Będą także mogli odpocząć na ławce w czasie podróży.
Punkt informacyjny czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9-17. Pasażerowie będą mogli dowiedzieć się na przykład jaką wybrać trasę, by dojechać w docelowe miejsce albo gdzie w najbliższym czasie czekają ich objazdy lub w którym miejscu natrafią na utrudnienia w ruchu. Dostępne będą też informacje o systemie biletowym i strefie płatnego parkowania (np. gdzie można kupić abonament postojowy). Nie zabraknie też wiadomości dla rowerzystów (najbliższe stacje naprawy rowerów, wypożyczalnie, cennik) czy turystów, którzy będą szukać informacji.
Na Rondo Mogilskie zostanie także przeniesione Eko Centrum z ul. Centralnej, dzięki czemu na miejscu będzie można się dowiedzieć jak pozbyć się np. wielkogabarytowych odpadów, wymienić piec na ogrzewanie ekologiczne, albo poznać program cyklicznych akcji, np. Festiwal Recyklingu czy Dzień bez samochodu.
Przypomnijmy, że pawilon informacyjny z toaletą powstał w oparciu o wytyczne konkursu architektonicznego organizowanego w 2012 roku przez Kraków i formę KOŁO. Wygrała koncepcja, która z jednej strony kładła nacisk na nowoczesność, a z drugiej na estetykę i harmonię z otoczeniem starych murów fortyfikacji. Zwycięski projekt opiniował m.in. konserwator zabytków i plastyk miejski.
Toaleta jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z małymi dziećmi (przewijak dla niemowląt).