Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotowuje się do wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na kolejnym odcinku I obwodnicy. Wiosną zakończą się prace dokumentacyjne. Równolegle zaś będą prowadzone bieżące naprawy torowisk w centrum miasta.
Rok 2015 stał pod znakiem dużych zmian, jeśli chodzi o transport zbiorowy w ścisłym centrum Krakowa. W tym czasie zostały gruntownie zmodernizowane dwa odcinki kluczowych torowisk. Chodzi o ul. Podwale i fragment I obwodnicy, pomiędzy Teatrem Bagatela, a ul. Długą. Na obu odcinkach nie tylko wymieniono tory ale przede wszystkim wprowadzono ruch jednokierunkowy, co znacznie usprawniło przejazd komunikacją miejską w tym rejonie.
Kolejnym krokiem będzie przebudowa ul. Basztowej, na odcinku od ul. Długiej do ul. Pawiej. ZIKiT jest w trakcie opracowywania dokumentacji dla tej inwestycji. Projekt ten jest bardziej skomplikowany, ponieważ zakłada również przebudowę węzłów przy przystankach Basztowa LOT i Dworzec Główny. Front robót ma objąć również ul. Westerplatte, aż do skrzyżowania z ul. Zamenhofa. Projekt przebudowy będzie gotowy wiosną tego roku. Wtedy też ogłoszony zostanie przetarg, w którym wyłoniony zostanie realizator tej inwestycji.
Początkowo ZIKiT planował przebudowę ul. Basztowej na wiosnę i lato 2016 roku. Jednak ze względu na odbywające się w lipcu Światowe Dni Młodzieży i ryzyko niewykonania wszystkich prac do tego czasu, zdecydowano o przeniesieniu inwestycji na drugą połowę roku. Oznacza to, że ul. Basztowa zostanie zamknięta dla ruchu najwcześniej w sierpniu.
Do tego czasu w rejonie I obwodnicy będą odbywać się mniejsze remonty, wynikające z bieżącego zużycia szyn. Takie prace planowane są na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i ul. Straszewskiego oraz przy Dworcu Głównym, czyli skrzyżowaniu ulic Westerplatte, Lubicz, Pawiej i Basztowej. Roboty będą planowane tak, by w jak najmniejszym stopniu utrudnić codzienne kursowanie Komunikacji Miejskiej.”