Kontynuacja przebudowy torowiska na I obwodnicy zaplanowana jest na drugą połowę 2016 roku. Nie oznacza to jednak, że Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, nie będzie prowadził innych prac na torach. Najwięcej z nich zaplanowanych jest na wiosnę.
Kontynuacja przebudowy torowiska na I obwodnicy zaplanowana jest na drugą połowę 2016 roku. Nie oznacza to jednak, że Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, nie będzie prowadził innych prac na torach. Najwięcej z nich zaplanowanych jest na wiosnę.
W tegorocznym budżecie Krakowa, na bieżące utrzymanie torowisk, zapisano przeszło 7 mln zł. Te pieniądze zostaną przeznaczone na mniejsze prace remontowe, które ZIKiT wykonuje regularnie, by jak najlepiej mogła funkcjonować komunikacja tramwajowa. Do tej kwoty należy dodać osobne środki związane z większymi inwestycjami, takimi jak przebudowa ul. Basztowej na odcinku od ul. Długiej do skrzyżowania przy Dworcu Głównym.
Ten remont, ze względu na szeroki zakres prac do przeprowadzenia, odbędzie się w drugiej połowie roku 2016. Podobnie zresztą jak wymiana torów i remont podstacji trakcyjnej na rondzie Kocmyrzowskim. Natomiast wiosną ZIKiT skupi się na pracach bieżących. W ich ramach robotnicy pojawią się na torowiskach przy przystankach Dworzec Główny, Poczta Główna i Uniwersytet Jagielloński, gdzie odbędzie się naprawa poprzez napawanie elementów infrastruktury torowej. W okolicy przystanku Uniwersytet Jagielloński wymieniona będzie także zwrotnica.
Na ul. Mrozowej i ul. Blokowej wykonana zostanie naprawa przejazdu przez torowisko, obejmująca wymianę nawierzchni stalowej i drogowej. Z koli ul. Doktora Twardego nastąpi odcinkowa wymiana szyn łukowych. Ponadto w rejonie Łagiewnik planowana jest wymiana konstrukcji stalowej tj. zwrotnic, krzyżownic i łuków torowych wraz z nawierzchnią w pasie drogowym.
Prace remontowe wykonywane będą również na ciągach komunikacyjnych. Na ul. Westerplatte planowana jest odcinkowa wymiana szyn łukowych. Na rondzie Kocmyrzowskim zostanie przeprowadzona wymiana konstrukcji stalowej tj. zwrotnic, krzyżownic i łuków torowych (w niezbędnym zakresie). Dodatkowo przy ul. Królewskiej, Bronowickiej, Kościuszki, Zwierzynieckiej i Basztowej zaplanowana jest miejscowa wymiana płyt monolitycznych.
Roboty będą zaplanowane tak, by większość prac odbywała się w nocy lub w weekendy. Nie wykluczamy jednak, że nie obędzie się bez czasowych wyłączeń ruchu tramwajowego.