Do zakresu działania Referatu Projektów Promocyjnych i Wydawnictw (KS-08) należą sprawy:
promowanie marki Miasta poprzez kreowanie i realizowanie innowacyjnych projektów w dziedzinie promocji;
organizacja własnych wydarzeń promocyjnych oraz zakup świadczeń promocyjnych w ramach innych wydarzeń;
przygotowanie tekstów i materiałów graficznych oraz opracowanie zawartości merytorycznej do wydawnictw i publikacji w zakresie realizacji działań informacyjnopromocyjnych Miasta;
przygotowanie i realizacja podcastów w ramach polityki informacyjno-promocyjnej Miasta;
zakup reklam w mediach oraz współpraca z mediami w zakresie działań promocyjnych i informacyjnych Miasta;
przygotowanie tekstów i materiałów graficznych na potrzeby projektów realizowanych przez Wydział, w tym miejskich kampanii informacyjno-promocyjnych;
koordynowanie działań w zakresie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego druków realizowanych w ramach Wydziału;
koordynowanie i realizacja planów wydawniczych m.in. „Instrukcji Obsługi Miasta”, broszur, ulotek, listów na potrzeby działań informacyjno-promocyjnych Miasta;
współpraca z przedstawicielami instytucji zewnętrznych w zakresie pozyskania i wykorzystania materiałów do publikacji i aktualizacji informacji;
publikowanie w prasie lokalnej i ogólnopolskiej sporządzanych przez Kancelarię Prezydenta (życzeń, zaproszeń, kondolencji, nekrologów itp.);
współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz spółkami miejskimi w zakresie realizacji projektów promocyjnych;
wykonywanie analiz dot. działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez Wydział;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Krakowa, właściwego Zastępcę Prezydenta, Dyrektora Departamentu, Dyrektora Wydziału oraz Zastępcę Dyrektora ds. Marki Kraków i Marketingu lub osobę zastępującą.