Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy
- wymagania niezbędne (formalne):
a. Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
b. Obywatelstwo polskie.
c. Wykształcenie : wyższe.
d. Co najmniej półroczne doświadczenie związane z realizacją zadań na rzecz mieszkanek i mieszkańców lub organizacji pozarządowych, wolontariatu lub projektów unijnych w obszarze budowania społeczeństwa obywatelskiego albo w zakresie pracy z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a. Ogólna znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o samorządzie powiatowym.
b. Znajomość przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
c. Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych w zakresie zasad rozliczania dotacji.
d. Znajomość uchwały Nr CXXIII Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
e. Znajomość uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa.
f. Znajomość uchwały Nr LXXXI/1969/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
g. Znajomość uchwały Nr CXI/2904/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 września 2018 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Kraków oraz z Krakowską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
h. Ogólna znajomość zagadnień związanych z działaniem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia.
i. Znajomość języka angielskiego.
j. Znajomość MS Office, w tym przede wszystkim MS Word, MS Excel.
k. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
a. Realizacja zadań wynikających z ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
b. Realizacja działań podejmowanych przez Gminę Miejską Kraków na rzecz aktywizacji integracji mieszkanek i mieszkańców w ramach programów i projektów społecznych, między innymi związanych z Miejscami Aktywności Mieszkańców, Akademią Aktywnego Mieszkańca oraz Ambasadorami Lokalnej Partycypacji.
c. Przygotowanie, nadzorowanie i kontrolowanie realizacji umów zawartych z organizacjami pozarządowymi i podmiotami zewnętrznymi w ramach działania Referatu.
d. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach realizacji bieżącej powierzonego zadania.
e. Przygotowywanie i rozliczanie umów w ramach przydzielonego zadania.
f. Kontrolowanie realizacji podpisanych umów w ramach przydzielonego zadania.
g. Współpraca z instytucjami, organizacjami i osobami zajmującymi się tematyką szeroko pojętego społeczeństwa obywatelskiego.
h. Prawidłowe i terminowe przygotowywanie dokumentów do terminowego przekazywania dotacji na realizację zadań własnych gminy związanych ze wzmacnianiem społeczeństwa obywatelskiego w sposób zgodny z zasadami i trybem jej udzielania określonymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz przedkładanie wniosków o przekazanie dotacji do Wydziału Finansowego zgodnie z instrukcją określającą zasady sporządzania, obiegu i kontroli oraz przechowywania i zabezpieczania dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych w Urzędzie Miasta Krakowa.
i. Przygotowanie projektów uchwał Rady Miasta Krakowa, zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa, umów i zleceń oraz innych dokumentów strategicznych wymaganych w procesie realizacji w/w programów,
j. Archiwizacja dokumentów wytworzonych przez Referat.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:
a. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
b. Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
c. Stanowisko: Podinspektor.
d. Miejsce pracy: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia – Urząd Miasta Krakowa.
e. Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Dekerta 24
f. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
g. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5.000, do 6.000,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
h. Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a. dyspozycyjność – tak
b. praca przy komputerze – tak
c. praca w terenie - tak
d. praca w soboty – tak
e. uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B – nie
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 13 czerwca 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się 17 czerwca 2024 roku o godz. 8.00 w Sali Dietla przy pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4
w Krakowie.