Praca w Urzędzie Miasta Krakowa
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE GOSPODAROWANIA NIERUCHOMOŚCIAMI SKARBU PAŃSTWA W WYDZIALE SKARBU MIASTA UMK (1 ETAT)
(NR REF. 14-GS-2024)
Oferujemy:
- Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
- Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
- Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
- Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
- Dostęp do najnowszych technologii.
- Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
- Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
- Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracowniczki/pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
- Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.
Od kandydatek/kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
Wymagania niezbędne (formalne)
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe: prawo, geodezja, gospodarka przestrzenna lub ekonomiczne związane z gospodarowaniem nieruchomościami.
- Co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych, kancelariach prawnych, firmach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami albo obsługą geodezyjną.
- Spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.
Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami wraz z przepisami wykonawczymi.
- Znajomość kodeksu cywilnego ze szczególnym uwzględnieniem części ogólnej, prawa rzeczowego i zobowiązań.
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość ustaw dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego.
- Umiejętność praktycznej interpretacji przepisów prawnych w ww. zakresie.
- Umiejętność prowadzenia rozmów ze stronami w sprawach z zakresu działania danego stanowiska.
- Ukończone studia podyplomowe z zakresu szacowania nieruchomościami lub posiadanie uprawnień rzeczoznawcy majątkowego.
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzających stopień spełniania powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- Prowadzenie i zakładanie spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną oraz obowiązującymi procedurami.
- Przyjmowanie i udzielanie informacji stronom.
- Prowadzenie postępowań zmierzających do:
- zawierania umów dzierżawy,
- zawierania umów użyczenia,
- ustanowienia służebności gruntowej,
- wyrażanie zgody trwałemu zarządcy na wynajem, wydzierżawienie, użyczenie nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa,
- Sporządzanie protokołów zdawczo-odbiorczych dotyczących przejęcia i przekazania nieruchomości stanowiących własność oraz oddanych w użytkowanie wieczyste Gminy Miejskiej Kraków w sprawach należących do zakresu działania Referatu.
- Naliczanie należności za bezumowne korzystanie z nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, w związku z prowadzonymi sprawami.
- Współpraca z Zespołem Radców Prawnych i Prokuratorią Generalną w postępowaniach sądowych dotyczących zakresu działania.
- Przygotowywanie oferty nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy w trybie przetargowym
- Współpraca z Wydziałem Egzekucji Administracyjnej i Windykacji w zakresie windykacji należności w ramach prowadzonych postępowań.
- Przygotowywanie pism o wpisy w księgach wieczystych w sprawach dotyczących zakresu działania.
- Regulacja stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa w sprawach dotyczących zakresu działania.
- Monitorowanie rynku dzierżaw nieruchomości w zakresie wysokości stawek czynszu dzierżawnego i podejmowanie czynności związanych ze zmianą lub waloryzacją stawek czynszu dzierżawnego wynikającego z umowy
- Kontrola zagospodarowania nieruchomości wynikająca z zawartych umów.
- Zajmowanie stanowisk na wniosek merytorycznych wydziałów Urzędu Miasta Krakowa, jednostek państwowych, samorządowych i miejskich, w związku z prowadzonymi sprawami.
- Udział w oględzinach związanych z postępowaniami sądowymi w zakresie prowadzonych spraw.
- Przygotowywanie odpowiedzi na informację publiczną, interpelacje Radnych Miasta Krakowa i zapytania poselskie.
- Opracowywanie sprawozdań z realizowanych zadań.
- Bieżące zapoznawanie się z treścią aktów prawnych niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych.
- Użytkowanie aplikacji informatycznych Systemu Informatycznego UMK dla potrzeb wykonywanych zadań.
- Archiwizowanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez dyrektora, jego zastępców i kierownika referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
- Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązany jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo, /w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami/.
- Stanowisko: Referent, Podinspektor.
- Miejsce pracy: Wydział Skarbu Miasta – Urząd Miasta Krakowa.
- Siedziba Wydziału: Kraków, ul. Jana Kasprowicza 29.
- Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków – Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
- Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5.000,- do 6.000,- złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy; wynagrodzenie o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” /zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- Dyspozycyjność: nie.
- Praca przy komputerze: tak.
- Praca w soboty: nie.
- Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
- Praca w terenie: tak (możliwe przeprowadzanie/udział w wizjach terenowych w sprawach dotyczących prowadzonych postępowań).
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 30 czerwca 2024 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 5 lipca 2024 roku o godz. 8.00 Sala Portretowa przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie. O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowane/informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o liczbie kandydatów/kandydatek spełniających wymogi formalne