Grupa Robocza III – Oferta dla Mieszkańców i Turystów została powołana uchwałą Komisji Zrównoważonej Gospodarki Nocy 2/2024 z dnia 13 sierpnia 2024 r.
Protokoły z posiedzeń Grupy Roboczej III
Na tym posiedzeniu Grupa Robocza zapoznała się z tematami, zgłoszonymi przez Członków Komisji. Zostało ustalone, że na następnym spotkaniu Grupy Roboczej zostaną przedstawione założenia kampanii Respect Kraków i zaproponowane propozycje jej poszerzenia. Przy wsparciu KBF i Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego zostanie przeprowadzona inwentaryzacja istniejącej oferty nocnej.
Wydział ds. Turystyki zaprezentował założenia kampanii Respect Kraków skierowanej do turystów. W trakcie dyskusji zasugerowano poszerzenie tej kampanii na akademiki, w tym prywatne, szkoły i uczelnie, podmioty prowadzące działalność gastronomiczną.
Krakowskie Biuro Festiwalowe przedstawiło kalendarium wydarzeń, które odbywają się w Krakowie w porze wieczorno-nocnej. Postanowiono, że na następne posiedzenie Członkowie Grupy Roboczej skonkretyzują pomysły dotyczące selekcji wydarzeń, które wymagają dodatkowe promocji, środków przekazu informacji (z uwzględnieniem 4 grup docelowych: mieszkańcy Krakowa, mieszkańcy „obwarzanka”, turyści krajowi i turyści zagraniczni) oraz usprawnienia komunikacji.
Na posiedzeniu ustalono, że Kraków posiada bogatą ofertę kulturalną, informacje o niej są gromadzone w miesięczniku Karnet oraz na portalu internetowym karnet.krakowculture.pl. Jednak świadomość o tej ofercie oraz o Karnecie jest bardzo mała. Grupa podjęła rekomendację dla Komisji: zawnioskować do Prezydenta Miasta Krakowa o zapewnienie środków na modernizację, rozbudowę i promocję portalu internetowego Karnet.
Grupa Robocza postanowiła rozpocząć pracę nad projektem Uchwały Komisji ws. utrzymania miejskiej sieci informacyjnej, padł pomysł utworzenia punktów Last Minute, w których można byłoby kupić z dużym rabatem niewyprzedane bilety na wydarzenia kulturalne, oraz zasugerowano powrót do Krakowskiej Karty Turystycznej.
Na tym posiedzeniu Członkowie Grupy Roboczej wysłuchali prezentacje nt. profilu krakowskiego turysty (Wydział ds. Turystyki), Programu Strategicznego Komunikacji marki Krakowa na lata 2023-2030 (Wydział Komunikacji Społecznej) oraz turysty sportowego (Zarząd Infrastruktury Sportowej).
Grupa Robocza wysłuchała prezentacji Krakowskiego Biura Festiwalowego dot. badania jakościowego nt. profilu krakowskiego turysty. Poruszono kwestię komunikowania marki Krakowa.
Ustalono, że Dyrektor Wydziału Kultury, p. Jadwiga Gutowska-Żyra spotka się z dyrektorami instytucji kultury w celu przeanalizowania zasadności funkcjonowania poszczególnych placówek w godzinach wieczornych. Wysłuchano prezentacji p. Agaty Bisping nt. działań Obserwatorium Trendów dla Kultury.
Grupa Robocza poruszała kwestię stworzenia alternatywy wobec prostej rozrywki oraz promocji istniejących wydarzeń, w celu minimalizacji negatywnych zjawisk wieczorno-nocnych.
Grupa Robocza podjęła rekomendację dla Komisji w zakresie przeprowadzenia badań funkcjonowania muzeów w Krakowie.
Spotkanie Grupy Roboczej wyjątkowo odbyło się w Muzeum Fotografii przy Rakowickiej 22A, które stanowi przystanek wędrówki po Krakowie poza utartym szlakiem. Na posiedzeniu przedstawiono także działania, które podejmuje Miasto w celu wsparcia lokalnego rzemiosła i branż chronionych i zanikających.
← Powrót do informacji nt. Komisji Zrównoważonej Gospodarki Nocy