na realizację w formie wsparcia zadania publicznego w zakresie rewitalizacji.
Tytuł zadania publicznego: „Ambasador rewitalizacji” na podobszarze Kazimierz-Stradom
Komórka realizująca: Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 180 000 zł, w tym:
2025 roku - 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
2026 roku - 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100)
Termin realizacji zadania: 30 czerwca 2025 r. – 31 grudnia 2026 r.
Miejsce realizacji zadania: miasto Kraków - podobszar rewitalizacji: Kazimierz-Stradom
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków przekazała na realizację zadania publicznego tego samego rodzaju środki finansowe w roku 2024 w wysokości 119 999,00 zł (w tym na podobszar rewitalizacji Kazimierz-Stradom 40 000,00 zł), w roku bieżącym w wysokości: 80 000,00 zł podobszar rewitalizacji Grzegórzki-Wesoła oraz 80 000,00 zł podobszar rewitalizacji „stara” Nowa Huta.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Niniejszy konkurs ma na celu wybór ofert w zakresie zadania publicznego pn. „Ambasador rewitalizacji” na podobszarze Kazimierz-Stradom. Zadanie jest kontynuacją zadania realizowanego w 2024 r. dot. „Ambasadora rewitalizacji”. Przed rozpoczęciem pracy nad ofertą, prosimy o zapoznanie się ze zdiagnozowanymi problemami oraz potencjałami podobszarów rewitalizacji znajdującymi się w projekcie Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Krakowa oraz z załącznikiem nr 10 pn. „Podsumowanie działalności Ambasadorów rewitalizacji w 2024 r.”, w którym znajduje się opis działań zrealizowanych na podobszarach rewitalizacji przez Ambasadorów rewitalizacji w 2024 r. Zadanie dot. Ambasadora rewitalizacji w 2025-2026 r. winno nawiązywać do Ambasadora rewitalizacji w 2024 r. i stanowić niejako kontynuację działań.
Zadanie polega na wzmocnieniu współpracy pomiędzy interesariuszami rewitalizacji, organizacjami pozarządowymi oraz Urzędem Miasta Krakowa na każdym z wyznaczonych podobszarów rewitalizacji, na rzecz rozwiązywania zdiagnozowanych problemów, wykorzystania potencjałów i przyczynienia się do realizacji działań mających na celu wyprowadzenie ze stanu kryzysowego zdegradowanych obszarów miasta.
Obszar rewitalizacji składa się z trzech podobszarów rewitalizacji:
Kazimierz-Stradom
Grzegórzki-Wesoła
„stara” Nowa Huta
określony w Uchwale nr XCVII/2644/22 z dnia 12 października 2022 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji w Mieście Krakowie.
Ważne! Planowana wysokość środków na realizację zadania:
a) na 2025 rok wynosi 80 000,00 zł.
Przewidywalna maksymalna kwota dotacji nie może przekroczyć 80 000,00 zł.
b) na 2026 rok wynosi 100 000,00 zł.
Przewidywalna maksymalna kwota dotacji nie może przekroczyć 100 000 zł.
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienie realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienia ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Ważne!
Kim są interesariusze rewitalizacji?
Interesariusze rewitalizacji to osoby i podmioty, które są zaangażowane w proces rewitalizacji i zależy im na poprawie warunków życia, pracy i odpoczynku. na danym podobszarze rewitalizacji tj.: mieszkańcy, osoby pracujące, uczniowie szkół znajdujących się na podobszarze rewitalizacji, ludzie mieszkający w sąsiedztwie danego terenu, przedstawiciele organizacji pozarządowych, przedsiębiorcy. Szczegółowa definicja interesariuszy znajduje się w art. 2 ustawy o rewitalizacji.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania publicznego jest:
wzmocnienie działań edukacyjnych i informacyjnych w kontekście procesu rewitalizacji tak, by interesariusze rewitalizacji lepiej go rozumieli i utożsamiali się z nim;
budowanie i umacnianie aktywności obywatelskiej, skuteczne działania partycypacyjne i zachęcanie interesariuszy rewitalizacji do działania na rzecz swojego podobszaru, wzrost zaangażowania w sprawy sąsiedzkie;
wzmocnienie wspólnot podobszarów rewitalizacji w kontekście poprawy jakości życia, realizacji wspólnych inicjatyw – również tych oddolnych, zapobieganie anonimizacji społeczności i wykluczeniu – wspólne, włączające działania na obszarze rewitalizacji, czynne uczestnictwo w procesie rewitalizacji;
animowanie i integracja lokalnych społeczności, kreowanie miejsc spotkań;
wyłonienie nowych liderów, ale także zachęcanie interesariuszy do aktywności obywatelskiej na rzecz swojej małej ojczyzny;
wzmocnienie współpracy pomiędzy Urzędem Miasta Krakowa a organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działania na obszarze rewitalizacji.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego / zakres działalności:
Rezultaty w 2025:
organizacja i realizacja przynajmniej 6 wydarzeń lub działań lub innych inicjatyw dla interesariuszy rewitalizacji,
organizacja i realizacja przynajmniej 4 działań edukacyjno-informacyjnych w zakresie rewitalizacji,
organizacja działań w zakresie rewitalizacji przy współpracy ze środowiskiem szkolnym (np. przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe) danego podobszaru rewitalizacji,
zainicjowanie i zrealizowanie własnej propozycji działań w zakresie realizacji celów i zakresu działalności zadania publicznego dla danego podobszaru,
przedstawienie krótkiego raportu (dostarczonego w ciągu 2 miesięcy od podpisania umowy w 2025 r.) zawierającego: szczegółowe zmapowanie interesariuszy na danym podobszarze rewitalizacji, ich role i opis oraz przedstawienie pomysłu jak zachęcić interesariuszy do czynnego uczestnictwa w działaniach i w jaki sposób do nich dotrzeć;
Rezultaty w 2026:
organizacja i realizacja przynajmniej 8 wydarzeń lub działań dla interesariuszy rewitalizacji,
organizacja i realizacja przynajmniej 4 działań edukacyjno-informacyjnych w zakresie rewitalizacji,
organizacja działań w zakresie rewitalizacji przy współpracy ze środowiskiem szkolnym (np. przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe) danego podobszaru rewitalizacji,
zainicjowanie i zrealizowanie własnej propozycji działań w zakresie realizacji celów i zakresu działalności zadania publicznego dla danego podobszaru,
przedstawienie zaktualizowanego raportu (do 31.01.2026 r.) wspomnianego powyżej;
Charakterystyka Ambasadora rewitalizacji.
Ambasador rewitalizacji to organizacja pozarządowa, która:
popularyzuje proces rewitalizacji i włącza interesariuszy rewitalizacji w jego realizację,
realizuje działania edukacyjne mające na celu zaznajomienie społeczności lokalnej z rewitalizacją jako procesem przede wszystkim społecznym, ale również gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym czy technicznym;
edukuje w zakresie właściwego rozumienia procesu rewitalizacji postrzeganego nie tylko jako działania infrastrukturalne, lecz przede wszystkim jako działania społeczne i gospodarcze, ponadto posiada wiedzę na temat problemów i potencjałów danego podobszaru rewitalizacji, wskazanych w diagnozie szczegółowej Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Krakowa (przyczynia się swoim działaniem do ich rozwiązywania zdiagnozowanych problemów oraz wzmacniania potencjały);
organizuje działania i wydarzenia sąsiedzkie mające na celu budowanie więzi między mieszkańcami i innymi użytkownikami danego podobszaru;
inicjuje współpracę z innymi organizacjami pozarządowymi, grupami nieformalnymi i liderami lokalnymi; mieszkańcami, przedsiębiorcami, instytucjami i innymi interesariuszami rewitalizacji na danym podobszarze rewitalizacji;
kreuje warunki do współpracy pomiędzy różnymi aktorami rewitalizacji (mieszkańcami, organizacjami, instytucjami, przedsiębiorcami, Urzędem Miasta Krakowa),
wspiera realizacje działań oddolnych, takich jak inicjatywy mieszkańców, inicjatywę lokalną w zakresie rewitalizacji i tworzenie przestrzeni do spotkań.
Ambasador rewitalizacji pełni więc rolę integrującą, promując rewitalizację jako złożony proces, który angażuje mieszkańców, organizacje pozarządowe oraz instytucje w tworzenie lepszych warunków życia i rozwoju na danym podobszarze. Poprzez inicjowanie działań oddolnych oraz wspieranie współpracy różnych interesariuszy, Ambasador staje się kluczowym ogniwem w realizacji celów rewitalizacji, tworząc płaszczyznę współdziałania na rzecz rozwoju lokalnej społeczności.
Zakres działalności i zadania na danym podobszarze rewitalizacji:
prowadzenie działań koncentrujących się na społeczności lokalnej, działania wpływające na stopniowe obudowywanie/budowanie więzi sąsiedzkich i integrowanie wspólnot lokalnych;
współpraca z innymi organizacjami, grupami nieformalnymi i liderami lokalnym;
dotarcie i współpraca oraz zaangażowanie do wspólnych działań młodzieży
i seniorów;
tworzenie warunków do dobrej współpracy między wszystkimi aktorami/interesariuszami procesu rewitalizacji;
sieciowanie interesariuszy rewitalizacji, w tym innych organizacji pozarządowych
z Urzędem Miasta Krakowa, biznesem;
realizacja działań własnych (zgodnych ze złożoną ofertą) oraz bieżące reagowanie na aktualne potrzeby lokalnej społeczności;
skuteczne komunikowanie promocyjne zadania (m.in.: wymiana informacji pomiędzy Ambasadorami rewitalizacji poszczególnych podobszarów o realizowanych wydarzeniach i działaniach oraz współpraca w zakresie promocji);
wykorzystanie cyfrowych i tradycyjnych metod dotarcia do interesariuszy
i informowania tj.: plakaty, ulotki, broszury, social media, newsletter, i tym podobne;
przedstawianie raportu sprawozdawczego co 1 miesiąc (jego forma zostanie ustalona na spotkaniu na początku współpracy);
budowanie marki danej organizacji pozarządowej jako Ambasadora rewitalizacji;
przygotowanie materiałów promocyjnych, edukacyjnych związanych z procesem rewitalizacji, realizowanymi działaniami jako Ambasador rewitalizacji
i dystrybuowanie tych materiałów wśród interesariuszy rewitalizacji;
promowanie inicjatyw rewitalizacyjnych w społeczności lokalnej;
stała współpraca, promowanie i współuczestnictwo w spotkaniach/wydarzeniach rewitalizacyjnych organizowanych przez Referat Rewitalizacji Miasta i Regeneracji Targowisk - Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa;
współpraca z Komitetem Rewitalizacji, działanie zgodne z celami opisanymi
w projekcie Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Krakowa.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1530 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem przeprowadzania otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków w roku 2025, wprowadzonym zarządzeniem nr 755/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2025 r., dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: Zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa- Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie wsparcia realizacji zadania publicznego.
Wymagany minimalny wkład własny finansowy oferenta (liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji) wynosi 1% kwoty wnioskowanej dotacji. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego wkładu własnego finansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
Wymagany minimalny wkład własny niefinansowy (osobowy i rzeczowy liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji oferenta) wynosi 9%. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego wkładu własnego niefinansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
Wymagany minimalny łączny wkład własny finansowy i niefinansowy (osobowyi rzeczowy liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji oferenta) wynosi 10%. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego łącznego wkładu własnego finansowego i niefinansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
Oferent może złożyć wyłącznie jedną ofertę na realizację zadania publicznego określonego w ogłoszeniu konkursowym.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zmieniła się o więcej niż 40%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w kosztorysie oferty wkładu osobowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobowiązany do złożenia informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 i art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1411), postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty - załącznik nr 2 do ogłoszenia.
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 12-14 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub w całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn.zm.), ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) po spełnieniu przesłanek z niej wynikających oraz ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 104)
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w sposób określony w umowie dotacyjnej.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Wydziałem ds. Przedsiębiorczości i Innowacji, w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 21.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: rewitalizacja@um.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB
wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 19.05.2025 r., o godz. 15.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lutego 2023 roku
LUB
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji, ul. Zabłocie 22, 30-701 Kraków, pokój nr 103.Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa/MJO lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące (lub, które będą prowadzić) działalność pożytku publicznego na rzecz mieszkańców GMK, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje rewitalizację.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty należy postąpić zgodnie z zapisami pkt. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 30 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenie oferty po terminie,
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem; czy wnioskowana kwota dotacji nie przekracza maksymalnej kwoty dotacji możliwej do wnioskowania określonej w ogłoszeniu konkursowym; złożenie oferty przekraczającej limit składanych ofert określony w ogłoszeniu konkursowym),
złożenie formularza oferty bez wymaganych załączników (w tym analizy ryzyka, informacji o spełnieniu minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym: nieoszacowanie wartości w zł wkładu osobowego w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego oferty (Brak wyceny wkładu osobowego w kalkulacji realizacji zadania skutkuje nieuwzględnianiem go podczas oceny merytorycznej oferty);
złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty w niezdefiniowanym jednoznacznie zakresie zadania publicznego (w tym np. czy termin realizacji zadania wskazany w ofercie jest zgodny z ogłoszeniem konkursu),
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
złożenie oferty niezawierającej wkładu własnego finansowego oferenta,
złożenie oferty niezawierającej wymaganego wkładu własnego finansowego oferenta określonego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty niezawierającej wymaganego minimalnego wkładu własnego niefinansowego oferenta (w tym osobowego i rzeczowego) określonego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty niezawierającej wymaganego minimalnego łącznego wkładu własnego finansowego i niefinansowego oferenta (w tym osobowego i rzeczowego) określonego w ogłoszeniu konkursowym.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych,
5) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
6) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie: 1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa, 2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji, ul. Zabłocie 22, oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy: 1) nie zostanie złożona żadna oferta, 2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00 w Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji, ul. Zabłocie 22, 30-701 Kraków, I piętro w pok. nr 103 oraz pod numerami tel. 12 616 1179 , 12 616 6059, w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: rewitalizacja@um.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl;
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Ambasador rewitalizacji’ na podobszarze Kazimierz-Stradom w zakresie: rewitalizacji.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu: 1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs, 2) do czterech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego, 3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria: 1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych, 2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), 3) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 05.05.2025 roku o godz. 15.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy: - przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: rewitalizacja@um.krakow.pl; lub - wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji, ul. Zabłocie 22, 30-701 Kraków, I piętro, pokój nr 103 (sekretariat Wydziału); lub - przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert;
Pracownicy komórki merytorycznej UMK powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 755 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 28 marca 2025 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: Zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa- Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XIV/358/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2024r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2025 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D28241%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w siedzibie Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa.