BIP Archiwalny - A_GM3 (data archiwizacji: 2013-07-25, powód archiwizacji: Zgodnie z UCHWAŁĄ NR XXXVIII/484/12 RADY MIASTA KRAKOWA z dnia 8 lutego 2012 r. )
• Zapewnienie każdemu młodemu człowiekowi harmonijnego rozwoju: intelektu, emocji, ducha, ciała • Przygotowanie do: - życia w zmieniającej się rzeczywistości, -podejmowania odpowiedzialności za swój rozwój, -dokonywania właściwych wyborów poprzez poznanie świata wartości; • Promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia.
Cele szczegółowe:
• Klasy pierwsze - rozeznanie potrzeb edukacyjnych uczniów w zakresie poziomu wiedzy i umiejętności, predyspozycji, zainteresowań. Korygowanie braków w zakresie wiedzy koniecznej i podstawowej uczniów, tworzenie i organizacja warunków do rozwoju predyspozycji intelektualnych, rozwoju inteligencji emocjonalnej i inwencji twórczej. • Klasy drugie - ukierunkowanie wyboru dalszego profilu kształcenia, doskonalenie umiejętności stosowania zdobytej wiedzy, rozwój komunikacji w posługiwaniu się językami obcymi w mowie i w piśmie, kształtowanie umiejętności za odpowiedzialność wyboru, decyzji i postaw, zapewnienie możliwości udziału w szerokim wachlarzu zajęć pozalekcyjnych w szkole i poza szkołą w celu poszerzenia wiedzy ogólnej uczniów i rozwoju ich talentów, organizacja cyklów konkursów i turniejów wiedzy, promocja talentów. • Klasy trzecie - doskonalenie umiejętności społecznych uczniów, przygotowanie ich do samodzielnych wyborów kariery zawodowej i życiowej, doskonalenie umiejętności samodzielnego studiowania wiedzy i interdyscyplinarnego postrzegania jej, szeroki udział uczniów (i zapewnienie im możliwości) w pozaszkolnych konkursach wiedzy organizowanych m.in. przez Małopolskie Kuratorium Oświaty, w forach dyskusyjnych, projektach realizowanych w ramach programów unijnych, wspólne podsumowanie wyników edukacji poprzez analizę wyników egzaminu gimnazjalnego, wyników nauczania w trzechletnim cyklu kształcenia (wykorzystanie materiałów z „diagnozy na wejściu").
Przez cały cykl kształcenia praca edukacyjna opiera się na pięciu następujących kompetencjach:
1. Wiedza i umiejętności. 2. Wartości. 3. Relacje z samym sobą. 4. Relacje z otaczającym światem. 5. Relacje interpersonalne.