Nazwa | Dom Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Krakowska 55 |
Symbol | DPSkr |
Adres | ul. Krakowska 55, 31-066 Kraków |
Telefon | sekretariat: 12 430 63 17 |
Centrala | 12 430 52 74, 12 430 51 21, 12 430 62 30 |
Faks | 12 430 62 12 |
sekretariat@dpskrakowska.krakow.pl | |
REGON | 000292994 |
NIP | 944-10-28-328 |
KOMÓRKI ORGANIZACYJNE I STANOWISKA WCHODZĄCE W SKŁAD DOMU:
Nazwa |
Zespoły Opiekuńczo- Terapeutyczne: Nr I, Nr II, Nr III, Nr IV |
Symbol |
OT I-IV |
Adres |
ul. Krakowska 55 (wejście przez portiernię ul. Krakowska 53) |
Telefon |
12 430 52 74 |
Zadania Zespołów: Do zadań każdego Zespołu należy w szczególności:
1) zapewnienie całodobowej opieki i bezpieczeństwa mieszkańcom na terenie Domu oraz podczas zajęć organizowanych poza Domem;
2) zapewnienie mieszkańcom pomocy w podstawowych czynnościach życiowych jak ubieranie, mycie, karmienie i stymulowanie do rozwoju samodzielności w wykonywaniu tych czynności;
3) opracowanie i realizacja Indywidualnych Planów Wsparcia oraz wskazań do rehabilitacji społecznej we współpracy z Działem Terapeutyczno - Socjalnym;
4) prowadzenie zajęć usprawniających stosownie do indywidualnych możliwości mieszkańców;
5) zapewnienie mieszkańcom opieki lekarskiej ogólnej i specjalistycznej;
6) prowadzenie zaopatrzenia w niezbędne leki i środki pomocnicze;
7) pomoc usamodzielniającym się mieszkańcom w podjęciu pracy;
8) współpraca z rodzinami mieszkańców, kuratorami, opiekunami prawnymi osób ubezwłasnowolnionych i instytucjami zajmującymi się sprawami mieszkańców;
9) zaspokajania bieżących potrzeb mieszkańców, w tym udzielanie w razie potrzeby, pomocy w dokonywaniu drobnych zakupów na podstawie pisemnego upoważnienia;
10) aktywizację oraz integracja mieszkańców Domu ze społecznością lokalną we współpracy z Działem Terapeutyczno - Socjalnym;
11) zapewnienie porządku i odpowiedniego stanu higienicznego pomieszczeń;
12) zapewnienie wyposażenia pokoi mieszkańców w niezbędne meble, sprzęty, pościel, bieliznę oraz środki higieny osobistej, odzież i obuwie;
13) zapewnienie kontaktu z kapłanem i udziału w praktykach religijnych zgodnie z wyznaniem mieszkańca;
14) współpraca z Działem Terapeutyczno – Socjalnym i Radą Mieszkańców.
Nazwa: Zespół Opiekuńczo-Terapeutyczny nr 1
Adres: ul. Chmielowskiego 6 ( wejście przez portiernię przy ul. Krakowskiej 53)
Telefon: 12 4305121 w. 341
Kierownik: Aneta Klimczyk
Nazwa: Zespół Opiekuńczo-Terapeutyczny nr 2
Adres: ul. Krakowska 53 ( wejście przez portiernię przy ul. Krakowskiej 53)
Telefon: 12 4305121 w. 351
Kierownik: Natalia Pęcak-Musiał
Nazwa : Zespół Opiekuńczo - Terapeutyczny nr 3
Adres: ul. Krakowska 45 front ( wejście przez portiernię przy ul. Krakowskiej 53)
Telefon: 12 4305121 w. 371
Kierownik: Barbara Kurek
Nazwa: Zespół Opiekuńczo-Terapeutyczny nr 4
Adres: ul. Krakowska 45 of. ( wejście przez portiernię przy ul. Krakowskiej 53)
Telefon: 12 4305121 w. 361
Kierownik: Barbara Kurek
Stanowiska pracy występujące w Dziale:
Nazwa | Dział Terapeutyczno - Socjalny |
Symbol | TS |
Adres | ul. Krakowska 55 (wejście przez portiernię ul. Krakowska 53) |
Telefon | 12 430 52 74 w. 331, 332 |
socjalny@dpskrakowska.krakow.pl | |
Kierownik | Małgorzata Kozieł |
Zadania działu: Do zadań Działu należy w szczególności:
1) prowadzenie wszystkich spraw związanych z przyjmowaniem nowych mieszkańców, w tym spraw meldunkowych;
2) przeprowadzanie wywiadów u osób kierowanych do Domu w ich miejscu zamieszkania oraz w trakcie pobytu w Domu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
3) prowadzenie spraw związanych z odpłatnością za pobyt mieszkańców Domu;
4) zapoznawanie mieszkańców z Regulaminem Mieszkańców;
5) współpraca z rodzinami mieszkańców, kuratorami, opiekunami prawnymi osób ubezwłasnowolnionych i instytucjami zajmującymi się sprawami mieszkańców;
6) współpraca z Zespołami Opiekuńczo - Terapeutycznymi w zakresie przygotowania
i realizacji Indywidualnych Planów Wsparcia jak i działań w zakresie rehabilitacji społecznej;
7) dostosowanie we współpracy z Zespołami Opiekuńczo - Terapeutycznymi zakresu i poziomu terapii oraz wsparcia do zindywidualizowanych potrzeb mieszkańców, ich stopnia psychicznej i fizycznej sprawności z zachowaniem prawa do intymnego i godnego życia oraz respektowania ich praw osobistych i możliwości zachowania samodzielności i wyboru stylu życia;
8) zgłaszanie potrzeb w zakresie sprzętów niezbędnych do terapii i rehabilitacji;
9) współpraca z Zespołami Opiekuńczo - Terapeutycznymi i Radą Mieszkańców;
10) rozwijanie kontaktów ze środowiskiem lokalnym wspólnie z Zespołami Opiekuńczo - Terapeutycznymi;
11) organizowanie zmarłym mieszkańcom pogrzebu, zgodnie z wyznaniem;
12) organizowanie i koordynowanie pracy wolontariuszy, praktykantów;
13) prowadzenie kroniki Domu;
14) organizowanie uroczystości świątecznych, rocznicowych oraz cyklicznych spotkań i imprez w Domu we współpracy z Zespołami Opiekuńczo - Terapeutycznymi;
15) udział w organizacji turnusów rehabilitacyjnych dla mieszkańców Domu;
16) stała współpraca z Działem Finansowo - Księgowym w zakresie dochodzenia odpłatności mieszkańców za pobyt w Domu;
17) weryfikacja oraz sporządzanie kompleksowych informacji dot. zrealizowanych recept we współpracy z Zespołami Opiekuńczo - Terapeutycznymi.
Stanowiska pracy występujące w Dziale:
Nazwa | Dział Finasowo -Księgowy |
Symbol | FK |
Adres | ul. Krakowska 55 (wejście przez portiernię ul. Krakowska 53) |
Telefon | 12 430 52 74 w. 314, 315 |
ksiegowosc@dpskrakowska.krakow.pl | |
Główny Księgowy | Anna Gorzkowska |
Zadania działu: Do zadań Działu należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości Domu;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, których dysponentem jest Dom, w tym prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń należności i zobowiązań;
3) prowadzenie wymaganej dokumentacji w zakresie, o którym mowa w pkt 1-2 w szczególności poprzez prowadzenie ewidencji należności Domu podlegających egzekucji, monitorowanie terminów wpłat oraz prowadzenie działań w zakresie egzekucji tych należności;
4) opracowanie projektu planu wydatków Domu;
5) analiza wykorzystania środków budżetowych będących w posiadaniu Domu;
6) opracowanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania planu finansowego i ich analiza;
7) prowadzenie kasy Domu;
8) prowadzenie inwentaryzacji środków trwałych i wyposażenia;
9) nadzór nad pracami komisji inwentaryzacyjnych przy ustaleniu i rozliczaniu różnicy inwentarzowej;
10) prowadzenie obsługi finansowo - księgowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo- Pożyczkowej.
Stanowiska pracy występujące w Dziale:
Nazwa | Dział ds Techniczo-Gospodarczych |
Symbol | TG |
Adres | ul. Krakowska 55 (wejście przez portiernię ul. Krakowska 53) |
Telefon | 12 430 52 74 w. 381, 382 |
techniczny@dpskrakowska.krakow.pl | |
Kierownik | Krystyna Figa |
Zadania działu: Do zadań Działu należy w szczególności:
1) wykonanie zadań zarządcy nieruchomościami Domu;
2) utrzymanie obiektów budowlanych (budynki i budowle) wraz z ich otoczeniem w należytym stanie technicznym oraz zapewnienie prawidłowego, zgodnego z ich przeznaczeniem funkcjonowania;
3) utrzymanie budynków i ich otoczenia w należytym stanie porządkowym i sanitarnym;
4) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska, w tym sporządzanie wniosków i sprawozdań;
5) prawidłowe zabezpieczenie majątku Domu przed kradzieżą i zniszczeniem,z zachowaniem przepisów bhp i p - poż.;
6) opracowanie planów remontów i inwestycji wykonywanych we własnym zakresie i zlecanych na zewnątrz;
7) przygotowanie i prowadzenie pełnej dokumentacji zadań związanych z realizacją inwestycji i zakupów inwestycyjnych;
8) analiza i kontrola dokumentów oraz umów z tytułu dostaw, usług i robót budowlanych oraz faktur wystawionych przez wykonawców wraz z monitoringiem działań;
9) wykonywanie napraw, remontów i bieżących konserwacji budynków, instalacji elektrycznych, sanitarnych, urządzeń i wyposażenia z użyciem sił własnych;
10) planowe i terminowe zakupy maszyn i urządzeń oraz środków i materiałów niezbędnych do realizacji zadań Domu;
11) prowadzenie gospodarki magazynowej Domu, w tym monitorowanie i analiza zasobów magazynowych;
12) zapewnienie usług pralniczych i krawieckich na rzecz Domu, oraz pranie odzieży roboczej i ochronnej pracowników;
13) organizowanie transportu na potrzeby funkcjonowania i realizacji zadań Domu, w tym nadzór nad stanem technicznym samochodów służbowych i ich prawidłowym wykorzystywaniem;
14) zapewnienie sprawnego funkcjonowania infrastruktury informatycznej Domu, w tym zabezpieczenie danych osobowych w systemie informatycznym;
15) obsługa użytkowników realizujących zadania nie związane z działalnością statutową Domu, a korzystających z pomieszczeń Domu na podstawie zawartych umów;
Stanowiska pracy występujące w Dziale:
Nazwa | Dział Żywienia |
Symbol | DŻ |
Adres | ul. Krakowska 55 (wejście przez portiernię ul. Krakowska 53) |
Telefon | 12 430 52 74 w. 391 |
zywienie@dpskrakowska.krakow.pl | |
Kierownik | Beata Senio |
Zadania działu: Do zadań Dział należy w szczególności:
1) zapewnienie mieszkańcom Domu wyżywienia zgodnie z zalecanymi normami żywieniowymi oraz zasadami racjonalnego żywienia, przy uwzględnieniu środków zaplanowanych na ten cel;
2) zapewnienie wyboru zestawu posiłków lub otrzymania posiłku dodatkowego oraz posiłku dietetycznego, zgodnie ze wskazaniem lekarza;
3) zapewnienie dostępu do podstawowych produktów żywnościowych oraz napojów przez całą dobę;
4) sporządzanie i wydawanie posiłków w sposób estetyczny i zgodny z planowaną gramaturą;
5) zapewnienie przechowywania artykułów żywnościowych w magazynach;
6) prowadzenie gospodarki magazynowej dotyczącej żywienia mieszkańców;
7) przygotowanie ilościowo - wartościowego wykazu artykułów dla potrzeb udzielania zamówienia publicznego;
8) kontrola realizacji zawartych umów w danym roku budżetowym;
9) przestrzeganie oraz sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem systemu HACCP i GHP (Dobra Praktyka Higieniczna) oraz GMP (Dobra Praktyka Produkcyjna);
10) monitorowanie punktów kontrolnych określonych w schemacie technologicznym produkcji posiłków;
11) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i instytucjami w zakresie zaopatrzenia w artykuły żywnościowe, usuwania odpadów kuchennych, reklamacji produktów żywnościowych, zabezpieczenia bloku żywienia przed gryzoniami i owadami, przeglądu i konserwacji urządzeń gastronomicznych.
Stanowiska pracy występujące w Dziale:
Nazwa | Dział ds. Organizacyjno-Personalnych |
Symbol | OP |
Adres | ul. Krakowska 55 (wejście przez portiernię ul. Krakowska 53) |
Telefon | 12 430 52 74 w. 316, 317 |
kadry@dpskrakowska.krakow.pl | |
Kierownik | Paweł Karski |
Zadania działu: Do zadań Działu należy w szczególności:
1)prowadzenie dokumentacji pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy w zakresie wynagrodzeń, wypłat, zasiłków, naliczania składek ZUS, podatków;
2)prowadzenie właściwej polityki kadrowej w ramach obowiązujących przepisów prawa pracy, planowanego funduszu płac i ustalonego limitu zatrudnienia;
3)opracowanie systemu oceny pracowników i wynagradzania;
4)kierowanie pracowników Domu na badania lekarskie;
5)organizowanie doskonalenia zawodowego oraz podnoszenia kwalifikacji pracowników Domu;
6)organizowanie działalności socjalnej na rzecz pracowników i ich rodzin;
7)prowadzenie ewidencji przydziału biletów na przejazdy środkami komunikacji miejskiej dla celów służbowych oraz ewidencja wyjść w godzinach służbowych;
8)przygotowanie i wdrażanie wewnętrznych aktów normatywnych;
9)koordynowanie zadań związanych z przestrzeganiem zasad BHP;
10)opracowanie przy współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia zamówień publicznych w zakresie funkcjonowania Domu, oraz przeprowadzanie postępowań w sprawach o udzielenie zamówienia publicznego;
11)koordynowanie zadań Domu związanych z przeciwdziałaniem i likwidacją skutków zdarzeń powodujących sytuacje kryzysowe;
12)prowadzenie sekretariatu, a w szczególności: rejestrowanie pism przychodzących
i wychodzących, wysyłanie korespondencji;
13)prowadzenie rejestru zawartych umów;
14)prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw;
15)opracowanie projektu planu kontroli wewnętrznej Domu, przeprowadzanie wewnętrznej kontroli zgodnie z planem lub doraźnych, a także sporządzanie protokołów kontroli oraz zaleceń pokontrolnych;
16)prowadzenie dokumentacji i ewidencji przeprowadzonych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych;
17)sporządzenie informacji o zmianach w przepisach prawa mających istotne znaczenie dla funkcjonowania Domu;
18)organizowanie archiwizacji dokumentacji wytworzonej w Domu oraz gromadzenie i przechowywanie jej w składnicy akt;
19)prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Domu oraz informacji zawartych
w Biuletynie Informacji Publicznej;
20)organizowanie i realizowanie polityki bezpieczeństwa informacji w Domu;
21)obsługa współpracy ze związkami zawodowymi działającymi w Domu.
Stanowiska pracy występujące w Dziale: