ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków;
pok. nr 06, segment A (parter)
12 616 65 64
Przedmiot działalności i kompetencje Koordynatora do spraw dostępności w Gminie Miejskiej Kraków
Do zakresu działania Koordynatora do spraw dostępności w Gminie Miejskiej Kraków należy:
wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miasta Krakowa;
monitorowanie realizacji planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez miejskie jednostki organizacyjne w Gminie Miejskiej Kraków;
monitorowanie działalności Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
koordynowanie opracowywania raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
podejmowanie działań informacyjno-edukacyjnych mających na celu podnoszenie świadomości na temat dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami;
monitorowanie aktów prawnych i ich zmian pod kątem zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
współpraca komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz pozostałymi jednostkami działającymi na terenie Miasta Krakowa;
inicjowanie działań mających na celu zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami na terenie Gminy Miejskiej Kraków;
reprezentowanie Gminy Miejskiej Kraków na konferencjach, spotkaniach, szkoleniach itp. z zakresu dostępności;
współpraca z organami administracji rządowej, samorządowej, parlamentarzystami i środowiskami społeczno-gospodarczymi w zakresie przygotowywania odpowiednich programów, analiz i ocen;
działanie w porozumieniu z kierownikami pionów, Pełnomocnikami Prezydenta Miasta Krakowa, komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi instytucjami, w zakresie przygotowania i wdrażania programów, projektów i działań mających wpływ na zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Podstawa prawna
Koordynator do spraw dostępności w Gminie Miejskiej Kraków został wyznaczony w związku z realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez Ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20 września 2019 roku.