Do Straży Miejskiej Miasta Krakowa, w roku 2015 wpłynęło 47 skarg związanych z wykonywanymi przez strażników czynnościami służbowymi. Ze wskazanej liczby:
26 skarg dotyczyło Oddziału I Śródmieście,
5 Oddziału II Krowodrza,
6 Oddziału III Nowa Huta,
8 Oddziału IV Podgórze,
Osoby skarżące w zgłaszanych uwagach najczęściej kwestionowały sposób realizacji interwencji, znaczna część zarzutów odnosiła się do niewłaściwego, zdaniem wnoszących skargi, zachowania realizujących czynności funkcjonariuszy. Kolejna grupa uwag dotyczyła zasadności podjęcia zgłaszanych interwencji, w kilku przypadkach kwestionowano użycie środków przymusu bezpośredniego.
Z podanej ogólnej liczby 47 pism skargowych jedno pismo pozostawiono bez rozpoznania z uwagi na równolegle wniesienie skargi do Biura Kontroli Wewnętrznej Urzędu Miasta Krakowa, w 4 przypadkach uznano zasadność podniesionych przez skarżących zarzutów, w 13 częściową zasadność.
W przypadku uznania słuszności uwag skarżących informacje każdorazowo przekazywane były Naczelnikom Oddziałów i/lub bezpośrednim przełożonym strażnikówcelem:
weryfikacji i usprawnieniu/skorygowaniu realizowanych działań (czynności),
uwzględnienia podnoszonych aspektów w nadzorze sprawowanym nad osobami podległymi, wzmożenia tego nadzoru,
omówienia z funkcjonariuszami wątpliwych/sprawiających trudność w stosowaniu zagadnień np. poprawne wykonywanie dokumentacji fotograficznej, ujednolicenie kwalifikacji prawnej określonych czynów, stosowanie jednolitych zapisów w sporządzanych dokumentach.
Dodatkowo te aspekty, które wymagały szerszego omówienia były przekazywane Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego celem uwzględnienia w programie prowadzonych w jednostce szkoleń.
Stosowanie do wniosków zawartych w poprzednio sporządzonym sprawozdaniu,
w przypadku pojawienia się skarg na zachowanie, informacje w tym zakresie przekazywane były zatrudnionemu w jednostce psychologowi celem poddania tych danych analizie, systematyzacji oraz ich wykorzystania w ramach odbywanych ze strażnikami szkoleń.