1. CELE I ZAŁOŻENIA
Na dochody Krakowa składają się między innymi dotacje, subwencje, wpływy z podatków i opłat lokalnych, spadki, darowizny, ale także część podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Około 1 mld zł wpływa do budżetu miasta z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT).
W Krakowie zyski finansowe z tego tytułu stanowią ok. 25% wszystkich dochodów miasta.
Kwota, jaka wpływa do miejskiego budżetu w związku z rozliczaniem się przez 1 osobę z podatku PIT na terenie Krakowa, to ok. 2250 zł. Dlatego im więcej osób płaci podatki w Krakowie, tym więcej środków trafia do miejskiej kasy.
Zgodnie z prawem (w przypadku podatku PIT) miejscem rozliczania się osoby fizycznej jest właściwy urząd skarbowy według miejsca zamieszkania podatnika w ostatnim dniu roku podatkowego. Oznacza to, że aby płacić podatki w Krakowie wcale nie trzeba być tutaj zameldowanym – wystarczy mieszkać w Krakowie.
Celem kampanii jest zachęcenie wszystkich tych, którzy mieszkają, pracują, studiują, żyją
w Krakowie, ale rozliczają się z podatku PIT w innych miejscowościach do tego, aby w rocznym zeznaniu podatkowym za 2017 r. (formularz PIT) wskazali Kraków jako beneficjenta odprowadzanych przez siebie środków – aby płacili podatek PIT na terenie stolicy Małopolski.
2. KONCEPCJA KREATYWNA
Kreacja graficzna tegorocznej edycji kampanii jest kontynuacją projektu z roku 2017, pozostaje spójna z systemem identyfikacji wizualnej miasta. Hasłem przewodnim jakie towarzyszyło działaniom było: „Bądź bohaterem Krakowa! Płać podatki w naszym mieście”.
Kampania została skierowana do wszystkich mieszkańców Krakowa. Koncepcja kreatywna miała za zadanie uświadomić, wszystkim osobom, które tu pracują, studiują, uczą się że miasto, rozwija się właśnie dzięki takim jak oni, podatnikom. Chcesz być bohaterem, płać podatki! Decyzja podatkowa to racjonalny wybór: skoro tu pracujesz i mieszkasz, spraw, żeby miasto rozwijało się jak najlepiej dla Ciebie.
3. REALIZACJA
Kampania realizowana jest od 15 marca do 30 kwietnia 2018 r.
1) Outdoor
- ekspozycja 120 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa
- ekspozycja 30 billboardów na terenie Krakowa
- 200 naklejek na oparciach foteli w komunikacji miejskiej (tramwaje)
- branding autobusów MPK – reklama typu full back (przez 5 miesięcy)
2) Internet
- tematyczna zakładka na oficjalnej stronie internetowej miasta: www.krakow.pl/podatki,
w której można znaleźć praktyczne informacje związane z tym, jak rozliczać się z podatku
PIT w Krakowie i dlaczego warto to robić
- reklama na portalach informacyjnych: lovekrakow.pl, KRKnews.pl,
- ekspozycja bannerów na stronach Rad Dzielnic, stronach miejskich jednostek
organizacyjnych i miejskich jednostek kultury oraz BIP Kraków
- informacja w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych, miejskich jednostkach
Kultury
- informacja w mediach społecznościowych: Facebook Krakow.PL
3) Multimedia
- kampanijny spot emitowany w telewizji autobusowej BUS TV (250 autobusów)
- kampanijne plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów Krakowskiej Karty Miejskiej (130 ekranów)
4) Leaflet
- kolportaż 10000 ulotek i 2000 plakatów A3 oraz 800 plakatów B1 informacyjno-promocyjnych
na terenie Krakowa
5) Prasa
- reklama prasowa i tekst informacyjny na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL
- reklama w lokalnym wydaniu Faktu (3 emisje)
Za zakup mediów odpowiadała agencja reklamowa DSK sp. z o.o.