Koncepcja kreatywna kampanii:
Żółta kartka to pierwsze i ostatnie ostrzeżenie dla mieszkańców Krakowa, którzy nie wymienili jeszcze pieców. Ten komunikat skierowany był nie tylko do osób, które nie posiadają pieców proekologicznych, ale również do ich sąsiadów.
Każdy z nas może wskazać adresata żółtej kartki - osobę która do tej pory nie zważała na jakość powietrza w Krakowie i paliła drewnem i węglem w swoim piecu.
Żółta kartka dla posiadaczy pieców węglowych to ostatnie ostrzeżenie.
Termin trwania kampanii: 16 – 31 maja 2018
REALIZACJA
1. Billboard Gminny 1 sztuka
2. Billboard Komercyjny 100 sztuk
3. Citylighty Gminne 50 lokalizacji
4. Citylighty Komercyjne 100 lokalizacji
5. Plakaty B1 900 szt. ekspozycja na 150 szt. słupów reklamowych
Kampanię #NieDuś wsparli swoim udziałem m.in. Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i prof. Janusz Skalski, którzy w spotach wideo wyrażali troskę o stan powierza w Krakowie i zwracając się bezpośrednio do mieszkańców miasta, którzy nie dokonali wymiany pieca na proekologiczny, pokazując im żółtą kartkę i jednocześnie przestrzegając, że jest to już ostatnie ostrzeżenie. Do udziału w kampanii zostali także zaproszeni krakowscy blogerzy, vlogerzy i działacze społeczni, którzy w swoich kanałach społecznościowych publikują zdjęcia z żółtą kartką, oznaczając je hasztagiem #NieDuś.
W ramach kampanii zostały podjęte również działania eventowe m.in. przed Pawilonem Wyspiańskiego została wystawiona fotobudka, w której można było zrobić sobie zdjęcie z żółtą kartką. Event został zrealizowany w dniu 18 maja 2018 r.