Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020,
Oś priorytetowa 3: Przedsiębiorcza Małopolska,
Działanie 3.3 Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki,
Poddziałanie 3.3.1 Promocja gospodarcza Małopolski.
Okres realizacji: 1 luty 2019 - 31 marzec 2023
Całkowita wartość projektu: 5 587 780, 00 PLN
Wartość projektu dla GMK: 1 076 337,50 PLN
Wartość dofinansowania dla GMK: 914 886,87 PLN
Jednostka realizująca: Wydział Ds. Przedsiębiorczości i Innowacji
Partnerstwo
Lider projektu:
• Kraków-Nowa Huta Przyszłości Spółka Akcyjna,
Partnerzy:
• Gmina Miejska Kraków,
• Stowarzyszenie Metropolia Krakowska,
• Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie.
Opis projektu:
Projekt obejmował zintegrowaną promocję gospodarczą potencjału gospodarczego Małopolski, w szczególności Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego (KrOF), realizowaną w formie szeroko zakrojonej bezpośredniej promocji oraz kampanii wizerunkowej potencjału gospodarczego regionu/KrOF w kraju i na arenie międzynarodowej.
Założenia projektu koncentrowały się wokół zainteresowania polskich i zagranicznych firm inwestycjami w regionie i pobudzeniu eksportu produktów oraz usług.
Kampania wizerunkowa była prowadzona poprzez:
• opracowanie identyfikacji wizualnej marki gospodarczej KrOF
• stworzenie platformy internetowej
• wytworzenie produktów (nośników) przekazu promocyjnego.
Drugi komponent – promocja bezpośrednia - była realizowany w formie:
• organizacji misji gospodarczych wyjazdowych przedsiębiorstw małopolskich;
• organizacji prezentacji gospodarczych promujących małopolską gospodarkę w światowych centrach obsługi inwestycyjnej firm;
• organizacji konferencji/spotkań promujących małopolska gospodarkę podczas targów branżowych,
• udziału w imprezach targowo-wystawienniczych o charakterze inwestycyjnym na rynkach europejskim, azjatyckim i bliskowschodnim
• organizacji wizyty studyjnej dla przedstawicieli firm zagranicznych;
• organizacji konferencji promującej potencjał Małopolski/KrOF.
Odbiorcami działań były małopolskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP, zainteresowane umiędzynaradawianiem swojej działalności.
Efektem projektu jest zintegrowanie wysiłków partnerów publicznych i organizacji okołobiznesowych na rzecz stworzenia wspólnego przekazu na zewnątrz o atrakcyjnych i konkurencyjnych warunkach do lokowania się nowych inwestorów w Małopolsce/KrOF i wzmacniania wizerunku tego miejsca jako dobrej lokalizacji dla inwestycji, wyróżniającego się różnorodnością propozycji inwestycyjnych, zaspokajającego oczekiwania najbardziej wymagających inwestorów.