Prezydent Miasta Krakowa, na podstawie art. 61 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 ze zm.) oraz art. 11 ust. 1 pkt 2 i ust. 2, art. 13 ust. 1, ust. 2, ust. 3 i art. 15 ust. 2a, ust. 2b, ust. 2d, ust. 2da, ust. 2e i ust. 2f, ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.), ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację, w formie powierzenia, zadania publicznego pn. „Prowadzenie żłobka dla 56 dzieci w lokalu Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Radzikowskiego 100J w Krakowie” oraz nabór na członków komisji konkursowej.
Ilekroć w ogłoszeniu jest mowa o:
1) Gminie - rozumie się przez to Gminę Miejską Kraków;
2) konkursie - rozumie się przez to niniejszy otwarty konkurs ofert;
3) lokalu – rozumie się przez to lokal Gminy przy ul. Radzikowskiego 100J w Krakowie;
4) ogłoszeniu - rozumie się przez to niniejsze ogłoszenie;
5) rodzicu - rozumie się przez to także opiekuna prawnego albo inną osobę, której sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem;
6) umowie – rozumie się przez to umowę dotacyjną na podstawie, której oferent będzie realizował zadanie publiczne;
7) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 ze zm.);
8) żłobku – rozumie się przez to żłobek, o którym mowa w ustawie.
I. Tytuł zadania publicznego:
„Prowadzenie żłobka dla 56 dzieci w lokalu Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Radzikowskiego 100J w Krakowie”.
II. Przedmiot konkursu:
Przedmiotem konkursu jest zlecenie prowadzenia żłobka dla 56 dzieci w lokalu Gminy.
Zadanie publiczne obejmuje prowadzenie żłobka w lokalu dla 56 dzieci (obowiązujące na dzień ogłoszenia konkursu opinie inspektora sanitarnego i komendanta Państwowej Straży Pożarnej dopuszczają prowadzenie w lokalu żłobka na 56 miejsc). Dopuszcza się zmianę liczby miejsc (zmniejszenie liczby miejsc w żłobku), gdy wynikać to będzie z decyzji inspektora sanitarnego lub komendanta Państwowej Straży Pożarnej.
III. Komórka zlecająca:
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków.
IV. Podmioty uprawnione do złożenia oferty:
Do złożenia oferty uprawnione są podmioty, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2-3 ustawy tj.:
1) osoby fizyczne,
2) osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej,
- posiadające co najmniej 2 (słownie: dwu) letnie doświadczenie w prowadzeniu co najmniej jednego żłobka. Doświadczenie w prowadzeniu żłobka ustalane jest na dzień, w którym upływa termin składania ofert w konkursie.
V. Termin realizacji zadania publicznego:
Od dnia 4 listopada 2019 roku do dnia 31 lipca 2022 roku, w tym:
1) dostosowanie i wyposażenie lokalu do potrzeb prowadzenia w nim żłobka dla 56 dzieci, poprzez w szczególności zakup: mebli, pomocy dydaktycznych oraz zabawek w terminie: od dnia 4 listopada 2019 roku do dnia 31 grudnia 2019 roku;
2) prowadzenie naboru do żłobka: od dnia 2 grudnia 2019 roku;
3) prowadzenie żłobka dla 56 dzieci: najwcześniej od dnia 1 stycznia 2020 roku do dnia 31 lipca 2022 roku, z zastrzeżeniem, że świadczenie opieki nad dziećmi winno nastąpić najpóźniej od dnia 7 stycznia 2020 roku.
W przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności, niezależnych od oferenta, uniemożliwiających rozpoczęcie świadczenia opieki nad dziećmi, w terminie o którym mowa w pkt. 3, Gmina może wyrazić zgodę na zmianę tego terminu.
VI. Maksymalna wysokość dotacji Gminy na realizację zadania publicznego:
1. Maksymalna wysokość dotacji Gminy w 2019 r. na dostosowanie i wyposażenie lokalu
na potrzeby prowadzenia w nim żłobka dla 56 dzieci wynosi: 60 000 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wysokość niezbędnej dotacji na dostosowanie i wyposażenie lokalu określa oferent. Określona przez oferenta wysokość niezbędnej dotacji na dostosowanie i wyposażenie lokalu, kompletność planowanego dostosowania i wyposażenia lokalu oraz przejrzystość, zasadność i racjonalność kosztów i wkład rzeczowy oferenta w tym zakresie, stanowią kryteria oceny oferty.
Oferent zobowiązany jest dostosować i wyposażyć lokal zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 roku w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U z 2019 r. poz. 72).
Dotacja na dostosowanie i wyposażenie lokalu zostanie przekazana jednorazowo, w terminie do 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, jednakże nie wcześniej niż w dniu 4 listopada 2019 roku.
2. Maksymalna wysokość dotacji Gminy na prowadzenie żłobka dla 56 dzieci, w danym roku, wynosi:
1) w 2020 roku: 537 600 zł (słownie: pięćset trzydzieści siedem tysięcy sześćset złotych 00/100);
2) w 2021 roku: 537 600 zł (słownie: pięćset trzydzieści siedem tysięcy sześćset złotych 00/100);
3) w okresie od dnia1 stycznia do dnia 31 lipca 2022 roku: 313 600 zł (słownie: trzysta trzynaście tysięcy sześćset złotych 00/100).
Maksymalna miesięczna wysokość dotacji Gminy na jedno dziecko objęte opieką żłobka, w wymiarze do 10 godzin dziennie, wynosi: 800 zł (słownie: osiemset złotych 00/100).
Proponowaną miesięczną wysokość dotacji na jedno dziecko objęte opieką żłobka (jednolitą kwotę na cały okres realizacji zadania publicznego w latach 2020-2022) określa oferent i stanowi ona kryterium oceny oferty.
Poprzez dziecko objęte opieką żłobka rozumie się dziecko, które jest objęte opieką żłobka na podstawie umowy zawartej z rodzicem.
Wysokość należnej dotacji Gminy będzie ustalana w następujący sposób: określona przez oferenta miesięczna wysokość dotacji na dziecko objęte opieką żłobka x liczba dzieci objętych opieką w danym miesiącu (ustalana na podstawie umów zawartych z rodzicami), przy czym nie więcej niż 56.
Dotacja przekazywana będzie w transzach kwartalnych, w terminie do 15 dnia miesiąca rozpoczynającego każdy kwartał, z zastrzeżeniem, że w styczniu danego roku do 20 dnia tego miesiąca. W przypadku, gdy kwartalna transza dotacji zostanie przekazana w wysokości wyższej niż należna, kolejna transza dotacji zostanie odpowiednio pomniejszona (nie dotyczy stycznia danego roku).
W przypadku, gdy w trakcie obowiązywania umowy zmianie ulegnie wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę, Gmina może zwiększyć oferentowi dotację, w tym ponad maksymalne kwoty dotacji określone powyżej, w celu podniesienia wynagrodzeń opiekunów, zatrudnionych w żłobku w oparciu o umowy o pracę, o kwotę wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę w stosunku do roku ubiegłego i pokrycia kosztów z tym związanych. Zwiększenie dotacji może nastąpić najwcześniej w 2021 roku i wymaga złożenia przez oferenta wniosku zawierającego w szczególności: liczbę etatów opiekunów, aktualną wysokość wynagrodzeń opiekunów oraz wyliczenie kosztów wzrostu wynagrodzeń.
VII. Miejsce realizacji zadania publicznego, warunki lokalowe i koszty związane z utrzymaniem lokalu:
Miejscem realizacji zadania publicznego jest lokal przy ul. Radzikowskiego 100J w Krakowie, który stanowi własność Gminy.
Łączna powierzchnia lokalu wynosi ok. 212,58 m2. Lokal składa się z następujących pomieszczeń: szatni – ok. 21 m2; sala pobytu dzieci – ok. 33 m2; sala pobytu dzieci – ok. 40 m2; sala pobytu dzieci – ok. 40 m2; sala pobytu dzieci – ok. 43 m2; sanitariat – ok. 6 m2; sanitariat personelu – ok. 2 m2; pokój socjalny – ok. 4,50 m2; biuro – ok. 6 m2; bufor dostaw – ok. 2 m2; rozdzielnia kuchenna – ok. 5,50 m2; zmywalnia – ok. 2,50 m2; sanitariat ogólnodostępny – ok. 3,50 m2; pomieszczenie porządkowe – ok. 2 m2; sanitariat dzieci – ok. 5,50 m2. Wysokość pomieszczeń wynosi 3,10 m. Do lokalu prowadzą 4 wejścia. Do lokalu przynależą dwa ogródki o łącznej powierzchni ok. 185 m2.
Poniżej, wyłącznie pomocniczo, przedstawia się zakres niezbędnego wyposażenia lokalu do celów prowadzenia w nim żłobka: 2 zestawy mebli dziecięcych, 6 stołów, 56 krzesełek, 3 regały na zabawki, 4 przewijaki, wieszaki, ławeczki i szafki w szatni dla 56 dzieci, 1 kompletny zestaw mebli kuchennych, 25 łóżeczek, 31 leżaczków, szafa dla personelu, lodówka, zmywarka, mikrofalówka, wykładziny dywanowe i PCV, zabawki.
Szczegółowy zakres planowanego dostosowania i wyposażenia lokalu, oferent przedstawia w kosztorysie stanowiącym część składową oferty.
W dniu 28 sierpnia 2019 roku o godz. 18.00 oferenci mogą dokonać wizji lokalnej lokalu w celu zapoznania się z nim, w tym ustalenia zakresu planowanego przez oferenta dostosowania i wyposażenia lokalu.
Lokal zostanie przekazany przez Gminę podmiotowi, którego oferta zostanie wybrana do realizacji na podstawie umowy najmu. Lokal będzie w posiadaniu oferenta nie wcześniej niż od dnia 1 stycznia 2020 roku, z zastrzeżeniem, że oferent będzie mógł dokonywać, w okresie od dnia 4 listopada do dnia 31 grudnia 2019 roku, w uzgodnieniu z Gminą, stosownych ustaleń i pomiarów lokalu w celu jego dostosowania i wyposażenia.
Wszelkie koszty związane z dysponowaniem, użytkowaniem, utrzymaniem i wyposażeniem lokalu oraz przynależnych ogródków, w tym czynsz najmu, opłaty należne do wspólnoty mieszkaniowej, opłaty za media oraz opłaty związane z przeprowadzaniem wymaganych przepisami prawa stosownych okresowych przeglądów, ponosi oferent.
Miesięczne koszty czynszu najmu, miesięczne szacowane koszty opłat do wspólnoty mieszkaniowej i za media (na podstawie wysokości opłat ponoszonych w roku 2019) oraz inne średniomiesięczne szacowane koszty utrzymania lokalu, na dzień ogłoszenia konkursu, wynoszą:
1) czynsz najmu: 500 zł brutto (słownie: pięćset złotych 00/100) w tym VAT 23%;
2) opłaty do wspólnoty mieszkaniowej oraz za media: ok. 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100);
3) remonty, naprawy, koszenie trawy, odśnieżanie: ok. 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100).
VIII. Opis i warunki realizacji zadania publicznego:
Liczba miejsc w żłobku: 56 (słownie: pięćdziesiąt sześć). Żłobek winien być prowadzony dla 56 dzieci zgodnie z zapisami ustawy, z uwzględnieniem poniższych warunków.
1. Adresaci zadania publicznego:
Opieką żłobka mogą być objęte wyłącznie dzieci zamieszkałe na terenie Gminy, w wieku od ukończenia 20 tygodnia życia, do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku, gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok życia.
2. Zadania Żłobka:
Do zadań żłobka należy w szczególności:
1) zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
2) zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
3) prowadzenie zajęć opiekuńczo - wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka;
4) ścisła współpraca z rodzicami dzieci i Gminą;
5) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dzieci;
6) zapewnienie dzieciom opieki przez odpowiednią liczbę personelu o właściwych kwalifikacjach, w tym opieki pielęgniarki lub położnej;
7) zapewnienie dzieciom odpowiedniego wyżywienia zgodnie z wymaganiami dla danej grupy wiekowej, wynikającymi z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej, opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła w Warszawie.
3. Dni i godziny funkcjonowania żłobka oraz rekrutacja dzieci:
1) żłobek ma funkcjonować w dni robocze od poniedziałku do piątku, co najmniej w godzinach: od 7:00 do 17:00 i świadczyć opiekę nad dzieckiem w wymiarze do 10 godzin dziennie. Ostateczne godziny pracy żłobka winny być ustalone biorąc pod uwagę opinie rodziców;
2) w szczególnie uzasadnionych przypadkach wymiar opieki w żłobku może być, na wniosek rodzica, wydłużony, za dodatkową opłatą ponoszoną przez rodzica;
3) rekrutacja do żłobka prowadzona jest w trybie ciągłym. Przyjęcia dzieci odbywają się w miarę istnienia wolnych miejsc. Do żłobka przyjmowane są dzieci według poniższej kolejności:
a) dzieci które były objęte opieką żłobka przy ul. Radzikowskiego 100J w 2019 roku;
b) dzieci z rodzin objętych programem pn. Krakowska Karta Rodzinna 3+ lub programem pn. Kraków dla Rodziny „N”, jeżeli rodzic zadeklaruje pobyt dziecka w żłobku przez co najmniej 8 godzin;
c) dzieci, których rodzic zadeklaruje pobyt dziecka w żłobku przez co najmniej 8 godzin;
d) dzieci niespełniające kryteriów określonych powyżej.
4. Personel żłobka:
1) pracą żłobka winien kierować dyrektor posiadający kwalifikacje określone ustawą;
2) skład personelu zatrudnionego w żłobku winien być dostosowany do liczby dzieci uczęszczających do żłobka;
3) jeden opiekun może sprawować opiekę nad maksymalnie ośmiorgiem dzieci, a w przypadku gdy w grupie znajduje się dziecko niepełnosprawne, dziecko wymagające szczególnej opieki lub dziecko, które nie ukończyło pierwszego roku życia maksymalnie nad pięciorgiem dzieci;
4) w żłobku winna być zatrudniona przynajmniej jedna pielęgniarka lub położna;
5) opiekunowie w żłobku, w wymiarze o którym mowa w pkt. 6, winni być zatrudnieni w oparciu o umowy o pracę (umowa musi zawierać dokładny adres miejsca świadczenia pracy). Ustala się minimalne miesięczne wynagrodzenie opiekuna w wysokości 3 000 zł brutto (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) w przeliczeniu na pełny etat. Oferent może różnicować wynagrodzenie opiekunów, w szczególności w zależności od ich kwalifikacji i doświadczenia oraz przyznawać premie, z zastrzeżeniem minimalnego wynagrodzenia określonego powyżej;
6) żłobek zapewnia odpowiednią liczbę opiekunów, zgodnie z wymogami ustawy, przy czym ustala się, że minimalna liczba etatów opiekunów w żłobku świadczącym opiekę dla 56 dzieci wynosi: nie mniej niż 9 etatów. W przypadku, gdy żłobek świadczy opiekę dla mniejszej liczby dzieci, wymaganą liczbę etatów opiekunów wylicza się proporcjonalnie, z zastrzeżeniem obowiązku spełniania wymogów określonych ustawą.
5. Warunki realizacji zadania, w tym pobierania opłat od rodziców:
1) oferent zobowiązany jest zakupić odpowiednie wyposażenie żłobka i wydatkować w tym zakresie otrzymaną dotację w terminie: do dnia 31 grudnia 2019 roku;
2) żłobek winien być prowadzony w lokalu, który spełnia wymagania lokalowe i sanitarne. Oferent, po zawarciu umowy z Gminą, zobowiązany jest do niezwłocznego podjęcia działań w celu uzyskania wymaganych prawem decyzji potwierdzających spełnianie wymagań przeciwpożarowych i sanitarno - lokalowych. Dopuszcza się możliwość, aby decyzje te Gmina uzyskała na swoją rzecz. Ostatecznych ustaleń dotyczących sposobu wykonania obowiązków związanych z potwierdzeniem spełniania wymagań lokalowych i sanitarnych, oferent dokonuje z Gminą, niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu,
z zastrzeżeniem, że ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Gmina i jest ona dla oferenta wiążąca;
3) żłobek winien być zarejestrowany w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych prowadzonym przez Prezydenta Miasta Krakowa w terminie do dnia 7 stycznia 2020 roku, z zastrzeżeniem postanowień działu V ogłoszenia pn. Termin realizacji zadania publicznego;
4) nabór do żłobka winien być prowadzony od dnia 2 grudnia 2019 roku;
5) świadczenie opieki nad dziećmi winno nastąpić najpóźniej od dnia 7 stycznia 2020 roku, z zastrzeżeniem postanowień działu V ogłoszenia pn. Termin realizacji zadania publicznego;
6) miesięczna ryczałtowa opłata, pobierana przez oferenta od rodziców za opiekę nad dzieckiem, nie może przekraczać wysokości opłaty obowiązującej w gminnym żłobku. Na dzień ogłoszenia konkursu opłata ta wynosi 199 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100);
7) miesięczna ryczałtowa opłata, pobierana przez oferenta od rodziców za całodzienne wyżywienie w żłobku, nie może przekraczać wysokości opłaty obowiązującej w gminnym żłobku. Na dzień ogłoszenia konkursu opłata ta wynosi 150 zł (słownie: sto pięćdziesiąt złotych 00/100);
8) w przypadku, gdy Gmina podwyższy opłatę, o której mowa w pkt. 6 lub w pkt. 7 w gminnych żłobkach, oferent także zwiększa wysokość tej opłaty, do wysokości opłaty ponoszonej w gminnych żłobkach, przy czym o kwotę tego zwiększenia pomniejszana jest miesięczna dotacja Gminy na dziecko objęte opieką;
9) w przypadku, gdy Gmina obniży opłatę, o której mowa w pkt. 6 lub w pkt. 7 w gminnych żłobkach, oferent także obniża wysokość tej opłaty, do wysokości opłaty ponoszonej w gminnych żłobkach, przy czym o kwotę tego obniżenia powiększana jest miesięczna dotacja Gminy na dziecko objęte opieką żłobka. W takim przypadku dotacja Gminy może przekroczyć kwotę dotacji określoną w dziale VI ogłoszenia;
10) żłobek nie może nakładać na rodziców innych opłat niż określone w pkt. 6 i 7, z zastrzeżeniem pkt. 11 i 12;
11) żłobek może pobierać od rodziców opłaty za pobyt dziecka w żłobku powyżej 10 godzin;
12) w godzinach funkcjonowania żłobka dopuszcza się prowadzenie dodatkowych zajęć dla dzieci objętych opieką żłobka, których finansowania nie obejmuje dotacja Gminy i opłata, o której mowa w pkt. 6, za dodatkową opłatą ponoszoną przez rodzica, z zastrzeżeniem, że:
a) zajęcia te muszą mieć charakter fakultatywny (uczestnictwo dziecka zależy od decyzji rodzica) i nie mogą zakłócać prawidłowego funkcjonowania żłobka;
b) w żłobku oraz na stronie internetowej żłobka winien być zamieszczony cennik dodatkowych zajęć.
IX. Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania jest utworzenie i prowadzenie żłobka dla 56 dzieci na zasadach i warunkach określonych w ogłoszeniu.
X. Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1. Dostosowanie i wyposażenie lokalu, w sposób zapewniający jego prawidłowe funkcjonowanie oraz uzyskanie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Prezydenta Miasta Krakowa do dnia 7 stycznia 2020 roku.
2. Objęcie opieką żłobka 56 dzieci, w każdym miesiącu jego funkcjonowania.
3. Żłobek, w całym okresie jego funkcjonowania, zapewnia odpowiednią liczbę personelu,
w tym opiekunów, zgodnie z wymogami ustawy i ogłoszeniem/ofertą.
XI. Zasady przyznania dotacji Gminy oraz rozliczania opłat od rodziców:
1. Dofinansowanie realizacji zadania publicznego nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W konkursie do realizacji może zostać wybrana oferta, która otrzymała najwyższy wynik punktowy w ocenie merytorycznej, z zastrzeżeniem ust. 11 oraz działu XIII ust. 22.
3. Dotacja może zostać wykorzystana wyłącznie na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem żłobka.
4. Oferty, w których wnioskowana kwota dotacji będzie przekraczać możliwą maksymalną kwotę dotacji będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
5. Oferent może pobierać opłaty od rodziców zgodnie z postanowieniami działu VIII ust. 5 ogłoszenia. Środki te nie podlegają rozliczaniu przez oferenta.
6. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów, w tym o których mowa w dziale X ogłoszenia, może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
7. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869).
8. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) i nie przysługuje od niej odwołanie.
9. Warunkiem prowadzenia żłobka i przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
10. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Referatem ds. Żłobków - Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego, w terminie do 7 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
11. Niedotrzymanie powyższego terminu może być uznane przez Gminę jako rezygnacja z przyznanej dotacji. W takim przypadku Gmina może zawrzeć umowę z kolejnym oferentem, którego oferta otrzymała największą z kolei liczbę punktów, zgodnie z rozstrzygnięciem konkursu.
12. Dotacja będzie przekazywana zgodnie z zasadami określonymi w ogłoszeniu.
13. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania publicznego zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie.
14. Oferta stanowi integralną część umowy.
15. Udostępnienie lokalu następuje na podstawie odrębnej umowy.
16. Dopuszcza się zwiększenie wysokości dotacji w trakcie realizacji zadania publicznego na zasadach, o których mowa w dziale VI ust. 2 i dziale VIII ust. 5 pkt 9.
17. Dotacja udzielona z budżetu Gminy i niewykorzystana w terminie, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi do budżetu Gminy wraz z ewentualnymi odsetkami, w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U z 2019 r. poz. 869).
18. Z realizacji i wykonania zadania publicznego oferent sporządza stosowane informacje i sprawozdania, w terminach określonych w umowie i na formularzach określonych przez Gminę. Oferent przekazuje Gminie:
1) miesięczne informacje określające liczbę dzieci objętych opieką żłobka;
2) sprawozdania: półroczne, roczne i końcowe.
19. W przypadku rozwiązania, odstąpienia lub wygaśnięcia umowy najmu lokalu, Gmina zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy dotacyjnej na realizację zadania publicznego.
20. W przypadku rozwiązania, odstąpienia lub wygaśnięcia umowy dotacyjnej na realizację zadania publicznego, Gmina zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy najmu.
XII. Sposób i termin składania ofert:
1. Ofertę składa się na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia.
2. Oferta winna być popisana przez osobę/osoby do tego uprawnioną/e. Jeśli osoba nie dysponuje imienną pieczątką, podpis winna złożyć pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
3. Termin składania ofert upływa w dniu 10 września 2019 r. o godz. 15.00. Oferty, wyłącznie w formie papierowej, należy składać w zaklejonych kopertach w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, piętro III, pokój 8 (sekretariat), z zaznaczeniem na kopercie nazwy oferenta oraz nazwy zadania publicznego tj.: „Prowadzenie żłobka dla 56 dzieci w lokalu Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Radzikowskiego 100J w Krakowie”.
4. Oferty złożone w innych lokalizacjach lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data i godzina wpływu) uznawane będą za niespełniające wymogów formalnych.
XIII. Komisja konkursowa, sposób oceny i wyboru oferty oraz termin rozstrzygnięcia konkursu ofert:
1. Oceny ofert dokonuje komisja konkursowa, zwana dalej „Komisją”, powołana przez Prezydenta Miasta Krakowa.
2. W skład Komisji wchodzi do 8 osób z prawem głosu, w tym:
1) do pięciu przedstawicieli Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, w tym przewodniczący Komisji i zastępca przewodniczącego,
2) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.).
3. W skład Komisji wchodzą osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.), z wyłączeniem osób wskazanych przez ww. organizacje lub podmioty, biorące udział w konkursie.
4. Prezydent Miasta Krakowa wybiera do Komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów, spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zlecanego zadania publicznego.
5. Komisja może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.), jeżeli:
1) żadna organizacja/podmiot nie wskaże osób do składu Komisji lub;
2) wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach Komisji lub;
3) wszystkie powołane w skład Komisji osoby podlegają wyłączeniu na podstawie art. 15 ust. 2d lub art. 15 ust. 2f ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.).
6. Komisja może korzystać z pomocy osób posiadających specjalistyczną wiedzę w zakresie organizowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
Osoby te mogą w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach Komisji z głosem doradczym;
2) wydawać opinie.
7. Do członków Komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) dotyczące wyłączenia pracownika.
8. Członek Komisji jest zobowiązany do wypełnienia oświadczenia o tym, że nie podlega wyłączeniu, o którym mowa w ust. 5 pkt 3 oraz o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
9. Udział w pracach Komisji jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Komisja pracuje na posiedzeniach jawnych w składzie liczącym ponad połowę jej składu osobowego, w tym przewodniczący lub jego zastępca, a członkowie Komisji swoją obecność potwierdzają na liście obecności.
11. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Komisji. W przypadku nieobecności Przewodniczącego posiedzenie Komisji może zostać zwołane przez jego zastępcę.
12. Komisja dokumentuje swoją pracę w formie protokołu.
13. Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego albo jego zastępcy w przypadku, gdy Przewodniczący nie bierze udziału w pracach Komisji.
14. Na pierwszym posiedzeniu Komisja otwiera oferty i sporządza listę ofert, które wpłynęły na konkurs.
15. Oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej.
16. Oferta nie podlega ocenie merytorycznej i zostaje odrzucona przez Komisję z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu;
3) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
4) złożenie oferty bez wymaganych załączników;
5) niewypełnienie wszystkich wymaganych punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez podmiot nieuprawniony;
7) złożenie oferty w niejednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby do tego upoważnione;
9) złożenie oferty, w której wnioskowana dotacja przekracza maksymalną kwotę dotacji określoną w ogłoszeniu.
17. Karta oceny formalnej stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia.
18. Oferty spełniające warunki formalne są poddawane ocenie merytorycznej.
19. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria jakościowe i cenowe:
1) Możliwość realizacji zadania publicznego, w tym:
a) doświadczenie oferenta w prowadzeniu żłobka/żłobków, ze szczególnym uwzględnieniem żłobków prowadzonych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w tym w odniesieniu do zapewnianych w żłobkach liczby miejsc;
b) doświadczenie oferenta w prowadzeniu żłobka/żłobków na zlecenie Gminy Miejskiej Kraków;
c) liczba etatów i kwalifikacje kadry opiekuńczej przy udziale, której oferent będzie świadczyć opiekę w żłobku, w tym dodatkowy personel świadczący opiekę na podstawie umów cywilnoprawnych oraz proponowane miesięczne minimalne wynagrodzenie opiekuna brutto w przeliczeniu na pełny etat oraz sposób zapewniania opieki pielęgniarskiej tj. przez pielęgniarkę lub położna;
d) rzetelność, terminowość i sposób rozliczania środków przekazywanych przez Gminę na działalność żłobka/żłobków (ocena dokonywana jest przez Komisję na podstawie dokonywanych przez oferenta rozliczeń środków finansowych przekazanych przez Gminę na działalność związaną z prowadzeniem żłobka/żłobków);
e) warunki oraz jakość świadczonej opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w placówkach oferenta (na podstawie protokołów z czynności nadzorczych z lat 2017-2019);
f) planowane przez oferenta dostosowanie i wyposażenie żłobka w 2019 r.,
w szczególności w meble, pomoce dydaktyczne i zabawki, w tym jego kompletność oraz przejrzystość, zasadność i racjonalność kosztów oraz proponowany wkład rzeczowy w tym zakresie przez oferenta.
2) Wysokość dotacji na dostosowanie i wyposażenie żłobka,
3) Wysokość miesięcznej dotacji do opieki nad jednym dzieckiem.
20. Karta oceny merytorycznej stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia i zawiera szczegółowe kryteria oceny merytorycznej oraz ich punktację.
21. Komisja może żądać od oferentów dodatkowych informacji i wyjaśnień oraz dokumentów dotyczących złożonych ofert, w szczególności potwierdzających dane zawarte w ofercie lub niezbędnych do prawidłowej oceny oferty.
22. Komisja, po przeprowadzeniu oceny merytorycznej, może odrzucić ofertę w przypadku, gdy w jej ocenie oferta nie gwarantuje prawidłowej realizacji zadania publicznego, w szczególności w przypadku, gdy jej treść budzi zastrzeżenia w zakresie jakości i warunków sprawowania opieki nad 56 dziećmi lub w przypadku, gdy w ramach zaproponowanej dotacji i uwzględniając opłaty ponoszone przez rodziców, nie będzie możliwości prawidłowej realizacji zadania publicznego.
23. Komisja ocenia oferty w terminie do 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert i proponuje Prezydentowi Miasta Krakowa wybór oferty.
24. Komisja kończy pracę po przedstawieniu Prezydentowi Miasta Krakowa wyników oceny złożonych ofert.
25. W konkursie do realizacji może zostać wybrana oferta, która otrzymała najwyższy wynik punktowy w ocenie merytorycznej, z zastrzeżeniem ust. 22 i działu XI ust. 11.
26. Wyboru oferty wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent Miasta Krakowa, w terminie do 45 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
27. Ogłoszenie wyników konkursu następuje niezwłocznie po ich zatwierdzeniu, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od ich zatwierdzenia.
Wyniki konkursu zamieszcza się:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na miejskim portalu dla organizacji pozarządowych;
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Krakowa.
28. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
29. Umowa na realizację zadania publicznego zawarta zostanie po zatwierdzeniu i opublikowaniu wyników konkursu.
30. Konkurs może zostać odwołany przed upływem terminu na złożenie ofert.
31. Zapisy konkursu mogą zostać zmienione. W takim przypadku stosownemu wydłużeniu podlega termin składania ofert.
32. Konkurs unieważnia się, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu.
XIV. Informacja o środkach przeznaczanych przez Gminę na realizację zadań publicznych związanych z opieką nad dziećmi w wieku do lat 3:
1. W 2018 roku Gmina prowadziła 22 gminne żłobki oraz zleciła do realizacji 6 żłobków. Koszty prowadzenia gminnych żłobków wyniosły 41 308 559 zł, a koszty zleconych do realizacji żłobków wynosiły 860 906 zł.
2. W 2019 roku Gmina prowadzi 22 gminne żłobki oraz zleciła do realizacji 6 żłobków. Planuje się, że koszty prowadzenia gminnych żłobków wyniosą ok. 42 000 000 zł, a koszty zleconych do realizacji żłobków wyniosą ok. 922 356 zł.
XV. Ochrona danych osobowych:
W ramach realizacji zadania publicznego oferent jest zobowiązany do stosowania obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
XVI. Stosowanie przepisów w sprawach nieuregulowanych:
Do wyłaniania podmiotów mających prowadzić żłobek stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.).
W pozostałym zakresie stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności:
1) ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 ze zm.);
2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U z 2019 r. poz. 869).
XVII. Publikacja ogłoszenia, w tym w zakresie naboru na członków Komisji.
Ogłoszenie zamieszcza się:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na miejskim portalu dla organizacji pozarządowych;
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Krakowa.
XVIII. Informacje dodatkowe:
1. Dokumentacja Konkursu, w tym obowiązujące formularze udostępnione są na stronach internetowych: www.bip.krakow.pl i www.ngo.krakow.pl oraz w Referacie ds. Żłobków Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, piętro III, pokój nr 18.
2. Informacje dotyczące Konkursu można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00 w Referacie ds. Żłobków Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, piętro III, pokój nr 18, tel.: 12 616-92-84, 12 616-94-90.
1. Ogłasza się nabór do Komisji w celu dokonania oceny ofert złożonych w konkursie na realizację zadania publicznego pn. „Prowadzenie żłobka dla 56 dzieci w lokalu Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Radzikowskiego 100J w Krakowie”.
2. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) mają doświadczenie w przedmiocie zlecanego zadania publicznego;
3) ich kandydatura zostanie zgłoszona poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia, podpisany przez samego kandydata i podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
3. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 27 sierpnia 2019 roku o godz. 10.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, piętro III, pokój nr 8 (sekretariat), w godz. 7.40 - 15.00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: sz.umk@um.krakow.pl
Załączniki:
4. Formularz zgłoszeniowy kandydata/kandydatki do Komisji.