Prezydent Miasta Krakowa, na podstawie art. 61 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 326 ze zm.), art. 11 ust. 1 pkt 2 i ust. 2, art. 13 ust. 1, ust. 2, ust. 3 i art. 15 ust. 2a, ust. 2b, ust. 2d, ust. 2da, ust. 2e i ust. 2f ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.) oraz zarządzenia Nr 1202/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 25.05.2020 r. w sprawie ogłoszenia i przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 lipca 2023 r., w formie powierzenia, zadania publicznego pn. „Prowadzenie żłobka w budynku Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie” oraz naboru na członków komisji konkursowej, ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację, w formie powierzenia, zadania publicznego pn. „Prowadzenie żłobka w budynku Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie” oraz nabór na członków komisji konkursowej.
Ilekroć w ogłoszeniu jest mowa o:
1) Gminie - rozumie się przez to Gminę Miejską Kraków;
2) konkursie - rozumie się przez to niniejszy otwarty konkurs ofert;
3) budynku – rozumie się przez to budynek Gminy przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie;
4) ogłoszeniu - rozumie się przez to niniejsze ogłoszenie;
5) rodzicu - rozumie się przez to także opiekuna prawnego albo inną osobę, której sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem;
6) umowie – rozumie się przez to umowę dotacyjną na podstawie, której oferent będzie realizował niniejsze zadanie publiczne będące przedmiotem konkursu;
7) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 326 ze zm.);
8) żłobku – rozumie się przez to żłobek w rozumieniu ustawy.
I. Tytuł zadania publicznego:
„Prowadzenie żłobka w budynku Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie”.
II. Przedmiot konkursu:
Przedmiotem konkursu jest zlecenie prowadzenia żłobka w budynku przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie.
Zadanie publiczne obejmuje prowadzenie żłobka dla 68 dzieci (obowiązująca na dzień ogłoszenia konkursu decyzja inspektora sanitarnego dopuszcza prowadzenie w budynku żłobka na 68 miejsc). Dopuszcza się zmianę liczby miejsc w żłobku, w tym także jej zwiększenie, w zależności od wydanych w tym zakresie wytycznych lub decyzji inspektora sanitarnego lub Straży Pożarnej.
III. Komórka zlecająca:
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków.
IV. Podmioty uprawnione do złożenia oferty:
Do złożenia oferty uprawnione są podmioty, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2-3 ustawy tj.:
1) osoby fizyczne,
2) osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej,
- posiadające co najmniej 1 (słownie: jedno) roczne doświadczenie w prowadzeniu co najmniej jednego żłobka. Doświadczenie w prowadzeniu żłobka ustalane jest na dzień, w którym upływa termin składania ofert w konkursie.
V. Termin realizacji zadania publicznego:
Od dnia 1 sierpnia 2020 roku do dnia 31 lipca 2023 roku, w tym:
1) przeprowadzenie konserwacji i prac remontowych budynku w terminie: od dnia 1 sierpnia 2020 roku do dnia 31 sierpnia 2020 roku;
2) wyposażenie budynku do potrzeb prowadzenia w nim żłobka dla 68 dzieci, poprzez w szczególności zakup: mebli, pomocy dydaktycznych, zabawek oraz środków czystości i ochrony osobistej w terminie: od dnia 1 sierpnia 2020 roku do dnia 31 sierpnia 2020 roku;
3) prowadzenie naboru do żłobka: od dnia 1 sierpnia 2020 roku;
4) prowadzenie żłobka dla 68 dzieci: od dnia 1 września 2020 roku do dnia 31 lipca 2023 roku.
W przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności, niezależnych od oferenta:
1. uniemożliwiających wyposażenie budynku do potrzeb prowadzenia w nim żłobka, o którym mowa w pkt 2 lub przeprowadzenie konserwacji i prac remontowych, o których mowa w pkt 1 do dnia 31 sierpnia 2020 roku, Gmina może odpowiednio wydłużyć ten termin;
2. uniemożliwiających prowadzenie naboru do żłobka od dnia 1 sierpnia 2020 r., Gmina może zmienić ten termin;
3. uniemożliwiających uruchomienie w budynku żłobka począwszy od 1 września 2020 roku, Gmina może zmienić termin rozpoczęcia prowadzenia żłobka.
VI. Wysokość dotacji Gminy na realizację zadania publicznego:
1. Dotacja Gminy w 2020 roku na wyposażenie budynku do potrzeb prowadzenia w nim żłobka wynosi: 150 000 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
Kompletność planowanego wyposażenia budynku oraz przejrzystość, zasadność i racjonalność kosztów, a także wkład rzeczowy oferenta w tym zakresie, stanowią kryteria oceny oferty.
Wkład rzeczowy oferenta nie jest obowiązkowy jednakże podlega ocenie.
Uwaga:
Dotacja Gminy przeznaczona jest na zakup niezbędnego, stałego wyposażenia budynku do potrzeb prowadzenia w nim żłobka dla 68 dzieci, natomiast w ramach wkładu rzeczowego oferent może wykazać ewentualnie dodatkowe wyposażenie, sprzęty, zabawki, pomoce dydaktyczne i akcesoria.
Oferent zobowiązany jest wyposażyć budynek do potrzeb prowadzenia w nim żłobka dla 68 dzieci, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 roku w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (t.j.: Dz. U z 2019 r. poz. 72).
Dotacja na wyposażenie budynku zostanie przekazana oferentowi przez Gminę jednorazowo, w terminie do 7 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, jednakże nie wcześniej niż w dniu 1 sierpnia 2020 roku.
2. Dotacja Gminy w 2020 roku na przeprowadzenie konserwacji i prac remontowych budynku wynosi: 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
Oferent po zawarciu umowy zobowiązany jest do przedstawienia kosztorysu oraz harmonogramu konserwacji i prac remontowych budynku do akceptacji Gminy.
Dotacja na przeprowadzenie konserwacji i prac remontowych budynku zostanie przekazana oferentowi przez Gminę jednorazowo, w terminie do 7 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, jednakże nie wcześniej niż w dniu 1 sierpnia 2020 roku.
Zakres prac konserwacyjnych i remontowych:
1) konserwacja dachu (obróbka wokół kominów, uszczelnienie dekarskie, wymiana pękniętych dachówek, uzupełnienie wełny izolacyjnej, założenie ław kominiarskich, naprawa folii paraizolacyjnej);
2) odświeżenie elewacji budynku przy wejściu głównym i wejściu technicznym;
3) uszczelnienie tarasów, wymiana okuć tarasów, barierek i rynien;
4) malowanie pomieszczeń żłobka;
5) naprawa/wymiana drzwi wewnętrznych;
6) naprawa i malowanie ogrodzenia żłobka od strony wejścia głównego;
7) naprawa i konserwacja/wymiana rolet zewnętrznych;
8) wymiana paneli ogrodzeniowych ze strony boiska;
9) inne wynikające z uzgodnień z Gminą.
3. Maksymalna wysokość dotacji Gminy na prowadzenie żłobka dla 68 dzieci, w danym roku, wynosi:
1) w okresie od 1 września 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku: 244 800 zł (słownie: dwieście czterdzieści cztery tysiące osiemset złotych 00/100);
2) w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku: 734 400 zł (słownie: siedemset trzydzieści cztery tysiące czterysta złotych 00/100);
3) w okresie od 1 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku: 734 400 zł (słownie: siedemset trzydzieści cztery tysiące czterysta złotych 00/100);
4) w okresie od dnia 1 stycznia 2023 roku do dnia 31 lipca 2023 roku: 428 400 zł (słownie: czterysta dwadzieścia osiem tysięcy czterysta złotych 00/100).
Maksymalna miesięczna wysokość dotacji Gminy na jedno dziecko objęte opieką żłobka, w wymiarze do 10 godzin dziennie, wynosi: 900 zł (słownie: dziewięćset złotych 00/100).
Proponowaną miesięczną wysokość dotacji na jedno dziecko objęte opieką żłobka (jedną, jednolitą kwotę na cały okres realizacji zadania publicznego w latach 2020-2023) określa oferent i stanowi ona kryterium oceny oferty.
Proponowana przez oferenta kwota dotacji Gminy na jedno dziecko objęte opieką żłobka nie może być wyższa niż 900 zł i niższa niż 700 zł.
Poprzez dziecko objęte opieką żłobka rozumie się dziecko, które jest objęte opieką żłobka na podstawie umowy zawartej z rodzicem.
Wysokość należnej dotacji Gminy będzie ustalana w następujący sposób: określona przez oferenta miesięczna wysokość dotacji na dziecko objęte opieką żłobka x liczba dzieci objętych opieką w danym miesiącu (ustalana na podstawie umów zawartych z rodzicami), przy czym nie więcej niż liczba miejsc na jaką prowadzony jest żłobek.
Dotacja przekazywana będzie w transzach miesięcznych, w terminie do 15 dnia każdego miesiąca, z zastrzeżeniem, że w styczniu danego roku do 20 dnia tego miesiąca. W przypadku, gdy miesięczna transza dotacji zostanie przekazana w wysokości innej niż należna za ten miesiąc, kolejna transza dotacji zostanie odpowiednio powiększona albo pomniejszona, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to grudnia każdego roku.
Wysokość środków finansowych, o których mowa w ust. 2 i 3, w tym miesięczna wysokość dotacji na jedno dziecko objęte opieką żłobka może ulec zwiększeniu, w tym ponad maksymalne kwoty określone w ust. 2 i 3 w trakcie realizacji zadania publicznego, w przypadku:
1) zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę i w celu podniesienia wynagrodzeń opiekunów, zatrudnionych w żłobku w oparciu o umowy o pracę, o kwotę wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę w stosunku do roku ubiegłego i pokrycia kosztów
z tym związanych, z zastrzeżeniem, że zwiększenie i przekazanie dodatkowej dotacji na ten cel może nastąpić najwcześniej w 2021 roku;
2) obniżenia przez Gminę Miejską Kraków opłat ponoszonych przez rodziców za pobyt dziecka w żłobku lub za wyżywienie. W takim przypadku, o kwotę tego obniżenia powiększana jest miesięczna dotacja Gminy Miejskiej Kraków na dziecko objęte opieką żłobka;
3) zmiany liczby miejsc w żłobku;
4) pojawienia się obiektywnych okoliczności, niezależnych od oferenta, z których wynikać będzie konieczność przeprowadzenia dodatkowych, innych niż określone w otwartym konkursie ofert, prac wynikających z zaleceń sanitarnych lub przeciwpożarowych;
5) gdy w związku z występowaniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej choroby zakaźnej COVID-19 lub występowaniem zagrożenia chorobą zakaźną COVID–19 żłobek nie będzie mógł być prowadzony zgodnie z obowiązującą na dzień ogłoszenia niniejszego konkursu ofert decyzją sanitarną, która dopuszcza objęcie opieką żłobka 68 dzieci lub zostaną utrzymane lub wprowadzone nowe, szczególne wytyczne dotyczące prowadzenia żłobków. W takim przypadku Gmina Miejska Kraków może, na podstawie przedłożonego przez oferenta kosztorysu realizacji zadania publicznego, zmienić, w tym zwiększyć wysokość miesięcznej kwoty dotacji na jedno dziecko objęte opieką żłobka, w tym także po rozstrzygnięciu konkursu ofert i ponad maksymalną kwotę dotacji określoną w niniejszym ustępie.
VII. Miejsce realizacji zadania publicznego, warunki lokalowe i koszty związane z utrzymaniem budynku oraz termin i miejsce przeprowadzanej wizji lokalnej budynku:
Miejscem realizacji zadania publicznego jest budynek przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie, który stanowi własność Gminy.
Łączna powierzchnia budynku wynosi ok. 317 m2.
Budynek składa się z następujących pomieszczeń: sala zabaw I - ok. 48 m2, sala zabaw II – ok. 34 m2, sala zabaw III – ok. 31 m2, sala zabaw IV – ok. 39 m2, sala zabaw V – ok. 31 m2, toaleta personelu – ok. 3 m2, toaleta dla dzieci – ok. 8 m2, toaleta dla dzieci II – 5 m2, toaleta dla dzieci III – 8 m2, szatnia – ok. 19 m2, komunikacja – ok. 60 m2, zaplecze kuchenne i gospodarcze (zmywalnia, pomieszczenie porządkowe, biuro, szatnia personelu, kotłownie) – ok. 31 m2.
Wysokość pomieszczeń wynosi: 2,5 m.
Do budynku przynależy ogródek o powierzchni ok. 900 m2.
Poniżej, wyłącznie pomocniczo, przedstawia się zakres niezbędnego wyposażenia budynku do celów prowadzenia w nim żłobka: szafki w szatni dla dzieci (minimum 68), przewijaki, wyposażenie łazienek dla dzieci (z wyłączeniem urządzeń sanitarnych), wyposażenie toalet (z wyłączeniem urządzeń sanitarnych), wyposażenie sal pobytu dzieci, w tym łóżeczka, leżaki, krzesełka, stoliki, szafy/regały na zabawki, akcesoria i rzeczy osobiste dzieci, zabawki, rolety wewnętrzne, kompletne meble kuchenne i wyposażenie kuchni, w tym sprzęt AGD, wyposażenie biura i pomieszczenia socjalnego.
Szczegółowy zakres planowanego wyposażenia budynku, oferent przedstawia w ofercie.
W dniu 16 czerwca 2020 roku o godz. 17:30 oferenci mogą dokonać wizji lokalnej budynku w celu szczegółowego zapoznania się z nim, w tym ustalenia zakresu planowanego przez oferenta niezbędnego wyposażenia budynku w celu prowadzenia w nim żłobka, zakresu konserwacji i prac remontowych oraz kosztów związanych z prowadzeniem w nim żłobka.
Budynek zostanie przekazany przez Gminę oferentowi, którego oferta zostanie wybrana do realizacji na podstawie umowy dzierżawy. Budynek będzie w posiadaniu oferenta nie wcześniej niż od dnia 1 sierpnia 2020 roku.
Wszelkie koszty związane z dysponowaniem, użytkowaniem i utrzymaniem i wyposażeniem budynku oraz przynależnego ogródka, w tym czynsz dzierżawny, opłaty za media oraz opłaty związane z przeprowadzaniem wymaganych przepisami prawa stosownych okresowych przeglądów, ponosi oferent.
Miesięczne koszty czynszu dzierżawnego oraz szacowane średniomiesięczne koszty mediów i inne koszty utrzymania budynku na dzień ogłoszenia konkursu wynoszą:
1) czynsz dzierżawny: 750 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100), w tym VAT 23%;
2) opłaty za media i inne usługi w zakresie: prąd, ogrzewanie, woda, ścieki, odpady komunalne, telefon, Internet, koszenie trawy, odśnieżanie, naprawy: ok. 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100);
Dodatkowo roczne ubezpieczenie budynku: ok. 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) oraz wymagane przepisami prawa przeglądy (system p.poż., wentylacja, hydranty, gaśnice elektryka itp.) ok. 3 500 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
Szacowane koszty, z wyjątkiem wysokości czynszu dzierżawnego, przedstawiane są wyłącznie pomocniczo. Rzeczywiste koszty utrzymania budynku zależą m.in. od sposobu jego użytkowania, zużycia mediów oraz przyjętej koncepcji prowadzenia żłobka przez oferenta.
VIII. Opis i warunki realizacji zadania publicznego:
Planowana liczba miejsc w żłobku: 68 (słownie: sześćdziesiąt osiem). Żłobek winien być prowadzony dla 68 dzieci zgodnie z zapisami ustawy, z uwzględnieniem poniższych warunków.
1. Adresaci zadania publicznego:
Opieką żłobka mogą być objęte wyłącznie dzieci zamieszkałe na terenie Gminy, w wieku od ukończenia 20 tygodnia życia, do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku, gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok życia.
2. Zadania Żłobka:
Do zadań żłobka należy w szczególności:
1) zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
2) zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
3) prowadzenie zajęć opiekuńczo - wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka;
4) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dzieci;
5) zapewnienie dzieciom opieki przez odpowiednią liczbę personelu o właściwych kwalifikacjach, w tym opieki pielęgniarki lub położnej;
6) zapewnienie dzieciom odpowiedniego wyżywienia zgodnie z wymaganiami dla danej grupy wiekowej, wynikającymi z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej, opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła w Warszawie;
7) ścisła współpraca z Gminą i rodzicami dzieci uczęszczających do żłobka, w szczególności w zakresie jego bieżącego funkcjonowania, warunków, zakresu oraz jakości świadczonej opieki i prowadzonych zajęć.
3. Dni i godziny funkcjonowania żłobka oraz rekrutacja dzieci:
1) żłobek ma funkcjonować w dni robocze od poniedziałku do piątku, co najmniej w godzinach: od 7:00 do 17:00 i świadczyć opiekę nad dzieckiem w wymiarze do 10 godzin dziennie. Ostateczne godziny pracy żłobka winny być ustalone biorąc pod uwagę opinie rodziców i Gminy;
2) w szczególnie uzasadnionych przypadkach wymiar opieki w żłobku może być, na wniosek rodzica, wydłużony, za dodatkową opłatą ponoszoną przez rodzica;
3) rekrutacja do żłobka prowadzona jest na zasadach określanych przez Gminę, w trybie ciągłym. Przyjęcia dzieci odbywają się w miarę istnienia wolnych miejsc. Do żłobka przyjmowane są dzieci według poniższej kolejności:
a) dzieci które są/były objęte opieką żłobka prowadzonego przy ul. Domagały 63 i 65 w 2020 roku;
b) dzieci z rodzin objętych programem pn. Krakowska Karta Rodzinna 3+ lub programem pn. Kraków dla Rodziny „N”, których rodzice przedłożą zaświadczenie, że dziecko, dla którego ubiegają się o miejsce w żłobku, zostało poddane obowiązkowym szczepieniom ochronnym określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 753 ze zm.) lub też zostało zwolnione z tego obowiązku z przyczyn zdrowotnych oraz zadeklarują pobyt dziecka w żłobku przez co najmniej 8 godzin dziennie;
c) dzieci, których rodzice przedłożą zaświadczenie, że dziecko, dla którego ubiegają się o miejsce w żłobku, zostało poddane obowiązkowym szczepieniom ochronnym określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych lub też zostało zwolnione z tego obowiązku z przyczyn zdrowotnych oraz zadeklarują pobyt dziecka w żłobku przez co najmniej 8 godzin dziennie;
d) dzieci, których rodzic zadeklaruje pobyt dziecka w żłobku przez co najmniej 8 godzin dziennie;
e) dzieci niespełniające kryteriów określonych powyżej.
4. Personel żłobka:
1) pracą żłobka winien kierować dyrektor posiadający kwalifikacje określone ustawą;
2) skład personelu zatrudnionego w żłobku winien być dostosowany do liczby dzieci uczęszczających do żłobka;
3) jeden opiekun może sprawować opiekę nad maksymalnie ośmiorgiem dzieci, a w przypadku gdy w grupie znajduje się dziecko niepełnosprawne, dziecko wymagające szczególnej opieki lub dziecko, które nie ukończyło pierwszego roku życia maksymalnie nad pięciorgiem dzieci;
4) w żłobku winna być zatrudniona przynajmniej jedna pielęgniarka lub położna;
5) opiekunowie sprawujący opiekę w żłobku, co najmniej w wymiarze o którym mowa w pkt. 6, winni być zatrudnieni w oparciu o umowy o pracę (umowa musi zawierać dokładny adres miejsca świadczenia pracy). Ustala się minimalne miesięczne wynagrodzenie opiekuna w wysokości 3 000 zł brutto (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) w przeliczeniu na pełny etat. Oferent może różnicować wynagrodzenie opiekunów, w szczególności w zależności od ich kwalifikacji i doświadczenia, a także przyznawać premie i inne dodatki, w tym motywacyjne, z zastrzeżeniem minimalnego wynagrodzenia określonego powyżej;
6) żłobek zapewnia odpowiednią liczbę opiekunów, zgodnie z wymogami ustawy, przy czym ustala się minimalną liczbę etatów opiekunów w żłobku świadczącym opiekę dla 68 dzieci: nie mniej niż 10 etatów. W przypadku, gdy żłobek świadczy opiekę dla mniejszej liczby dzieci, wymaganą liczbę etatów opiekunów wylicza się proporcjonalnie, z zastrzeżeniem obowiązku spełniania wymogów określonych ustawą.
5. Warunki realizacji zadania, w tym pobierania opłat od rodziców:
1) oferent zobowiązany jest do przeprowadzenia konserwacji i prac remontowych w terminie: do dnia 31 sierpnia 2020 roku, z zastrzeżeniem działu V i VI ogłoszenia;
2) oferent zobowiązany jest wyposażyć budynek w terminie: do dnia 31 sierpnia 2020 roku, z zastrzeżeniem działu V i VI ogłoszenia;
3) żłobek winien być prowadzony w budynku, który spełnia wymagania lokalowe i sanitarne. Oferent, po zawarciu umowy z Gminą, zobowiązany jest do niezwłocznego podjęcia działań w celu uzyskania wymaganych prawem decyzji potwierdzających spełnianie przez budynek wymagań przeciwpożarowych i sanitarno – lokalowych. Ostatecznych ustaleń dotyczących sposobu wykonania obowiązków związanych z potwierdzeniem spełniania wymagań przeciwpożarowych oraz lokalowych i sanitarnych, oferent dokonuje z Gminą, niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu, z zastrzeżeniem, że ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Gmina i jest ona dla oferenta wiążąca;
4) żłobek winien być zarejestrowany w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych prowadzonym przez Prezydenta Miasta Krakowa w terminie do dnia 31 sierpnia 2020 roku, z zastrzeżeniem postanowień działu V ogłoszenia pn. Termin realizacji zadania publicznego;
5) nabór do żłobka winien być prowadzony od dnia 1 sierpnia 2020 roku;
6) świadczenie opieki nad dziećmi winno nastąpić od dnia 1 września 2020 roku, z zastrzeżeniem postanowień działu V ogłoszenia pn. Termin realizacji zadania publicznego;
7) miesięczna ryczałtowa opłata, pobierana przez oferenta od rodziców za opiekę nad dzieckiem, nie może przekraczać wysokości opłaty obowiązującej w gminnym żłobku i wynosi: 199 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 00/100);
8) miesięczna ryczałtowa opłata, pobierana przez oferenta od rodziców za całodzienne wyżywienie w żłobku, nie może przekraczać wysokości opłaty obowiązującej w gminnym żłobku i wynosi: 150 zł (słownie: sto pięćdziesiąt złotych 00/100);
9) w przypadku, gdy Gmina podwyższy opłatę, o której mowa w pkt. 7 lub w pkt. 8 w gminnych żłobkach, oferent na wniosek Gminy także zwiększa wysokość tej opłaty, do wysokości wskazanej przez Gminę, przy czym o kwotę tego zwiększenia pomniejszana jest miesięczna dotacja Gminy na dziecko objęte opieką;
10) w przypadku, gdy Gmina obniży opłatę, o której mowa w pkt. 7 lub w pkt. 8 w gminnych żłobkach, oferent na wniosek Gminy także obniża wysokość tej opłaty, do wysokości wskazanej przez Gminę, przy czym o kwotę tego obniżenia powiększana jest miesięczna dotacja Gminy na dziecko objęte opieką żłobka.
W takim przypadku dotacja Gminy może przekroczyć kwotę dotacji określoną w dziale VI ogłoszenia;
11) opłaty, o których mowa w pkt. 7 i 8 mogą być pobierane przez oferenta w wysokości wyższej niż określone odpowiednio w tych punktach, wyłącznie za zgodą Gminy;
12) żłobek nie może nakładać na rodziców innych opłat niż określone w pkt. 7 i 8, z zastrzeżeniem pkt. 13 i 14;
13) żłobek może pobierać od rodziców opłaty za pobyt dziecka w żłobku powyżej 10 godzin;
14) dopuszcza się prowadzenie dodatkowych zajęć dla dzieci objętych opieką żłobka, których finansowania nie obejmuje dotacja Gminy i opłata, o której mowa w pkt. 7, za dodatkową opłatą ponoszoną przez rodzica, z zastrzeżeniem, że:
a) zajęcia te muszą mieć charakter fakultatywny (uczestnictwo dziecka zależy od decyzji rodzica) i nie mogą zakłócać prawidłowego funkcjonowania żłobka;
b) w żłobku oraz na stronie internetowej żłobka winien być zamieszczony cennik dodatkowych zajęć.
IX. Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania jest utworzenie i prowadzenie przez oferenta żłobka dla 68 dzieci na zasadach i warunkach określonych w ogłoszeniu.
X. Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1. Przeprowadzenie konserwacji i prac remontowych w terminie do dnia 31 sierpnia 2020 roku.
2. Wyposażenie budynku, do potrzeb prowadzenia w nim żłobka, w terminie do dnia 31 sierpnia 2020 r.
3. Objęcie opieką żłobka 68 dzieci, w każdym miesiącu jego funkcjonowania.
4. Żłobek, w całym okresie jego funkcjonowania, zapewnia odpowiednią liczbę personelu, w tym opiekunów, zgodnie z wymogami ustawy i ogłoszeniem/ofertą.
XI. Zasady przyznania dotacji Gminy oraz rozliczania opłat od rodziców:
1. Dofinansowanie realizacji zadania publicznego nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W konkursie do realizacji może zostać wybrana oferta, która otrzymała najwyższy wynik punktowy w ocenie merytorycznej, z zastrzeżeniem ust. 11 oraz działu XIII ust. 22.
3. Dotacja może zostać wykorzystana wyłącznie na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem żłobka.
4. Oferty, w których wnioskowana kwota dotacji będzie niezgodna z zapisami ogłoszenia będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
5. Oferent pobiera opłaty od rodziców zgodnie z postanowieniami działu VIII ust. 5 ogłoszenia. Środki te nie podlegają rozliczaniu przez oferenta.
6. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów, w tym o których mowa w dziale X ogłoszenia, może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
7. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.).
8. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.) i nie przysługuje od niej odwołanie.
9. Warunkiem prowadzenia żłobka i przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
10. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Referatem ds. Żłobków - Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego, w terminie do 3 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
11. Niedotrzymanie powyższego terminu może być uznane przez Gminę jako rezygnacja z przyznanej dotacji. W takim przypadku Gmina może zawrzeć umowę z kolejnym oferentem, którego oferta otrzymała największą z kolei liczbę punktów, zgodnie z rozstrzygnięciem konkursu.
12. Dotacja będzie przekazywana zgodnie z zasadami określonymi w ogłoszeniu.
13. Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania publicznego zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie.
14. Oferta stanowi integralną część umowy.
15. Udostępnienie budynku następuje na podstawie odrębnej umowy dzierżawy.
16. Dopuszcza się zwiększenie wysokości dotacji w trakcie realizacji zadania publicznego na zasadach, o których mowa w dziale VI ust. 2-3 i dziale VIII ust. 5 pkt 10.
17. Dotacja udzielona z budżetu Gminy i niewykorzystana w terminie, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi do budżetu Gminy wraz z ewentualnymi odsetkami, w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.).
18. Z realizacji i wykonania zadania publicznego oferent sporządza stosowne informacje i sprawozdania, w terminach określonych w umowie i na formularzach określonych przez Gminę. Oferent przekazuje Gminie:
1) miesięczne informacje określające liczbę dzieci objętych opieką żłobka;
2) sprawozdania: półroczne, roczne i końcowe.
19. W przypadku rozwiązania, odstąpienia lub wygaśnięcia umowy dzierżawy budynku, Gmina zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy na realizację zadania publicznego.
20. W przypadku rozwiązania, odstąpienia lub wygaśnięcia umowy na realizację zadania publicznego, Gmina zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy dzierżawy.
XII. Sposób i termin składania ofert:
1. Ofertę składa się na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia.
2. Oferta winna być popisana przez osobę/osoby do tego uprawnioną/e. Jeśli osoba nie dysponuje imienną pieczątką, podpis winna złożyć pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
3. Termin składania ofert upływa w dniu 26 czerwca 2020 roku o godz. 15.00. Oferty, wyłącznie w formie papierowej, należy składać w zaklejonych kopertach w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, piętro III, pokój 8 (sekretariat), z zaznaczeniem na kopercie nazwy oferenta oraz nazwy zadania publicznego tj.: „Prowadzenie żłobka w budynku Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie”.
4. W przypadku braku możliwości złożenia oferty w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa z powodu niedostępności budynku dla interesantów Urzędu Miasta Krakowa, wynikającej z obostrzeń związanych z występowaniem choroby zakaźnej COVID-19, należy skontaktować się z pracownikiem Referatu ds. Żłobków pod numerem telefonu 12 616-94-90 lub 12 616-92-84, który odbierze ofertę w holu budynku.
5. Ofertę można również wysłać pocztą lub kurierem do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa. Należy jednak mieć na uwadze, że oferta dostarczona po upływie terminu składania ofert (decyduje data i godzina wpływu do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa przy ul. Dekerta 24, a nie data stempla nadania pocztowego), uznana będzie za niespełniającą wymogów formalnych.
6. Oferty złożone w innych lokalizacjach uznawane będą za niespełniające wymogów formalnych.
XIII. Komisja konkursowa, sposób oceny i wyboru oferty oraz termin rozstrzygnięcia konkursu ofert oraz informacje o planowanym terminie zawarcia umów:
1. Oceny ofert dokonuje komisja konkursowa, zwana dalej „Komisją”, powołana przez Prezydenta Miasta Krakowa.
2. W skład Komisji wchodzi do 8 osób z prawem głosu, w tym:
1) do pięciu przedstawicieli Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, w tym przewodniczący Komisji i zastępca przewodniczącego,
2) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3. W skład Komisji wchodzą osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyłączeniem osób wskazanych przez ww. organizacje lub podmioty, biorące udział w konkursie.
4. Prezydent Miasta Krakowa wybiera do Komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów, spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zlecanego zadania publicznego.
5. Komisja może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, jeżeli:
1) żadna organizacja/podmiot nie wskaże osób do składu Komisji lub;
2) wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach Komisji lub;
3) wszystkie powołane w skład Komisji osoby podlegają wyłączeniu na podstawie art. 15 ust. 2d lub art. 15 ust. 2f ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
6. Komisja może korzystać z pomocy osób posiadających specjalistyczną wiedzę w zakresie organizowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. Osoby te mogą w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach Komisji z głosem doradczym;
2) wydawać opinie.
7. Do członków Komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego dotyczące wyłączenia pracownika.
8. Członek Komisji jest zobowiązany do wypełnienia oświadczenia o tym, że nie podlega wyłączeniu, o którym mowa w ust. 5 pkt 3 oraz o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
9. Udział w pracach Komisji jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
10. Komisja pracuje na posiedzeniach jawnych w składzie liczącym ponad połowę jej składu osobowego, w tym przewodniczący lub jego zastępca, a członkowie Komisji swoją obecność potwierdzają na liście obecności.
11. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Komisji. W przypadku nieobecności Przewodniczącego posiedzenie Komisji może zostać zwołane przez jego zastępcę.
12. Komisja dokumentuje swoją pracę w formie protokołu.
13. Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego albo jego zastępcy w przypadku, gdy Przewodniczący nie bierze udziału w pracach Komisji.
14. Na pierwszym posiedzeniu Komisja otwiera oferty i sporządza listę ofert, które wpłynęły na konkurs.
15. Oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej.
16. Oferta nie podlega ocenie merytorycznej i zostaje odrzucona przez Komisję z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie;
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu;
3) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
4) złożenie oferty bez wymaganych załączników;
5) niewypełnienie wszystkich wymaganych punktów formularza oferty;
6) złożenie oferty przez podmiot nieuprawniony;
7) złożenie oferty w niejednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby do tego upoważnione zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących;
9) złożenie oferty, w której wnioskowana dotacja jest niezgodna z zapisami ogłoszenia.
17. Karta oceny formalnej stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia.
18. Oferty spełniające warunki formalne są poddawane ocenie merytorycznej.
19. Ocena merytoryczna oferty dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria jakościowe i cenowe:
1) Możliwość realizacji zadania publicznego, w tym:
a) doświadczenie oferenta w prowadzeniu żłobka/żłobków, w tym doświadczenie w prowadzeniu żłobków na zlecenie Gminy Miejskiej Kraków, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w prowadzeniu dużych żłobków tj. o parametrach zbliżonych do zlecanego żłobka;
b) liczba etatów i kwalifikacje kadry opiekuńczej przy udziale, której oferent zamierza świadczyć opiekę w żłobku, w tym dodatkowy personel świadczący opiekę na podstawie umów cywilnoprawnych oraz proponowane miesięczne minimalne wynagrodzenie opiekuna brutto w przeliczeniu na pełny etat;
c) sposób zapewniania opieki pielęgniarskiej tj. przez pielęgniarkę lub położną;
d) planowany sposób zapewnienia niezbędnej do prowadzenia żłobka kadry opiekuńczej, z uwzględnieniem pożądanego przez Gminę terminu rozpoczęcia świadczenia opieki nad 68 dziećmi;
e) rzetelność, terminowość i sposób rozliczania przez oferenta środków finansowych przekazywanych przez Gminę z przeznaczeniem na działalność związaną ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
f) warunki oraz jakość świadczonej opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w żłobku/żłobkach prowadzonych przez oferenta (na podstawie protokołów z czynności nadzorczych z lat 2018-2019 lub ewentualnie z lat wcześniejszych, jeżeli u oferenta nie przeprowadzano kontroli w ww. latach);
g) planowane przez oferenta wyposażenie budynku żłobka w 2020 r., w szczególności w meble, pomoce dydaktyczne, zabawki oraz środki czystości i ochrony osobistej, w tym jego kompletność oraz przejrzystość, zasadność i racjonalność kosztów oraz proponowany przez oferenta wkład rzeczowy.
2) Wysokość miesięcznej dotacji do opieki nad jednym dzieckiem.
20. Karta oceny merytorycznej stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia i zawiera szczegółowe kryteria oceny merytorycznej oraz ich punktację, w tym sposób wyliczania punktów oferty.
21. Komisja może żądać od oferentów dodatkowych informacji i wyjaśnień oraz dokumentów dotyczących złożonej oferty, w szczególności potwierdzających dane zawarte w ofercie lub niezbędnych do prawidłowej oceny oferty.
22. Komisja, po przeprowadzeniu oceny merytorycznej, może odrzucić ofertę w przypadku, gdy w jej ocenie oferta nie gwarantuje prawidłowej realizacji zadania publicznego, w szczególności w przypadku, gdy jej treść budzi zastrzeżenia w zakresie jakości i warunków sprawowania opieki nad dziećmi lub w przypadku, gdy w ramach zaproponowanej dotacji i uwzględniając opłaty ponoszone przez rodziców, nie będzie możliwości prawidłowej realizacji zadania publicznego.
23. Komisja ocenia oferty w terminie do 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert i proponuje Prezydentowi Miasta Krakowa wybór oferty oraz wysokość dotacji.
24. Komisja kończy pracę po przedstawieniu Prezydentowi Miasta Krakowa wyników oceny złożonych ofert.
25. W konkursie do realizacji może zostać wybrana oferta, która otrzymała najwyższy wynik punktowy w ocenie merytorycznej, z zastrzeżeniem ust. 22 i działu XI ust. 11.
26. Wyboru oferty wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent Miasta Krakowa, w terminie do 45 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
27. Ogłoszenie wyników konkursu następuje niezwłocznie po ich zatwierdzeniu, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od ich zatwierdzenia. Wyniki konkursu zamieszcza się:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na miejskim portalu dla organizacji pozarządowych;
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Krakowa.
28. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
29. Umowa na realizację zadania publicznego zawarta zostanie po zatwierdzeniu i opublikowaniu wyników konkursu.
30. Umowa dzierżawy budynku zostanie zawarta w przypadku zawarcia umowy, o której mowa w ust. 29, nie wcześniej niż w dacie zawarcia tej umowy.
31. Gmina może rozwiązać umowę w szczególności w przypadku niezawarcia z oferentem umowy najmu dzierżawy.
32. Ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu nie stanowią podstawy do jakichkolwiek roszczeń oferentów wobec Gminy.
33. Gmina może rozwiązać umowę oraz umowę dzierżawy budynku w szczególności w przypadku, gdy dla budynku nie zostaną wydane pozytywne decyzje inspektora sanitarnego i komendanta Państwowej Straży Pożarnej w sprawie prowadzenia w budynku żłobka.
34. Złożenie oferty oznacza akceptację zapisów ogłoszenia, w tym o których mowa
w ust. 29-33.
35. Konkurs może zostać odwołany przed upływem terminu na złożenie ofert.
36. Zapisy konkursu mogą zostać zmienione. W takim przypadku stosownemu wydłużeniu podlega termin składania ofert.
37. Konkurs unieważnia się, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu.
XIV. Informacja o środkach przeznaczanych przez Gminę na realizację zadań publicznych związanych z prowadzeniem żłobków:
1. W 2018 roku Gmina prowadziła 22 gminne żłobki oraz zleciła do realizacji 6 żłobków. Koszty prowadzenia gminnych żłobków wyniosły 41 308 559 zł, a koszty zleconych do realizacji żłobków wynosiły 860 906 zł.
2. W 2019 roku Gmina prowadziła 22 gminne żłobki oraz zleciła do realizacji 8 żłobków. Koszty prowadzenia gminnych żłobków wyniosły 43 530 400 zł, a koszty zleconych do realizacji żłobków wyniosły 1 154 979,48 zł.
3. W 2020 roku Gmina prowadzi 22 gminne żłobki oraz zleci do realizacji 8 żłobków. Planuje się, że koszty prowadzenia gminnych żłobków wyniosą ok. 45 000 000 zł, a koszty zleconych do realizacji żłobków wyniosą ok. 4 220 200 zł.
XV. Ochrona danych osobowych:
W ramach realizacji zadania publicznego oferent jest zobowiązany do stosowania obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
XVI. Stosowanie przepisów w sprawach nieuregulowanych:
Do wyłaniania podmiotów mających prowadzić żłobek stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
W pozostałym zakresie stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności:
1) ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych.
XVII. Publikacja ogłoszenia, w tym w zakresie naboru na członków Komisji.
Ogłoszenie zamieszcza się:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
2) na miejskim portalu dla organizacji pozarządowych;
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Krakowa.
XVIII. Informacje dodatkowe:
1. Dokumentacja Konkursu, w tym obowiązujące formularze udostępnione są na stronach internetowych: www.bip.krakow.pl i www.ngo.krakow.pl.
2. Informacje dotyczące konkursu, w tym w zakresie jego warunków można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00 pod numerami telefonów: 12 616-94-90, 12 616-92-84.
1. Ogłasza się nabór do Komisji w celu dokonania oceny ofert złożonych w konkursie na realizację zadania publicznego pn. „Prowadzenie żłobka w budynku Gminy Miejskiej Kraków przy ul. Domagały 63 i 65 w Krakowie”.
2. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) mają doświadczenie w przedmiocie zlecanego zadania publicznego;
3) ich kandydatura zostanie zgłoszona poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia, podpisany przez samego kandydata i podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
3. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 15 czerwca 2020 roku o godz. 10.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy składać w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, piętro III, pokój 8 (sekretariat) lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: sz.umk@um.krakow.pl
4. W przypadku braku możliwości złożenia zgłoszenia w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa z powodu niedostępności budynku dla interesantów Urzędu Miasta Krakowa, wynikającej z obostrzeń związanych z występowaniem choroby zakaźnej COVID-19, należy skontaktować się z pracownikiem Referatu ds. Żłobków pod numerem telefonu 12 616-94-90 lub 12 616-92-84 który odbierze zgłoszenie w holu budynku.
5. Zgłoszenie można również wysłać pocztą lub kurierem do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa. Należy jednak mieć na uwadze, że zgłoszenie dostarczone po upływie terminu składania zgłoszeń (decyduje data i godzina wpływu do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa przy ul. Dekerta 24, a nie data stempla nadania pocztowego), uznane będzie za niespełniające wymogów formalnych.
6. Zgłoszenia złożone w innych lokalizacjach uznawane będą za niespełniające wymogów formalnych.
Załączniki:
4. Formularz zgłoszeniowy kandydata/kandydatki do Komisji.