"Katalog dopuszczonych reklam" - broszura do pobrania
Dodatkowe zasady sytuowania szyldów znajdują się w tekście tzw. uchwały krajobrazowej - Odnośnik do uchwały
|
|
Wybrane pojęcia:
|
Zapisy w uchwale:
|
|
Słup plakatowo-reklamowy „okrąglak” - należy przez to rozumień urządzenie w kształcie walca, służące do umieszczania reklam: bezpośrednio na nim lub w umieszczonej na nim gablocie lub elektronicznej powierzchni reklamowej (§ 4 ust. 1 pkt 18)
|
- w § 9 ust. 1 pkt 5 zawarto zapisy dot. gabarytów oraz materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane „okrąglaki”
- w § 13 zawarto zapisy dotyczące zasad lokalizacji oraz zwieńczenia „okrąglaka”
|
|
Panel reklamowy - należy przez to rozumień urządzenie, służące do eksponowania reklam umieszczonych gablocie lub elektronicznych powierzchniach reklamowych (§ 4 ust. 1 pkt 13)
|
- w § 9 ust. 1 pkt 3 zawarto zapisy dot. gabarytów oraz materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane panele reklamowe
- w § 12 zawarto zapisy dotyczące zasad lokalizacji paneli reklamowych
|
|
Billboard - tablica reklamowa, o wymiarach: 12 m2 albo 18 m2, z tolerancją +/- 5%, o nie więcej niż dwóch powierzchniach ekspozycji (§ 4 ust. 1 pkt 2)
|
- w § 9 ust. 1 pkt 2 zawarto zapisy dot. materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane billboardy
- w § 11, § 18 oraz § 19 zawarto zapisy dotyczące zasad lokalizacji billboardów
|
|
„Reklama” do 5 m2 - tablica reklamowa albo urządzenie reklamowe nieumieszczone na obiekcie budowlanym lub urządzeniu budowlanym (§ 4 ust. 1 pkt 23)
|
- w § 9 ust. 1 pkt 6 zawarto zapisy dot. gabarytów
- w § 14 oraz § 19 zawarto zapisy dotyczące zasad lokalizacji wolnostojących tablic lub urządzeń reklamowych
|
Zasady sytuowania nośników reklamowych
Urządzenia reklamowe:
|
|
Dopuszcza się sytuowanie słupa plakatowo-reklamowego („okrąglak”):
1) na obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto - zgodnie z miejscami lokalizacji, wskazanymi na załączniku do uchwały;
2) na pozostałym pozostałym obszarze miasta, w odległości nie mniejszej niż:
a) 15 m od innego słupa plakatowo-reklamowego;
b) 15 m od wiaty przystankowej komunikacji miejskiej.
|
|
Dopuszcza się sytuowanie panelu reklamowego:
1) w wiatach przystankowych komunikacji miejskiej,
2) w przejściach podziemnych,
3) na wolnostojących obiektach budowlanych budowlanych o powierzchni zabudowy do 35 m2,
4) w odległości większej niż 50 m od budynku restauracji, o ile restauracja prowadzi bezpośrednią sprzedaż, umożliwiającą klientom zmotoryzowanym realizację zakupu bez pojazdu.
|
Wolnostojące tablice reklamowe i urządzenia reklamowe:
|
|
Dopuszcza się sytuowanie billboardu, jako wolnostojącej tablicy reklamowej wyłącznie w I Strefie z pominięciem terenów ulic wylotowych, w odległości co najmniej 10 m od budynku oraz przy zachowaniu następujących określonych wymogów:
1) z wyłączeniem terenu w promieniu 100 m od przecięcia krawędzi jezdni skrzyżowań dróg publicznych,
2) w odległości pomiędzy wolnostojącymi wolnostojącymi tablicami lub urządzeniami reklamowymi, innymi niż słup plakatowo-reklamowy („okrąglak”) albo panel reklamowy, nie mniejszej niż 80 m,
3) w odległości co najmniej 15 m od wiaty przystankowej komunikacji miejskiej.
|
|
Dopuszcza się sytuowanie „reklamy” do 5 m2 - jako nośników wolnostojących - w I Strefie i w II Strefie:
1) z wyłączeniem terenu w promieniu 100 m od przecięcia krawędzi jezdni dróg publicznych,
2) w odległości pomiędzy wolnostojącymi tablicami lub urządzeniami reklamowymi, innymi niż słup plakatowo-reklamowy („okrąglak”) albo panel reklamowy, nie mniejszej niż 80 m,
3) w odległości co najmniej 15 m od wiaty przystankowej komunikacji miejskiej.
|
Tymczasowe tablice reklamowe i urządzenia reklamowe:
|
|
Baner - sytuowany na rusztowaniu budowlanym, przy obiekcie budowlanym, w związku z prowadzeniem robót budowlanych przy obiekcie budowlanym, przy czym powierzchnia ekspozycji reklamy na banerze nie może przekraczać 50% powierzchni baneru.
|
|
Tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe sytuowane wyłącznie w określonym miejscu organizacji przedsięwzięcia plenerowego, na czas jego trwania, nie dłuższy niż 30 dni, oraz czas ich montażu i demontażu w okresie trzech dni roboczych przed rozpoczęciem przedsięwzięcia plenerowego i do jednego dnia roboczego po jego zakończeniu.
|