1. CELE
Kampania #EKOrEWOLUCJA to całoroczna akcją edukacyjno-informacyjna z zakresu działań proekologicznych w Krakowie. Główne cele projektu to wyeksponowanie ekologicznego zaangażowania miasta, zwrócenie uwagi na dużą liczbę oraz zakres proekologicznych działań i rozwiązań, w których Kraków jest pionierem i liderem. #EKOrEWOLUCJA zachęca mieszkańców do współdziałania, do wyboru ekologicznych rozwiązań w codziennym funkcjonowaniu poprzez budowanie wizerunku miasta świadomego i zaangażowanego ekologicznie.
#EKOrEWOLUCJA angażuje wydziały UM, jednostki oraz spółki miejskie do stworzenia jednego- spójnego przekazu, pod jednym szyldem. Motywem przewodnim kampanii jest kobieta z tubą, wykrzykująca hasło #EKOrEWOLUCJA. Jest to kontynuacja akcji z 2019 roku funkcjonującej pod hasłem „Dziękujemy! Wspólnie uwolniliśmy miasto od 45000 pieców” prowadzonej po wejściu w życie zakazu palenia węglem i drewnem w Krakowie.
2. PODZIAŁ KAMPANII/ DATY
Kampania #EKOrEWOLUCJA trwała od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 roku. Akcja została podzielona na cztery odsłony tematyczne:
I ZIMA: Ekologiczna energia (styczeń- marzec)
II WIOSNA: Zieleń (kwiecień- czerwiec)
III LATO: Woda (lipiec-wrzesień)
IV JESIEŃ: Ruch i transport (październik- grudzień)
Wszystkie odsłony kampanii mają swoją osobną kreację graficzną.
Mieszkańcy Krakowa poprzez działalność informacyjno-edukacyjną mogli zwiedzić EKOSpalarnię, skorzystać z EKOPudełek-gromadzących elektroodpady, wirtualnie zwiedzić Oczyszczalnie Ścieków czy Zajezdnię MPK. Każda tura akcji prezentowała wiele ciekawostek o tematyce dot. czystej energii, zieleni, wody czy ruchu i transportu. Mieszkańcy również aktywnie brali udział w organizowanych za pomocą platformy Facebook ekologicznych konkursach. Kampania regularnie prezentowała treści na łamach dwutygodnika Krakow.pl oraz na www.krakow.pl. Publikowaliśmy także cykl reklam w Rzeczpospolitej, Fakcie, Gazecie Wyborczej (listopad-grudzień) czy portalu interia.pl. Akcję zakończyliśmy podsumowującym filmem oraz testem wiedzy dla mieszkańców publikowanym na krakow.gazeta.pl.
Mieszkańcy Krakowa mają także możliwość w niekonwencjonalny sposób poznawać ekologiczne działania miasta, za pośrednictwem dwóch murali, które powstały w ramach kampanii (os. Oświecenie 5, Al. Kijowska 50).
3. REALIZACJA
citylighty(400)- 100 dla każdej tury,
billboardy miejskie (12) po 3 dla każdej tury
40 000- 1000dla każdej tury
A3 (4000 szt.) 1000 dla każdej tury
branding całorocznego tramwaju, automaty KKM, Bus TV
Wyborcza (4 artykuły tematyczne o każdej kampanii, film, test wiedzy), Rzeczpospolita (2 artykuły tematyczne w dodatku o czystym powietrzu), Fakt (reklama), interia.pl , dwutygodnik miejski Kraków.pl, MagicznyKrakow, TelewizjaKraków, miejskie profile społecznościowe.