1. CELE I ZAŁOŻENIA
„Kraków nieodkryty” to kampania, którą stolica Małopolski odpowiedziała na nowe wyzwanie, jakim jest ożywienie branży turystycznej w dobie COVID -19. Miasto skierowało zaproszenie do gości z zewnątrz, którzy może kiedyś byli już w Krakowie, ale z pewnością nie poznali miasta tak dobrze jak powinni. Stąd główne przesłanie kampanii – przyjedź i odkryj Kraków na nowo.
Kampania miasta miała także wymiar finansowy. Dzięki współpracy z przedsiębiorcami przygotowano program #zwiedzaj Kraków upoważniający posiadaczy krakowskich kart: Krakowskiej, Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem, Rodzinnej 3+ oraz w przypadku turystów - karty #zwiedzajKrakow - do 20 proc. upustu na produkty i usługi u partnerów akcji. Wszystkie miejsca biorące udział w programie zostały oznaczone specjalnymi naklejkami, co pozwoliło na ich łatwą identyfikację.
Czas trwania kampanii czerwiec – grudzień 2020r.
2. REALIZACJA
SIATKI WIELKOFORMATOWE
➢ Gdańsk skrzyżowanie Amundsena i Rakoczego
➢ Łódź skrzyżowanie Al. Jana Pawła II i Obywatelskiej
➢ Warszawa skrzyżowanie Złota i Al. Jana Pawła II
➢ Wrocław ul. Powstańców Śląskich
EKSPOZYCJA 20 czerwca-11 lipca
BILBOARDY AMS
Bilboardy rozmiar 18 m.
➢ Warszawa
➢ Poznań
➢ Wrocław
➢ Łódź
➢ Rzeszów
Bilboardy rozmiar 12 m.
➢ Rzeszów
Frontlight rozmiar 100 m.
➢ Łódź
➢ Poznań
Frontlight rozmiar 50 m.
➢ Warszawa
➢ Poznań
➢ Łódź
ZASIĘGI: Aglomeracja warszawska – 2 805 860,00* Aglomeracja poznańska – 871 443, 00* Aglomeracja wrocławska – 791 355,00* Aglomeracja łódzka – 993 443,00* * tyle osób, średnio zobaczyło ekspozycję
EKSPOZYCJA 16 czerwca-15 lipca
(Radio RMF i Złote Przeboje)
RMF fm
80 spotów reklamowych o długości 8 sekund
2 audycje -relacje reporterskie
konkurs internetowo-antenowy – 6 audycji/finałów konkursu
12 wskazań poza blokiem reklamowym przy finałach konkursu
4 wskazania przy relacjach z Krakowa
Elementy wspólnej akcji :
Konkurs internetowo-antenowy
Relacje z Krakowa
Specjalna strona internetowa
Aktywności w mediach społecznościowych
Czas trwania 20 czerwca - 11 lipca
Radio Złote Przeboje
➢ 150 emisji spotu o długości 15 sekund na antenie radia Złote Przeboje: Wrocław, Poznań, Szczecin, Warszawa
➢ 60 emisji spotu o długości 60 sekund na antenie Złote Przeboje Wrocław, Poznań, Szczecin, Warszawa, Trójmiasto
Czas trwania 15 do 31 lipca 2020
TVN
➢ 538 emisji spotu reklamowego o długości 30 sekund w dwóch pakietach:
• TVN MAX - na antenach TVN, TVN7
• TVN24 – na antenach telewizji informacyjnej i w kanałach podróżniczych i naukowych grupy TVN i Discovery m.in. TVN24 BiS, TVN24 Biznes i Świat, TVN Turbo, TTV, TVN7, Metro, National Geographic, Travel Channel, Puls, Canal+Sport, Discovery Life, Discovery Channel, Discovery Historia, Nat Geo People i innych .
Czas trwania 20-27 czerwca 2020
Gazeta Wyborcza
reklama 1/2 strony w dodatku wyborcza.pl, baner, materiał redakcyjny
Rzeczpospolita
Artykuł sponsorowany w dodatku internetowym regiony rp.pl.
OLIVIA
Dwie strony rozkładówki w dodatku poradnikowym dla kobiet „Olivia”.
ŚWIAT KOBIETY
Dwie strony rozkładówki w dodatku specjalnym miesięcznika „Świat Kobiety” .
PRESS
Case study kampanii.
Tygodnik Powszechny
Artykuł sponsorowany w dodatku „Włóczykij kulturalny – lato w mieście”.
Magazyn pokładowy PLL LOT „KALEIDOSCOPE”. Artykuł sponsorowany.
DWUTYGODNIK MIEJSKI KRAKÓW.PL
Kampania „Kraków nieodkryty” była tematem czerwcowego numeru, dodatkowo pojawiły się teksty i banery reklamowe
Blog Duży w Maluchu
Zrealizowano i opublikowano 3 odcinki video o treści nawiązującej do kampanii.Termin realizacji lipiec-wrzesień 2020
Międzynarodowy portal rezerwacyjny eSky W ramach bezkosztowego porozumienia w serwisach esky.pl i jego wersjach zagranicznych - eskytravel.de, eskytravel.it, esky.es pojawiły się banery przekierowujące do strony www.krakow.pl, informacje o kampanii pojawiły się również w newsletterze do bazy subskrybentów eSky.pl i na blogu.
www.krakow.pl
Na potrzeby kampanii opublikowano 56 informacji i wyprodukowano 50 banerów różnego formatu
TELEWIZJA.KRAKOW.PL
Na potrzeby kampanii wyemitowano 22 relacje na temat kampanii
FACEBOOK
Na potrzeby kampanii przygotowano i opublikowano 46 postów
TWITTER
Na potrzeby kampanii przygotowano i opublikowano 48 tweetów
W terminie od 10 czerwca do 11 listopada ukazały się 254 informacje związane z kampanią.
AKCJA PROMOCYJNA KAMPANII W GDAŃSKU I SOPOCIE
SOPOT - SKWER KURACYJNY (7-9 SIERPNIA)
➢ STOISKO KRAKOWA Z MATERIAŁAMI INFORMACYJNO - PROMOCYJNYMI, pracownicy w regionalnych strojach krakowskich
➢ KONKURSY wiedzy o Krakowie
➢ WARSZTATY OBWARZANKOWE
➢ POCZTÓWKA Z KRAKOWA
➢ Krakowski Latający Smok Teatru Groteska
➢ Teatr Ognia Los Fuegos
➢ Warsztaty Żywego Muzeum Obwarzanka oraz rozdawanie krakowskich obwarzanków
➢ Koncert zespołu Sokół Orchestra
➢ Hasanie Lajkonika
➢ Konkursy Zamku Królewskiego na Wawelu
➢ Występ uliczny Teatru KTO
➢ WIELKI KONKUNRS ZAMKU KRÓLEWSKIEGO NA WAWELU, do wygrania był NOCLEG NA ZAMKU GDAŃSK – JARMARK DOMINIKAŃSKI
(11-16 SIERPNIA)
➢ STOISKO KRAKOWA Z MATERIAŁAMI INFORMACYJNO – PROMOCYJNYMI
➢ KONKURSY wiedzy o Krakowie
➢ WARSZTATY OBWARZANKOWE
➢ POCZTÓWKA Z KRAKOWA
➢ Występy Krakowskiego Kolektywu – Przemysław Redkowski z zespołem (4 występy w weekend, brało w nich czynny udział około 100 osób)
KRAKÓW NIEODKRYTY.ODSŁONA ZIMOWA
ŚWIAT KOBIETY
Dwie strony rozkładówki w sylwestrowym wydaniu miesięcznika
OLIVIA
Dwie strony rozkładówki w sylwestrowym wydaniu miesięcznika
Cykl programu internetowego pod tytułem „MIASTOMOWA”
8 autorskich filmów o charakterze historyczno-naukowo-turystyczno-satyrycznym. Filmy udostępnione będą na stronie www.krakow.pl oraz w pozostałych mediach miejskich (Facebook, kanał na YouTube) i na kanale Wykonawcy na You Tube - Miastomowa.
Emisja filmów 5 listopada do 22 grudnia 2020 r.
Film na temat nieodkrytych tras do chodzenia sportowego po Krakowie nagrany przez Roberta Korzeniowskiego. Mistrza olimpijskiego, mistrza Europy i świata w chodzie sportowym. Film jest zapowiadający cały cykl spotkań i będzie emitowany na kanale Walking Lovers. Korzeniowscy.