1. CELE I ZAŁOŻENIA
W październiku i listopadzie była prowadzona akcja informacyjna, mająca zachęcić krakowian do załatwiania spraw urzędowych przez Internet. Urząd Miasta Krakowa realizuje w ten sposób 159 usług publicznych. 82 z nich załatwia się w pełni elektronicznie, resztę spraw można tak zainicjować. Kampania miała na celu pokazanie, że e-urząd to nie tylko szybkie i wygodne rozwiązanie w sytuacji, gdy nie ma się czasu na wizytę w stacjonarnej lokalizacji UMK. To również najbezpieczniejszy sposób kontaktu w czasie pandemii, gdy w trosce o własne zdrowie należało zachowywać zasady dystansu społecznego i w miarę możliwości ograniczać do niezbędnego minimum kontakty zewnętrzne. Podkreślano to, co jest główną zaletą e-urzędu: jest czynny przez całą dobę przez siedem dni w tygodniu.
Kampania miała charakter informacyjny: mieszkańcy byli kierowani na stronę e-Urzędu, gdzie mogli odnaleźć wszystkie potrzebne informacje wraz z dokładną listą realizowanych elektronicznie spraw i kontaktami do odpowiednich wydziałów i jednostek.
2. REALIZACJA od 5 października do 4 grudnia 2020
– citylighty i ekrany LED na wiatach przystankowych
- Komunikacja Miejska - emisja spotów w telewizji komunikacji miejskiej, plansze reklamowe w automatach Krakowskiej Karty Miejskiej,
- artykuły sponsorowane i reklamy w czasopismach i lokalnych wydaniach gazet: Gazeta Wyborcza, Fakt, Nowy Kurier Krakowski, dwutygodnik Kraków.pl, kwartalnik Zdanie.
- 210 spotów w radiach: Złote Przeboje, Pogoda, Rock.
- artykuły i reklama w mediach miejskich: strona Kraków.pl, telewizja internetowa Kraków.pl, FB Kraków
- artykuły oraz kampania banerowa na portalach oraz fanpage’ach: Interia.pl, wyborcza.pl, lovekrakow.pl, krknews.pl.
- reklama w Kalendarzu Krakowskim i Zwierzynieckim Wydawnictwa Fundacji Zwierzynieckiej
i Muzeum Krakowa