Gmina Miejska Kraków ogłasza nabór wniosków na świadczenie następujących usług:
Wnioski na realizację powyższych usług mogą być składane do dnia 02 listopada 2021r.
Szczegółowe zasady usuwania przez Gminę Miejską Kraków wyrobów zawierających azbest, odpadów azbestowych oraz wzory wniosków ustala Regulamin określający zasady usuwania przez Gminę Miejską Kraków wyrobów zawierających azbest oraz odpadów azbestowych - załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 0637/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 15 marca 2021 r.
Wnioski o świadczenie ww. usług rozpatruje się do dnia wyczerpania limitu środków przeznaczonych w roku 2021 na ten cel, to jest do kwoty 400 148,00 zł. Koszty wykonania usług są współfinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Wnioski można również pobrać w wersji papierowej w Punkcie Obsługi Mieszkańców - w pobliżu wejścia do Urzędu Miasta Krakowa – os. Zgody 2, 31-949 Kraków.
I. Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o usługi
1. Usługa usuwania pokryć dachowych z azbestu i usługa transportu odpadów azbestowych wykonywana będzie na wniosek:
- osoby fizycznej, w tym członka rodzinnego ogrodu działkowego;
- miejskiej jednostki organizacyjnej;
- jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej;
- osoby prawnej;
- przedsiębiorcy.
2. Usługa usuwania elewacji z azbestu wykonywana będzie na wniosek:
- osoby fizycznej, w tym członka rodzinnego ogrodu działkowego lub
- miejskiej jednostki organizacyjnej.
3. Wnioskodawcą występującym o wykonanie usługi usuwania pokryć dachowych z azbestu, usługi usuwania elewacji z azbestu lub usługi transportu odpadów azbestowych może być: podmiot legitymujący się tytułem prawnym do nieruchomości, wynikającym z prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.
II. Koszt usług
1. Koszty wykonania usług ponosi Gmina Miejska Kraków w oparciu o kartę przekazania odpadów azbestowych na składowisko odpadów oraz fakturę VAT wystawioną przez wykonawcę usług – podmiot wybrany przez Gminę Miejską Kraków.
2. Gmina Miejska Kraków nie ponosi kosztów związanych z montażem lub zakupem nowego pokrycia dachowego, elewacyjnego.
III. Tryb składania wniosków
1. Wnioski mogą być składane:
- w wersji papierowej, do odpowiedniego pojemnika umieszczonego na parterze budynku Urzędu Miasta Krakowa – os. Zgody 2, 31-949 Kraków,
- drogą pocztową na adres: Wydział Kształtowania Środowiska Urzędu Miasta Krakowa os. Zgody 2, 31- 949 Kraków,
- w formie elektronicznej przez platformę ePUAP podpisane za pomocą Profilu Zaufanego lub za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
2. W przypadku nadania wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041) lub w placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, za termin złożenia wniosku uważa się dzień jego doręczenia do Urzędu Miasta Krakowa
3. Za datę złożenia wniosku przyjmuje się datę uzupełnienia braków formalnych.
4. Wnioski rozpatruje się wg. kolejności daty wpływu uzupełnionych wniosków.
VI. Dodatkowe informacje
1. Wykonanie usługi usuwania pokryć dachowych z azbestu lub usługi transportu odpadów azbestowych dla przedsiębiorców stanowi:
- pomoc de minimis udzielaną na warunkach wynikających z rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L Nr 352 z 24.12.2013 r.), zmienionego rozporządzeniem Komisji (UE) 2020/972 z dnia 2 lipca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie (UE) nr 1407/2013 w odniesieniu do jego przedłużenia oraz zmieniającym rozporządzenie (UE) nr 651/2014 w odniesieniu do jego przedłużenia i odpowiednich dostosowań (Dz. Urz. UE L Nr 215 z 07.07.2020 r.)
lub
- pomoc de minimis w rolnictwie udzielaną na warunkach wynikających z rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L Nr 352 z 24.12.2013 r.) zmienionego rozporządzeniem Komisji (UE) nr 2019/316 z dnia 21 lutego 2019 r. zmieniającym rozporządzenie (UE) Nr 1408/2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L Nr L51 I z 22.02.2019 r.)
lub
pomoc de minimis w rybołówstwie udzielaną na warunkach wynikających z rozporządzenia Komisji (UE) nr 717/ 2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L Nr 190 z 28.06.2014 r.), zmienionego rozporządzeniem Komisji (UE) nr 2020/2008 z dnia 8 grudnia 2020 r. zmieniającym rozporządzenia (UE) nr 702/2014, (UE) nr 717/2014 i (UE) nr 1388/2014 w odniesieniu do okresu ich stosowania oraz innych odpowiednich dostosowań (Dz. U. UE L Nr 414 z 9.12.2020 r.).
UWAGA:
W przypadku braku środków finansowych zarezerwowanych na ten cel w budżecie miasta Krakowa możliwe jest wstrzymanie świadczenia usług.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad udzielania dofinansowania można również uzyskać w Wydziale Kształtowania Środowiska UMK pod numerami telefonów: (12) 616-88-78, (12) 616-65-93, (12) 616-87-89.