Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Prowadzenie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi, przeznaczonego dla bezdomnych kobiet
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego: Prowadzenie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowymi, przeznaczonego dla bezdomnych kobiet.
Komórka realizująca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania wynosi:
3 383 333 złote (słownie: trzy miliony trzysta osiemdziesiąt trzy tysiące trzysta trzydzieści trzy złote 00/100), w tym:
Środki na 2022 r. w wysokości: 773 333 złote (słownie: siedemset siedemdziesiąt trzy tysiące trzysta trzydzieści trzy złote 00/100), na okres od 1 maja do 31 grudnia 2022 r.,
Środki na rok 2023 w wysokości: 1 160 000złotych (słownie: jeden milion sto sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),
Środki na rok 2024 w wysokości: 1 160 000złotych (słownie: jeden milion sto sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),
Środki na rok 2025 w wysokości: 290 000złotych (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) na okres od 1 stycznia do 31 marca 2025 r.
Termin realizacji zadania: od 1 maja 2022 do 31 marca 2025 roku.
Miejsce realizacji zadania: Lokal wyznaczony przez Realizatora zadania znajdujący się na terenie Gminy Miejskiej Kraków, Kraków ul. Sołtysowska 13 c.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w 2021 roku przekazała na realizację przedmiotowego zadania publicznego środki finansowe w wysokości 900 000 złotych. W bieżącym roku – w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia 2022 r. na realizację przedmiotowego zadania przeznaczyła 300 000 złotych.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Realizacja zadania obejmuje:
Prowadzenie całorocznie, przez 7 dni w tygodniu, całodobowego schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, w tym z miejscami schroniskowi, dla bezdomnych kobiet, zwanego dalej „schroniskiem z usługami opiekuńczymi” zgodnie z obowiązującymi przepisami; w szczególności zgodnie z art. 48 a ustawy o pomocy społecznej z dn. 12 marca 2004 r. (Dz.U z 2021 poz. 2268), zwanej dalej: „ustawą o pomocy społecznej” oraz Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018 poz. 896), zwanego dalej: „Rozporządzeniem”; w budynku przy ul. Sołtysowskiej 13 c w Krakowie (na podstawie umowy użyczenia z Realizatorem zadania)
W ramach prowadzonego schroniska z usługami opiekuńczymi Zleceniobiorca jest zobowiązany:
)zapewnić 50 miejsc, w tym 44 miejsc schroniskowych dla kobiet w pomieszczeniach mieszkalnych oraz 6 miejsc schroniskowych z usługami opiekuńczymi dla kobiet; uwzględniając, że w schronisku z usługami opiekuńczymi mogą przebywać również kobiety z dziećmi;
)przygotować budynek, w tym pomieszczenia mieszkalne, aby spełniały warunki minimalnego standardu określonego w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
)uzupełniać niezbędne wyposażenie oraz dokonywać bieżących napraw i drobnych remontów budynku wraz z przynależnym terenem, w trakcie realizacji zadania.
Osobom objętym pomocą w formie schroniska z usługami opiekuńczymi Zleceniobiorca jest zobowiązany umożliwić:
)całodobowy pobyt;
)miejsce noclegowe w pokoju mieszkalnym;
)przechowywanie rzeczy osobistych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
)przygotowanie posiłku, gorącego napoju, spożywania posiłków i przechowywania żywności; zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
)wykonanie zabiegów higienicznych, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
)wypranie i wysuszenie rzeczy, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
)skorzystanie z miejsca przystosowanego do wizyt;
)skorzystanie z pomieszczenia do spotkań indywidualnych i miejsca do spotkań grupowych;
)dostęp do środków masowego przekazu i komunikacji;
)dostęp do wydzielonego pomieszczenia z dostępem do internetu, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia;
)skorzystanie z niezbędnej odzieży lub zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży;
)w sytuacjach interwencyjnych zapewnienie mieszkankom żywności, leków i materiałów farmaceutycznych oraz higienicznych;
W budynku schroniska z usługami opiekuńczymi Zleceniobiorca jest zobowiązany do wyodrębnienia pomieszczeń do spożywania posiłku, które poza porami posiłków mogą służyć jako świetlica lub pomieszczenie do spotkań grupowych, a także pomieszczeń biurowych, magazynów, zgodnie z minimalnym standardem określonym w załączniku nr 2 i 3 do Rozporządzenia.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do zapewnienia pomocy w formie:
)udzielania informacji wskazówek i poradnictwa, pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu;
)zapewnienia dla osób korzystających z miejsc schroniskowych usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej, m.in. w formie treningów kompetencji społecznych, projektów i przedsięwzięć socjalnych, uczestnictwo w grupach wsparcia;
)zapewnienie dla osób objętych usługami opiekuńczymi, opieki higienicznej i usług opiekuńczych oraz usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej, m.in. w formie treningów kompetencji społecznych, projektów i przedsięwzięć socjalnych, a także pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych;
)pracy socjalnej lub pomocy asystenta osoby bezdomnej, a także konsultacji i wsparcia psychologicznego.
W ramach opieki higienicznej i usług opiekuńczych Zleceniobiorca jest zobowiązany do wykonywania usług opiekuńczych w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną, zgodnie z potrzebami osób, w szczególności w formie następujących czynności:
1) usług gospodarczych, takich jak utrzymanie w czystości otoczenia osoby, pomieszczeń sanitarnych, naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, dbanie o higienę żywności, pranie bielizny i odzieży, pranie i zmiana bielizny pościelowej, pomoc w zakupie podstawowych artykułów spożywczych, pomoc w przygotowywaniu posiłków i ich spożywaniu (w razie potrzeby karmienie), pomoc w załatwieniu spraw urzędowych i osobistych;
2) usług pielęgnacyjnych, takich jak mycie, czesanie, ubieranie, kąpiel, prześcielenie łóżka, układanie chorego w łóżku, pielęgnacja zalecona przez lekarza (podawanie leków, smarowanie, robienie okładów, zakładanie opatrunków, zapobieganie powstawaniu odleżyn), zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych poprzez m.in. zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach stanu zdrowia, realizacja recept.
W ramach pracy socjalnej, o której mowa w art. 6 pkt 12 ustawy o pomocy społecznej, Zleceniobiorca powinien realizować działania obejmujące w szczególności:
)rozpoznanie sytuacji osoby, zebranie informacji o całokształcie sytuacji związanej z problemem i opracowanie oceny sytuacji oraz funkcjonowania osoby;
)wyznaczenie celów i opracowanie z osobą Indywidualnego Programu Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB) w terminie do 40 dni od rozpoczęcia usługi;
)dokonywanie systematycznych ocen programów, w razie potrzeby dokonywanie zmiany IPWzB;
)dokonanie ewaluacji końcowej IPWzB;
)udzielenie wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb osób, w tym m.in.:
)wspieranie i doradzanie w rozwiązywaniu problemów życiowych,
)towarzyszenie lub rzecznictwo w kontaktach z organizacjami, instytucjami,
)motywowanie osoby do podejmowania aktywności w obszarze zatrudnienia, uzyskania mieszkania, podejmowania leczenia,
)poradnictwo i działania edukacyjne w zakresie wiedzy niezbędnej do samodzielnego życia,
)współdziałanie z innymi instytucjami, organizacjami.
W zakresie świadczenia usługi asystenta osoby bezdomnej (AOB) Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
)rozpoznania sytuacji osoby, zebranie informacji o całokształcie sytuacji związanej z występującym problemem i opracowanie oceny sytuacji oraz funkcjonowania osoby;
)opracowania wspólnie z osobą indywidualnego planu pracy (IPP) w terminie do 40 dni od dnia rozpoczęcia usługi;
)dokonywania systematycznych ocen IPP, w razie potrzeby dokonywania zmiany IPP;
)dokonania ewaluacji końcowej pracy AOB;
)udzielenia wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb osób, w tym
m. in:
)towarzyszenia osobie bezdomnej w podejmowanych działaniach, rzecznictwo podczas kontaktów z organizacjami i instytucjami,
)wspierania, doradzania w rozwiązywaniu problemów życiowych,
)nawiązania współpracy z innymi osobami i instytucjami wspierającymi osobę bezdomną, pomocy w uzyskaniu odpowiedniego poradnictwa w rozwiązaniu spraw życiowych,
)włączania osoby bezdomnej do środowiska lokalnego,
)motywowania osoby do podjęcia działań nakierowanych na aktywizację społeczną i zawodową.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do dokumentowania działań, zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Realizatora zadania. Dokumentacja obejmuje:
)w przypadku pracownika socjalnego:
)ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoz,
) Indywidualny Program Wychodzenia z Bezdomności (IPWzB)
) ocenę i zmianę IPWzB,
) ewaluację końcową IPWzB,
) kartę działań pracownika socjalnego;
)w przypadku asystenta osoby bezdomnej,
a) ocenę sytuacji /funkcjonowania osoby (diagnoza),
b) indywidualny plan pracy (IPP),
)ocenę i zmianę IPP,
d) ewaluację końcową IPP,
e) kartę działań asystenta osoby bezdomnej;
)w przypadku psychologa - kartę działań psychologa;
)w pozostałym zakresie:
)dziennik raportów z opisem codziennego dyżuru, w szczególności z pracy opiekunów,
)ewidencję mieszkańców zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania,
)dzienniki usług opiekuńczych, zgodnie ze wzorem przekazanym przez Realizatora zadania,
)dokumentację projektów socjalnych, przedsięwzięć, spotkań grupowych, treningów i innych wydarzeń organizowanych w schronisku;
. Ponadto Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
) współpracy z Realizatorem zadania w zakresie podejmowanych działań i udzielanego wsparcia mieszkankom placówki, uczestniczenia w spotkaniach odbywających się w ramach zespołów interdyscyplinarnych, konsultowania spraw trudnych z pracownikami Realizatora zadania;
) przygotowania opinii o funkcjonowaniu osoby objętej pomocą na wniosek Realizatora zadania;
) organizacji pracy zatrudnionego personelu, w ten sposób, aby personel pracował metodą zespołu interdyscyplinarnego, poprzez angażowanie do udziału w opracowaniu i realizacji IPWzB zatrudnionych specjalistów;
) współpracy z innymi podmiotami działającymi na rzecz osób bezdomnych;
) pozyskiwania dodatkowych środków na realizację zadania, w szczególności darowizn rzeczowych.
10. W zakresie kadrowym Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
)zatrudnienia kierownika placówki spełniającego wymagania określone w art. 122 ustawy o pomocy społecznej;
)zatrudnienia przez całą dobę opieki przez minimum 2 opiekunów, w tym 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej oraz 1 opiekuna posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2h ustawy o pomocy społecznej ;
)zatrudnienia specjalistów w łącznym wymiarze 3 etatów: przynajmniej 1 pracownika socjalnego, a także psychologa, asystenta osoby bezdomnej;
)niezwłocznego przekazania Realizatorowi zadania informacji o kadrze realizującej zadanie zawierających co najmniej ich imię, nazwisko, kwalifikacje zawodowe, wymiar etatu i okres na jaki zostały zatrudnione; a następnie informowania o zmianach kadrowych na stanowiskach kierowniczych i specjalistów;
)zapewniania wynagrodzenia specjalistów, o których mowa w punkcie 3 na poziomie nie niższym niż 4 000 zł brutto (wynagrodzenie zasadnicze wraz z dodatkami) na etat (bez kosztów pracodawcy) dla pracowników zatrudnionych w placówce min. 5 lat;
)zapewnienia wynagrodzenia dla opiekunów i opiekunów świadczących usługi opiekuńcze na poziomie nie niższym niż 23 brutto za godzinę (bez kosztów pracodawcy);
)zagwarantowania, aby osoby zatrudnione posiadały niezbędne kwalifikacje, stan zdrowia pozwalający na wykonywanie powierzonych obowiązków oraz predyspozycje do pracy z osobami bezdomnymi, a w przypadku realizacji usług opiekuńczych również predyspozycje do pracy z ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi;
)ustalenie w taki sposób wynagrodzeń brutto (bez kosztów pracodawcy) personelu odpowiadającego za obsługę administracyjną zadania publicznego, aby roczne wynagrodzenie (wynagrodzenie zasadnicze wraz z wszystkimi dodatkami) w przeliczeniu na pełny etat danego pracownika odpowiedzialnego za obsługę zadania publicznego nie przekraczało 120% rocznego średniego wynagrodzenia w przeliczeniu na pełny etat personelu merytorycznego tj. kierownika, zastępcy kierownika oraz specjalistów placówki określonego w kosztorysie;
)zapewnienia superwizji oraz odpowiednich szkoleń dla pracowników schroniska.
11. W zakresie administracyjnym Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
)wyodrębnienia w swojej strukturze „Schroniska z usługami opiekuńczymi dla Bezdomnych Kobiet”
)przygotowania „Regulaminu Organizacyjnego Schroniska z usługami opiekuńczymi” oraz „Regulaminu korzystania ze Schroniska z usługami opiekuńczymi” oraz przedłożenia ich do akceptacji Dyrektora MOPS w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy;
)przyjęcia osoby wskazanej przez Realizatora – organu prowadzącego postępowanie w administracyjne w sprawie przyznania schronienia lub przyjęcie osób w trybie nagłym, w przypadku osób, które wymagają udzielenia takiej formy pomocy;
)w dniu przyjęcia osoby do schroniska, zapoznania z „Regulaminem Korzystania ze Schroniska z usługami opiekuńczymi”;
)niezwłocznego informowania o przybyciu danej osoby do schroniska oraz jej opuszczenia Realizatora zadania;
)pobierania od osób bezdomnych przebywających w schronisku odpłatności za pobyt, w wysokości ustalonej zgodnie z uchwałą Nr LIII/722/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 29 sierpnia 2012r. w sprawie w sprawie organizacji oraz szczegółowych zasad wnoszenia opłat za pobyt w ośrodkach wsparcia i noclegowniach z późn. zm. w decyzji administracyjnej MOPS w sprawie schronienia oraz przekazywanie odpłatności na rachunek Gminy Miejskiej Kraków;
)przekazywania mieszkankom korespondencji kierowanej przez MOPS Kraków;
)przekazywania ewidencji osób korzystających ze wsparcia Ośrodka w danym miesiącu na wzorze stanowiącym załącznik do umowy, wzór ewidencji osób korzystających ze wsparcia Ośrodka zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie do 14 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu; ewidencję należy przesłać na adres db@mops.krakow.pl w zaszyfrowanym pliku, do 5 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca, w sytuacji przekazania przez Realizatora zadania stosownej aplikacji, Zleceniobiorca do 5 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca, zobowiązany będzie przekazać powyższe dane również z wykorzystaniem tej aplikacji.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania publicznego będzie zapewnienie bezdomnym kobietom, w tym kobietom, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, całodobowego, tymczasowego schronienia oraz usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Poprawa sytuacji bytowej bezdomnych kobiet poprzez zapewnienie schronienia, możliwości dokonania zabiegów higienicznych i możliwości przygotowania posiłku (50 miejsc,minimum 100 bezdomnych kobiet w skali roku. ).
Poprawa sytuacji bytowo- zdrowotnej bezdomnych kobiet wymagających pomocy osób drugich poprzez zapewnienie opieki higienicznej i usług opiekuńczych (6 miejsc z usługami opiekuńczymi, minimum 8 bezdomnych kobiet w skali roku).
Poprawa funkcjonowania społecznego osób poprzez zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej poprzez realizację treningów, projektów i przedsięwzięć dostosowanych do potrzeb tych osób: (minimum 10 projektów i przedsięwzięć w ciągu roku, minimum 2 treningi umiejętności, minimum 70 IPWzB lub IPP w skali roku ).
Wyjście z bezdomności rozumiane jako zamieszkanie w lokalu mieszkalnym, pokoju - minimum 5 osób / rodzin tj. osób prowadzonych wspólne gospodarstwo domowe - w skali roku.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548 / 2022 z dnia 3 marca 2022 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym
lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków lub osoby bezdomne przebywające na jej terenie.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji,
tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 20%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” - konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
W przypadku niedopełnienia przez Oferenta wymogów wskazanych w ust. 7- 9 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.
o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 305 z późn. zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1129
z późn. zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację
w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent
oraz MOPS dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 1057 z późn. zm.) w następujących transzach: I transza dotacji w wysokości 193 333 złote, w terminie do 30 dni od zawarcia umowy dotacyjnej, II transza w wysokości 290 000złotych, w terminie do 20 lipca 2022 r. III transza w wysokości 290 000 złotych, w terminie do 20 października 2022 r., w latach 2023-2024 w równych transzach kwartalnych w wysokości 290 000 zł w terminach do 20 stycznia, do 20 kwietnia, do 20 lipca oraz do 20 października, w roku 2025 w jednej transzy w wysokości 290 000,00 złotych, w terminie do 20 stycznia 2025 r.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu
z MOPS - Dział Pomocy Bezdomnym w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego,
w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu
wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym
w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy db@mops.krakow.pl , na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej lub przesłane poprzez e-PUAP dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 30 marca 2022 r. o godz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 413 /2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r.
LUB
2) wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy, pok. 004).
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
)złożenie oferty po terminie,
)złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
)złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka); złożenie formularza oferty,
)złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
)niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami),
)złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
)złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
)złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie
z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
)możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
)kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
)jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
)planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
)analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
)w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
)na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
)nie zostanie złożona żadna oferta,
)żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413/2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 roku dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=14092319.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. 8.00-15.000 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Pomocy Bezdomnym
pod numerem tel. Krakowie pod numerem tel. 12 425 75 57 lub w lokalu MOPS os. Teatralne 24 - w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: db@mops.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Zapewnienie całodobowego schronienia oraz wyżywienia dla bezdomnych mężczyzn, w tym niepełnosprawnych, długotrwale chorych niewymagających całodobowej opieki, w zakresie: działalności charytatywnej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
)przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
)do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
)osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
– Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021r. poz. 735),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
11. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
12. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
13. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 10 marca 2022 roku o godz. 12.00 Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres: db@mops.krakow.pl
lub
- wysłać pocztą lub kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków, Dziennik Podawczy, pokój nr 004
lub
- przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
14. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2022 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr LXXII/2047/21 Rady Miasta Krakowa
z dnia 17 listopada 2021 r., dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 413/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 lutego 2022 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=140923.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych:www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej - Dział Pomocy Bezdomnym.