Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego:
Świadczenie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością
Komórka realizująca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
651 600,00 zł (słownie: sześćset pięćdziesiąt jeden tysięcy sześćset złotych 00/100), w tym:
- w 2022 roku: 129 600,00 zł (słownie: sto dwadzieścia dziewięć tysięcy sześćset złotych 00/100),
- w 2023 roku: 216 000,00 zł (słownie: dwieście szesnaście tysięcy złotych 00/100),
- w 2024 roku: 226 800,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia sześć tysięcy osiemset złotych 00/100),
- w 2025 roku: 79 200,00 zł (słownie: siedemdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 maja 2022 r. do 30 kwietnia 2025 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2021 przekazała na realizację przedmiotowego zadania środki finansowe w wysokości 241 004,81 zł
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych. Zleceniobiorca zobowiązuje się o podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji zużycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Usługa asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością przeznaczona jest dla rodzin zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w których wychowywane jest przynajmniej jedno dziecko niepełnosprawne. Przez dziecko niepełnosprawne rozumie się:
- dziecko w wieku do ukończenia 16 roku życia legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności określonym w przepisach o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
- dziecko w wieku od 16 roku życia do ukończenia 25 roku życia legitymujące się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności określonym w przepisach o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Zlecenie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością obejmuje:
) w 2022 r. – 3 600 godzin;
) w 2023 r. – 5 400 godzin;
) w 2024 r. – 5 400 godzin;
) w 2025 r. – 1 800 godzin.
W ramach liczby godzin o której mowa w pkt. 2, Zleceniobiorca może rozliczyć czas przeznaczony na prowadzenie dokumentacji, o której mowa w ust. 17-22, 23 pkt. 2, z zastrzeżeniem pkt. 1-2:
) czas poświęcony na prowadzenie dokumentacji, o którym mowa w niniejszym ustępie, nie może wynieść więcej niż 10% liczby godzin zrealizowanych przez asystenta na rzecz rodziny w miesiącu;
) wymiar czasu poświęconego na sporządzenie dokumentacji w przypadku każdej rodziny wykazany będzie w dokumentacji, o której mowa w ust. 23.
Koszt realizacji jednej godziny usługi asystenta wyniesie:
) w 2022 r. – 36,00 zł;
) w 2023 r. – 40,00 zł;
) w 2024 r. – 42,00 zł;
) w 2025 r. – 44,00 zł.
Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn kosztu za 1 godzinę usługi oraz faktycznej liczby godzin wykonanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania.
Zleceniodawca może wyrazić zgodę na waloryzację ceny za godzinę świadczonych usług, o której mowa w ust. 4, jeden raz w roku. Waloryzacja nie może przekroczyć prognozowanego średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego w projekcie ustawy budżetowej. Pierwsza waloryzacja może nastąpić w 2023 r. W przypadku waloryzacji ceny za jedną godzinę usługi zwaloryzowana na tożsamych zasadach zostanie jednocześnie kwota minimalnego wynagrodzenia osób świadczących usługę asystenta.
Nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej liczby godzin usługi, o której mowa w ust. 2 na kolejny rok budżetowy.
Do liczby godzin zrealizowanych wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a jej wykonanie nie było możliwe ze względu na nieobecność odbiorcy w umówionym miejscu, podczas gdy nie została ona w żaden sposób odwołana lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, a jednocześnie sytuacja została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e-mailem do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby zlecanych godzin usługi w danym roku oraz odpowiednio wysokości dotacji w danym roku, w zależności od potrzeb środowiska lokalnego, przy czym zwiększenie dotacji ponad planowaną wysokość środków publicznych na realizację przedmiotowego zadania wymaga aneksu do umowy.
Zleceniobiorca winien sporządzić zestawienie kosztów realizacji zadania publicznego zgodnie z poniższym:
) Koszty obejmujące:
- koszt wynagrodzenia osób świadczących usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością;
- koszt ubezpieczeń NWW ww. osób;
- koszt przejazdów związanych z realizacją usługi asystenta.
winny stanowić nie mniej niż 80 % dotacji
) Pozostałe koszty (nie ujęte w pkt. 1)) nie mogą stanowić więcej niż 20 % dotacji.
Realizacja zadania polegającego na świadczeniu usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością obejmuje w szczególności:
) sprawowanie opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością na czas nieobecności rodzica, obejmujące:
) wykonywanie czynności opiekuńczych, tj. pomoc dziecku w skorzystaniu z posiłku, toalecie, przemieszczaniu się w obrębie miejsca zamieszkania, pomoc dziecku w dotarciu do podmiotów realizujących na jego rzecz działania w zakresie zdrowotnym, rehabilitacyjnym, edukacyjnym, opiekuńczym, aktywizującym, itp.,
) towarzyszenie dziecku w kontaktach z rówieśnikami,
) towarzyszenie dziecku w trakcie zajęć edukacyjnych, rehabilitacyjnych w zastępstwie rodzica, który w tym czasie realizuje własne potrzeby zdrowotne, zawodowe, edukacyjne lub podejmuje sprawy urzędowe;
) pomoc dziecku w nauce i/lub przyswojeniu podstawowych umiejętności życiowych i społecznych;
) towarzyszenie rodzicowi w czynnościach opiekuńczych, w kontaktach ze służbą zdrowia czy innymi podmiotami istotnymi dla rozwoju dziecka, o ile stan dziecka wymaga pomocy rodzica i drugiej osoby, lub rodzic jest w sytuacji zdrowotnej uzasadniającej pomoc osoby trzeciej;
) udzielanie informacji rodzicom w zakresie pozyskiwania wiedzy o formach i podmiotach mogących udzielić pomocy dziecku, np. zajęciach specjalistycznych, ośrodkach świadczących pomoc, itp.;
) udzielanie informacji rodzicom w zakresie możliwości samopomocy;
) realizację działań na rzecz rodziny takich, jak np. reprezentowanie ich interesów w instytucjach, działania związane z uzyskaniem dostępu do usług, z których rodziny mogłyby dodatkowo skorzystać.
Zleceniobiorca jest zobowiązany dokumentować realizowane działania z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania.
Zleceniobiorca ma obowiązek podejmować działania w zakresie:
) świadczenia usług asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością w ilości godzin nie większej niż określona w ust. 2, z zastrzeżeniem ust. 9;
) świadczenia usługi na rzecz rodzin wskazanych przez Realizatora zgodnie z ustalonym zakresem oraz harmonogramem realizacji usługi,
) ponoszenia kosztów przejazdów osób świadczących usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością w trakcie realizacji usługi;
) ponoszenia kosztów ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób realizujących usługę asystenta;
) zapewnienia osobom świadczącym usługę asystenta rękawiczek jednorazowych, środków do dezynfekcji rąk, maseczek jednorazowych;
) zapewnienie osobom świadczącym usługę asystenta identyfikatorów lub legitymacji służbowych;
) współpracy z pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w zakresie realizowanego zadania;
) zatrudnienia do realizacji usługi osób posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalającego świadczyć wymagane usługi;
) prowadzenia ewidencji liczby zrealizowanych godzin usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością u poszczególnych osób z wykorzystaniem aplikacji w sytuacji jej przekazania przez Realizatora.
Zleceniobiorca zobowiązuje się realizować zlecane usługi w godz. od 7 do 19, przez siedem dni w tygodniu, w miejscu wynikającym z zakresu zlecanej pomocy.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę karty Zlecenia usługi od Realizatora, zawierającego co najmniej dane rodziny, która ma zostać objęta usługą. Wzór karty Zlecenia usługi zostanie opracowany przez Realizatora zadania i udostępniony Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu.
Zleceniobiorca rozpocznie świadczenie usługi na rzecz danej rodziny w terminie do 14 dni od momentu otrzymania przez Zleceniobiorcę karty Zlecenia usługi, o której mowa w ust. 15.
Usługa realizowana będzie na podstawie uzgodnień dokonanych pomiędzy MOPS, Zleceniobiorcą oraz rodziną objętą pomocą. Ustalenia dokonywane będą podczas wspólnego spotkania diagnostycznego w trakcie którego sporządzony będzie Plan Pracy z Rodziną, którego wzór zostanie opracowany przez Realizatora zadania i udostępniony Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu.
Plan Pracy z Rodziną sporządzony będzie w miejscu pobytu/zamieszkania rodziny lub siedzibie MOPS i będzie dotyczył co najmniej: celów współpracy, działań które Rodzina zobowiązuje się podejmować aby osiągnąć ww. cele, zakresu usług realizowanych przez asystenta, wymiaru planowanego do udzielenia wsparcia.
Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 18 za zgodą stron, które uczestniczyły w ich ustalaniu, co musi zostać odzwierciedlone w dokumentacji rodziny objętej usługą z wykorzystaniem wzoru dokumentu wskazanego przez Realizatora.
Usługa realizowana będzie na podstawie miesięcznego Harmonogramu określającego terminy jej realizacji w danym miesiącu, który ustalany będzie pomiędzy specjalistą świadczącym usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością i rodziną objętą usługą podczas pierwszego spotkania z rodziną, a kolejno podczas ostatniego spotkania każdego miesiąca. Wzór Harmonogramu zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu.
Zleceniobiorca zobowiązany jest uwzględnić wniosek rodziny objętej pomocą o zmianę dni i/lub godzin świadczenia usług, złożony z wyprzedzeniem tygodniowym lub dłuższym. W przypadku, gdy rodzina zgłosi potrzebę takiej zmiany z wyprzedzeniem krótszym niż tygodniowe, Zleceniobiorca ma prawo zaproponować rodzinie inny niż oczekiwany przez nią termin realizacji usług – lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach – odmówić zmiany rozkładu świadczenia usług. Dokonywane zmiany w zakresie ustalonych dni świadczonej usługi dokumentowane będą z wykorzystaniem wzoru Harmonogramu, o którym mowa w ust. 20.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia Oceny Planu Pracy z Rodziną nie rzadziej niż raz na 6 m-cy. Ocena winna być sporządzona podczas wspólnego spotkania pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz Rodziną korzystająca z usługi, w miejscu pobytu/zamieszkania Rodziny lub w siedzibie MOPS. Ocena będzie obejmowała ustalenie m.in.: stopnia realizacji celów wynikających z PPR, decyzję o kontynuacji/zaprzestaniu/zmiany założeń PPR. Wzór Oceny Planu Pracy z Rodziną zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu.
Zleceniobiorca zobowiąże osoby realizujące usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością do prowadzenia Miesięcznej Karty Usługi zawierającej:
) ewidencję zakresu realizowanej usługi, datę jej realizacji, godziny świadczenia, miejsce realizacji – uzupełnianą w trakcie trwania usługi, każdorazowo potwierdzaną podpisem przez Rodzinę;
) szczegółowy opis działań podjętych w związku ze realizowanym zakresem usługi w danym dniu, o którym mowa w pkt. 1), uzupełniany przez asystenta bez obecności Rodziny, najpóźniej do dnia rozpoczęcia kolejnej usługi w danej Rodzinie, a w przypadku ostatniej usługi w miesiącu – najpóźniej do momentu przedłożenia dokumentu Realizatorowi.
Szczegółowy opis podjętych działań sporządzany jest w ramach prowadzonej dokumentacji o której mowa w ust. 3.
Wzór Miesięcznej Karty Usługi zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu.
Dokumentację o której mowa w ust. 23 Zleceniobiorca będzie doręczał Realizatorowi zadania w terminie do 6-go dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia – skan dokumentacji skierowany do właściwej Filii MOPS. Do 8-go dnia miesiąca Zleceniobiorca sporządzi korekty w dokumentacji wskazane przez pracownika socjalnego oraz ponownie przekaże skan skorygowanego dokumentu do właściwej Filii MOPS. Do 10-go dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzania dokumentacji, oryginał dokumentu zostanie złożony na dziennik podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie.
Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń osób realizujących usługę asystenta rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością.
Osoby wykonujące usługę asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością zobowiązane są do przestrzegania Regulaminu świadczenia usługi, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy przez Realizatora zadania w terminie 14 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu. Zleceniobiorca odpowiada w całości za przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie, w szczególności za poinformowanie o nich osób zatrudnionych przy realizacji usługi oraz wyciąganie konsekwencji w przypadku ich łamania.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania publicznego jest poprawa funkcjonowania rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością, odciążenie rodziców/opiekunów dzieci z niepełnosprawnością celem umożliwienia realizacji rodzicowi/opiekunowi własnych potrzeb zdrowotnych, zawodowych, edukacyjnych lub urzędowych. Realizowane wsparcie ma na celu również zwiększenie samodzielności dzieci i zwiększenie ich aktywności, podniesienie umiejętności rodzica/opiekuna radzenia sobie z sytuacjami dnia codziennego oraz zwiększenie wiedzy dotyczącej form i podmiotów mogących udzielić wsparcia rodzinie.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1. Objęcie usługą asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością wszystkich rodzin wskazanych przez Zleceniodawcę.
2. Zapewnienie rodzinom, o których mowa w pkt. 1, co najmniej 80% czasu realizacji wsparcia zaplanowanego w Ankiecie – potrzeby rodziny w zakresie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2021 r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548 / 2022 z dnia 3 marca 2022 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym
lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 20 %.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” – konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
W przypadku niedopełnienia przez Oferenta wymogów wskazanych w ust. 7-10 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane ( w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego ( w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.)oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych ( tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późń. zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1018 z późń. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem, zgodnie z poniższym:
Dotacja w 2022 r. zostanie przekazana w wysokości 129 600,00 zł w następujący sposób:
) I transza dotacji w wysokości 43 200,00 zł (słownie: czterdzieści trzy tysiące dwieście złotych 00/100) przekazana zostanie w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy;
) II transza dotacji w wysokości 43 200,00 zł (słownie: czterdzieści trzy tysiące dwieście złotych 00/100) przekazana zostanie w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego trzeci kwartał;
) III transza dotacji w wysokości 43 200,00 zł (słownie: czterdzieści trzy tysiące dwieście złotych 00/100) przekazana zostanie w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego czwarty kwartał.
Dotacja w 2023 roku przekazywana będzie w transzach kwartalnych, w wysokości po 54 000,00 zł w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego dany kwartał.
Dotacja w 2024 roku przekazywana będzie w transzach kwartalnych, w wysokości po 56 700,00 zł w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego dany kwartał.
Dotacja w 2025 roku przekazana będzie w wysokości 79 200,00 zł, w terminie do 20-go dnia miesiąca rozpoczynającego pierwszy kwartał.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. Cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie: tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy dm@mops.krakow.pl, na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jest składanieoferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej lub przesłane poprzez e-PUAP dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej(-ych) statutowo osoby(-ób) oraz pieczątką(-mi) imienną(-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 04.04.2022 r. o godz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 413 /2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r.
LUB
2) wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy, pok. 004).
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
) złożenie oferty po terminie,
) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka);
) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami),
) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art., 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
) nie zostanie złożona żadna oferta,
) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413 / 2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2022/413/.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie – Dział Koordynacji Pracy Filii – pod numerem telefonu 12 616 53 55 / 660 660 834 lub w pokoju nr. 207 a MOPS ul. Józefińska 14 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Świadczenie usługi asystenta w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością w zakresie: pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2021r. poz. 735 z późn. zm.);
) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach
jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącej załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 25 marca 2022 r. o godz. 08.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres dm@mops.krakow.pl
Lub
- wysłać pocztą lub kurierem lub dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków, Dziennik Podawczy pokój nr 004
Lub
- przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
zarządzenie nr 9/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 5 stycznia 2022r.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2022 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr LXXII/2047/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 17 listopada 2021 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D26076%26typ%3Du.
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 413/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 lutego 2022 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2022/413/w_sprawie_wprowadzenia_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_systemu_NGO_Generatori_regulaminu_jego_uzytkowania.html
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl,
w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej - Dział Koordynacji Pracy Filii.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;