Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiewspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego:
Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę.
Komórka realizująca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
110 700,00 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy siedemset złotych 00/100)
Termin realizacji zadania:
od 1 maja 2022 r. do 29 lipca 2022 r.
Miejsce realizacji zadania:
Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2021 przekazała na realizację przedmiotowego zadania środki finansowe w wysokości 278 577,24 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (zwany dalej „Realizatorem”) osoby / rodziny, które utraciły lub są zagrożone utratą dziecka, przeżywające trudności życiowe, wychowawcze i opiekuńcze, usamodzielniani wychowankowie (zwani dalej „Uczestnikami” lub „Rodzinami”).
Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę (zwane dalej „usługami”) realizowane będą w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” i obejmą nie więcej niż 82 Uczestników skierowanych przez Realizatora zadania.
Koszt realizacji jednej godziny usługi w okresie realizacji zadania wyniesie 180,00 zł.
Poprzez koszt realizacji jednej godziny usługi rozumieć należy koszt za faktycznie zrealizowaną godzinę usługi, zarówno w formie indywidualnej, jak i grupowej. W przypadku zajęć grupowych, należy rozróżnić rozumienie godziny usługi, która faktycznie została zrealizowana i która może zostać rozliczona z dotacji, od osobogodziny, która nie może zostać rozliczona z dotacji.
Zlecenie usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę obejmowało będzie 615 godzin.
W przypadku realizacji przez Zleceniobiorcę większej liczby godzin, niż wynikająca z umowy na realizację zadania, dotacja udzielona zostanie wyłącznie na pokrycie kosztu liczby godzin usług wynikających z tej umowy.
Do liczby godzin zrealizowanych usług wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której:
) Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do świadczenia usługi zaplanowanej do realizacji w miesięcznym harmonogramie usług, o którym mowa w ust. 16, poza siedzibą Zleceniobiorcy oraz
) wykonanie usługi, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie było możliwe ze względu na nieobecność Rodziny w umówionym miejscu lub ze względu na brak warunków do jej realizacji oraz
) usługa, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie została w żaden sposób odwołana oraz
) sytuacja, o której mowa w ust. 7 pkt 1-3 została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e-mailem na właściwą Filię MOPS do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzenia, a Realizator po weryfikacji przekazanych mu informacji wyraził zgodę w formie mailowej, na rozliczenie tej godziny.
Dotacja przekazana zostanie Zleceniobiorcy w jednej transzy, w wysokości 110 700,00 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy siedemset złotych 00/100) płatnej w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania, zastrzeżeniem ust. 9.
Ostateczna kwota dotacji stanowi iloczyn kosztu realizacji zadania za 1 godzinę usługi, o którym mowa w ust. 3, oraz faktycznej liczby godzin wykonanych przez Zleceniobiorcę w okresie realizacji zadania.
Realizacja zadania jest prowadzona zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, i obejmuje realizację usług poradnictwa i terapii, a w tym:
) indywidualne poradnictwo psychologiczne, realizowane przez osoby z wykształceniem psychologicznym uprawniającym do świadczenia tego typu wsparcia;
) grupowego poradnictwo psychologicznego, realizowanego przez osoby z wykształceniem psychologicznym uprawniającym do świadczenia tego typu wsparcia;
) poradnictwo rodzinne, realizowane przez osoby z wykształceniem wyższym uprawniającym do świadczenia tego typu wsparcia;
) terapia realizowana przez osoby posiadające przygotowanie zawodowe: certyfikat psychoterapeuty PTP albo certyfikat specjalisty terapii środowiskowej PTP albo całościowe szkolenie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP; terapia powinna być prowadzona w formie:
) indywidualnej, rozumianej jako spotkanie osoby z wykwalifikowanym terapeutą, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej osoby, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
) rodzinnej, rozumianej jako spotkanie rodziny z dwoma terapeutami, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej rodziny, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
) grupowej, rozumianej jako spotkanie dwóch terapeutów z grupą osób mających podobne problemy, ukierunkowane na pomoc członkom tej grupy w rozwiązaniu tych problemów, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
) mediacji, realizowanej przez osobę z wykształceniem wyższym będącą wykwalifikowanym mediatorem.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do zorganizowania form wsparcia, o których mowa w ust. 10 w taki sposób, aby:
) dostosowane były do specyfiki problemu Rodzin / Uczestników, o których mowa w ust. 1, oraz ich indywidualnych potrzeb;
) uwzględniały systematyczne motywowanie Uczestników do skorzystania z usług;
) fakultatywnie obejmowały pozostałe wspólnie zamieszkałe ale odrębnie gospodarujące osoby lub odrębnie zamieszkałych członków rodzin Uczestników, jeżeli wyrażą oni na to zgodę i będzie to wskazane dla osiągnięcia celu usługi;
) udzielane były w miejscu zamieszkania Uczestników, o których mowa w ust. 1, lub w uzgodnionych z Realizatorem miejscach realizacji Programów Aktywności Lokalnej MOPS Kraków (wykaz siedzib PAL: https://mops.krakow.pl/pal/212712,artykul,gdzie_jestesmy.html) lub w lokalu Zleceniobiorcy, do którego ma on tytuł prawny, z tym że głównym kryterium wyboru miejsca realizacji Usług będzie ich łatwa dostępność dla Uczestników (np. dogodny dojazd, adekwatne warunki do realizacji zajęć grupowych i spotkań indywidualnych, zapewniające zarówno komfort fizyczny, jak i psychiczny), z zastrzeżeniem ust. 23;
) świadczone były zarówno w godzinach przed, jak i popołudniowych oraz wieczornych, z uwzględnieniem możliwości Rodzin / Uczestników w zakresie udziału w spotkaniach (np. wynikających z wykonywania obowiązków zawodowych), tj. co najmniej przez 5 dni w tygodniu, w godzinach pomiędzy 08.00 a 20.00; usługi zrealizowane poza wymiarem godzin od 8.00 do 20.00 nie będą kwalifikowalne;
) włączały do pracy z Rodziną liczbę Specjalistów adekwatną do jej indywidualnych potrzeb i sytuacji;
) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowania Realizatora drogą mailową co najmniej o takich sytuacjach, jak:
zakończenie / przerwanie realizacji usługi na rzecz Rodziny,
nierealizowanie przez Rodzinę zapisów harmonogramu lub o innych zmianach w założeniach harmonogramu,
brak współpracy Rodziny ze Specjalistą,
zaistnienie sytuacji wymagającej interwencji MOPS lub innych służb (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji – w sytuacjach tego wymagających Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) oraz informowania Realizatora o tym fakcie;
) współpracy z pracownikami Realizatora w zakresie realizowanego zadania;
) uczestniczenia w spotkaniach w ramach zespołów interdyscyplinarnych oraz indywidualnych konsultacjach z pracownikami Realizatora, w tym w celu zapoznania się z sytuacją osoby, która ma zostać objęta wsparciem – tego typu działanie, jeżeli prowadzone jest bez obecności Uczestnika, po otrzymaniu przez Zleceniobiorcę zlecenia, o którym mowa w ust. 12 i sporządzeniu harmonogramu, o którym mowa w ust. 16, może zostać rozliczone z dotacji, pod warunkiem potwierdzenia realizacji tego działania przez pracownika Realizatora w dokumentacji, o której mowa w ust. 18 – tego typu działanie jest jedyną możliwą do rozliczenia pracą Specjalisty na rzecz Rodziny, bez obecności przedstawiciela tej rodziny; inne działania realizowane przez Specjalistę bez obecności przedstawiciela Rodziny będą uznawane za niekwalifikowalne;
) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie kadry świadczącej usługi;
) niezwłocznego przekazywania Realizatorowi zadania informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe i wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione;
) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; wyniki przeprowadzonej przez Zleceniobiorcę ewaluacji powinny zostać przedłożone na Dziennik Podawczy MOPS w terminie do 31 sierpnia 2022 r.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę pisemnego zlecenia, wraz z którym Zleceniobiorca otrzyma Ocenę Indywidualny Plan Działania dotyczącą każdego z Uczestników, sporządzoną przez pracowników Realizatora. Wzór zlecenia zostanie przekazany Zleceniobiorcy do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. . Usługi zrealizowane przed datą otrzymania zlecenia przez Zleceniobiorcę nie będą kwalifikowalne.
Usługi zostaną wdrożone przez Zleceniobiorcę w terminie do 7 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 12.
Usługi będą dokumentowane z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania, w tym m.in. Planu Pracy z Rodziną (zwanego dalej PPR), oceny PPR, miesięcznego Harmonogramu realizacji usług, Opinii Specjalisty, Miesięcznej Karty Usług (zwanej dalej MKU). Wzory dokumentów przekazane zostaną Zleceniobiorcy najpóźniej w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem.
Plan Pracy z Rodziną (PPR):
) sporządzany będzie podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz Uczestnikiem, który ma skorzystać z usług, o których mowa w ust. 10, w miejscu pobytu / zamieszkania Rodziny / Uczestnika lub w siedzibie MOPS lub w siedzibie Zleceniobiorcy;
) obejmował będzie ustalenie m.in.: celów współpracy, szacunkowego średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług;
) może ulegać zmianie w toku współpracy z Uczestnikiem / Rodziną, za zgodą wszystkich stron biorących udział w jego ustaleniu
) podlega ocenie na zakończenie udziału Uczestnika w zadaniu.
Miesięczny Harmonogram realizacji usług:
) sporządzany będzie pomiędzy Specjalistą a Uczestnikiem, u którego świadczone będą usługi;
) po raz pierwszy sporządzany będzie po uzgodnieniu PPR, o którym mowa w ust. 15, natomiast na każdy kolejny miesiąc ustalany będzie w miesiącu poprzedzającym (tj. w ostatnim dniu tego miesiąca, w którym na rzecz danego Uczestnika świadczona jest usługa);
) obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin spotkań Specjalisty z Uczestnikiem w danym miesiącu;
) może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą. Uzgodnione zmiany Zleceniobiorca zgłasza Realizatorowi w dniu ich wprowadzenia;
) dzień sporządzenia pierwszego Harmonogramu realizacji usług dla Uczestnika / Rodziny, uznaje się jako początek realizacji wsparcia na jego / jej rzecz; usługi zrealizowane przed datą sporządzenia pierwszego Harmonogramu realizacji usług nie będą kwalifikowalne;
) czas poświęcony na sporządzenie Harmonogramu może zostać wliczony w czas realizacji usługi w dniu jego sporządzenia, o ile fakt przeprowadzenia tej czynności zaewidencjonowany zostanie w MKU, o której mowa w ust. 18.
Ocena Planu Pracy z Rodziną (ocena PPR):
) sporządzana będzie podczas wspólnego spotkania pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz Uczestnikiem korzystającym z usługi, w miejscu pobytu / zamieszkania Rodziny lub w siedzibie MOPS lub w siedzibie Zleceniobiorcy;
) sporządzana będzie co najmniej na zakończenie udziału Uczestnika / Rodziny w zadaniu;
) obejmowała będzie ustalenie m.in.: stopnia realizacji celów wynikających z PPR.
Miesięczna Karta Usług (MKU):
) prowadzona będzie odrębnie dla każdego miesiąca przez Specjalistę / Specjalistów świadczącego / świadczących usługę dla danego Uczestnika;
) przed złożeniem dokumentu u Realizatora zatwierdzana będzie na zakończenie każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
) obejmowała będzie m.in. daty i godziny realizacji usługi, opis działań zrealizowanych przez Specjalistów podczas pracy z Uczestnikiem / Rodziną w danym miesiącu, miejsce realizacji usługi;
) uzupełniana będzie oraz potwierdzana podpisem Specjalisty / Specjalistów świadczącego / świadczących usługę i Uczestnika każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; w przypadku świadczenia usług dla niepełnoletnich członków rodziny, podpisy w MKU składają: Specjalista / Specjaliści świadczący usługę, osoba niepełnoletnia będąca odbiorcą usługi oraz jej opiekun prawny/rodzic;
) w przypadku realizacji usługi w formie zdalnej Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację tej usługi w sposób wskazany przez Realizatora zadania.
Opinia Specjalisty:
) sporządzana będzie przez Zleceniobiorcę na zakończenie udziału Uczestnika / Rodziny w zadaniu oraz na prośbę Realizatora, w terminie 7 dni od daty wyrażenia tej prośby;
) obejmowała będzie opinię Specjalisty m.in. w zakresie zaangażowania Uczestnika / Rodziny we współpracę ze Zleceniobiorcą, wywiązywania się z powziętych ustaleń, pozytywnych stron i trudności wynikających z tej współpracy oraz inne istotne z punktu widzenia Specjalisty aspekty (np. dotyczące społecznego funkcjonowania członków Uczestnika / Rodziny, wskazówek dla pracowników Realizatora do dalszej pracy z Uczestnikiem / Rodziną).
Zleceniobiorca zobligowany jest dodatkowo do prowadzenia dokumentacji, która przechowywana będzie w jego siedzibie oraz odzwierciedlała będzie w sposób szczegółowy przebieg pracy Specjalisty / Specjalistów z Uczestnikiem / Rodziną.
W sytuacji trwającego stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19 oraz wynikających z niego sytuacji niepozwalających na bezpośredni kontakt stron uczestniczących w sporządzeniu PPR i oceny PPR, ich sporządzenie możliwe będzie za zgodą wszystkich stron uczestniczących w ich sporządzeniu, w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji. W tej sytuacji Zleceniobiorca w uzgodnieniu z Realizatorem i Uczestnikiem przygotowuje propozycję PPR / oceny PPR, przesyła dokument do zatwierdzenia na adres mailowy właściwej Filii MOPS oraz uzgadnia jego treść z Uczestnikiem telefonicznie lub mailowo. Po uzyskaniu akceptacji ze strony Uczestnika i przedstawiciela Realizatora, Zleceniobiorca zawiera w dokumencie (PPR, ocena PPR) adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści.
W sytuacji trwającego stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19 oraz wynikających z niego sytuacji niepozwalających na bezpośredni kontakt stron uczestniczących w sporządzeniu miesięcznego Harmonogramu realizacji usługi, po dokonaniu uzgodnień, o których mowa w ust. 15 oraz za zgodą Uczestnika, jego sporządzenie możliwe będzie w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji. W tej sytuacji Zleceniobiorca uzgadnia treść Harmonogramu z Uczestnikiem telefonicznie lub mailowo. Po uzyskaniu akceptacji, Zleceniobiorca zawiera w dokumencie adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści. Realizacja usługi możliwa będzie po uzgodnieniu treści Harmonogramu.
Do czasu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19, zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na realizowaniu usług, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu w formie zdalnej z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii, w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się, z zastrzeżeniem pkt 1-3:
) wymiar i zakres wsparcia, udzielanego z wykorzystaniem alternatywnych sposobów działań, musi zostać w przypadku każdej z Rodzin / Uczestników uzgodniony mailowo z Realizatorem zadania oraz odzwierciedlony w Harmonogramie realizacji usług, o którym mowa w ust. 16;
) do czasu trwania usługi zrealizowanej w sposób zdalny nie wlicza się innych działań, niż te które uzgodnione zostaną z Realizatorem, w tym np. nie wlicza się: czasu oczekiwania na rozmowę telefoniczną, czasu nagrania na pocztę głosową lub wysłania wiadomości tekstowej, czasu poświęconego na nawiązanie kontaktu z odmową podjęcia rozmowy itp.;
) Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację usługi w formie zdalnej oraz uzupełniania MKU w zakresie prowadzonej w ten sposób usługi w sposób wskazany przez Realizatora.
Dokumentacja, o której mowa:
) w ust. ust 15-17 i 19 (PPR, Harmonogram, Ocena PPR, Opinia Specjalisty) doręczana będzie Realizatorowi zadania:
) w formie skanu przesłanego e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie 3 dni od daty sporządzenia dokumentu,
) w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jego sporządzenia, w sposób określony w ust. 24 pkt 4 ppkt a;
2) w ust. 18 (MKU):
a) doręczana będzie Realizatorowi zadania w formie skanu przesłanego e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie do 4 dnia miesiąca następującego po miesiącu realizacji usługi,
b) prawidłowość jej sporządzenia uzgodniona zostanie z pracownikami socjalnymi MOPS w terminie do 5 dnia roboczego następującego po sporządzeniu MKU,
)doręczana będzie Realizatorowi w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia MKU, w sposób określony w ust. 24 pkt 4 ppkt a;
) w ust. 27 pkt 8 (zestawienia danych) doręczana będzie Realizatorowi zadania:
) e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) sp@mops.krakow.pl i dm@mops.krakow.pl w terminie do 6 dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi,
) w formie papierowej (lub za pośrednictwem e-PUAP) potwierdzonej podpisem (lub podpisem elektronicznym) Zleceniobiorcy na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi;
) w niniejszym ustępie pkt 1-2 oraz ewentualnie wszelka inna dokumentacja dotycząca Rodzin / Uczestników objętych usługami:
a) w oryginałach przekazywana będzie na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy ta dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS,
b) może być korygowana w przypadku stwierdzonych przez Realizatora lub Zleceniobiorcę braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu, zgodnie z wytycznymi w tym zakresie, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
25. Specjalista świadczący usługę otrzyma oraz zapoznany zostanie przez Zleceniobiorcę z Regulaminem świadczenia usług, w którym określone zostaną jej prawa i obowiązki wynikające z realizacji usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Realizatora zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Fakt przekazania i omówienia treści Regulaminu ze Specjalistą winien zostać odzwierciedlony w dokumentacji gromadzonej przez Zleceniobiorcę.
26. Specjalista, w toku pierwszej usługi realizowanej na rzecz Rodziny / Uczestnika, przekaże i omówi z jej członkami / z nim Regulamin korzystania z usług, w którym określone zostaną prawa i obowiązki związane z korzystaniem z usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Realizatora zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Fakt przekazania i omówienia treści Regulaminu z członkami Rodziny / Uczestnikiem winien zostać odzwierciedlony w MKU i potwierdzony podpisem dorosłego przedstawiciela Rodziny / Uczestnika. Czas poświęcony na czynności związane z omówieniem Regulaminu i zasad współpracy Specjalisty z Rodziną / Uczestnikiem może zostać wliczony do czasu realizacji usługi w dniu realizacji tej czynności.
27. W zakresie realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
) ponoszenia kosztów zatrudnienia Specjalistów świadczących usługę, przy czym Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń;
) ponoszenia kosztów przejazdów Specjalistów w trakcie realizacji usługi oraz przejazdów Specjalistów pomiędzy różnymi miejscami realizacji usługi w danym dniu, w przypadku świadczenia przez Specjalistę usługi w danym dniu u więcej niż jednego Uczestnika (bilety MPK, ryczałt na benzynę itp.);
) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego w okresie epidemii itp.);
) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla Specjalistów realizujących usługę;
) zapewnienia Specjalistom świadczącym usługę identyfikatorów lub legitymacji służbowych;
) sporządzania i doręczania Realizatorowi zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielonego w danym miesiącu obejmującego m.in. wykaz Rodzin objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usługi, z których skorzystały; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę na wzorze sporządzonym przez Realizatora, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania; wzór zestawienia danych może ulegać zmianie w toku realizacji zadania;
) realizacji zadania zgodnie z „Wytycznymi w zakresie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadami równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” oraz zapisów podręcznika „Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020”, w szczególności zapewnienie dostępności usług dla osób niepełnosprawnych, w tym:
a) eliminowanie czynników ograniczających dostępność na etapie realizacji (np. poprzez zapewnienie opieki nad osobami zależnymi, w tym opieki nad dziećmi Uczestników podczas zajęć),
b) zastosowanie koncepcji uniwersalnego projektowania, w tym również w odniesieniu do trwałych produktów wytworzonych w ramach Projektu (np. budynek, strona internetowa, urządzenie, opracowany raport),
c) takiego dostosowania wsparcia do indywidualnej sytuacji Uczestników na rynku pracy, aby przeciwdziałać ich szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy i zminimalizować nierówności, których doświadcza;
10) przechowywania i archiwizowania dokumentacji ogólnej zadania zleconego (m.in. oryginałów umowy o powierzenie zadania publicznego i aneksów do niej); dokumentacji finansowo-księgowej (m.in. oryginałów dokumentów potwierdzających poniesienie wydatku, dokumentów potwierdzających zastosowany sposób księgowania operacji w zadaniu zleconym), dokumentacji merytorycznej m.in. oryginałów dokumentów dotyczących realizowanego wsparcia, zatrudnienia personelu, zakupu sprzętu i wyposażenia, w tym certyfikatów, gwarancji i licencji, aktów notarialnych, umów zawieranych w związku z realizowanym zadaniem zleconym, oryginałów dokumentów potwierdzających prowadzenie działań o charakterze promocyjnym); dokumentacji przetargowej; oryginałów informacji z kontroli prowadzonej przez uprawnione do tego podmioty;
11) przechowywania dokumentacji określonej w ust. 27 pkt 10 przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po dniu złożenia zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wyniki dotyczące projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”; Realizator zadania informuje Zleceniobiorcę o ww. terminie;
12) przechowywania dokumentacji zgodnie ust. 27 pkt 10 z zastrzeżeniem, iż Realizator zadania może przedłużyć określony w ust. 27 pkt 11 termin w wypadku przedłużenia tego terminu przez Instytucję Pośredniczącą RPO WM nadzorującą realizację projektu „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie”, informując o tym Zleceniobiorcę przed upływem tego terminu;
13) sporządzania dodatkowych informacji i zestawień na potrzeby przygotowywania materiałów dla instytucji nadzorujących realizację projektu Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie;
14) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności;
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
funkcjonowania Uczestników / Rodzin przejawiająca się wzmocnieniem i/lub wzrostem umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi przez nich trudnościami. Podtrzymanie rezultatów osiągniętych przez Uczestników w projekcie Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie przed rozpoczęciem udziału w niniejszym zadaniu.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej następujących rezultatów:
Objęcie wsparciem (usługami) wszystkich Uczestników /Rodzin, z którymi zawarty zostanie Plan Pracy z Rodziną.
Osiągnięcie co najmniej 1 celu określonego w PPR, u 80% Uczestników, o których mowa w punkcie nr 1 oczekiwanych rezultatów.
Utrzymanie w przypadku każdego z Uczestników, którzy zakończyli udział we wsparciu co najmniej jednego kryterium efektywności społecznej:
) rozpoczęcie nauki;
) wzmocnienie motywacji do pracy po zakończeniu udziału w projekcie;
) zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności;
) poprawę umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów;
) podjęcie wolontariatu;
) poprawę stanu zdrowia;
) ograniczenie nałogów;
) doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu;
) podjęcie dalszej aktywizacji w formie, która:
obrazuje postęp w procesie aktywizacji społecznej i zmniejsza dystans do zatrudnienia,
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Rodzina / Uczestnik objęta / objęty wsparciem otrzymywała przed projektem „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” (dotyczy Uczestników biorących udział w zadaniu od 1 maja 2022 r. do 29 lipca 2022 r.),
nie jest tożsama z formą aktywizacji, którą Rodzina / Uczestnik objęta / objęty wsparciem w ramach realizowanego zadania otrzymywała w ramach usługi, chyba, że nie jest ona finansowana ze środków EFS, i że stanowi postęp w stosunku do sytuacji Rodziny objętej wsparciem w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie „Aktywni Zawodowo – Aktywni Społecznie” (dotyczy Uczestników biorących udział w zadaniu od 1 maja 2022 r. do 29 lipca 2022 r.)
Zleceniobiorca może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty, jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548 / 2022 z dnia 3 marca 2022 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym
lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 10 %.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” – konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
W przypadku niedopełnienia przez Oferenta wymogów wskazanych w ust. 7-10 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.)oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 25).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1018 z późń. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.Dz. U. z 2021 r. poz. 1038 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w jednej transzy, zgodnie z ust 8 warunków realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości, podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie: tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej lub przesłane poprzez e-PUAP dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej(-ych) statutowo osoby(-ób) oraz pieczątką(-mi) imienną(-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa w dniu 7 kwietnia 2022 r. o godz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 413 /2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r.
LUB
2) wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy, pok. 004).
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
) złożenie oferty po terminie;
) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka);
) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie,
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami);
) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art., 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
) nie zostanie złożona żadna oferta,
) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413 / 2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2022/413/.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie – Dział Koordynacji Pracy Filii – pod numerem telefonu 12 616 53 26 lub w pokoju nr. 207 a MOPS ul. Józefińska 14 w Krakowie w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.);
) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącej załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 25 marca 2022 r. o godz. 12.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres dm@mops.krakow.pl
lub
- wysłać pocztą lub kurierem wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków, Dziennik Podawczy, pokój nr 004
lub
- dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30 - 529 Kraków, Dziennik Podawczy, pokój nr 004
lub
- przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2022 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr LXXII/2047/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 17 listopada 2021 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie 413 / 2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl,
w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;