Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Komórka realizująca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
9 210 702,00 zł (słownie: dziewięć milionów dwieście dziesięć tysięcy siedemset dwa złote 00/100), w tym:
- w 2022 roku: 515 202,00 zł (słownie: pięćset piętnaście tysięcy dwieście dwa złote 00/100),
- w 2023 roku: 3 162 000,00 zł (słownie: trzy miliony sto sześćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100),
- w 2024 roku: 3 162 000,00 zł (słownie: trzy miliony sto sześćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100),
- w 2025 roku: 2 371 500,00 zł (słownie: dwa miliony trzysta siedemdziesiąt jeden tysięcy pięćset złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2022 r. do 30 września 2025 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2021 przekazała na realizację przedmiotowego zadania środki finansowe w wysokości 3 685 422,90 zł
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych. Zleceniobiorca zobowiązuje się o podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji zużycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”.
Do zlecenia realizacji zadania objętego konkursem, nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd.1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021 poz. 110, poz. 2296).
Zlecenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi obejmuje:
) w 2022 r. –15 153 godziny;
) w 2023 r. – 93 000 godzin;
) w 2024 r. – 93 000 godzin;
) w 2025 r. – 69 750 godzin.
W przypadku zwiększenia dotacji na realizację zadania Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zwiększenia liczby godzin specjalistycznych usług opiekuńczych zleconych do realizacji w danym roku lub zwiększenia kosztu jednej godziny specjalistycznych usług opiekuńczych.
Możliwe jest zwiększenie dotacji bez zmiany przewidywanego zakresu rzeczowego (liczby godzin) na podstawie nowej kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego przedłożonej przez Zleceniobiorcę, zaakceptowanej przez Realizatora zadania.
Zleceniodawca może wyrazić zgodę na waloryzację ceny za godzinę świadczonych usług jeden raz w roku. Waloryzacja nie może przekroczyć prognozowanego średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego w projekcie ustawy budżetowej. Pierwsza waloryzacja może nastąpić w 2023 r. W przypadku waloryzacji ceny za jedną godzinę usługi zwaloryzowana na tożsamych zasadach zostanie jednocześnie kwota minimalnego wynagrodzenia osób świadczących specjalistyczne usługi.
Ostateczna wysokość dotacji w danym roku zostanie ustalona jako suma części stałej i części zmiennej. Część zmienną ustala się jako iloczyn średniego kosztu godziny pracy osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych oraz liczby zrealizowanych godzin specjalistycznych usług opiekuńczych.
Do liczby godzin zrealizowanych, na podstawie których ustala się wysokość części zmiennej dotacji, wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a wykonanie tej usługi nie było możliwe ze względu na nieobecność odbiorcy w umówionym miejscu, a usługa ta nie została w żaden sposób odwołana lub ze względu na brak warunków do realizacji usługi, a jednocześnie sytuacja została zgłoszona przez Zleceniobiorcę właściwej Filii Realizatora zadania e-mailem do 24 godzin od zaistnienia zdarzenia.
Część stała dotacji może ulec zmianie w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia liczby godzin, o których mowa w ust. 1 o więcej niż 10%, z zachowaniem następujących warunków:
1) w przypadku zwiększenia liczby godzin o więcej niż 10 % Realizator zadania wystąpi o zmianę umowy w postaci Aneksu. Zleceniobiorca w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego przedkładanej do Aneksu może uwzględnić zmiany w kosztach wchodzących w skład części stałej dotacji. Wysokość części stałej dotacji po zmianie nie może przekroczyć wartości procentowej określonej w ofercie złożonej w odpowiedzi na konkurs i będącej przedmiotem oceny.
2) w przypadku zmniejszenia liczby godzin o więcej niż 10% Realizator zadania wystąpi o zmianę umowy w postaci Aneksu. Zleceniobiorca w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego przedkładanej do Aneksu uwzględni proporcjonalne zmniejszenie części stałej dotacji, nie więcej jednak niż do wartości procentowej określonej w ofercie złożonej w odpowiedzi na konkurs i będącej przedmiotem oceny.
W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Realizatora zadania, część stała dotacji nie musi ulegać zmniejszeniu.
Warunki przekazywania dotacji:
) Część stała dotacji będzie przekazywana w terminie do ostatniego dnia miesiąca w następującej miesięcznej wysokości w danym roku:
) 1/6 kwoty należnej dotacji w zakresie części stałej dotacji w roku 2022;
) 1/12 kwoty należnej dotacji w zakresie części stałej dotacji w roku 2023, 2024;
) 1/9 kwoty należnej dotacji w zakresie części stałej dotacji w roku 2025.
) Część zmienna będzie przekazywana w terminie do ostatniego dnia miesiąca:
) w: lipcu 2022 roku, styczniu 2023 roku, styczniu 2024 roku, styczniu 2025 roku
– w oparciu o liczbę godzin planowaną do realizacji w tym miesiącu;
) w okresie: od sierpnia do listopada 2022 roku, od lutego do listopada 2023 roku, od lutego do listopada 2024 roku, od lutego do sierpnia 2025 roku
– w oparciu o liczbę godzin usług zrealizowanych w poprzednim miesiącu, na podstawie przedłożonego rozliczenia miesięcznego;
) w: grudniu 2022 roku, grudniu 2023 roku, grudniu 2024 roku i wrześniu 2025 roku
– w oparciu o liczbę godzin wyliczoną w następujący sposób: liczba zrealizowanych godzin usług do listopada danego roku ( sierpnia 2025 roku) plus liczba godzin przewidywanych do realizacji w grudniu danego roku ( wrześniu 2025 roku) minus liczba godzin, za które dotacja została przekazana w danym roku
6. Zleceniobiorca winien sporządzić zestawienie kosztów realizacji zadania publicznego zgodnie z poniższym:
1) Koszty obejmujące:
- koszt wynagrodzenia osób świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi z wyodrębnieniem kosztów pracodawcy;
- koszt ubezpieczeń NNW ww. osób;
- koszt przejazdów związanych z realizacją specjalistycznych usług opiekuńczych;
winny stanowić nie mniej niż 80 % dotacji.
Ww. koszty będą podstawą określenia średniego kosztu godziny pracy osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych oraz wyliczenia części zmiennej dotacji.
) Pozostałe koszty (nie ujęte w pkt. 1)) będą stanowić podstawę do określenia części stałej dotacji, której koszt nie może stanowić więcej niż 20 % dotacji.
Realizacja zadania polegającego na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi obejmuje wykonywanie następujących czynności:
) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
dbałość o higienę i wygląd, w tym: mycie, czesanie, ubieranie, kąpiel,
samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
utrzymanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy,
utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, dbanie o higienę żywności,
pranie bielizny osobistej i odzieży,
pranie i zmiana bielizny pościelowej lub zanoszenie bielizny pościelowej do pralni,
przygotowywanie posiłków uwzględniających dietę, przynoszenie posiłków z jadłodajni, spożywanie posiłków,
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, organizowanie spacerów, podtrzymywanie kontaktów ze środowiskiem,
korzystanie z usług różnych instytucji,
pomoc w opiece nad zwierzętami domowymi,
) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
współpraca z rodziną kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, dostarczanie osobie wspieranej i jej rodzinie wiedzy o schorzeniu i metodach leczenia, treningi umiejętności aktywnego udziału osoby chorującej w jej własnym leczeniu farmakologicznym i radzenia sobie z objawami choroby,
) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalnorentowych,
w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
załatwianie spraw urzędowych, opłacanie rachunków, odbieranie emerytury lub renty,
) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
nauka planowania budżetu, asystowanie przy dokonywaniu wydatków,
zakup podstawowych artykułów spożywczych oraz artykułów gospodarstwa domowego,
pomoc przy sporządzaniu listy zakupów, informowanie o cenach towarów, towarzyszenie podczas robienia zakupów,
pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach;
) pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia osoby objętej opieką,
) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze mają charakter wspierająco – aktywizujący, w związku z czym czynności wymienione w ust. 7 powinny być organizowane i realizowane w sposób zapewniający możliwie jak najszersze uczestnictwo w nich osoby objętej wsparciem (przy uwzględnieniu jej aktualnej kondycji zdrowotnej) oraz ścisłej współpracy w realizacji usług z najbliższym otoczeniem osoby.
Zleceniobiorca zobowiązuje się zatrudnić do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych osoby z odpowiednimi kwalifikacjami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) oraz zgodnie z poniższymi wymogami.
Osoby mające świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze powinny:
) Posiadać stan zdrowia pozwalający na świadczenie tego typu usług;
) Zostać zapoznane z warunkami umowy;
) Posiadać przeszkolenie w zakresie: bhp, udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej.
Zasady dotyczące ustalania wymiaru i zakresu usług.
) Świadczenie w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych przyznawane jest na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego zakończonego wydaniem decyzji. Osoba, która ma zostać objęta wsparciem w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych wraz z decyzją otrzyma Regulamin korzystania ze specjalistycznych usług opiekuńczych, w którym określone zostaną jej prawa i obowiązki. Wzór Regulaminu zostanie przekazany do wiadomości Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu;
) Przyznanie osobie świadczenia w formie specjalistycznych usług opiekuńczych poprzedzone będzie dokonaniem ustaleń dotyczących wymiaru i zakresu usług pomiędzy Zleceniobiorcą, Realizatorem zadania a osobą, która ma być objęta wsparciem. Ustalenia dokonywane będą w trakcie wspólnego spotkania diagnostycznego przy wykorzystaniu narzędzia Ankieta – Potrzeby w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych. Przy ustalaniu wymiaru i zakresu usług uwzględnione zostaną:
) poziom sprawności osoby,
) jej uzasadnione potrzeby,
) możliwość wsparcia i udzielenia pomocy ze strony rodziny i środowiska,
) warunki jakie muszą być spełnione w celu realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
Wzór narzędzia diagnostycznego Ankieta – Potrzeby w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych zostanie opracowany przez Realizatora zadania i przekazany do wiadomości Zleceniobiorcy w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu.
Ustalenia dokonywane będą w miejscu zamieszkania lub pobytu osoby i będą dotyczyć co najmniej:
) rodzaju wykonywanych czynności,
) sporządzenia Harmonogramu realizacji usług, określającego dni tygodnia, w jakich realizowane będą usługi oraz przedział czasowy (godziny wykonywania czynności w ramach usług). W miarę możliwości, Harmonogram sporządzany jest podczas spotkania diagnostycznego.
) W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w sytuacji konieczności niezwłocznego zapewnienia pomocy w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych Realizator zadania może zlecić realizację specjalistycznych usług opiekuńczych przed zorganizowaniem spotkania diagnostycznego. W takiej sytuacji spotkanie diagnostyczne zostanie przeprowadzone w terminie 14 dni od wydania decyzji administracyjnej przyznającej specjalistyczne usługi opiekuńcze.
) Rozpoczęcie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych przez Zleceniobiorcę nastąpi na podstawie pisemnego Zlecenia przekazanego przez właściwą Filię zawierającego:
) dane osobowe osoby objętej usługami (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania/ pobytu),
) datę objęcia usługami,
) czynności do wykonania w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych,
) tygodniową liczbę godzin usług,
) liczbę dni w tygodniu, w jakie realizowane będą usługi,
Zlecenie może zostać przekazane papierowo lub za pośrednictwem faxu lub e-maila.
) Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych nastąpi niezwłocznie, nie później niż do 24 godzin od chwili otrzymania zlecenia, pod warunkiem, że zlecenie zostało przekazane nie później niż do godziny 14 w przypadku dnia roboczego poprzedzającego dzień wolny od pracy. W przeciwnym razie Zleceniobiorca może rozpocząć realizację specjalistycznych usług opiekuńczych w ciągu 24 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwszym dniu roboczym po otrzymaniu zlecenia.
Realizator zadania może określić inny termin rozpoczęcia wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych.
Zleceniobiorca zobowiązuje się realizować specjalistyczne usługi opiekuńcze w godz. od 6.00 do 21.00 przez siedem dni w tygodniu, w miejscu wskazanym w decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie tj. miejscu zamieszkania lub pobytu osoby objętej wsparciem oraz jej najbliższym otoczeniu (przychodnia, sklep, urząd, itp.)
Zleceniobiorca zobowiązuje się prowadzić dokumentację świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych obejmującą co najmniej:
) Harmonogram realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, ( o którym mowa w ust. 10 pkt. 2)), który może być sporządzony na okres na jaki zostanie przyznane świadczenie.
) Dopuszcza się w szczególnych okolicznościach (np. załatwianie spraw urzędowych, zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia osoby objętej opieką) możliwość wykonywania usług w innym dniu i/lub innych godzinach niż zostało to określone w Harmonogramie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych. Każda zmiana w tym zakresie powinna być zaakceptowana przez osobę objętą specjalistycznymi usługami oraz przez osobę wyznaczoną przez Zleceniobiorcę i odnotowana w Miesięcznej Karcie Usług wraz z uzasadnieniem zmiany.
) W pozostałych sytuacjach zmiana Harmonogramu realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych możliwa jest po uzyskaniu przez Zleceniobiorcę akceptacji osoby objętej usługami oraz zgody Realizatora zadania.
) Miesięczną kartę usług realizowanych w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych zawierający informację na temat rodzaju czynności i terminu – data i przedział godzinowy, wykonanych czynności (bez konieczności określania czasu wykonywania poszczególnych czynności).
Wykonanie czynności w ramach usług będzie każdorazowo potwierdzane przez osobę, na rzecz której są one świadczone.
W sytuacji, kiedy osoba objęta specjalistycznymi usługami opiekuńczymi odmawia lub nie może potwierdzić wykonania specjalistycznych usług opiekuńczych, osoba bezpośrednio wykonująca czynności w ramach usług wskazuje przyczynę w miesięcznej karcie usług, a Zleceniobiorca w terminie 2 dni roboczych przekazuje tę informację właściwej Filii. Jeżeli brak możliwości ma charakter trwały z uwagi przykładowo na stan zdrowia, niepełnosprawność osoby, ustalany jest przez Filię ze Zleceniobiorcą sposób monitorowania prawidłowości realizowanych specjalistycznych usług opiekuńczych. Pracownik koordynujący pracę osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych ustali harmonogram wizyt w środowisku osoby z ramienia Zleceniobiorcy, celem monitorowania prawidłowości realizowanych usług, który przekaże do wiadomości Filii. Jeden raz na kwartał Zleceniobiorca prześle do Filii informację o wynikach monitoringu.
) Dziennik wydatków w przypadku dokonywania zakupów lub opłat przez osoby wykonujące czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych, zawierający następujące elementy:
) datę i wysokość kwoty pobranej od osoby,
) datę wydatku, ze szczegółowym opisem wydatków,
) wklejone paragony potwierdzające wydatki,
) kwotę zwróconą w ramach rozliczenia, wraz z datą zwrotu,
) podpis osoby potwierdzającej dokonanie rozliczenia.
) Miesięczne zestawienie liczby zrealizowanych specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi u poszczególnych osób. Zestawienie winno zawierać w szczególności: dane osobowe Świadczeniobiorców, miejsce zamieszkania/pobytu, liczbę zaplanowanych i zrealizowanych godzin usług oraz przyczyny braku realizacji zleconego wymiaru wsparcia. Zleceniobiorca zobowiązany jest przekazać Ww. zestawienie w formie elektronicznej na adres dm@mops.krakow.pl w terminie do 10-go dnia roboczego miesiąca następującego po każdym miesiącu realizowania usługi.
) Rozliczenie zrealizowanej liczby specjalistycznych usług opiekuńczych z wykorzystaniem przekazanej przez Realizatora aplikacji. Wypełnione przez Zleceniobiorcę rozliczenie należy odesłać do MOPS w terminie do 9-go dnia miesiąca. O przesłaniu rozliczenia należy w sposób mailowy poinformować właściwą Filię.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do dokonywania ewaluacji realizacji zadania i przekazania do Realizatora zadania raportów zawierających jej wyniki. Raporty ewaluacyjne powinny zostać opracowane w terminie: do 31.12.2023 r. i do 30.06.2025 r.
Ewaluacja powinna być przeprowadzona w celu oceny jakości i efektów prowadzonych działań, a poprzez analizę zebranych danych i ich ocenę, winno się szacować czy zamierzone cele zostały osiągnięte. W związku z czym ewaluacja winna zawierać: jasno określone cele i stosowane kryteria ewaluacyjne, metody i narzędzia badawcze zastosowane w procesie ewaluacji, opracowanie wyników ewaluacji i rekomendacje.
Zleceniobiorca ma obowiązek podejmować działania w zakresie:
) Udziału przedstawiciela Zleceniobiorcy w spotkaniu diagnostycznym, w trakcie którego uzgodniony zostaje wymiar i zakres usług;
) Świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób wskazanych przez Filię, zgodnie z zakresem określonym w zleceniu oraz Harmonogramie realizacji specjalistycznych usług;
) Zapewnienia w nagłych sytuacjach niezbędnej pomocy osobom, na rzecz których świadczone są specjalistyczne usługi opiekuńcze, w szczególności w przypadku:
) Odniesienia poważnych obrażeń,
) Ciężkiego stanu zdrowia,
) Zatrucia pokarmowego lub choroby zakaźnej,
) Wypadku podczas świadczenia usług,
- polegającej na niezwłocznym udzieleniu pierwszej pomocy przedmedycznej i wezwaniu właściwej służby ratunkowej;
W przypadku:
) Zaginięcia osoby, na rzecz której świadczone są specjalistyczne usługi opiekuńcze,
) Zniszczenia domu/mieszkania w wyniku wandalizmu, pożaru lub z innych przyczyn,
) Kradzieży lub podejrzenia kradzieży na szkodę osoby objętej usługami,
- Zleceniobiorca zobowiązany jest poinformować Policję.
W przypadku wystąpienia ww. zdarzeń, Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Realizatora zadania.
) Przekazywania właściwej Filii w ciągu 5 dni od podjęcia wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych, a następnie w ciągu 3 dni po każdej zmianie, informacji dotyczącej:
) Osób bezpośrednio wykonujących specjalistyczne usługi, w tym przede wszystkim: imię i nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe (tj. wykształcenie i doświadczenie zawodowe).
W przypadku zmiany osoby świadczącej specjalistyczne usługi, która nie ma charakteru tymczasowego, Zleceniobiorca winien przekazać również przyczynę zmiany.
) Osoby sprawującej nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez osoby bezpośrednio świadczące specjalistyczne usługi (koordynatora), godziny jego pracy oraz numer telefonu pod którym możliwy będzie kontakt w sytuacjach tego wymagających,
) datę rozpoczęcia wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych.
) Przekazywania właściwej Filii informacji w zakresie:
) sytuacji wymienionych w pkt 4) oraz informacji o wydarzeniach, które mogą wpłynąć na zmianę zakresu wymaganej opieki, włączając w to zmiany w sytuacji osobistej i rodzinnej, zmiany stanu zdrowia lub kilkakrotne odwoływanie przez osobę korzystającą z usług możliwości ich wykonania,
) uniemożliwiania przez osobę korzystającą ze specjalistycznych usług opiekuńczych wykonania czynności niezbędnych do realizacji tych usług przez Zleceniobiorcę, a także o wszelkich żądaniach kierowanych pod adresem osoby świadczącej usługi, dotyczących realizacji czynności nieuwzględnionych w zleceniu,
) próśb o informację na temat osoby objętej specjalistycznymi usługami opiekuńczymi, zgłaszanych przez jakiekolwiek podmioty, np.: policję, straż miejską, przedstawicieli środków masowego przekazu,
) wszelkich powziętych informacjach (również uzyskanych od osób trzecich, a także organów ścigania) na temat podejrzeń o działanie innych osób, w tym w szczególności osób świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze na szkodę osób objętych usługami.
) W przypadku osób, u których specjalistyczne usługi opiekuńcze maja być świadczone po raz pierwszy, co do zasady, pierwsza wizyta osoby bezpośrednio wykonującej czynności w ramach specjalistycznych usług w środowisku odbywa się w towarzystwie:
) pracownika Zleceniobiorcy uczestniczącego w spotkaniu diagnostycznym w sytuacji jeśli, przyznanie specjalistycznych usług opiekuńczych zostało poprzedzone spotkaniem diagnostycznym;
) pracownika Realizatora zadania w sytuacji, jeśli przyznanie specjalistycznych usług opiekuńczych nastąpiło przed spotkaniem diagnostycznym.
W sytuacji, gdy z przyczyn obiektywnych pracownik Zleceniobiorcy uczestniczący w spotkaniu diagnostycznym lub pracownik Realizatora zadania nie może wprowadzić takiej osoby w środowisko, osoba ta podejmuje realizację specjalistycznych usług samodzielnie, a wizyta pracownika wraz z tą osobą odbywa się w najkrótszym możliwym terminie, w którym pracownik Zleceniobiorcy lub Realizatora zadania może w niej uczestniczyć.
) Zapewnienia osobom bezpośrednio wykonującym czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych:
) Odpowiednich warunków pracy, w tym: odzieży ochronnej, rękawiczek jednorazowych, środka do dezynfekcji rąk;
) Pokrycia kosztów przejazdów związanych z realizacją usług, np.: do urzędów, ośrodków zdrowia, jadłodajni.
) Dostępu do informacji na temat zagrożeń i ryzyk związanych z wykonywaniem pracy.
) Ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NW).
) Warunków do ustawicznego doskonalenia poprzez dostęp do różnorodnych materiałów i ofert edukacyjnych.
) Systematycznych szkoleń uaktualniających oraz podnoszących wiedzę i umiejętności.
) Wsparcia osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych, np. poprzez zapewnienie superwizji lub doradztwa metodycznego.
) Identyfikatorów lub legitymacji służbowych.
) Możliwość kontaktu telefonicznego w godzinach realizacji specjalistycznych usług.
) Współpracy z realizatorem zadania w ramach przedsięwzięć, projektów, realizowanych na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi mających na celu wdrażanie nowych form wsparcia i pomocy dedykowanym tym osobom
15. Zleceniobiorca zobowiązuje się kontynuować świadczenie w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, którym przed 1 lipca 2022 r. została przyznana ww. pomoc na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego zakończonego wydaniem decyzji administracyjnej.
16. Zleceniobiorca zastrzega możliwość zmiany umowy na wniosek Realizatora zadania w przypadku:
1) Zmiany przepisów prawa, w tym zmiany Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( z późń. zm.);
2) Zaistnienia innych czynników mogących mieć wpływ na realizację specjalistycznych usług opiekuńczych, w tym wyników ewaluacji prowadzonej przez Zleceniobiorcę.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi jest poprawa jakości życia osób z zaburzeniami psychicznymi poprzez wspieranie procesu ich leczenia oraz aktywizowanie przez zapewnienie jak najszerszego uczestnictwa w nich osób objętych wsparciem i ścisłej współpracy w realizacji usług z najbliższym otoczeniem osoby.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
Realizacja specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków na poziomie minimum 90 % w stosunku do zleconych do realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2021 r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548 / 2022 z dnia 3 marca 2022 r. oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzeniarealizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15 %.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” – konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
W przypadku niedopełnienia przez Oferenta wymogów wskazanych w ust. 7-10 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane ( w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego ( w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.)oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych ( tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późń. zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1018 z późń. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Dział Koordynacji Pracy Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem, przekazywana będzie w miesięcznych transzach, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca. Sposób wyliczenia wysokości transz został przedstawiony w warunkach realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. Cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie: tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert pracę nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy dm@mops.krakow.pl, na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jest składanieoferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej(-ych) statutowo osoby(-ób) oraz pieczątką(-mi) imienną(-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 25.05.2022 r. o godz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 413 /2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r.
LUB
2) wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 (Dziennik Podawczy).
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
) złożenie oferty po terminie,
) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka);
) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami),
) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art., 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
) nie zostanie złożona żadna oferta,
) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413 / 2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2022/413/
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie – Dział Koordynacji Pracy Filii – pod numerem telefonu 12 616 53 55 / 660 660 834 lub w pokoju nr. 207 a MOPS ul. Józefińska 14 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w zakresie: pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2021r. poz. 735 z późn. zm.);
) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach
jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącej załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 6 maja 2022 r. o godz. 08.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres dm@mops.krakow.pl
Lub
- wysłać pocztą lub kurierem lub dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków, Dziennik Podawczy pokój nr 004
Lub
- przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2022 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr LXXII/2047/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 17 listopada 2021 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D26076%26typ%3Du.
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 413/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 18 lutego 2022 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/zarzadzenie/2022/413/w_sprawie_wprowadzenia_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_systemu_NGO_Generatori_regulaminu_jego_uzytkowania.html
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl,
w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej - Dział Koordynacji Pracy Filii.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;