Program: INTERREG EUROPE
Okres realizacji: 1 marca 2023 – 28 luty 2027
Wartość projektu dla GMK: 164 008,50 Euro - ok. 754 440 PLN
Wartość dofinansowania dla GMK: 131 206,80 Euro - ok. 603 550 PLN
Jednostka realizująca: Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu
Partnerzy projektu: Malaga (Hiszpania – lider), Kraków (Polska), Bolonia (Włochy), Kłajpeda (Litwa), Region Macedonii Środkowej (Grecja) oraz organizacja ACR+ (Belgia).
Głównym założeniem projektu jest zbadanie możliwości miast oraz wdrożenie działań dotyczących zapobiegania/minimalizacji powstawania odpadów podczas organizacji wydarzeń, dzięki czemu będą mogły być bardziej zrównoważone i ekologiczne. Identyfikacja dobrych praktyk będzie odbywać się dla różnych rodzajów eventów, m.in. zamkniętych/otwartych, sportowych, biznesowych, kulturalnych, naukowych, religijnych, itp.
Projekt podzielony jest na następujące fazy:
I faza projektu, realizowana w latach 2023-2025, w ramach której odbędą się m.in.:
II faza projektu, realizowana w latach 2026-2027, w ramach której odbędą się m.in.:
Interesariuszami projektu są: Krakowskie Biuro Festiwalowe, Arena Kraków S.A., Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie, Nowohuckie Centrum Kultury, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Wydział Komunikacji Społecznej UMK, Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o., Biuro Kongresów Wydziału ds. Turystyki UMK - Kraków Convention Bureau, Targi w Krakowie Sp. z o.o. oraz Grupa RB.
Informacje o projekcie dostępne są pod linkiem: https://www.interregeurope.eu/minev