Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020
Wartość: 9 467 315,32 PLN
Wartość dofinansowania: 7 573 894,71 PLN
Jednostka Realizująca: Zarząd Zieleni Miejskiej
Realizacja od 2023-04-21 do 2023-12-29
Opis projektu:
Inwestycja jest zlokalizowana w zachodniej części Krakowa na obszarze dzielnic VI – Bronowice oraz VII- Zwierzyniec. Projekt zakładał utworzenie ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 6,3 km wraz z oświetleniem oraz elementami małej architektury wzdłuż obwałowań rzeki Rudawy od ul. Kościuszki do okolic ul. Dolińskiego (teren przy dawnym korycie Młynówki Królewskiej). Głównym elementem inwestycji było poprowadzenie nawierzchni utwardzonej, przepuszczalnej wzdłuż wałów rzeki Rudawy. Ponadto, wybudowano sieci elektroenergetycznej oświetlenia oraz zagospodarowano otoczenie ścieżki poprzez montaż obiektów małej architektury - ławek, koszy na śmieci, tablic informacyjnych, w tym utworzenie strefy edukacyjno-wypoczynkowej. Nawierzchnia ścieżki prowadzi w większości koroną wałów rzeki Rudawy. W rejonie skrzyżowań z drogami publicznymi zaprojektowano bezkolizyjne przejścia pod mostami - w tych miejscach zaprojektowano utwardzone zjazdy z korony wału do międzywala. Głównym założeniem projektowym było ujednolicenie rodzaju nawierzchni na całej długości inwestycji wzdłuż rzeki Rudawy. W miejscu istniejących, intensywnie użytkowanych przedeptów oraz pozostałościach po dawnej nawierzchni utwardzonej wprowadzono nawierzchnię przepuszczalną (w większości z betonu cementowego jamistego), która poprawiła komfort rekreacji i wypoczynku na przedmiotowym terenie. Inwestycja zakładała wykorzystanie dwóch istniejących kładek pieszych, utwardzenie powierzchni korony wałów przeciwpowodziowych oraz międzywala częściowo na obszarze lewego, a częściowo prawego wału Rudawy. Szerokość utwardzeń (w przeważającej większości 2-2,5 m) jest zmienna w zależności od lokalizacji i została dostosowana do korony istniejących wałów rzeki Rudawy oraz uwzględnia lokalne poszerzenia pod elementy małej architektury oraz w celu dowiązania do istniejących schodów/dojść pieszych.