Dział Informacji i Obsługi (ID 2)
Kierownik: Małgorzata Gil
Adres: ul. Mazowiecka 4-6, 30-036 Kraków
tel. +48 887-202-875, +48 660-637-791, +48 660-637-792, +48 660-637-789
pok.10 (II piętro) +48 12 422 17 74 wew. 30
pok.7 (VI piętro) +48 12 422 17 74 wew. 14
pok.14 (II piętro) +48 12 422 17 74 wew. 10
pok. 3 (IV piętro) +48 12 632 00 22 wew. 41
pok. 4 (IV piętro) +48 12 632 00 22 wew. 43
pok. 15 (IV piętro) +48 12 632 00 22 wew. 27
fax. +48 12 643 07 06, +48 12 643 53 83
e-mail: id2@mops.krakow.pl
Dział Informacji i Obsługi realizuje zadania w obszarach działania Filii Nr 6 oraz Filii Nr 7.
Dział Informacji i Obsługi realizuje następujące zadania w obszarze działania wymienionych wyżej komórek organizacyjnych w szczególności:
1) udzielanie klientom informacji w sprawach pomocy społecznej, oraz organizacji pracy MOPS, przyjmowanie wniosków PFRON;
2) przyjmowanie osób zgłaszających się po raz pierwszy do MOPS i kierowanie ich do właściwego Zespołu / Działu po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy;
3) wydawanie zaświadczeń osobom zainteresowanym;
4) obsługa systemu informatycznego OU POMOST STD oraz innych systemów informatycznych niezbędnych do realizacji zadań;
5) prowadzenie obowiązujących rejestrów;
6) wydawanie i obsługa kart przepłaconych;
7) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących świadczeń materialnych o charakterze socjalnym przyznawanych na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty dla mieszkańców obszaru objętego działaniami Filii Nr 6 i Filii nr 7;
8) przygotowywanie i obsługa dokumentów księgowych dotyczących zadań realizowanych przez Filię Nr 6 i Filię nr 7:
9) prowadzenie bieżącej analizy wydatkowanych środków i przedstawianie analiz Kierownikowi Filii w szczególności w zakresie wykonania planów finansowych i rzeczowych, także na jego wniosek;
10) sporządzanie w terminie wymaganej sprawozdawczości (w tym monitoringu) z pracy Filii;
11) obsługa kancelaryjna Filii;
12) koordynacja obsługi Filii w zakresie spraw gospodarczych oraz personalnych w tym obsługa biletów komunikacji miejskiej dla celów służbowych;
13) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do obliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób pobierających świadczenia pomocy społecznej objętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego;
14) przygotowywanie i dostarczanie list do realizatorów świadczeń przyznanych w formie niepieniężnej.