Obowiązki wykorzystujących wyroby zawierające azbest
Wyroby zawierające azbest powinny być inwentaryzowane poprzez sporządzenie spisu
z natury. Wykorzystujący wyroby azbestowe powinien ująć wynik inwentaryzacji w „Informacji o wyrobach zawierających azbest”.
Informacja taka podlega corocznej aktualizacji w terminie do 31 stycznia każdego roku, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.
Informacja sporządzana jest w 2 egzemplarzach:
jeden przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi,
drugi przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Uwaga! Wyniki inwentaryzacji, w tym jej aktualizacji, przedkłada się odpowiednio:
wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta, w przypadku osób fizycznych, niebędących przedsiębiorcami,
właściwemu marszałkowi województwa, w przypadku osób fizycznych będących przedsiębiorcami, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.
W przypadku nieprzedłożenia „Informacji o wyrobach zawierających azbest” mogą zostać nałożone sankcje zgodnie z art. 346 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy - Prawo ochrony środowiska.